PDA

Zobacz pełną wersję : PILNIE!!! CZY MONTOWAC LPG???? VIg 1,4 16



Peryskop
18-04-07, 19:01
Zakupiłem niedawno Civic 1996 1,4 16v. i zastanawiam sie czy mozna założyć LPG... myslalem o sekfencji... jesli bym to robil to w renomowanym zakladzie.... myslalem o energy gaz w warszawie.... tylko nie wiem czy te auta chodza na lpg czy nie ma z nimi problemow.... wiem ze silnik musi byc w dobrym stanie czy jest cos co warto by bylo sprawdzic przed zalozeniem lpg...


z gory dziekuje za odpowiedz i pozdrawiam wszystkich maniakow civic ;) ;) ;) :afro:

skolopendra
18-04-07, 19:30
nawet nie próbuj tego zrobić :bicie:

[H] Dylu [H]
18-04-07, 19:34
nawet nie próbuj tego zrobić :bicie:

j.w.

LPG to profanacja arcydziela, jakim jest silnik Hondy :d

kwiatus19
18-04-07, 21:32
sie nie zakłada gazu ;) tym bardziej ze sekwencyjny gaz troszkę kosztuje.
za te 3000 pln lepiej zrób sobie auto na bóstwo.

pezet86
18-04-07, 21:34
wybij sobie to z glowy czy az tak duzo to pali ze przy naszych cenah za gaz to sie oplaca??
szkoda silnika

sunnboy
18-04-07, 21:37
za takie topici powinni kastrowac :/ ..chyba wyjasnilem jasno co sadze o takiej opcji :bicie:

Respev
18-04-07, 22:06
wybij sobie to z glowy czy az tak duzo to pali ze przy naszych cenah za gaz to sie oplaca??
szkoda silnika
Ale chyba zawsze opłaca się płacić z 18zł za przejechane 100km, niż 40zł? Zakładanie gazu opłaca sie tylko wtedy, kiedy naprawde dużo jeździsz.

Lcfr
18-04-07, 23:19
wybij sobie to z glowy czy az tak duzo to pali ze przy naszych cenah za gaz to sie oplaca??
szkoda silnika
Ale chyba zawsze opłaca się płacić z 18zł za przejechane 100km, niż 40zł? Zakładanie gazu opłaca sie tylko wtedy, kiedy naprawde dużo jeździsz.

tak...... każdy zwolennik gazu om tym pisze...


nikt nie pisze o:
- zwiekszonym zuzyciu oleju...
- braku osiagów
- przegladach co roku dodatkowych dla instalacji
- że akcyza na gaz ma wzrosnąc
- że dobra instalacja = duzo kasy
- ze dobra instalacja = duzo kasy i kilka (płatnych w wiekszosci) wizyt regulacyjnych....




każdy robi tak jak chce ale ja bym został przy benzynie
1,4 potrafi przy umiejetnej jeździe naprawde nieduzo palic....
ja swoim d15b7 przy emeryckiej jeździe osiągnąłem rekord 6,1 i mysle ze to niezły wynik jak na auto które ma prawe 125HP+ robi setkę w 8,5SEC......

Respev
18-04-07, 23:30
tak...... każdy zwolennik gazu om tym pisze...
Nie jestem zwolennikiem, sam jeżdze na benzynie :]


- że dobra instalacja = duzo kasy
- ze dobra instalacja = duzo kasy i kilka (płatnych w wiekszosci) wizyt regulacyjnych....
Nie zastanawiałeś się czasem, że po roku/dwóch te koszta się zwracają?


- braku osiagów
Nie każdemu na tym zależy.

kwiatus19
18-04-07, 23:57
tak...... każdy zwolennik gazu om tym pisze...
Nie jestem zwolennikiem, sam jeżdze na benzynie :]


- że dobra instalacja = duzo kasy
- ze dobra instalacja = duzo kasy i kilka (płatnych w wiekszosci) wizyt regulacyjnych....
Nie zastanawiałeś się czasem, że po roku/dwóch te koszta się zwracają?


