Zobacz pełną wersję : B16A2 vs B18C4
W temacie przesiaka troszkę dyskutowaliśmy na temat wyższości silnika B16A2 montowanego w 3D i 4D Vgen oraz 2D,3D i 4D VI gen i B18C4 z 5D i Aerodecka.
Żeby przesiakowi tematu nie zaśmiecać stworzyłem powyższy.
Z góry zaznaczam, że mój post nie ma na celu wykłocania się i upierania, że co "moje to najlpesze" tylko poniżej chcę przedstawić fakty z jakimi się spotkałem.
I tak:
Jak już pisałem tam gdzie pisałem moim zdaniem B18 to ogólnie motor lepszy. Zwolennicy B16 twierdzą inaczej gdyż opierają się na subiektywnych odczuciach doznawanych w czasie przejażdzek V i VI gena 3D. Jak wiadomo 5d i aerodecki to samochody o kilkasetkilogramów cięższe oraz zaopatrzone w skrzynie o wyrażnie dłuższym zestopniowaniu 2 i 3 biegu co nie bez skutków odbija się na wbijaniu w fotel :)
Chciałem zaznaczyć również że 5d i aero to samochody sprawiające wrażenie ogólnie większych a wiadomo większym aucie mniej czuć prędkość i jest mniej nierwowe co znów odbija się na wrażeniach.
To, że pisze mój post teraz też nie jest przypadkowe.
Otóż wczoraj na cotygodniowym zjeździe miłośników mocy zdarzyło mi się moim 100% seryjnym B18C4 w 5D zmierzyć dwa razy z ciut mniej seryjnym B16A2 w 4D. (napewno wydech był robiony) i właśnie po tym porównaniu doznałem szoku.
Próba I:
- stoimy obok siebie starter podnosi ręce ja czymam swoją Hanię na ok 3tys obrotów, kolega w 4d ok 5-6tys, ręce startera wędrują do poziomu, pełne skupienie i na znak startu puszczam gwałtownie sprzęgło i gaz w podłoge
- jestem jakieś 3/4 samochodu w plecy, kończe jedynke już pół długości auta
- zapięta dwójka i pare metrów nic się nie zmienia, silnik przekracza 6,5tys i zdecydowanie doganiam B16
- koniec 2 i jesteśmy już równo
- 3 i prawie momentalnie odjeżdzam,
- koniec "trójki" jestem już ponad długość auta z przodu
- 4 i meta
wygrałem o ok 1 i 1/2 długości
Próba 2.
- stajemy, chwytam kierownice, próbuje ustawić obroty znów na ok 3-3,5 starterowi chyba gdzieś się spieszyło i puścił nas jakieś 10sek za wcześnie, całkowicie nie przygotowany nerwowo gaz w podłoge i stoje
- pomału odzyskuje trakcje na 1, spadam na 6,5 tys i zaczynam jechać
- kończe jeden i widze tylne lampy kolegi daleko przede mną (jest jakieś półtorej długości z przodu)
- wrzucam dwa i znów to samo, po paru metrach zdecydowanie zaczynam odrabiać jednak jeszcze brakuje by mój przewdni zderzak zrównał się z jego tylnym
- 3 i już jestem w połowie jego auta i cały czas odrabiam
- niestety muszę gwałtownie hamować gdyż na moim pasie z przeciwka jedzie w naszą stronę samochód
Wiem, że gdybym ruszał powiedzmy z 5tys ślizgająć się na sprzęgle B16 dostałoby mocno.
Żal mi sprzęgła, więc nie zależy mi na tym, cieszę się że wyraźnie odrabiałem straty ze startu.
Przypuszczam, że 3d Vg dolałoby mi mocno, podobnie, choć może w mniejszym stopniu EK4, ale uwierzyłem że B18 nie jest takie złe jak go malują.
3 tygodnie temu mierzyłem się z B16 w coupe i było podobnie, start przegrywałem, ale znacząco odrabiałem na dwa (mimo dłuższego przełożenia).
Czekam na komentarze. Pozdrawiam
szczerze to dla mnie dosyc dziwne.niby masy 5 gen ma sporo mniej, przelozenia krotsze, mocy niby 9 koni roznicy i takie baty...
a co mowia suche dane?
cairo, a te b16 to byl sedan 6, czy 5 generacji???tam jest spora roznica jednak w masie
najlepszy jest b18 ze skrzynią od b16 i kuniec tematu.
