Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : HELP, auto stoi, potrzebne wyjaśnienie kodów, model IMA Hybryd



bobas66
14-09-11, 11:52
Witam serdecznie.
Jestem szczęśliwym posiadaczem (chwilowo trochę mniej szczęśliwym:() Civic IMA Hybrid 2006, i niestety auto mi od 4 dni stoi....:(
po przekręceniu kluczyka ani myśli odpalić.
Z komputera wyskakują mi kody:
P1435 - ?
P1601 - ?
Odnoszę wrażenie, że immobiliser zablokował system, ale to tylko wrażenie.
Póki auto jeździło, przez ostatni tydzień, czasami po odpaleniu pozostawała zaświecona lampka akumulatora, i odłączony był system IMA, lecz po zgaszeniu i ponownym odpaleniu było wszystko w pożądku, przy czym z każdym dniem, było coraz trudnirj auto odpalić bez dodatkowej "dyskoteki" na desce.

kenny
14-09-11, 15:11
P1435 - Charge/Discharge balance problem
P1601 - IMA error without IMA light on

A przypadkowo baterie Ci się nie kończą już?

bobas66
14-09-11, 15:41
Dzięki.
Mam nadzieję, że nie.....
Był jeszcze jeden błąd, ale skaner nie podał nawet kodu... tylko, że usterka niezdefiniowana.
Myślę, że to bardziej problem zwarcia w instalacji, albo coś takiego (jakiś polski warsztat z Birningham wymieniał w nim silnik, zanim go kupiłem i pod maską zastałem całe wiąski przewodów zwisające sobie luźno), bo za każdym razem, gdy auto odpalało mi się z kontrolką akumulatora, poziom bateri spadał do zera, a następnie gdy auto odpaliło się normalnie, bateryjka ładowała się i oddawała prąd bez zarzutu, nawet podczas 600 km przejażdżki.
Ma ktoś może schemat tego systemu? Może po kabelkach uda mi się coś znaleźć.
Jak mi się to "turbo" elektryczne podobało, tak pomału zaczynam się go bać.... Nowa bateryjka to przynajmniej z 1000 funtów.

kenny
15-09-11, 09:59
To są mechanicy co podejmują się swapów w hybrydach? :eek: No tak, Polak potrafi ;)
Ja bym odżałował te trochę ŁŁŁ i podjechał z tym do ASO.

bobas66
15-09-11, 10:16
Specjalnie od standardowego się nie różni, pod warunkiem, ze się za głęboko nie grzebie, poza tym, tu hybryd na drogach jest zatrzesienie. Dziennie w drodze do pracy mijam kilka.
No i niestety, Polak potrafi, ale tutaj głownie spaprac, jeśli chodzi o mechaników. Dobrzy zostali w Polsce.

bobas66
23-11-11, 23:39
Witam po przerwie. Chciałem się z wami podzielić kilkoma wrażeniami.
Mało kto wie (ja nie wiedziałem), ze cały system IMA objęty jest 8 latami gwarancji fabrycznej!!!!! Fartem zajrzalem w papierki i szok. 8 lat, lub 100000 mil. Długo się nie namyslajac udezylem do aso. Było to pierwsze takie auto, jakie tam widzieli. Po trzech tygodniach testów, wymienili mi bateryjke i sterowanie za free!!!! Oprócz tego, przez całe 4 tygodnie bujalem się ich nowiutkim JAZZ-em, rownież za free. A najlepsze jest to, ze nie zajazyli, ze silnik spalinowy był wymieniony... Niezły fuks.
Ma może ktoś pojęcie, jak w prosty sposób można było by poprawić osiagi tego autka?

Zapomniałem jeszcze dodać, ze nowa bateryjka tutaj, to ponad 2000 funtów....
No i z wrażenia nie napisałem o pewnych minuasch...
Auto odebrałem z nie działającymi pilotami i czujnikami parkowania! Po raz kolejny przekonałem się, co warci są tutejsi fachowcy. Na moje żale, usłyszałem, ze nie działały, jak auto zostawialem, co jest oczywiście bzdura.
Prawdopodobnie testy baterii prowadzili, na baterii podpietej do auta, porobili zwarcia, i zawiesili kilka systemów.... Na szczęście piloty wystarczyło zaprogramowac, a czujniki parkowania odłączyć na trochę od zasilania i już wszystko działa.