PDA

Zobacz pełną wersję : KOMPUTER P1K- czy jest przerabialny o pamięć zewnętrzną, ogólnie co z czym?



anticorr
25-09-11, 00:32
Jak w temacie, ogólnie w temacie przeróbek ECU nie jestem wtajemniczony, stronę pgmfi.org wertuję, i wysuwa mi się jedno, komp P1k jest przerabialny tak samo jak kompa P06, czyli wlutowuje się podstawki,układ 74HC373, pamięć eprom, kondensatory,opornik w układy IC3, IC4, C51, C52, J1, R54. I teraz moje pytanie co dalej? Programator pamięci do wgrania map w układ, Program Crome do tworzenia tejże mapy. Mapę przerabia się z seryjnej mapy?, bo raczej od zera tworzenie jej to wyższa szkoła jazdy jak się domyślam. I co jest w miarę bezpieczne w przeróbkach bez posiadania profesjonalnego sprzętu. Aha, a jeżeli całkowicie się mylę i gadam głupoty to proszę o wyprowadzenie mnie z błędu. Posiadam brata elektronika który by temat chętnie ogarnął, tylko muszę nazbierać jak najwięcej informacji.

Furious
25-09-11, 07:38
Jest przerabialny, wgraj seryjna mape i mozesz jezdzic. Lepiej nie ruszaj map paliwa/zaplonu bez dodatkowego sprzetu i odpowieniej wiedzy.

anticorr
25-09-11, 10:36
A powiedz mi Furious, w moim MA9 z 96r jest OBD1 czy 2, bo jestem pewien że OBD1, chociaż przeglądając na necie różne specyfikacje raz jest tak a raz tak. I drugie pytanie, jeżeli przerobię sobie kompa tak jak pisałem, o pamięć Eprom, to bez żadnego ryzyka mogę sobie chociaż przestawić punkt vteca, i ustawić procedurę startu? Aha czyli bez hamowni, czujników spalania stukowego,sondy szerokopasmowej nie ma co się zabierać za ingerencję. Bo zastanawia mnie czy są jakieś już ograne w miarę schematy jakie wartości można w miarę ustawić pod dany silnik. I na przykład wgrać już jakąś gotową mapę przez kogoś zrobioną? Wiem żę Ty jesteś w temacie i pewnie swojej wiedzy i lat doświadczeń nie oddasz tak o :) Ale chociaż jak byś trochę naprowadził, bo nie powiem temat jest wart zachodu, i się wkręciłem. A jak eksperymentować to tylko na swoim aucie :))