Zobacz pełną wersję : Olej do skrzyni...
Kolejny temat, kolejne wątpliwości... Szukałem po forum, znalazłem temat, ale nie do mb2. A mianowicie chodzi mi o olej przekładniowy. Są spory czy zastosować MTF z hondy czy zalać 10W30 lub 10W40. Pojechałem do hondy spytać o olej. I facet mnie zaskoczył ;) Zapytałem o cenę 60 zł brutto za litr, ale spytał o rocznik. Mówie 2000. Powiedział tak: żeby nie kupować tego MTFa tylko zwykły olej silnikowy 10W30. Sam tak robił i wszystko śmigało. Jakie są wasze doświadczenia. Czy jest duża różnica w pracy przekładni z MTFem, lub zwykłym silnikowym półsyntetykiem?
Ja do swojego mb2 zalalem 10W40 MObila , nie wiem jak z MTF podobno najlepszy ale ja poczulem bardzo duza różnice na plus po zmianie .
ja z kolei slyszałem opinie ze ktos po kupnie auta wlał olej 10w40 i skrzynia zaczeła "cieżej" chodzic
Rózne opinie sa, jeden powie ze tylko MTF a drugi ze szkoda przepłacac...
Ja u siebie wlałem MTF-a bo wychodze z zalozenia ze pewnie juz nie bede sie tego dotykal przez kilka lat wiec te kilkanaście zł wiecej moge dac dla świetego spokoju
No sam gościu z serwisu hondy powiedział, żeby nie kupować MTFa tylko 10W40 Castrola ;) Sam już nie wiem dać 50 zł za 2 litry castrola a 120 za MTFa to jest różnica. A na kasie nie śpie ;)
To kup 10W-40 i bedzie git.
Ja nie widze u siebie roznicy MTF - 10W-40. Skrzynia chodzi dokladnie tak samo.
10W wymienia sie czesciej niz MTFa ale i tak za MTF wyjdzie drozej.
Starstruck
14-09-11, 17:16
Jest też MTF mobila i też niedrogi :). Chyba 30 zł litr. Z tego co widziałem, to haparts ma MTF teraz po 49 zł/litr.
Ja nie widze u siebie roznicy MTF - 10W-40. Skrzynia chodzi dokladnie tak samo.
W zime jest tylko różnica i jak dla mnie odczywalna ale tylko przez pierwsze 5 km póki olej sie nie rozgrzeje.
MTF Mobila? Czyli 10W-40? To jest zwykły olej silnikowy. Jak mocno w zimę odczuwasz różnicę pablo_020? Biegi nie wchodzą, trzeba się zasadzić. I ważna sprawa. O ile częsciej trzeba zmieniać ten 10W-40? Co ile km? Dzięki za odpowiedzi.
Lewarek zmiany biegów cieżej chodzi, na MTF troche lżej przez pierwsze klilometry.
Starstruck
14-09-11, 17:40
Napisałem MTF Mobila, a nie 10W40 Mobila :). Firma ta robi także osobne oleje do skrzyń. Z tego co słyszałem, olej silnikowy - 10W40 - zalany do skrzyni trzeba wymieniać co 40 tys. W sumie to jest tak: 2 litry ~ mobila ok. 40 zł, (po 40 tys znowu, czyli już 80 zł) OE< MTF za dwa litry ok. 100 zł, przy czym wymiana co 90-100 tys. Raz a porządnie.
W książce serwisowej zalecają zmianę MTFa co 60 tys O.o ?
Błąd 120 tys. Tylko kurcze cieknie mi olej z półośki, chcę to zrobić w tym tygodniu i od razu olej zmienić w skrzyni, a oni nie mają i czekają na beczke 25 litrów.
Powieccie mi jak jest ten olej sprzedawany. Oni sprowadzają 25 litrową beczkę MTFa i co trzeba z własną bańką wpadać? ; D
Starstruck
14-09-11, 18:02
Pisałem, że w Haparts mają normalnie w buteleczkach OEM MTF. W ASO też powinien być dostępny od ręki, w litrowych butelkach.
