PDA

Zobacz pełną wersję : SILNIK NIE ZAPALA



morobert
22-04-07, 16:23
Witam wszystkich .
Mam duży problem ze swoją Hondą D15B2 . Powymieniałem świece , przewody, kopułkę i palec . Obroty przy redukcji z 3 na 2 bieg po prostu spadały do zera i od niego sie odbijały na około 700/800 obrotów i tak już trzymało , kilka razy udało sie nawet zobaczyć kontrolkę ładowania . A wczoraj poprostu Hanka przestała odpalać . Pompa paliwo podaje bo czuć dookoła przy próbach odpalenia . Doszedłem do tego że nie ma iskry . Co robić ? Wymieniać aparat ? Czy to może coś innego gdzie szukać ? Wszystkie bezpieczniki są ok , komputer nie pokazuje żadnego błędu kontrolka pali sie cały czas przy samo diagnostyce . Co robić ? Gdzie szukać ? ?? :/

Furious
22-04-07, 18:50
Sprawdz czy jest iskra i czy jest paliwo

morobert
22-04-07, 19:11
Pompe słychać jak przekręce kluczyk w stacyjce , paliwem śmierdzi przy dłuższym kręceniu roszusznikiem , a iskry nie ma :/ przekaźnik pompy paliwa przelutowałem . nie mam pojęcia co sie dzieje :/ dzięki za zainteresowanie

lakazs
22-04-07, 19:32
przełącznik za schowkiem sprawdz.

morobert
22-04-07, 20:58
przełącznik za schowkiem sprawdz.

Jaki przełącznik ? jak tam kiedyś zaglądałem nie było żadnego przełącznika
Rozkręciłem aparat zapłonowy wyjąłem Cewkę i ją zmierzyłem omomierzem wygląda na dobrą . Najfajniejsze jest to że nic nie zrobiłem wyciągnąłem zmierzyłęm i wsadziłem złożyłem wszystko spowrotem i ciężko bo ciężko ale jakoś zapalił ?? ! obroty dziwnie jakoś skakały na początku ale się ustawiły (krokowy czyściłem dwa dni temu wygląda na to że jest dobry) Ale czemu zapalił , czemu nie chciał zapalić wcześcniej ? Wszystkie elementy oglądałem czy nie ma jakiegoś na nich nalotu rdzy czegoś co przeszkadzało by w kontakcie nic takiego nie znalazłem . Wiem że w dalszym ciągu jest coś do bani silnik zapala ale naprawde bardzo ciężko . Moja sytuacja jest tylko o tyle lepsza że pojade samodzielnie do mechanika a nie na lince , ale nie chce sie dać zrobić w konia i zapłacić mu za coś co może uda mi sie samemu zrobić :/

lakazs
22-04-07, 21:16
po lewej stronie schowka od wewnetrznej storny. Powinien być.

browar
22-04-07, 21:43
mi tez nie zapala, nagle przetal; do aparatu zaplonowego nie dochodzi prad co robic???
a o jaki przycisk chodzi sparwdzalem w schowku nie ma zadnego przycisku?

morobert
23-04-07, 07:32
Niestety nie dojadę do mechanika :/
Rano jakoś odpalił , po przejechaniu 100 metrów koniec jazdy znowu to samo nie ma iskry :/ . Ale jestem zły :djablek: Czy dobrze myślę że to może być ta cewka ? ?? Wymienię ją dzisiaj tylko jak się okaże że to nie ona to czego szukać dalej ? ??

harnas
23-04-07, 08:17
mialem D15B2 ale z takim czyms sie nie spotkalem ale zaczalbym od cewki....

emg
23-04-07, 08:32
jak nie ma iskry to albo komp nie daje impulsów zapłonu, albo daje i nie dochodzą bo przerwa, albo walnięty moduł, albo walnięta cewka, albo kable mają przebicie, albo z kopułką coś nie tak, albo wszystko razem

lakazs
23-04-07, 08:42
Ja obstawiam cewkę. Ostatnio w Passacie tak miałem, hula a nagle nic, nie chce palić i znowu auto działa. Okazało się ze jak się zagrzewała cewka to nie dawała WN.

