Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Civic 4 gen D16A9



jacek398
22-04-07, 23:00
mam kilka pytan prosze jesli ktos moze pomoc mi
1.mam civica 4 gen z silnikiem d16a9 i oznaczeniem skrzyni l3 jakie sprzeglo najlepiej zalozyc zeby chwile pochodzilo?
2. czy z tego silnika mozna wyciagnac jakas dodatkowa moc jesli tak to poledzcie cos
3.co moze byc przyczyna tego ze caly czas swieci sie lampka od pompy paliwa ?
Z gory dzieki za wszystko!! pozdrawiam a i jeszcze jedno czy to oznaczenie silnika d16a9 to jest ed9 ?

Rolek
23-04-07, 12:18
ED9 to oznaczenie budy CRX'a sprawdź oznaczenie budy na tabliczce znamionowej.

1.Apropos sprzęgła polecam Daikin.
2.dolot wydech (szczegóły w :szukaj: )
3. Masz jakiś błąd w kompie sprawdzisz co to, odwiń dywan z pod nóg kierowcy i tam bedzie komputerek, przekręć kluczyki w stacyjce i policz ile razy mrygnęła dioda (pamiętaj że pierwsze mignięcie jest kontrolne) potem sprawdź jaki to błąd i reszta juz z górki.
Szczegóły samodiagnostyki w :szukaj:

jacek398
23-04-07, 16:50
a komputer nie jest czasem po stronie pasazera bo tam mam cos takiego i niga ten jeden raz a pozniej 7 razy ale dopiero po wlaczeniu silnika bo tak to jak silnik nie jest zapalony to tylko raz sie swieci.

[ Dodano: Pon 23 Kwi, 2007 ]
wyskoczyl blad 7 jak ktos moze wie to niech napisze co to moze byc

Rolek
24-04-07, 10:24
a komputer nie jest czasem po stronie pasazera

Oczywiście! Mój błąd :speszony:


Informacja zapożyczona z www.honda-crx.info !! Mam nadzieje że nikt nie bedzie miał mi za złe, za jej umieszczenie (jeżeli ktoś nie życzy sobie jej publikacji prosze o PW)
Mówimy tu o komputerze który znajduje się w CRXach drugiej generacji. Można go znaleźć pod nogami pasażera. Wystarczy tylko podwinąć chodniczek. Zobaczymy tam metalowe "pudełko" w którym to właśnie znajduje się komputer sterujący. Mniej więcej na środku znajduje się okienko, a zaraz za okienkiem czerwona dioda. Ta dioda pokazuje kod błędu (jeśli mrugnie 5 razy pod rząd, to patrzymy według tabeli co to oznacza). Jeżeli w pamięci znajduje się więcej niż jeden błąd, pomiędzy każdym z pokazywanych błędów wystąpi troszkę dłuższa przerwa. Zwykle fakt zaistnienia problemu z komputerem zostaje pokazany na desce rozdzielczej - zapala się żółta kontrolka. Będzie się świecić do wyłączenia silnika, później zostaje zapisany kod do pamięci, a komputer przechodzi w tryb awaryjny - nie tyczy się wszystkich błędów.

Reset komputera można przeprowadzić na dwa sposoby:

Reset całkowity - wyłączyć zapłon i odłączyć ujemny biegun akumulatora na dłuższą chwile (20 minut). Ta metoda powoduje całkowite zresetowanie komputera. Po ponownym podłączeniu, trzeba zostawić samochód włączony na biegu jałowym przez jakieś 10 minut, a później nim pojeździć z różnymi prędkościami, żeby zaadoptował się do obecnego stanu silnika. Przy okazji zresetujemy wszelkie nastawienia radia i zegara :)

Reset błędów - ze skrzynki bezpieczników wyciągnąć na parę sekund (ponad 10) bezpiecznika odpowiadającego światła awaryjne (HAZARD). W tym przypadku skasujemy tylko błędy w komputerze.

0 Elektroniczne urządzenie sterujące lub jego obwód
1 Sonda lambda lub jej obwód (z wyjątkiem silnika D16A9)
3 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym, lub jego obwód
4 Czujnik położenia wału korbowego lub jego obwód
5 Czujnik bezwzględnego ciśnienia w kolektorze wlotowym lub jego obwód
6 Czujnik temperatury płynu chłodzącego lub jego obwód
7 Czujnik położenia przepustnicy (potencjometr) lub jego obwód
8 Czujnik GMP lub jego obwód
9 Czujnik identyfikujący 1-szy cylinder
10 Czujnik temperatury powietrza lub jego obwód
11 Potencjometr CO lub jego obwód
12 Układ recyrkulacji gazów wydechowych lub jego obwód
13 Czujnik ciśnienia atmosferycznego lub jego obwód
14 Zawór regulacyjny prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód
15 Sygnał wyjściowy układu zasilania
16 Wtryskiwacz paliwa lub jego obwód (silnik D15B2)
17 Czujnik prędkości pojazdu lub jego obwód
18 Ustawienie zapłonu
19 Zawór elektromagnetyczny blokady automatycznej skrzyni biegów
20 Elektroniczny czujnik obciążenia lub jego obwód
21 Zawór elektromagnetyczny rozdzielacza (w ABS) lub jego obwód
22 Wyłącznik ciśnieniowy oleju ustawienia zaworów
30 Sygnał "A" z automatycznej skrzyni biegów
31 Sygnał "B" z automatycznej skrzyni biegów
41 Grzałka sondy lambda lub jej obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16A2)
41 Grzałka czujnika liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1)
43 Układ paliwa lub obwód (silniki D16Z6, D16Z7, B16Z2)
48 Czujnik liniowego przepływu powietrza lub jego obwód (silnik D15Z1)

jacek398
24-04-07, 16:52
a czy jak mam spalone sprzeglo i zrobie tak jak ty mi mowiles to komputer nie pogupieje ? moze lepiej to zrobic jak wymienie sprzeglo? a czy sprzegło z firmy sachs jest dobre czy ktos moze polecic jakies lepsze? ;)

mel7
06-05-07, 11:25
sach jest jednym z lepszych zamiennikow na naszym rynku, ja wymienialem sporzeglo miesiac temu i zalozylem nippon'a, moze chodzi troche ciezej niz inne bo ma na doski grubsze zeby ale sprawuje sie swietnie :)

jacek398
06-05-07, 14:53
sach jest jednym z lepszych zamiennikow na naszym rynku, ja wymienialem sporzeglo miesiac temu i zalozylem nippon'a, moze chodzi troche ciezej niz inne bo ma na doski grubsze zeby ale sprawuje sie swietnie :)



a ile takie sprzegło kosztuje kompletne???