Zobacz pełną wersję : D15Z3 - gwizd przy przyśpieszaniu z niskich obrotów i lekkie szarpanie-przymulenie
Witam.
Problem z moim autkiem wygląda następująco:
Jak już napisałem w temacie, silnik podczas przyśpieszania z niskich obrotów czyli 1000-1500 obr/min (na 3, 4, 5 biegu w szczególności) wydaje z siebie 2-3 sekundowy gwizd.
Nie jest to jakoś uciążliwe ale gdy silnik wkręci się na około 2000 obr/min dochodzi do tego przumulenie z poszarpywaniem. Po przekroczeniu 2200 obr jest już ok. Potem sprawa wraca przy 3000 obr tylko, że już bez gwizdu. Dzieje się to tylko i wyłącznie na rozgrzanym silniku i świecącej się kontrolce econo.
Proszę o pomoc w tej kwestii bo taka przymułka strasznie mnie denerwuje.
Nie pomogła: wymiana filtra paliwa, filtra powietrza, kopułki, palca, regulacja zaworów. Nie chciałbym również niepotrzebnie wymieniać dalej sprawnych części bo przecież nie o to tu chodzi...
POZDRAWIAM
Witam
silnik podczas przyśpieszania z niskich obrotów czyli 1000-1500 obr/min (na 3, 4, 5 biegu w szczególności) wydaje z siebie 2-3 sekundowy gwizd.
Nie wierze że to czytam... Przyspieszasz na 3, 4, 5 biegu od 1000 rpm?!? Gratuluje, jesteś na najlepszej drodze do zabicia panewek i łożysk w skrzyni, może już coś pada od przeciążeń i wibracji, dlatego gwiżdże. Nie katuj tak tego silnika bo aż ciary po plecach przechodzą.
Jeśli chodzi o poszarpywanie to na początku wyczyściłbym przepustnicę i silniczek krokowy, to nic nie kosztuje, najwyżej 20zł za uszczelkę pod przepustnicą jeśli nie uda się jej zdjąć bez uszkodzenia. Jeśli to nie pomoże to dalej przyjrzałbym się świecom zapłonowym (40zł) a jeśli to też nie to kablom zapłonowym pod kątem przebić, dużej rezystancji, itp.
Faktycznie tak jeżdżąc powstają bardzo duże przeciążenia w układzie korbowym, w końcu coś musi pier...nąć
Kolega jeźdźił wcześniej ciężarówką?:D
Hehe, ciekawe jak się zbiera na 5 od 1tys obrotów :D A co do poszarpywania, wykręć i przeczyść zawór recyrkulacji EGR, a jak nie pomoże to wężyk podciśnienia odłącz. U mnie było podobnie z poszarpywaniem, zawór wyczyściłem i dalej nic, dopiero odłączenie jego sterowania czyli tego wężyka pomogło jak ręką odjął :)
Właśnie, o EGR totalnie zapomniałem bo u mnie już kilka lat odłączony :) To też wchodzi w grę i warto sprawdzić.
Mam głupie pytanie a nie chce zakładać nowego tematu. Co to jest EGR i co daje jego odłączenie?
Witam
Nie wierze że to czytam... Przyspieszasz na 3, 4, 5 biegu od 1000 rpm?!? Gratuluje, jesteś na najlepszej drodze do zabicia panewek i łożysk w skrzyni, może już coś pada od przeciążeń i wibracji, dlatego gwiżdże. Nie katuj tak tego silnika bo aż ciary po plecach przechodzą.
Mirek, nie jeżdżę tak non stop (a powiem szczerze, że silnik raczej dostaje ode mnie w kość bo często obrotomierz widzi czerwone pole). Podałem jako przykład to co zaobserwowałem. Czasem po prostu z lenistwa po ciężkim dniu w pracy nie chce mi się redukować biegu i przeciągam go od samego dołu -ale podkreślam- bardzo rzadko...
Hehe, ciekawe jak się zbiera na 5 od 1tys obrotów :D
Na V biegu już przy 500 obr/min moja Hania zrywa przyczepność. Dlatego boję się używać niższych biegów i wyższych obrotów hehe...taki żarcik...
Idę zaraz zajrzę w przepustnicę, zobaczę EGR`a itd...
Dam znać jakie były rezultaty...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.