emg tez dobrze podpowiada, warto by sprawdzić sygnał na cewkę. przydałby się jakiś miernik/oscyloskop

jacek_bp
23-04-07, 08:49
Podejrzewalbym modul zaplonu on czesciej pada od cewki, choc na 100% nie mozna wykluczyc cewki. Napewno jedno z dwojga. O ile cewke jeszcze od biedy da sie w domu sprawdzic omomierzem to modulu w domu juz nie sprawdzisz chyba ze masz oscyloskop. Ja szukajac usterki u siebie pomierzylem cewke i poszedlem do sklepu z miernikiem i pomierzylem nowa (w ten sposob wykluczylem cewke).
Moim zdaniem masz uszkodzony modul zaplonu.

fazer1985
23-04-07, 09:37
Podepne sie:)Ja tez mialem problem z cewka kupilem nowa i bylo wsio ok, tylko po wycieczce do Poznania:) auto zaczelo mi dawac dziwne objawy niby silnik idzie rowno a obrotomierz pokazuje ze pracuje nie rowno:(co moze byc tego przyczyna zdazylo mi sie to juz ktorys raz i wiem ze niedlugo Hania mi padnie :( czy moze byc ze jakis opornik czy cos na obwodzie padl czy cus i daje za wysokie napiecie do cewki ktora sie przepala?? powiem tylko ze przeczysszczenie stykow w aparacie zap. poskutkowalo i obrotek teraz pokazuje normalnie i silniczek ma teraz troszke zdrowszy pomruk:)oleju tam nie ma sprawdzalem wielokrotnie:) prosze pomozcie jak nie mi to mojej Hani :)

otis
23-04-07, 09:48
Moduł :)

morobert
23-04-07, 11:08
Podejrzewalbym modul zaplonu on czesciej pada od cewki, choc na 100% nie mozna wykluczyc cewki. Napewno jedno z dwojga. O ile cewke jeszcze od biedy da sie w domu sprawdzic omomierzem to modulu w domu juz nie sprawdzisz chyba ze masz oscyloskop. Ja szukajac usterki u siebie pomierzylem cewke i poszedlem do sklepu z miernikiem i pomierzylem nowa (w ten sposob wykluczylem cewke).
Moim zdaniem masz uszkodzony modul zaplonu.


Dzięki za odzew .
Byłem właśnie w serwisie Hondy . Powiedzieli mi tak Moduł 500 zł , Cewka 280 zł. :/
Ale dali też troszkę do myślenia . Powiedzieli mi tak że u nich jak mają takie przypadki to 99% leci cewka , jeśli działy by się takie warjacje ( u mnie tego nie ma ) dopiero na rozgrzanym silniku to na 99% Moduł . Powiedzieli mi też że jak się sprawdza cewkę często bywa tak że pomiar wychodzi ok ale niestety cewka jest zła , tak że nawet jak im przywiozę do sprawdzenia na miejsce to i tak to nie będzie pewnik :/ Wiem że to co napisze będzie śmieszne :( ale może jest ktoś z Warszawy kto mam możliwość pożyczyć taką cewkę tylko do sprawdzenia ?? Byłbym naprawdę zobowiązany bo , już nie wiem co robić i co najpierw kupować , a koszty nie są małe :/

jacek_bp
23-04-07, 11:22
"Powiedzieli mi tak Moduł 500 zł , Cewka 280 zł."
Nie wiem czy warto, mozna przeciez kupic podrobki, cewka jak pytalem kosztuje 165 pln, a modul (troche wiecej) 280 pln. Ale to nie tragedia. Zawsze mozesz kupic jakis uzywany. W module głownym elelmentem jast tranzystor, musial miec jakies dziwne warunki pracy.
Moze masz luzne przewodu na swiecach albo ktoras jest mocno zurzyta.

morobert
23-04-07, 11:48
Panowie napisałem na początku ,świece, przewody, kopułka i palec wszystko jest nowe . W aparacie naprawdę mogę powiedzieć że sam byłem zdziwiony dosłownie sterylne warunki żadnej wilgoci , jakiegoś nalotu nic nie było .

skolopendra
23-04-07, 12:17
szukaj na allegro używki modułu i będzie po kłopocie

morobert
23-04-07, 12:26
szukaj na allegro używki modułu i będzie po kłopocie


Pewnie tak zrobię ale szlag mnie trafi jeśli to nie będzie to :/

jacek_bp
23-04-07, 13:40
tu chlopaczek ma http://www.honda.gda.pl/smf/index.php/topic,19282.0.html chyba jeszcze

morobert
23-04-07, 13:56
http://moto.allegro.pl/item184549251_cewka_zaplonowa_honda_civic_accord_p relude_nowa_.html
a co myślicie o tej cewce ? ??

jacek_bp
23-04-07, 14:09
http://moto.allegro.pl/item184549251_cewka_zaplonowa_honda_civic_accord_p relude_nowa_.html
a co myślicie o tej cewce ? ??