- stoimy obok siebie starter podnosi ręce ja czymam swoją Hanię na ok 3tys obrotów, kolega w 4d ok 5-6tys, ręce startera wędrują do poziomu, pełne skupienie i na znak startu puszczam gwałtownie sprzęgło i gaz w podłoge
- jestem jakieś 3/4 samochodu w plecy, kończe jedynke już pół długości auta
- zapięta dwójka i pare metrów nic się nie zmienia, silnik przekracza 6,5tys i zdecydowanie doganiam B16
- koniec 2 i jesteśmy już równo
- 3 i prawie momentalnie odjeżdzam,
- koniec "trójki" jestem już ponad długość auta z przodu
- 4 i meta
wygrałem o ok 1 i 1/2 długości
Próba 2.
- stajemy, chwytam kierownice, próbuje ustawić obroty znów na ok 3-3,5 starterowi chyba gdzieś się spieszyło i puścił nas jakieś 10sek za wcześnie, całkowicie nie przygotowany nerwowo gaz w podłoge i stoje
- pomału odzyskuje trakcje na 1, spadam na 6,5 tys i zaczynam jechać
- kończe jeden i widze tylne lampy kolegi daleko przede mną (jest jakieś półtorej długości z przodu)
- wrzucam dwa i znów to samo, po paru metrach zdecydowanie zaczynam odrabiać jednak jeszcze brakuje by mój przewdni zderzak zrównał się z jego tylnym
- 3 i już jestem w połowie jego auta i cały czas odrabiam
- niestety muszę gwałtownie hamować gdyż na moim pasie z przeciwka jedzie w naszą stronę samochód
Normlanie jakbym ksiazke czytal...
nei wiem co na celu ma ten topik... nigdy nie slyszalem opini o mulowatych b18c4 tylko o 5d bo ciezko bo skrzynia itd,
co do opisu to pamietam jak kiedys majac serie z kiblem i wydechem ( z dluga skrzynia) scigalem z takim czerwonym vti 5gen 4D pewnego admina. bylo mniej wiecej tak
- Ciemna noc, stoimi na opustoszalej drodze, niebo zachmurzone jedynei gnieniegdzie przebija sie iskierka swiatla od sporatycznie odsłonietej gwiazdy, wokol znajduja sie grupka fanatykow nocnych wyscigow, stojacych obok swych poteznych jakby czajacych sie do zrywania asfaltu maszyn. Podjezdzam na umowna "linie" staru, reka z naerwow sama zaciska sie na galce, druga sztywno trzyma kierownice prawa noga jakby juz odruchowo podbija obroty na 3k, obok stoi juz przeciwnik- WSZYSTKO GOTOWE. Stoimi wpatrzeni w stojaca miedzynami postac czekjaca az da sygnal do startu, unosi rece do gory, slysze ze obroty w aucie rywala ida do gory, pozniej blyskawicznie starter oposzcza rece i ruszamy! Kola zaczynaja sie slizgac, ruszamy rowno, to obrze znaczy ze wyscig bedzie wiarygodny, do konca 1 wysuwam sie od dlugosc trzech reflektorow do przodu, wbijam dwojke i ku mojemu zdziwieniu zaczynam milimetr po milimetrze, centymetr po centymetrze, decymetr po decymetrze, metrz po metrze, wyowac sie na prowadzenie, na koncu drugiego biegu jestem od 1,5 dlugosci auta z przodu wbijam 3 i dalej nic sie nei zmienia, rosnei jedynie predkosc, drzewa wokol staja sie jakby rozmyte, predkosciomierz szalenczo wychyla sie coraz dalej i dalej, uznaje ze mam dosc nie chce juz dluzje ryzykowac!
jaki z tego wniosek? vti jest slabsze od 120konnego d16 na dlugich biegach?
trza bylo zastosowac sie do prawa Matou'a i rozgrzac wczesniej opony na wstecznym przy zaciagnietym recznym...o iole masz gumy kierunkowe oczywiscie :aloha:
ot Ziom choroba dobrze wplywa na Twoje zdolnosci literackie :>
sadam: mi się wydaje, że Tu nie chodzi o samą różnice w mocy maksymalnej motorów, a moment i jego przebieg, chociaż do końca nie pamietam jak to wygląda, ale wydaje mi się, że B18 z racji pojemności ma korzystniejszy
TENCIO: to był 5gen
rem35: jak dla mnie porównanie mojego postu do tego co Ty napisałeś, mało trafione, ale już nei będę pisał dlaczego
w przypadku tego wyscigu to mogl zaistniec jescze jeden fakt...a mianowicie vti5gen to juz zazwyczaj autko leciwe i silnik mogl nie trzymac parametrow, zreszta mozna tak ciagnac ta dyskusje w nieskonczonosc, ze kierowca slaby itp. ja, pomimo tego ze mam swoja b16 i kiluje duzo mocniejsze fury, stwierdzam ze teraz gdybym mial kupowac jescze raz silnik to wybralbym b18c4 i zespolil to ze skrzynka z b16.