- braku osiagów
Nie każdemu na tym zależy.

Mając LPG płacisz za naprawy standardowe + naprawy, regulacje i dodatkowe przeglądy LPG.
Po 2-3 latach np. w instalacji lpg (sekwencja) masz do wymiany lub regeneracji wtryski gazu (polski LPG), przy okazji wymiana filtra i ponowne programowanie kompa. I już parę stówek w kieszeni mniej.
Mi kolega gazownik odradzał LPG w Hondzie, stwierdził że jak zamontuje lpg to zaraz zaczną się problemy typu: równa praca, wolne obroty, przygasanie. I z kulturalnej jednostki napędowej MADE IN JAPAN, zrobi się zamulony 1,4 ala GOLF III.

Peryskop
19-04-07, 00:04
wiem wiem ze to moze i profanacja.... ale sek w tym ze robie duze przebiegi i instalacja zwroci mi sie spokojnie po nie calym roku.... jedyn moja obawa czy bedzie wspolgrac z tym silnikiem.... w gazowni mowia niby ze nie ma problemu i bedzie dzialac i zen ie traci sie na osagach przy sekfencji no ale wiecie jak to jest... mowia to co chce sie uslyszec... :/ a wiec moze ktos ma doswiadczenia z instalacja sekfencyjna w hondzie...

[H] Dylu [H]
19-04-07, 06:09
no coz...ludzie jezdza na LGP Hondami...ale jak widzisz KAZDY Ci to odradza...oszczednosc przy naszych cenach gazu i jego jakosci prowadzacej do wiecznych problemow z instalacjami jest pozorna...jak nie wydasz na gaz, wydasz na naprawy i konserwacje instalacji i elementow znacznie szybciej zuzywajacych sie na LGP! do tego dojda Ci koszta przegladow etc......

Dzida
19-04-07, 07:32
Ja odradzam za taką kase, ciężko będzie na tym zarobić.

Teraz jak zakładać gaz to sekwencji sie nie opłaca :D

P.S. LCFR - zwiększone zużycie oleju? :d ;) :bicie:

rafalb33
19-04-07, 10:04
nikt nie pisze o:
- zwiekszonym zuzyciu oleju...
- braku osiagów
- przegladach co roku dodatkowych dla instalacji
- że akcyza na gaz ma wzrosnąc
- że dobra instalacja = duzo kasy
- ze dobra instalacja = duzo kasy i kilka (płatnych w wiekszosci) wizyt regulacyjnych....

Mam lpg od ponad roku(sekwencja)

Oleju bierze tyle samo co na benzynie wczesniej od wymiany do wymiany jakies 0,5 litra
Mam 3 konie mniej na gazie niz na benie.
Fakt placisz drozej za przeglad diagnostyczny + co rok wymiana filtrów
Akcyza na gaz ma wzrosnac juz od 10 lat.Narazie ciagle sie oplaca.
Jak montowalem lpg to po niecalym miesiacy byłem umowiony odrazu na ustawianie na hamowni i od tamtej pory tylko tankuje.
Problemów nie mam zadnych: zadne przygasanie falowanie itp.
Przy rocznych przebiegach rzedu 26-30kkm zdecydowanie mi sie oplaca.

michal750
19-04-07, 10:31
Ja jezdze juz 3 Honda z LPG. Wiem, ze to profanacja, ale jak ktos zarabia 800 zł na miesiac to.......:/
Nigdy nie mialem wiekszych problemow z gazem. Wystarczy czasem podregulowac i wymienic filterek gazu. Wiele osob mowi, ze Hondy nie lubia gazu, a ja uwazam, ze silniki Hondy sa tak dobre ,ze nawet LPG im nie zaszkodzi.

woodie
19-04-07, 10:43
Odwieczna wojna - LPG czy nie?
Jeszcze 40tkm rocznie. Na benzynie. Rozumiem zakładanie gazu, ale w młodym raczej silniku. Przy dużym przebiegu większe ryzyko, ze auto to zniesie źle lub po prostu silnik szybciej padnie.

