Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Nie ogarniam przepustnicy D14Z4 i IAC [ zdjęcia]



Szczur[R]
16-09-11, 19:26
Witam.

1. Przy okazji innych czynności, rozebrałem zawór IAC - bo był strasznie zasyfiony olejem z odmy i już ledwo się obracał.
Mój błąd - nie spojrzałem jak była ustawiona przesłona przed rozebraniem :/ Teraz po złożeniu przesłona w stanie spoczynku zastawia około 2/3 dolnego kanału - tak jak widać na zdjęciu:
http://imageshack.us/photo/my-images/821/img0793oh.jpg/

Czy ktoś ma pewność że właśnie tak jest prawidłowo ?? Bo składając można nieco przestawić na śrubach elektromagnes, lub z drugiej strony plastikową blokadę - co w sumie daje prawie 1/3 regulacji.

2. Mam problem z kupieniem uszczelki miedzy kolektor a przepustnice. Według katalogu hondy http://japancars.ru/cat/honda/index.php?hmodtyp=15063,15065,15066,15068,15069,15 071,15072,15075,15077,15081,15083,15086,15089,1509 0,15093&npl=17ST311&_nplgrp=1&nplblk=E__0100 w D14Z4 są dwie duże papierowe podkładki - numery 5 na schemacie. U mnie jest tylko jedna - od strony przepustnicy, natomiast od strony kolektora jest czarny gumowy o-ring. W kolektorze jest rowek na ten o-ring więc to raczej nie jest czyjaś rzeźba. Wszystkie inne detale pasują...


Pozdrawiam

mirasek
17-09-11, 12:06
2. uszczelka jest jedna tak jak piszesz, a kolektor ma gumowy oring.

atr
17-09-11, 12:53
1. Teraz jest dobrze ustawione (2/3 dolnego otworu zasłonięta bez napięcia)
2. Ja też miałem jedną papierową uszczelkę, chciałem kupić w ASO nową i powiedzieli mi, że potrzebne są dwie więc kupiłem dwie i je założyłem (20 zł/sztuka)

Mógłbyś przy okazji zmierzyć opór w twoim zaworze IACV między 1 i 3 pinem (manual rozdział 11-A-51), niby powinno byś miedzy 16 a 28 Omów, u mnie jest więcej i zastanawiam się czy to może być powodem nurkujących obrotów.

Szczur[R]
17-09-11, 13:45
U mnie jest 40ohm, żadnych problemów nie zauważyłem, chociaż z włączoną klimą trochę ciężko silnik pracuje na jałowym.
Jak To u Ciebie i innych wygląda ??