Moim zdaniem to okazja. Jakby mi byla potzrebna to bym kupil u tego czlowieka.

morobert
23-04-07, 14:13
http://moto.allegro.pl/item184549251_cewka_zaplonowa_honda_civic_accord_p relude_nowa_.html
a co myślicie o tej cewce ? ??

Moim zdaniem to okazja. Jakby mi byla potzrebna to bym kupil u tego czlowieka.


Jeszcze się tylko zastanawiam bo może kupię cały aparat zapłonowy kompletny za 200 zł . Podobno jest po 120000 tyś km. powinien być jeszcze dobry jak myślicie ?

[ Dodano: Pią 27 Kwi, 2007 ]
Ludzie Ratunku !!! !!
Już sam nie wiem co mam robić byłem nawet w serwisie Hondy. Niestety kazali przyjechać kiedy indziej bo teraz przez tą ich promocje nie mają czasu sie w tyłek podrapać . A więc jest tak dodatkowo wymieniłem cewkę , moduł i filtr paliwa , wymyłem jeszcze raz silnik krokowy. Silnik odpala bardzo ładnie , na ssaniu jest wszystko ok . Jak złapie temperaturę już jest gorzej . zaczyna falować , podczas jazdy przed zatrzymaniem sie trzeba go przegazować żeby nie zgasł jest to strasznie męczące tylko dzisiaj w drodze do i z pracy zgasł mi z 10 razy :/ . Silnik cały czas faluje sobie na Luzie co robić ? POMOCY !!

[ Dodano: Wto 01 Maj, 2007 ]
Witam Ponownie
Powróciłem do starych przewodów WN , okazało sie że nowe są gorsze :/ . Na zimnym silniku jest super ale po nagrzaniu sie auto dostaje warjacji . Wczoraj odłączyłęm sondę lambda . Po przejechaniu 5 Km na trasie działo sie coś dziwnego. Silnik nie gasł ale nie miał mocy na biegu dopiero na naprawdę wysokich obrotach dało sie jechać . Ustało to tak mniej więcej po 2 Km, i wruciło do normy . Po 18 Km zapaliła mi się kontrolka chek . Zrobiłem samo diagnostykę i tu coś dziwnego kontrolka zapalała sie co 4 sekundy i gasła , nie wiem jak to odczytać ?? Zresetowałem kompa itd . Efekt taki że super chodzi na bardzo wysokich obrotach 4 lub 6 tyś obr. A na biegu jałowym w korku potrafi przygasać . Ludzie doradźcie mi coś gdzie dalej szukać już nie mam siły do tego samochodu :/

[ Dodano: Wto 29 Maj, 2007 ]
Witam ponownie wszystkich
Męczę się już od kwietnia z moją Hanką . Stała 3 razy w serwisie Hondy i dalej nic jak było tak jest dalej . Cały czas przygasa na światłach i potrafi zgasnąć . Wymienili mi świece poregulowali obroty i jakieś inne cuda . W miedzy czasie wymienili mi sprzęgło ( nie związane z tematem) ale dalej jest problem z obrotami co robić ? Może znajdzie się ktoś kto już miał taki problem i sobie z nim poradził . A może jest ktoś z Warszawy co poratowałby w potrzebie i zgodził by się na podmiankę paru części (po kolei oczywiście) dla sprawdzenia co może mi tak wariować . Już nie mam siły do tego auta strasznie mnie to drażni :/

_Qba_
19-06-07, 11:06
ostatnio jakas fala problemow z d15b2!!!