Byłem w ASO osobiście. Pan powiedział, że nie ma. Pytam się czy można zamówić. Mówi, że i tak przyjdzie, bo będzie w 25 litrowej beczce. Jutro zadzwonie tam.
Byłem w ASO osobiście. Pan powiedział, że nie ma. Pytam się czy można zamówić. Mówi, że i tak przyjdzie, bo będzie w 25 litrowej beczce. Jutro zadzwonie tam.
Olej ich ciepłym moczem. W salonie Hondy jak jestem to zawsze jak wół widzę MTF do skrzyni biegów jak stoi w regale.
www.jarusnet.pl
Od niego biore MTFa.
MTF innej firmy moze byc zupelnie innym olejem!!!
Aktualnie olej ten kosztuje 75 zł, a nie 55 jak zawsze, bo "czekają na dostawę z USA". To co jak jest mao na stanie to się cenę podnosi. Niepoważny sprzedawca dla mnie.
Ja u siebie wymieniłem w skrzyni na Mobil 10W40, na początku było ok, ale po przejechaniu około 5tys km, przełączanie biegów z 1 na 2, przestało być przyjemne. Szczególnie było to odczuwalne w zimie, zanim skrzynia się rozgrzała, biegi delikatnie haczyły, wsteczny też ciężko wchodził. Zmieniłem na MTF (kupiony w serwisie hondy, 70zł za litr), i problem znikł, wszystko działa pięknie, przejechałem juz około 40 tys km na tym oleju i dalej jest płynna zmian biegów. Podsumowując, uważam osobiście, że jest różnica pomiędzy zwykłym 10w40, a MTF i chyba warto dołożyć pare złociszy na taką wymianę.
Tak zrobię. Będę kupował MTF. Tym bardziej, że ja 100 tys nie przejadę prawdopodobnie tym autem, a chcę mieć problem z głowy ;)
MTF dostepny w jdm shopie , happarts, jarusnet.pl
Dzisiaj zajadę do Hondy spytać ile będę czekał. Jak nie będą mieli to zamawiam z internetu.
http://www.haparts.pl/www/oem.html#jedendwa. To będzie ten olej?
http://www.haparts.pl/www/oem.html#jedendwa. To będzie ten olej?
Ja miałem inne butle.
No właśnie widziałem w innych butlach, ale aż za 80 zł O.o W ASO u mnie w mieście leja z beczki 25 litrowej do nieoryginalnego pojemnika.
http://jdmshop.pl/sklep/index.php?page=shop.product_details&flypage=flypage.tpl&product_id=50&category_id=291&option=com_virtuemart&Itemid=1
O tą Ci chodzi?
P.S Mikefoto: Piękną masz hankę, może niedługo przy swojej coś porobie. Graty ;)
Dokladnie o taką butlę chodzi. Ja kupowałem u jarusnet. Bodajże za litr 55zł było jak kupowałem.
O mam. Jak poczekasz trochę to będzie po 55.
http://jarusnet.pl/2011/06/25/mtf-3-oryginalny-olej-do-skrzyni-biegow/
P.S Mikefoto: Piękną masz hankę,
Dziękować, dziękować. Aktualnie halina jest na kuracji odmładzającej mającej na celu usunięcie "zmarszczek" z tylnych nadkoli.
Niestety przypadłość Hanki. Ja mam mb2 z 2000 roku i nie wiem czy coś poprawili, bo odpukać na razie nie ma.
Masz pomodowaną z gustem i porobione bardzo praktyczne rzeczy.