Nie chodzi tu oto, że chce coś udowodnić, poprostu osobiście uważam B18 za lepszy motor od B16 i na poparcie moich słów uzyłem argumentu, że silnik B18 pracujący w gorszych warunkach (skrzynia, masa) poradził sobie z B16 i tyle. Być może mój argument jest do obalenia (jak Tencio pisze, silnik mógł być troszkę zjechany, akurat jeśli chodzi o kierowcę to wykluczam bo jak pisałem na starcie szedł lepiej a raczej wątpie, żeby zmieniał biegi poniżej 7tys :P).
Ogólnie w moim silniku bardzo drażni mnie moc dostępna poniżej 4tys. i uważam to za poważną wadę tego motoru a podobno w B16 jest jeszcze gorzej :/
Tylko nie wiem co z tym zrobić :/
ale co to znaczy że "jest lepszy"? troszkę mocniejszy to napewno, ale założę się, że na torze lepiej się sprawdzi b16a2 ze skrzynią od b16a2 niż b18c4 ze skrzynią z b18c4. Ja swoim całkowicie seryjnym b16a2 objechałem CTRa (200KM) 1 długość 2x i z takim b18c4 też raczej problemu by nie było. jestem ciekaw co mówią dane katalogowe o tym b18c4 w 5d budzie.
oj nie zadobrze bo chyba 8.2 0-100km/h
oj nie zadobrze bo chyba 8.2 0-100km/h
podobnie ma del sol vti, bo 8,1 od setki;) choc w praktyce jest duzo szybszy ;)
b18 jest lepszy o tyle ze ma wieksza pojemnosc....
krzywa narastania mocy w b18 jest korzystniejsza dla przyspieszania z dolu.
To jedyna "lepszosc" tego silnika imho jesli tak to rozumiec.
Jesli zaloze sobie do mojego b16a dół od b20 to powiem wtedy ze jest lepszy od b18 i przy takim zalozeniu to bedzie prawda....
Panowie siegnijcie do podstaw, skad sie bierze moc, skad sie biora osiagi i jak to sie ma do pojemnosci i przestancie sie wyklocac.
b16 i b18 to dla mnie to samo, pierwszy ani drugi nie jest tak naprawde lepszy ani gorszy.
Po prostu b18 ma wieksza pojemnosc i nic z tym nie zrobicie.
Topic bez sensu.
Ze średnicą tłoka identyczną do tej w silniku 1.8, różnica w pojemności wynika z mniejszego skoku tłoka. Pomimo, że oznacza to mniejszy moment obrotowy, krótszy skok tłoka powoduje, że silnik szybciej zbiera się na obroty.
franek4321
29-04-07, 18:45
Ja stwierdzam ze swoich doświadczeń , że nie jest tak tragicznie z tą skrzynią , sam silnik to nadrabia , dół ma w zasadzie dózo lepszy niz B16 , wielokrotnie stawałem na kresce z B16 ,czy to w cupe czy w solce, zawsze dostawaly baty, nawet z dłubaną skrzynia. W końcu to większa pojemnośc.
wielokrotnie stawałem na kresce z B16 ,czy to w cupe czy w solce, zawsze dostawaly baty, nawet z dłubaną skrzynia. W końcu to większa pojemnośc.
przede wszystkim waga auta ma tu znaczenie i lekko dłubana skrzynia tego nie nadrobi :) (a tym bardziej ciężkie 17 :aloha: )
p.s. kiedy będziesz miał furę, bo jestem chętny na krechę :afro:
Szymon Septic
29-04-07, 21:40
założę się, że na torze lepiej się sprawdzi b16a2 ze skrzynią od b16a2 niż b18c4 ze skrzynią z b18c4
Tak??A LSD to po co wymyslili :aloha: chyba jednak nie trafiles z tym okresleniem "na torze" chlopie :agent:
No fakt większość skrzyń (o ile nie wszystkie) od B18C4 ma LSD inna sprawa, że te LSD słabo spina, choć różnica pewnie jest odczuwalna, ale to chyba temat na inny wątek.
