PDA

Zobacz pełną wersję : d16z6 opłaca się??



viruss
17-09-11, 16:41
Witam!
zamierzam dokonać swapu w mojej qp v-gen z d15b7 na d15z8 ale ostatnio przeglądając oferty zauważyłem silnik d16z6 cały kompletny ze skrzynią
i stąd moje pytanie:
czy ma ktoś jakiekolwiek info o tym silniku? czy sprzedający jest może zarejestrowany na jakimś forum? czy jest możliwość sprawdzenia kompresji tego zdemontowanego silnika? i na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie?
bo wygląda całkiem całkiem..

http://allegro.pl/civic-1-6-125km-vgen-symbol-d16z6-skrzynia-i1818935516.html

prosił bym o szybką odpowiedź bo być może jutro bym go kupił
Pozdrawiam!

reaktor
17-09-11, 17:56
kompresje sprawdzić możesz ale to nic nie da , bo olej i tak może żłopać
generalnie przy kupnie wyjętego silnika możesz tylko polegać na słowach sprzedającego , bez rozbierania za dużo sie nie dowiesz
opis jest bardzo lakoniczny
"Oczywiście silnik jest "na chodzie" pracuje bardzo ładnie i cicho"...
Npisz do gościa że jestes zainteresowany kupnem
ale musi napisać w opisie aukcji że silnik nie bierze oleju (jak bierze to ile?, że nie kopci)
że panewki nie uszkodozne itd. i nie kupuj poza allegro
W razie jak by się okazało że trup (albo zalany doktorem )
to masz szanse się na odszkdoowanie z ubezpieczenia

viruss
18-09-11, 12:17
dzwoniłem do gościa i pytałem się o to wszystko co mi napisałes i powiedział że silnik bierze 0,5 litra oleju od wymiany do wymiany przebieg 220tkm poprosiłem o tydzień gwarancji rozruchowej i wpis w aukcji że panewki są zdrowe że oleju tylko o,5 litra bierze i się zgodził
więc czy 0,5 litra od wymiany do wymiany o dużo w tym silniku?

DeX19
18-09-11, 12:40
Nie dużo

reaktor
18-09-11, 13:13
dzwoniłem do gościa i pytałem się o to wszystko co mi napisałes i powiedział że silnik bierze 0,5 litra oleju od wymiany do wymiany przebieg 220tkm poprosiłem o tydzień gwarancji rozruchowej i wpis w aukcji że panewki są zdrowe że oleju tylko o,5 litra bierze i się zgodził
więc czy 0,5 litra od wymiany do wymiany o dużo w tym silniku?

wszystko zależy sie sie jeżdzi i w jakim przedziale obrotów ale jak od wymiany do wymiany to chyba uwzględnia zapinanie vteca pod 7,5k:D
podam ci przykład jechałem do krakowa dynamicznie (oczywiście ekstremalny bo mój d16z6 jest już zupełnie do remontu)
obroty jakies 4.8-5.2 prędkośc 160-180 i wciągnął litr oleju na całej trasie czyli8 jakieś 250km
wracając z równą predkością 150 obroty 4.3 -4.5 nie wziął praktycznie nic

Kefir
24-09-11, 12:08
0,5 litra to nie dużo kwestia jest jedna ile go będzie brał jak będziesz pałował :)

dimo
27-09-11, 20:00
u mnie jest tak samo, jak jezdze bez VTECa to zero poboru, jak zaczne VTECować to swoje weźmie, więc takie pisanie, że 0,5 L od wymiany do wymiany to może być prawda ale nie musi.

AltairV
28-09-11, 21:33
zależy co ile on wymienia :)

lozek
28-09-11, 23:14
zależy co ile on wymienia :)

Może nie wymienia bo nie musi skoro przez 2tys km przepala cały i ciągle jest nowa dostawa znaczy sie dolewka :D

Yotomeczek86
29-09-11, 10:22
Może nie wymienia bo nie musi skoro przez 2tys km przepala cały i ciągle jest nowa dostawa znaczy sie dolewka :D

Za takie coś to za jaja na słup od razu ;)

Co do silnika - jak nie możesz się przejechać, sprawdzić jego pracy to ja bym nie brał w ogóle tego. Co z tego że Ci da gwarancję jak może powiedzieć że specjalnie zakatowałeś silnik...Ani on Tobie ani Ty jemu tego nie udowodnisz... Wolałbym dopłacić i kupić pewny silnik od pewnego sprzedawcy.

Kras
29-09-11, 11:14
W przypadku silnikow, ktore sa pelnoletnie nie ma pewnych sprzedawcow.

lozek
29-09-11, 17:44
Są - Tygrysek :) Jak dla mnie to jest jeden z niewielu uczciwych sprzedawców który ręczy za silnik, bubla nie sprzeda a jak się okaże coś nie tak to jeszcze jakos sie sprawe z nim załatwi :)

Yotomeczek86
29-09-11, 19:37
Dokładnie, też miałem właśnie go na myśli ale żeby reklamy nie robić tego nie powiedziałem :) - zresztą jemu reklamy nie trzeba robić, kto go zna to wie że to uczciwy człowiek.

Poza tym, uczciwy sprzedawca sprzeda silnik za adekwatną z jego stanem kwotę i tu o to chodzi. A nie że "paaaniee vtec musi brać olej"

viruss
04-10-11, 16:46
a więc silnik kupiony!
nie jest to co prawda d16z6, ale d16y2 z anglika 97r kupiłem ze skrzynią aparatem i ssącym od gościa z masłomiący (firma "vtec" :D)
zobaczymy jak będzie latał..

lozek
04-10-11, 18:35
a więc silnik kupiony!
nie jest to co prawda d16z6, ale d16y2 z anglika 97r kupiłem ze skrzynią aparatem i ssącym od gościa z masłomiący (firma "vtec" :D)
zobaczymy jak będzie latał..

d16y2? jest o wieeeele większa szansa, że będzie w lepszym stanie niż Z6 która jest w *******alakach :) a nie jedno y2 jest w rodzinnym sedanie którym sie jeździ ostrożnie i nie pałuje :)

arturwwa
04-10-11, 20:03
d16y2? jest o wieeeele większa szansa, że będzie w lepszym stanie niż Z6 która jest w *******alakach :) a nie jedno y2 jest w rodzinnym sedanie którym sie jeździ ostrożnie i nie pałuje :)

pawel, przypominam, ze ja mialem y2 ^^

viruss
07-01-13, 11:25
niech odświerzając temat :
przejechałem na mojej y2 ok 20.000 i pobór oleju to ok 1 litr na 10.000km więc kiedy kupuję olej 4l (na dolewkę zostaje 0,7l) to gdy dolewka się kończy to czas na zmianę oleju więc myślę ze nie jest źle
jeżdżę na mobil semi 10w40
myslę nad zmianą ale nie wiem na jaki inny...
jakieś propozycje?
\silnik ma przejechane <200.000 szczelny

Młody ŁDZ
07-01-13, 11:36
Ale co chcesz zmienić, olej ? W jakim celu ? Jeździsz na półsyntetyku i pobór jego jest mały, więc taki zostaw.

Saiti
07-01-13, 14:37
Po takim przebiegu pobór 100ml na 1000 km? Bogu dziękuj! :)