Panowie ja w ASO dałem 62 PLN za litr, więc nie ma za dużej różnicy jak doliczyć wysyłkę jeszcze. Z tego co wiem, to wszędzie to w tej chwili mają i nikt mi nic nie przelewał, dostałem po prostu 2 ori 1l opakowania. Zastanawiam się tylko czy jest w Hondzie jeden typ oleju czy jest ich kilka. Ja mam MTF-3 bodajże, a koleś który mi to sprzedawał, to poza tym że mnie opierd.. to nic nie umiał powiedzieć i ogólnie był prostakiem.
ps. nie polecam Honda Autowitolin.
Dokladnie o taką butlę chodzi. Ja kupowałem u jarusnet. Bodajże za litr 55zł było jak kupowałem.
O mam. Jak poczekasz trochę to będzie po 55.
http://jarusnet.pl/2011/06/25/mtf-3-...krzyni-biegow/
Ja pisałem z jarsunet i powiedział że olej za 55zł będzie dopiero jak świeża dostawa z USA przypłynie, mówił że 1-1,5 miesiąca
Ja ogólnie znalazłem faktury od poprzedniego właściciela i olej był wymieniany koło 100 tys. Więc do 200 mogę spokojnie dobić ; ) Teraz mam 173 tys
Hondziarz84
07-11-11, 10:48
A co 100tys się zmienia olej w skrzyni? Bo gdzieś czytałem ale mogę się mylić że co 60tys?
MTF co ok 120 tys. W manualu tak jest napisane ; ) Sprawdzę jeszcze wieczorkiem, ale na 98 % jestem pewny.
A co 100tys się zmienia olej w skrzyni? Bo gdzieś czytałem ale mogę się mylić że co 60tys?
co 60 tys.km wymienia się w przedliftach ale 10w30/10w40 bo wtedy nie było jeszcze mtf
Tak samo jak kiedyś nie było olejów silnikowych 0W40, a teraz są i wcale nie znaczy to że nie można ich zalewać. Proszę o źródło tych informacji, że nie można zalewać MTF do Hond przedliftowych. Moim zdaniem kolego głupoty gadasz i próbujesz się coś domyślać.
Starstruck
07-11-11, 17:08
Nie no, z takiego założenia nie można wychodzić, że jak czegoś kiedyś nie było, to obecnie, po wynalezieniu, opracowaniu, nie można tego stosować w starszych autach. Akurat w civicach polift czy przedlift, to oprócz różnicy wizualnej niczym innym się nie różnią. Poza tym: zalewają MTF do V gen i każdy mówi, że skrzynia pracuje lepiej, ciszej,płynniej biegi wchodzą itp, a wręcz narzeka się na 10W40 w skrzyni.
Taa... dziwne bo ja mam w ksiazce po byku napisane MTF lub zastepczo 10W-40 wiec w 1996 roku juz znano MTF :)
A to ze skrzynia chodzi lepiej na MTF to jakies brednie. U mnie chodzi dokladnie tak samo. Po prostu dziala autosugestia tak jak na paliwie 98 lepiej auto sie zbiera :D
Ogarnijcie się, gdzie ja napisałem że nie można używać MTF w starszych autach, no gdzie? Podałem tylko do czego odnosi się zapis wymiany co 60 tys.km w instrukcji a tu wielkie ajwaj i kolejne maglowanie tematu 10w40 vs mtf... ehh...
Ja mam w książce napisane o 10w30 / 10w40 klasy SF lub SG i wymianie co 60 tys.km / 3 lata, jest to polska instrukcja obsługi do 5d przedlifta, nie jest od mojego auta więc może to być jakieś pierwsze wydanie do pierwszego wypustu, nie wiem ale nie ma tam słowa o MTF.
O i jeszcze englisz manual do 5d przedlifta http://www.uees.edu.sv/sae_foro/manual/pdf/13-3.pdf , tak było wtedy, teraz jest MTF i można go lać nawet do 4 gena albo i pewnie starszych. Jaśniej się chyba nie da.
