Zobacz pełną wersję : d16z6 opłaca się??
Witam!
zamierzam dokonać swapu w mojej qp v-gen z d15b7 na d15z8 ale ostatnio przeglądając oferty zauważyłem silnik d16z6 cały kompletny ze skrzynią
i stąd moje pytanie:
czy ma ktoś jakiekolwiek info o tym silniku? czy sprzedający jest może zarejestrowany na jakimś forum? czy jest możliwość sprawdzenia kompresji tego zdemontowanego silnika? i na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie?
bo wygląda całkiem całkiem..
http://allegro.pl/civic-1-6-125km-vgen-symbol-d16z6-skrzynia-i1818935516.html
prosił bym o szybką odpowiedź bo być może jutro bym go kupił
Pozdrawiam!
kompresje sprawdzić możesz ale to nic nie da , bo olej i tak może żłopać
generalnie przy kupnie wyjętego silnika możesz tylko polegać na słowach sprzedającego , bez rozbierania za dużo sie nie dowiesz
opis jest bardzo lakoniczny
"Oczywiście silnik jest "na chodzie" pracuje bardzo ładnie i cicho"...
Npisz do gościa że jestes zainteresowany kupnem
ale musi napisać w opisie aukcji że silnik nie bierze oleju (jak bierze to ile?, że nie kopci)
że panewki nie uszkodozne itd. i nie kupuj poza allegro
W razie jak by się okazało że trup (albo zalany doktorem )
to masz szanse się na odszkdoowanie z ubezpieczenia
dzwoniłem do gościa i pytałem się o to wszystko co mi napisałes i powiedział że silnik bierze 0,5 litra oleju od wymiany do wymiany przebieg 220tkm poprosiłem o tydzień gwarancji rozruchowej i wpis w aukcji że panewki są zdrowe że oleju tylko o,5 litra bierze i się zgodził
więc czy 0,5 litra od wymiany do wymiany o dużo w tym silniku?
dzwoniłem do gościa i pytałem się o to wszystko co mi napisałes i powiedział że silnik bierze 0,5 litra oleju od wymiany do wymiany przebieg 220tkm poprosiłem o tydzień gwarancji rozruchowej i wpis w aukcji że panewki są zdrowe że oleju tylko o,5 litra bierze i się zgodził
więc czy 0,5 litra od wymiany do wymiany o dużo w tym silniku?
wszystko zależy sie sie jeżdzi i w jakim przedziale obrotów ale jak od wymiany do wymiany to chyba uwzględnia zapinanie vteca pod 7,5k:D
podam ci przykład jechałem do krakowa dynamicznie (oczywiście ekstremalny bo mój d16z6 jest już zupełnie do remontu)
obroty jakies 4.8-5.2 prędkośc 160-180 i wciągnął litr oleju na całej trasie czyli8 jakieś 250km
wracając z równą predkością 150 obroty 4.3 -4.5 nie wziął praktycznie nic
0,5 litra to nie dużo kwestia jest jedna ile go będzie brał jak będziesz pałował :)
u mnie jest tak samo, jak jezdze bez VTECa to zero poboru, jak zaczne VTECować to swoje weźmie, więc takie pisanie, że 0,5 L od wymiany do wymiany to może być prawda ale nie musi.
zależy co ile on wymienia :)
zależy co ile on wymienia :)
Może nie wymienia bo nie musi skoro przez 2tys km przepala cały i ciągle jest nowa dostawa znaczy sie dolewka :D
Yotomeczek86
29-09-11, 10:22
Może nie wymienia bo nie musi skoro przez 2tys km przepala cały i ciągle jest nowa dostawa znaczy sie dolewka :D
Za takie coś to za jaja na słup od razu ;)
Co do silnika - jak nie możesz się przejechać, sprawdzić jego pracy to ja bym nie brał w ogóle tego. Co z tego że Ci da gwarancję jak może powiedzieć że specjalnie zakatowałeś silnik...Ani on Tobie ani Ty jemu tego nie udowodnisz... Wolałbym dopłacić i kupić pewny silnik od pewnego sprzedawcy.
W przypadku silnikow, ktore sa pelnoletnie nie ma pewnych sprzedawcow.
Są - Tygrysek :) Jak dla mnie to jest jeden z niewielu uczciwych sprzedawców który ręczy za silnik, bubla nie sprzeda a jak się okaże coś nie tak to jeszcze jakos sie sprawe z nim załatwi :)
Yotomeczek86
29-09-11, 19:37
Dokładnie, też miałem właśnie go na myśli ale żeby reklamy nie robić tego nie powiedziałem :) - zresztą jemu reklamy nie trzeba robić, kto go zna to wie że to uczciwy człowiek.
Poza tym, uczciwy sprzedawca sprzeda silnik za adekwatną z jego stanem kwotę i tu o to chodzi. A nie że "paaaniee vtec musi brać olej"
a więc silnik kupiony!
nie jest to co prawda d16z6, ale d16y2 z anglika 97r kupiłem ze skrzynią aparatem i ssącym od gościa z masłomiący (firma "vtec" :D)
zobaczymy jak będzie latał..
a więc silnik kupiony!
nie jest to co prawda d16z6, ale d16y2 z anglika 97r kupiłem ze skrzynią aparatem i ssącym od gościa z masłomiący (firma "vtec" :D)
zobaczymy jak będzie latał..
d16y2? jest o wieeeele większa szansa, że będzie w lepszym stanie niż Z6 która jest w *******alakach :) a nie jedno y2 jest w rodzinnym sedanie którym sie jeździ ostrożnie i nie pałuje :)
d16y2? jest o wieeeele większa szansa, że będzie w lepszym stanie niż Z6 która jest w *******alakach :) a nie jedno y2 jest w rodzinnym sedanie którym sie jeździ ostrożnie i nie pałuje :)
pawel, przypominam, ze ja mialem y2 ^^
niech odświerzając temat :
przejechałem na mojej y2 ok 20.000 i pobór oleju to ok 1 litr na 10.000km więc kiedy kupuję olej 4l (na dolewkę zostaje 0,7l) to gdy dolewka się kończy to czas na zmianę oleju więc myślę ze nie jest źle
jeżdżę na mobil semi 10w40
myslę nad zmianą ale nie wiem na jaki inny...
jakieś propozycje?
\silnik ma przejechane <200.000 szczelny
Ale co chcesz zmienić, olej ? W jakim celu ? Jeździsz na półsyntetyku i pobór jego jest mały, więc taki zostaw.
Po takim przebiegu pobór 100ml na 1000 km? Bogu dziękuj! :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.