Zobacz pełną wersję : D15Z3 90 i 114 km ? Jak to zmienić ?
witam!
Jak wiadomo sa 2 wersje d15z3 mam wersje słabszą ekonomic. Aby uzyskać pełną moc 114 km wystarczy tylko zmienic komp. ? tzn wlutowac podstawke i dać inne mapy jak to wygląd ? czy problem lezy też w mechanicznych czesciach ?
Sam komp nie pomoże, w wersjach D15Z6/Z8 jest trochę zmodyfikowana głowica.
Sam komp nie pomoże, w wersjach D15Z6/Z8 jest trochę zmodyfikowana głowica.
glowica ma odlew ten sam co d16y8 ( dlatego pasuje klawiaturka z walkiem z pełnego vteca) pozatym inny jest wałeczek (krzywki dolotowa, wydechowa maja inna wysokosc niz w z3) inny jest kolektor dolotowy przypomina troche ten co w y8 ale ma troszke weższe kanały no i wiadomo komp odb2b albo 2a ( odcinka w z6,8 jest chyba na 7200 obrotów ) pewnie tloki tez sa inne bo inny jest CR (stopien kompresji) w z3 9:3:1 w z6 9:6:1 . reasumując silniki te rożnią sie od siebie bardziej niz Ci sie wydaje :)
glowica ma odlew ten sam co d16y8 ( dlatego pasuje klawiaturka z walkiem z pełnego vteca) pozatym inny jest wałeczek (krzywki dolotowa, wydechowa maja inna wysokosc niz w z3) inny jest kolektor dolotowy przypomina troche ten co w y8 ale ma troszke weższe kanały no i wiadomo komp odb2b albo 2a ( odcinka w z6,8 jest chyba na 7200 obrotów ) pewnie tloki tez sa inne bo inny jest CR (stopien kompresji) w z3 9:3:1 w z6 9:6:1 . reasumując silniki te rożnią sie od siebie bardziej niz Ci sie wydaje :)
Jakie są różnice to sobie dobrze zdaje sprawę ale największe są w głowicy (chodziło mi o całą głowicę z wałkami bez szczegółowego zagłębiania się w temat). Głowica D15Z6/8 ma szersze kanały dolotowe i wylotowe niż Z3. To że wałek z klawiaturą pasuje to nie znaczy, że jest ten sam odlew. Tak samo wałek z klawiaturą od D16Z6 pasuje do D15Z3, ale wnętrze głowicy jest zupełnie inne (kanały i komora spalania). Jeśli chodzi o CR to możliwe że są inne tłoki ale wyższy stopień sprężania może tez być spowodowany zmienioną komorą spalania w głowicy.
Mhmm rozumiem a jak wygląda sprawa z swapem B18C4 w miejsce D15z3 ? Mocowania łap z B18 pasuja czy trzeba przesuwać ? Bo reszta ze pewne wszystko z b18.
Hehe, to już by był konkretny Swap :D skrzynia też oczywiście by musiała być z b-seri, mocowania mogą się różnić.
Tutaj masz link uzytkownika który robił swap z d15z3 na b18 http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?26755-Zoy-spec.pl-Honda-Civic-5D-95r-B18C4-VTIS
Wyslij mu prywatna wiadomosc ze wszystkimi nurtujacymi cie pytaniami odnosnie takiej przekładki napewno ci pomoże
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.