Źle zastosowałeś łącznik. Ale rozłącza sens logiczny oraz działa jak kasownik i nikt nie połączył, że chodzi Ci o wymiany MTF-a względem 10W40 ;) Wszystko już jasne. :)
10W40 szybciej się zużywa i gęstnieje w zimę co powoduję problemy ze zmianą biegów. Ale na pewno skrzyni nie zaszkodzi.
Starstruck
08-11-11, 00:01
Pewnie było milion razy, ale tak na szybko: Mobil 10W40 będzie ok do skrzyni? Ma te odpowiednie klasy/normy, lepkości itp? 2 litry wchodzą?
Prawdopodobnie tak, ale chyba lepszym wyborem będzie MTF Hondy, m in ze względu na gęstnienie w zimie. Tylko widzę, że masz EJ6, a nie wiem jaka tam skrzynia jest.
Starstruck
08-11-11, 00:11
Skrzynka S40, fd 4,052. 2 litry mobila są za 40 zł, a 2 litry MTFa - 110 zł. Skrzynia ta jest ok, jednak ciut za długa, więc myślę, że w połowie przyszłego roku rozglądałbym się za czymś innym. Szukam troszkę oszczędności w tej kwestii, bo od razu chcę teraz zrobić shorta, nowe gumki przy drążku.
Szukam troszkę oszczędności w tej kwestii
moim skromnym zdanie to nie tu się szuka oszczędności, lepiej wyłożyć 110 zł na MTF -a niż później 500 na remont skrzyni. co do lania 10w40 to fakt można ale jest różnica w pracy skrzyni i jest to odczuwalne szczególnie zima,( nim skrzynia się zagrzeje). Wiem bo sam zalałem raz 10w40 do skrzyni w d15b2 i było czuć różnice. a tak na marginesie dziś sam kupiłem 3 litry MTF-a bo do mnie wchodzi 2,2 litra (S9B)
http://www.turbogenics.com/ekspl/eksploatacyjne.html
Kontakt - GG:3464287, atatur@o2.pl lub http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?124514-Części-silnikowe-OEM-Honda-pierścienie-NPR-duuuużo-dobroci-)
Jeżeli będziesz wymieniał skrzynie to chyba nie ma sensu lać mtfa ; ) Do nowej zalej wtedy.
Starstruck
08-11-11, 15:02
Jeżeli będziesz wymieniał skrzynie to chyba nie ma sensu lać mtfa ; ) Do nowej zalej wtedy.
I tak zrobię :). Dzięki za info, pzdr :)
2 litry mobila są za 40 zł, a 2 litry MTFa - 110 zł
Ok. ale to jeden wydatek na 100tys kilometrów, a na pewno będzie wszystko pewne i bez problemów, ja osobiście w kwestii płynów eksploatacyjnych, świec itp. to nie żałuję kasy :)
Starstruck
08-11-11, 17:59
Owszem, świece i inne rzeczy eksloatacyjne kupuję raczej z wyższych półek, ale jak piszę: skrzynię i tak chcę zmienić na krótszą i to raczej w przeciągu 15-20 tys km. Student musi kombinować :p.
Student musi kombinować
Wiem co to znaczy, sam jest student :D, to nie lepiej już przetrzymać te 20tys bez wymiany, jak i tak skrzynia wpadnie świeża?
Starstruck
08-11-11, 20:06
Wiem co to znaczy, sam jest student :D, to nie lepiej już przetrzymać te 20tys bez wymiany, jak i tak skrzynia wpadnie świeża?
