PDA

Zobacz pełną wersję : crx I gen. problem z układem paliwowym



ufolll
14-09-11, 09:47
Witam!

mam problem z Hondą CRX I 1985 (1.5 i (AF) 101KM (EW3).
Problemy zaczęły się, gdy kiedyś brakło mi paliwa, mimo dolania do pełna pompka nie była w stanie zaciągnąć - wtedy akurat pomogło nadciśnienie w baku (wąż do wlewy i dmuchanie). pompka zassała i wszystko hulało.

Jednak niedawno znowu brakło mi paliwa, dolałem kilka litrów(aby na stacje się dotoczyć) na stacje dojechałem bez problemów zatankowałem i już nie mogłem odpalić - tym razem nadcisnienie w baku nawet nie pomagało.

Paradoksalnie po kilku dniach stania odpaliła od dotknięcia... jednak po niedługiej jeździe czasem odpali czasem nie (nigdy nie zgaśnie podczas jazdy) zawsze nie chce odpalić po wyłączeniu.

Sprawdzałem już pompkę, filtr..paliwo normalnie podawane jest pod ciśnieniem do układu wtryskowego, a dalej nie odpala. Gdy stacyjka jest w pozycji, w której pompka zaczyna już pompować paliwo, słychać w aparacie wtryskowym syk powietrza ...
Czy tam się może coś zapowietrzyć??? Jak sobie z tym poradzić???

szumi
14-09-11, 09:54
ja miałem tak w D15B2 ze na ciepłym nie chciał dopalić. Był to przekaźnik pompy paliwa

ufolll
16-09-11, 12:16
Kolego dzieki za inicjatywe...
Gdzie zanjduje sie ten przekaźnik pompy paliwa?
Ale to raczej nie bedzie ten przekaźnik bo na zimno też czasem nie chce odpalić.

Prosze o pomoc.

dEboo
18-09-11, 18:12
przekaźnik pompy trzeba przelutować, potrzem szukać dalej jak nie pomoże.

ufolll
21-09-11, 14:49
przekaźnik pompy trzeba przelutować, potrzem szukać dalej jak nie pomoże.

Kolego dEboo
ale czy możesz mi wytłumaczyć po co majstrować(przelutować - cokolwiek to znaczy w przypadku tegoż przekaźnika) coś z przekaźnikiem pompy paliwa jeśli paliwo jest doprowadzane do układu i to pod sporym ciśnieniem.

sprawdzałem już świece, iskrę i wszystko ok. sprawdzałem również napięcie na wtryskiwaczach(podczas próby odpalania) i nie wykryłem żadnego..czy to może być przyczyna...??

Czy w tej sędziwej hondzince jest już jakaś wtyczka do podłączenia komputera diagnostycznego?

dEboo
22-09-11, 00:53
wtyczki nie ma, niedoczytałem że sprawdzałeś. A masz iskrę ?? zajrzyj do aparatu zapłonowego, u mojego kolegi było coś podobnego wszędzie szukałem a okazało się że poluzował się palec rozdzielacza tak mocno że aż się odkręcił i latał luźno.

ufolll
23-09-11, 10:03
układ zapłonowy tez sprawdzałem i wszystko wyglada dobrze, tymbardziej ze iskra jest cały czas a jak juz uda sie odpalic to pracuje równo.

Myśle ze problem tkwi w ukladzie wtryskowym ponieważ na wtryskiwaczach nie pojwia sie napiecie...zatem paliwo nie dostaje sie do cylindrów...

teraz tylkko pytanie jak moze byc tego przyczyna?

...coś nie łaczy ...
hmyyy tylko co i gdzie nie łaczy ... sprawdzam styki na każdej możliwej elektrycznej kostce i łaczu, a szczególnie na tych które łącza się z wtryskami... i dalej nic:mad:
a moze to wina kompa?:confused:

dEboo
23-09-11, 11:21
to jest silnik na wtrysku rozumiem, powinien być resistor box odpowiadający za otwieranie wtryskiwaczy, warto też sprawdzić map sensor, czy nie złapał zawiechy.

ufolll
27-09-11, 12:57
tak na wtrysku.
resistor box jest...dokładnie taki
http://www.google.pl/imgres?q=resistor+box+honda&um=1&hl=pl&sa=N&tbm=isch&tbnid=xo5OWFy-1eUAjM:&imgrefurl=http://honda-tech.com/showthread.php%3Ft%3D1572180&docid=TZkYRtj36HJkWM&w=526&h=396&ei=EquBTsrePIKF4gTi7cRQ&zoom=1&biw=1024&bih=560&iact=rc&dur=234&page=6&tbnh=157&tbnw=201&start=47&ndsp=8&ved=1t:429,r:6,s:47&tx=63&ty=96

jak mozna sprawdzić czy on jest sprawny?

A ten 'map sensor" to jakis silniczek krokowy tak? kiedy on powinien działac? jak go można sprawdzić?

ufolll
04-10-11, 09:58
HALO HALO pomoże mi ktoś??

majson
04-10-11, 10:00
Zobacz czy ci syfu nie zaciagnelo do filtra paliwa.

ufolll
18-10-11, 10:16
filtr jest dobry i paoliwo jest podawane..... pisalem juz powyzej...

problem jest taki ze: we wtryskiwaczach nie pojawia sie wogóle napięcie, jak temu zaradzić?co i jak sprawdzić??

dEboo
03-11-11, 21:07
na wtryskiwaczach powinno być stałe napięcie +12v czy ileś tam, a ogóle sterowane są masą a dokłądniej opornością, jeżeli wtryski ci nie otwierają to tak jak mówiłęm sprawdz resistor box. albo czy napęcie w ogóle do niego dochodzi.

Mustafa
22-11-11, 09:03
Ja miałem kiedyś podobny problem. Raz odpalał, raz nie. Też wymieniałem przekażniki i nic nie dawało. Mechanik psiknął mi WD40 w te kostki przy pompie paliwa. nie pamietam czy coś tam lutował ale wiem, że pomogło ; ) Napewno masz ten preparat spróbuj. pozdrawiam ; )