moj ma problemy z odpaleniem rano, jak jest wilgosc. kreci i nic!!!! w ciagu dnia jak sloneczko przyswieci odpala bez problemu

co to moze byc??? modul, cewka???
swiecie i przewody sa nowe

raMMzes
19-06-07, 12:04
Wczoraj odłączyłęm sondę lambda . Po przejechaniu 5 Km na trasie działo sie coś dziwnego. Silnik nie gasł ale nie miał mocy na biegu dopiero na naprawdę wysokich obrotach dało sie jechać . Ustało to tak mniej więcej po 2 Km, i wruciło do normy . Po 18 Km zapaliła mi się kontrolka chek . Zrobiłem samo diagnostykę i tu coś dziwnego kontrolka zapalała sie co 4 sekundy i gasła , nie wiem jak to odczytać

Miałem podobnie i tu jest ewidentnie winna sonda/jej podłączenie. Sprawdź czy jest sprawna i jeśli nie, to wymień. Co do gaśnięcia, to nie potrafię pomóc :/

_Qba_
19-06-07, 17:08
a u mnie??? :(

morobert
19-06-07, 19:23
a u mnie??? :(
U ciebie napewno jest coś gdzieś z przebiciem podmień jeszcze raz przewody miałem tak kiedyś
A wracając do mojego problemu to jak sprawdzić sondę da sie samemu ?

_Qba_
19-06-07, 21:39
gdyby ktorys przewod mial przebicie to by chyba odpalil. najwyzej na jeden gar by nie palil...

a sonde najprosciej miernikiem sprawdzisz :)

morobert
20-06-07, 08:33
gdyby ktorys przewod mial przebicie to by chyba odpalil. najwyzej na jeden gar by nie palil...

a sonde najprosciej miernikiem sprawdzisz :)



Stary poważnie skoro przy dużej wilgotności ci nie odpala właśnie po nocy to na 99% przewody lub wilgoć pod kopułką . Ja ostatnio kupiłem nówki kable i były gorsze od starych na całe szczęście miałem paragon i je oddałem . miałem tak nie raz w poprzednich autkach Pozdrawiam

_Qba_
20-06-07, 20:01
no wezme ze soba rano przewody stare. jak nie odpali sprobuje podmienic

dzisiaj np nie mialem problemow :)

morobert
03-07-07, 13:20
:aloha: nowy moduł i wszystko ok :aloha:

Civic V Gen
05-07-07, 18:51
Mi dziś Hania zgasła :( Silnik D15B2.
Mam pytanko: Jak sprawdzić cewkę i gdzie ona jest ?

PMX
06-07-07, 12:17
Mi dziś Hania zgasła :( Silnik D15B2.
Mam pytanko: Jak sprawdzić cewkę i gdzie ona jest ?

W aparacie zaplonowym, duze czarne, prostokatne z wystającym "bolcem" ;) sprawdzic mozesz omomierzem czy ma przejscie chociaz nieraz przestaje dzialas dopiero po rozgrzaniu wtedy trudniej sprawdzic.
Robiles samodiagnostyke?

Civic V Gen
06-07-07, 22:16
Już naprawione. Założyłem nową cewkę i Hania pali :)
Przy okazji mierzyłem miernikiem starą i nową cewkę: efekt ?? Identyczne wartości :afro:

Maciej B
28-03-08, 18:25
Odkopuje temat..
Najpierw wariował obrotomierz, później zgasła.
Kupiłem moduł, ale to nie było to. Cewka po zmierzeniu miała właściwe oporności. Nawet indukcyjność jakąś miała. Kupiłem cewkę i wszystko ok. Stary moduł Hitahi jest sprawny. Może komuś to coś pomoże.

jacek_bp
28-03-08, 19:56
:aloha: nowy moduł i wszystko ok :aloha:


Podejrzewalbym modul zaplonu on czesciej pada od cewki, choc na 100% nie mozna wykluczyc cewki. Napewno jedno z dwojga. O ile cewke jeszcze od biedy da sie w domu sprawdzic omomierzem to modulu w domu juz nie sprawdzisz chyba ze masz oscyloskop. Ja szukajac usterki u siebie pomierzylem cewke i poszedlem do sklepu z miernikiem i pomierzylem nowa (w ten sposob wykluczylem cewke).
Moim zdaniem masz uszkodzony modul zaplonu.


Czyli dobrze Ci radzilem, bazie swoich doswiadczen.

fazer1985
29-03-08, 14:57
:)