Te 20 tys to może być i nawet rok :). Planuję ten ruch, ale nie wiem co z tego wyjdzie (a pomysłów mam duuużo :p), a niewchodząca "jedynka" i "wsteczny" już mnie naprawdę denerwują. Niby wychodzi tylko 70 zł różnicy na dosć długi okres, ale za te 70 zł to mogę coś sobie dodatkowo "wyserwisować": chociażby wymiana tej tulejki przy drążku zmiany biegów :). Dobra, żeby nie robić już OT, to kończę temat ze swojej strony. Dziękuję wszystkim za rady, pozdrawiam :)
Ja tak chciałem przyoszczędzić, że kupiłem motula z allegro. Założyłem temat, bo mam wątpliwości dotyczące jego oryginalności. Ot mi się zachciało. Zrobiłem to po Polsku... Teraz już kasy nie mam i jak okaże się, że to podróba to zostaje jeżdzonko na starym oleju ; )
A zalewał ktoś skrzynię olejem Texaco MTF-90? Mnie kosztował jakieś 50zł za litr, nie widzę żadnego pogorszenia po poprzednim (chyba, że już wcześniejszy właściciel zalewał silnikowym :) )
To jest olej przekladniow nienadajacy sie do skrzyn Hondy. Zycze powodzenia z takim olejem w Hondzie.
Olej przekładniowy nie nadaję się do skrzyń w Hankach. Może nawet ją uszkodzić. Jeżeli już szukamy oszczędności to 10W40 dobrej firmy
Byłem w ASO osobiście. Pan powiedział, że nie ma. Pytam się czy można zamówić. Mówi, że i tak przyjdzie, bo będzie w 25 litrowej beczce. Jutro zadzwonie tam.
http://moto.allegro.pl/mtf-3-honda-oem-olej-do-manualnej-skrzyni-biegow-i1940302223.html
Starstruck
17-11-11, 18:26
Ta buteleczka ma 946 ml x2 to wychodzi 1,89 litra. Do skrzyń chyba wchodzą 2 l czy się mylę?
jak kupowałem w aso w rzeszowie to była butelka 1l i był to mtf3 ale była inna butelka
Starstruck
17-11-11, 19:26
Ta jest amerykańska.
Ta buteleczka ma 946 ml x2 to wychodzi 1,89 litra. Do skrzyń chyba wchodzą 2 l czy się mylę?
przy wymianie 1.8L przy naprawie skrzyni 1.9L
do skrzyni w D serii wchodzi 2 litry a w B serii 2,2 litra
Starstruck
18-11-11, 12:12
No właśnie, kupować tak na styk? Warto? Jak nie daj Boże zabraknie, to kolejna buteleczka za 55 zł, że dolać 0,2l? A mieszać z półsyntetykiem to chyba nie ma co.
a sprawdźcie czy ten amerykański ma takie same właściwości jak europejski. tam są przecież inne warunki klimatyczne i atmosferyczne. moim zdaniem nie warto
Ja kupowałem 2x 1L u jarusia (jarusnet) i było spoko.
do skrzyni w D serii wchodzi 2 litry
Wchodzi jakieś 1.8L , ja lałem do oporu i do samego korka wlałem te 2L i jeszcze wyciekło mi sporo :) Także mniej niż 2L wchodzą.
a sprawdźcie czy ten amerykański ma takie same właściwości jak europejski. tam są przecież inne warunki klimatyczne i atmosferyczne. moim zdaniem nie warto
heh jeszcze takiej bzdury nigdy nie czytałem, mtf to mtf i nie wazne w jakiej butli (3 rózne widzialem). Stany sa tak długie i szerokie że obejmuja kilka stref klimatycznych więc zanim coś napiszesz to popatrz do atlasu
BUAHAHA!! Dobra odpowiedz. Swoja droga jak czasami czytam teorie jakie ludzie snuja to az sie wlos na glowie jezy ;)
heh jeszcze takiej bzdury nigdy nie czytałem, mtf to mtf i nie wazne w jakiej butli (3 rózne widzialem). Stany sa tak długie i szerokie że obejmuja kilka stref klimatycznych więc zanim coś napiszesz to popatrz do atlasu
ja nie mówię ze się różni na 100% ale na ogół w stanach jest cieplej (nie licząc Alaski) niż europie a tym bardziej w Polsce (różnica temperatur) i nie zawsze parametry muszą być takie same.