No fakt większość skrzyń (o ile nie wszystkie) od B18C4 ma LSD inna sprawa, że te LSD słabo spina, choć różnica pewnie jest odczuwalna, ale to chyba temat na inny wątek.
Ktos madry kiedys piasal ze lsd w b18c4 ma ten sam numer katalogowy co lsd z b18c6 i jest to ten sam element w obu skrzyniach, i wydaje mi sie to mocno prawdopodobne
Ja swoim b18c4 na felgach 16 cali bez problemu nie zchodze z vteca przy zmianie 1-2 bieg co wedlug niektorych jest niemozliwe a silnik mam w 100% seryjny. Wiele sciec z zaprzyjaznionym ctr(dolot aem v2) i moge stwierdzic ze moj samochod ogolnie chodzi duzo lepiej gdy jest zimno wiadomo powietrze i wtedy z tym ctr lece naprawde rowno jest moze pol samochodu przedemna gdy juz mam 4 bieg a wczoraj jadac w 4 osoby objechalem srebrnego ctr ktorego prowadzila jakas dziewczyna:) mialem tez 3 proby z b16 5 gen w hatchback'u i za kazdym razem wygrywalem a i zapomnialem napisac ze mam gaz u siebie :)
timo69 może skrzynie ktoś przed Tobą robił, ile masz na dwójce przy odcięciu?
z tym ctr lece naprawde rowno jest moze pol samochodu przedemna gdy juz mam 4 bieg
hmmmmm, cos za szybki jestes, moze jednak masz cos zmienionego w skrzyni?
a w jakim nadwoziu ten b18c4 u ciebie?
Nie niesamowite tylko prawdziwe niesamowite to sa bajki Krasickiego. Na dwojce 115 jakos przynajmniej wedlug licznika na trojce jest jakos przed 160 a czworka minimalnie ponad 200 piatki niestety do konca nie sprawdzilem :) Buda pieciodrzwiowa. Wlasciciel czarnego vti aerodecka(jest na forum) widzial pewnego wieczoru na wyscigach jeden moj wyscig z tym type-r moze potwierdzic jego przebieg bo niestety za drugim razem poszlo mi sprzeglo juz drugie.
tzn ze seryjny anglik vti loi ctr...
a to ciekawe.pierwsze slysze taki przypadek
normalnie cuda na kiju panie....
Jak juz mowilem... niesamowite :D
Nie no niewierze, przełożenia to snadardowe to samo mam u siebie, ale żeby iść równo z ctr to dziwna sprawa :/
wystarczy, ze kierownik ctr nie ogarnia fury
ja kiedys w Warszawie minąłem SLRa, ale miałęm radość...
I nikt mi nie powie ze mój D16Z6 jest wolniejszy od meśka ;)
niesamowite opowiesci w tym temacie :-)
Nie chwalac sie wcale... to jesli tym swoim magicznym B18C4 utrzymasz sie na moim tylnim zderzaku to bedzie spoko :aloha:
pewnie ten w ctr'ze zmienial za wczesnie biegi:))
Pewnie sie w ogole nie sciagal :D
Nie sory macie racje to jest sport nie type-r pomylilem sie. Skoro jest taki temat to ja jako wlasciciel b18c4 postanowilem napisac swoja opinie i spostrzezenia nie chodzi mi o to zeby tu wymyslac jakies glupoty i wcale sie nie dziwie ze mi nie wierzycie inni tez nie wierza ze to seria...i wlasciciel ctr ogarnia bo czesto z nim jezdze dobra nie wazne wymyslilem to wszystko.
No stary pomysl chwile kto Ci uwierzy?
Moze troche suchych faktów:
=== CTR ===
moc: 200KM
moment: 196Nm
masa: 1200kg
przyspieszenie 0-100km/h: 7s
== Civic 5d 1.8 VTi ===
moc: 169KM
moment: 166Nm
masa: 1200kg
przyspieszenie 0-100km/h: 8,2s
No i pokaz wytlumacz mi teraz jakim cudem jestes szybszy od CTRa?
jakim cudem
odpowiedz jest prosta
CUDem (tego sie nie da wytlumaczyc)
Też mi się nie wydaje, żeby objechał serie CTRa, a ten miał dodatkowo dolot zrobiony. Zawsze można to zweryfikować na jakimś zlocie.
