Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Reste ECU i Wiatrak D15Z6



cobra_4x
22-04-07, 17:47
Witam !!

Problem tkwi w tym,ze dzis czysciłem silniczek krokowy i po złorzeniu wszystkie nalezy zresetowac kompa i odczekac 20,25 min ...Ja czekałem troche ponad 30 min i nie właczył mi sie Wiatrak od chłodnicy,czy to źle ??

Jak sprawdzic Wiatrak czy jest ok ? ?

Czy jakbym miał awarje wiatraka to zagotowałby mi sie płyn po pewnym czasie jezdzenia ?



Prosze o pomoc!
pozdrawiam!

mirasek
22-04-07, 18:09
Dokładnie ten sam problem miałem, czekałem 25 minut i wiatrak sie nie załączył, a silnik temperature chwycił już po 10-15 minutach. Wiatrak działa, termostat OK... Silnik D15Z3

lakazs
22-04-07, 18:55
Musi sie w włączyć. Daj autu ognia zatrzymaj sie i pogazuj, przytrzymaj tak na 3 tyś równo i się załączy.

qba1983
22-04-07, 20:27
Musi sie w włączyć. Daj autu ognia zatrzymaj sie i pogazuj, przytrzymaj tak na 3 tyś równo i się załączy.
1 - nie musi,
2 nie dodawaj gazu podczas resetowania, dopiero po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu silnika mozan go przegonic.
poprostu poczekaj na to az wskaznik temperatury bedzie tam gdzie zwykle podczas jazdy i gorna pokrywa silnika bedzie juz dosc ciepla. wylacz i wlacz silnik.
u mnie tez sie nie zalacza, te silniki tak maja(pewnie chodzi tu o to ze mamy katalizator w kolektorze wydechowym i wtedy auto inaczej sie grzeje, co ma swoje odbicie w ukladzie chlodzenia)

lakazs
22-04-07, 20:32
Ja nie pisze o resecie tylko teście wiatraka.

1. Musi
2. Katalizator ? co ma do tego :speszony: , jeszcze większy opór.

qba1983
22-04-07, 20:51
no tak wiatrak napewno sie zaczyna krecic ,ale nie przy resecie kompa !!
a katalizator ma to do tego, ze podejzewam ze termostat i inne ustawienia w kompie dotyczsace zalaczania wiatraka, sa inne niz w innych silnikach. chodzi o to ze silnik podaczas pracy na wolnych obrotach, nigdy nie rozgrzeje sie na tyle zeby sie wspomagac wiatrakiem.9sprawdzalem u siebie latem przy temp 30'C powietrza i silnik pracowal 1,5 godz wiatrak nie zalaczyl sie)

lakazs
22-04-07, 21:22
niom nie o reset chodziło.

Masz racje, ale myślę, że to nie od kata. D15Z6 fakt ciężko rozgrzać, ale po 45 min zawsze się mi włączał przy resecie. Niech chodzi przy zamkniętej klapie silnika.

Pyzatym według mnie ta opcja z czekaniem do włączenia się wiatraka to jakaś bajka.
Ja jak tak robiłem, włączam nic nie robie, nie dotykam go nawet i czekam na wiatrak to zawsze się za niskie obroty zestawiały.
Po prostu odpalam zimny silnik, pododaje gazu, delikatnie, potem chwile zostawiam, znowu ognia i jest szal, 900 rpm pod kreske na ciepłym. Bez żadnych wiatraków

3dan
22-04-07, 21:24
latem przy temp 30'C powietrza i silnik pracowal 1,5 godz wiatrak nie zalaczyl sie)
hmm jestes pewien ze masz wszystko ok z wiatrakiem,mam ten sam motor i to fakt ze troche trzeba poczekac na zalaczenie sie wiatraka nawet w upalne dni,ja w zeszlym roku w lecie przerabialem czyszczenie krokowego,reset i rowniez myslalem na poczatku ze z wiatrakiem tez cos nie hallo bo na zewnatrz upal jak ch.......... 20min minelo wskaznik tem silnika juz dawno w odpowiedniej pozycji a wiatrak dupa ale sie wkoncu wlaczyl zajelo mu to miedz 30 a 40 min ale zeby 1,5h dziwne.A tak nawiasem to byl juz o tym watek gdzie ktorys z forumowiczow wyjasnia ze mamy w haniah taki *****isty system chlodzenia ze nie wymaga on tak czestego wlaczania sie wietraka,to tyle :aloha:

qba1983
22-04-07, 21:25
Pyzatym według mnie ta opcja z czekaniem do włączenia się wiatraka to jakaś bajka.

zgadzam sie z tym w 100%


Po prostu odpalam zimny silnik, pododaje gazu, delikatnie, potem chwile zostawiam, znowu ognia i jest szal. Bez żadnych wiatraków
za to z tym nie do konca jak ja tak robilem to puzniej sie obroty bujaly.

[ Dodano: Nie 22 Kwi, 2007 ]

hmm jestes pewien ze masz wszystko ok z wiatrakiem
sprawdzalem czy chodzi przez podlaczenia do akumulatora i chodzil. a po zatym jeszcze nigdy wsakzuwka nie wychulila sie za 2/3 skali, wiec chyba wszystko jest ok

mirasek
22-04-07, 23:44
nie dodawaj gazu podczas resetowania, dopiero po wylaczeniu i ponownym wlaczeniu silnika mozan go przegonic.


A to nowośc dla mnie, widać nie wiem wszystkiego nt. nauki ecu. Co mogłem stracić jak po nauce na jałowym bez gaszenia silnika sobie pojechałem?

Te zetki to chyba mają rzeczywiście świetne chłodzenie, przegrzać go nie sposób (nawet z zasłoniętą chłodnicą), ogrzewanie liche, stygnie bardzo szybko (w sumie alu...), muszą mało ciepła generować

lakazs
23-04-07, 00:04
Może to ten ECO tryb, z tego co pamiętam to właśnie Z6 ma kontrolkę w D15.
Mieszanka minimalna na jałowym co daje mniejsze temperatury. Sam nie wiem, reszta w tym silniku jak we wszystkich. Nie sądzę, że to za sprawą kata, w D16Y7 w coupe po 96 tak katy są umiejscowione i temperaturze łapie moment jak moje D14A3

Może to sprawa termostatu i zużycia. Otwarcie następuje przy innych temperaturach. Albo nie pełne otwarcie i zagrzewa sie szybciej. Jakości płynu chłodniczego ?

qba1983
23-04-07, 15:19
termostat jest dobry bo temperature lapie szybko, jak sie ruszy i normalnie jedzie to po 1-2km jest nagrzany.
a jesli chodzi o tryb econo to nie ma z tym nic wspólnego bo uboga mieszanka nie wystepuja na biegu jalowym.

Phil
23-04-07, 20:29
Z tym resetem ECU to ogólnie jakaś sraczka jest. Mi też się wiatrak nie załączył co oczywiste przy - 20 w zime na parkingu jak resetowałem i zero problemów. Myślę, że to trochę w legendę obrosło..

tuszok3
23-04-07, 21:59
ja też mam D15Z6 i ostatnio przerabiłem czyszczenie krokowego i oczywiście reset kompa. Wentylator załączył się po ok 20 min, co prawda na chwilę ale się załączył więc nie wiem czy można mówi, że w tych silnikach jest inaczej.......... :/

50m
25-04-07, 11:11
Po pierwsze u mnie faktycznie po ok 25 minutach zalcza sie wiatrak.Ale ja bym tego tak nie przezywal..czy po resecie zostawisz go na 20 minut czy bedziesz odrazy jezdzil to spalanie masz identyczne...