ja nie mówię ze się różni na 100% ale na ogół w stanach jest cieplej (nie licząc Alaski) niż europie a tym bardziej w Polsce (różnica temperatur) i nie zawsze parametry muszą być takie same.
otoczenie nie ma nic wspolnego z parametrami pracy przekladni. Zakres temperatur olejow czy to silnikowych czy ptzekladniowych jest na tyle duzy ze niema potrzeby zmieniac skladu. Honda ma swoja technologie przekladni i obowiazuje wszedzie. Jankesi maja takie same skrzynie jak my wiec po co inny olej? a ze jarus ma tak tanio to normalne bo tam jest to tansze a bierze tego sporo.
OT- tylko debil marketingowiec orlenu moze wymyslic inne oleje do niemieckich a inne do francuzkich silnikow:-/
Dobra wypowiedź zgadzam się z Tobą. Polska i Polacy na temat olejów silnikowych, pomimo wielu świetnych specjalistów, jest najbardziej niedouczonym narodem w Europie, bo bardziej wieżą ludzie Edkowi z wąsem, który w szkole miał starego poloneza, a jedyny olej dostępny to był Slektol, niż magistrowi z tytułem i wiedzą w temacie. Stąd ta tępa i pusta kampania, ale taki też jest przekrój klienta, który leje ich produkty, gdyż są przeciętne, a nie stać ich na kampanie w stylu Castrola, który też jest przeciętny.
Ja od siebie dodam, że w tej chwili SAE jest orientacyjne i koncerny zaczynają się zastanawiać nad ich wycofaniem i wprowadzeniem w to miejsce informacji na temat jakości, norm, własności fizycznych typu lepkość np, itd. Dlaczeg? Dlatego, że SAE bardzo często bywa mylne, gdyż określa tylko i wyłącznie przedział oraz górną i dolną granicę tej lepkości. Obecnie jednak, wbrew panującym obiegowym opiniom, wywodzącym się z bardzo dawnych czasów, zależy od niej bardzo niewiele. Tak naprawdę SAE ma tylko w tym momencie znaczenie dla silników chłodzonych powietrzem oraz starszych konstrukcji, gdyż w wypadku chłodzenia ciśnieniowego cieczą, temperatura oleju, może znacząco wzrosnąć tylko w wypadku wysokich wydatków cieplnych - jazdy po torze np. W normalnym ruchu jest to raczej niemożliwe. Dlatego wszelkie dywagacje na temat USA i innych kwestii klimatycznych w przypadku olejów silnikowych obecnie są tylko prowadzone przez ludzi, którzy nie mają pojęcia na ten temat kompletnego albo kierują się nieaktualnymi informacjami.
Świetnym potwierdzeniem moich słów będą dwa podane przeze mnie poniżej oleje, które stosuje się w zupełnie innych konstrukcja i ich niewłaściwe zastosowanie może doprowadzić do uszkodzenia jednostki napędowej, nie przystosowanej w żaden sposób do tego typu produktu.
http://www.motul.fr/system/distributions/picture_2s/200/normal/59710-1L%20copie.png?1302619763
Ford, Land Rover, Jaguar i Volvo - W pełni syntetyczny olej silnikowy do silników benzynowych i Diesel, w których producenci (Ford, Land Rover, Jaguar i Volvo) wymagają stosowania olejów o niskiej lepkości wysokotemperaturowej HTHS.