"A wczoraj jadac w 4 osoby objechalem srebrnego ctr ktorego prowadzila jakas dziewczyna:)"
Nawet gdyby CTRa prowadził tata muminka to i tak powinienieś zostać w tyle.
A tak na poważnie to powiem tak: teoretycznie jest to niemożliwe (zakładając, że kierownik CTRa nie był totalnym amatorem), ale "są na tym świecie rzeczy o których się fizjonomom nie śniło" więc praktycznie mogła być taka sytuacja co nie znaczy, że fura autora objeżdża CTRa. Poprostu zdarzyło się i już.
pozdrawiam
Dziwi mnie to ze podpieracie sie tutaj danymi katalogowymi ale mysle ze jest jeszcze cos takiego jak kierowca i moge was zapewnic ze jak lecimy od polowy jedynki z rolowanego to do 120 nie odchodzi mnie wogole ja specyficznie zmieniam biegi i przeciagam na sprzegle moze to dlatego ale macie racje katalog to katalog nie ma co sie klocic!! a tak poza tym to ctr ma chyba katalogowo 6,8 - 6,9 a moj civic wazy 1260 skoro juz podpieramy sie katalogiem
Dyskusja bez sensu, jak ktos bedzie mial cos ciekawego do dodanie to prosze o PW to odblokuje, teraz LOCK
Timo, jeżeli masz 5d to waży 1200 i chociaż nie wiem jakbyś się starał, jeżeli kierowca CTRa umie jeździć to nie masz szans.
jesli tobie Timo69 rozwalilo sie sprzeglo jakies 3 tygodnie temu na wale i jestes to Ty a nie ktos inny to potwierdzam jak na 1 i 2 biegu ctr dostawal w dupe od ciebie ale ten sam ctr dostal tez baty od atr i to bardzo .
atr ma 2,2 212KM i 7,2s do 100 km/h(test) wiec bym sie nie dziwił... :afro:
atr ma 2,2 212KM i 7,2s do 100 km/h(test) wiec bym sie nie dziwił...
CTR ma 2.0 200KM nowoczesny silnik z serii K, nie F, mniejsza wage i przyspieszenie 0-100 7sek, a czesto ciut mniejsza. Ja bym sie zdziwil, ale nie w tym przypadku, bo to musialbyc wyjatkowo nie ogarniajacy kierowca CTRa (albo ten CTR jest zarżnięty na śmierć)
CTR przy dobrym kierowniku robi 6,7 do setki a i pozniej jest rownie szybki;)))
kazdy samochodzik ma swojego kierownika a kierowca umiejetnosci i tu sa czasy i osiagi a nie wypisywanie danych katalogowych ile co to ma, jak obiechal ctr 18vti to dajcie mu sie cieszyc jego sukces i final.wszyscy wiedza co jak jedzi i ile ma do setki a na ulicy roznie bywa.
Tak to ja bylem wtedy :) wreszcie ktos kto to widzial i mi wierzy reszty nie chce mi sie przekonywac a silnik w ctr nie jest zarzniety bo ma 208 km na hamowni. Ale stempel ja znam kierowce ctr bardzo dobrze i wiem jak wygladal wyscig z atr on troche zwalil start ale juz na 3 biegu zaczal go dochodzic i na koncu wzial tego atr. Pozdrawiam
timo69, to ja chetnie stane z Toba na kresce i sprawdzimy czy faktycznie Twoj B18 jest taki mocny :)
Nie jest mocny bo jest seryjny :) Nie chce juz za bardzo szalec bo musze niestety sprzedac hanie...;(
Nie chce juz za bardzo szalec bo musze niestety sprzedac hanie...;(
to tym bardziej mozesz troche poszalec;))
furious nie jest wcale taki szybki :d ;)
timo zlej :box: Furiousa i pokaż, że nawet mocno dłubana D seria nie ma co startować do super hiper *****isteych B :d :d :d :d
timo zlej :box: Furiousa i pokaż, że nawet mocno dłubana D seria nie ma co startować do super hiper *****isteych B :d :d :d :d
Chyba byście się zdziwili :D
Mam b16 żeby nie było ze jakoś d serie popieram :P. Swoją droga idąć tym śladem jak ktos juz tu wspomniał i tak lepsze było by b20/b16 :P w lipcu będzie to można sprawdzić :P.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.