Klasa jakości ACEA A5/B5
Specyfikacje: FORD WSS M2C 913C kompatybilny ze specyfikacją FORD WSS M2C 913A i 913B
Kontra:
http://www.motul.fr/system/distributions/picture_1s/198/normal/59525-1L%20copie.png?1302619470
Oba oleje do zupełnie innych zastosowań o innych parametrach fizyko chemicznych i zastosowanie 1 w silnikach, do którego jest przeznaczony 2, może się zakończyć częściowym, bądź skrajnym zatarciem silnika, ewentualnie uszkodzeniem gładzi cylindra i cz. współpracujących, a SAE to samo. Pozdrawiam ;)
smasher123
10-03-12, 02:55
Siemanko. Ostatnio wymieniałem przegub lewy w swojej EG3. Poszła na lewarek. Majster wyjął półoś ze skrzyni biegów a płyn nie wyleciał. Wymiane płynu w skrzyni robiłem jakiś czas temu - 2L MTF. Czy to, że MTF nie uciekł było spowodowane przechyłem, czy może oleju jest po prostu za mało?
skolopendra
10-03-12, 09:16
nie uciekł było spowodowane przechyłem,
nie
czy może oleju jest po prostu za mało?
tak
nie uciekł było spowodowane przechyłem,
Tak
czy może oleju jest po prostu za mało?
Jest ok,
Robiłem w weekend u siebie osłone przegubu wewnętrzną i zewnętrzną.
Samochód na lwarku i też kropla nie poleciała, a oleju mam max, bo wymieniałem jakiś czas temu wycieków nie ma.
I mimo wyjecią półosi olej nie wyciekł, jak wspomniałem samochód pochylony na lewarku.
Ja mam liste zamiennikow oleju MTF Hondy
KROON OIL SP 1061 - to samo co MTF
KROON OIL SP 1081- to co na gorze tylko rzadszy
RAVENOL PSA 75 W - 80 Dane jak MTF
Fuchs Titanfluid FE SAE 75 W
Castrol Syntrans FE 75 W -ponoc za bardzo plynny przy 100°
i ponoc jeszcze lepszy od MTF bo ma lepsze wlasciwosci na zimnej skrzyni to
Castrol Syntrans B 75W
a i jeszcze jest olej Texaco -Rover MTF 94
tu linki na allegro http://allegro.pl/listing.php/search?+75W+&category=0&sg=0 (http://allegro.pl/listing.php/search?sg=0&string=Rover+MTF+94)sg=0&string=Rover+MTF+94[/URL]
wiec jest z czego wybierac ja osobiscie decyduje sie na Castrol Syntrans B 75W ze wzgledu na zimne wlasciwosci
i jeszcze takie pytanie czy te oleje MTU oferowane przez serwisy sa MTF, MTF II, MTF III.
Pozdrawiam
Jak olej o klasie np. 75W moze byc stosowany zamiennie z 10W ?
skolopendra
11-03-12, 10:41
ponoc jeszcze lepszy od MTF bo ma lepsze wlasciwosci na zimnej skrzyni to
Castrol Syntrans B 75W
a i jeszcze jest olej Texaco -Rover MTF 94
tu linki na allegro http://allegro.pl/listing.php/search?+75W+&category=0&sg=0sg=0&string=Rover+MTF+94[/URL]
wiec jest z czego wybierac ja osobiscie decyduje sie na Castrol Syntrans B 75W ze wzgledu na zimne wlasciwosci
i jeszcze takie pytanie czy te oleje MTU oferowane przez serwisy sa MTF, MTF II, MTF III.
Pozdrawiam
proponuje poczytać :
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?19768-Oleje-silnikowe-i-przek%B3adniowe!!!!!
:cool:
temat jak dla mnie do zamknięcia ,jeden główny wątek o olejach już jest
Jak olej o klasie np. 75W moze byc stosowany zamiennie z 10W ?
Jeśli chodzi o lepkość to praktycznie silnikowe 10W odpowiada przekładniowemu 75W, kwestia nomenklatury oznaczeń, to nie jest tak że 75W będzie 7 i pół raza bardziej lepki niż 10W :) Są np. oleje silnikowo-przekładniowo-hydrauliczne, zwykle oznaczane bazując na SAE J300 czyli nomenklaturze silnikowej, oczywiście nie do hondy :) Taka ciekawostka.
Można zamykać. Zakładałem, wątek. Już się dowiedziałem, a o olejach jest ; )
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.