Lcfr
19-04-07, 12:55
nie ma co bic piany....ja tylko wspomniałem o ukrytych kosztach, ktore sa a nie kazdy je bierze pod uwagę...

s3kawek
19-04-07, 13:14
wiem wiem ze to moze i profanacja.... ale sek w tym ze robie duze przebiegi i instalacja zwroci mi sie spokojnie po nie calym roku.... jedyn moja obawa czy bedzie wspolgrac z tym silnikiem.... w gazowni mowia niby ze nie ma problemu i bedzie dzialac i zen ie traci sie na osagach przy sekfencji no ale wiecie jak to jest... mowia to co chce sie uslyszec... :/ a wiec moze ktos ma doswiadczenia z instalacja sekfencyjna w hondzie...

Gazownicy zawsze powiedzą Ci że nie ma problemu a jak są to oni i tak zrobią tak że nie będzie.
Jeżdziłem na gazie w poprzednim aucie i oszczedności wcale nie sa takie duże jak to się w wyliczeniach pokazuje. Jeżeli będziesz jeżdził z glową na gazie to m.in będziesz co jakiś czas przejzdzał troche na PB oraz uruchamiał na PB w ziemie a po uruchomieniu ciągnie najwięcej bo na ssaniu więc często będziesz dolewal PB szczegolnie jak robisz małe odcinki.

skolopendra
19-04-07, 13:19
ha
nikt jeszcze nie napisał o zdecydowanie szybszym wypalaniu gniazd zaworowych
w silniku rzecz jasna ;)

Efyr
19-04-07, 14:00
Bo to bajka, chyba, że masz mieszankę źle dobraną. Ale to wtedy bez różnicy czy to gaz czy benzyna, jak zła mieszanka to tak samo szybko wypali tu i tu.

U mnie w domu było już przynajmniej 5 aut na gazie (od czasów keidy stacja gazu to była rzadkość nawet w mieście), praktycznie wszelkie wersje instalacji gazu (oprócz blosa) i jakoś nadal wole jeździć na gazie.
Polecam sekwencję, bo idzie ją pięknie wysterować, tylko koszt większy.

lakazs
19-04-07, 14:22
Ja byłem zdecydowanym przeciwnikiem gazu w Hondzie.

Założyłem gaz do D14A3.
BRC z kompem JUST. Spisuje się świetnie, nie ma żadnej różnicy w pracy silnika.
Silnik krokowy, na wężu od gazu sterowny jest Kompem JUST, podaje ilość gazu na zasadzie odczytu z seryjnego komputera auta. Obroty nigdy nie falowały. Jedyny mankament do mixer który zwęził dolot, zaraz przy przepustnicy do 32mm. Mały spadek mocy. Auto pali tyle samo gazu co benzyny, no i za jaka kasę. 340 km za 100zł przy 1.4 !
Jeszcze jeśli chodzi o BRC z JUSTem fajny bajer ma. Są 2tryby, ECO i SPORT. Jak przywalisz mu obrotami + agresywna jazda poda więcej gazu, i jest to odczuwalne, że się zmienia tryb. Tradycyjne instalacje mają pokrętło i tyle ile się ustawiło tyle podawał gazu

Nawet jak niektórzy twierdza, że zajedziesz silnik, ok, ale przez ten czas zarobisz na takie 4 silniki, znajomy na tradycyjnej instalacji juz 300 tys natłukł. Silnik 1.4 na allegro 800 zł ? Nawet chłopie się nie zastanawiaj. Ja za rok na paliwo wydalem 3,5 tys, takto na gazie byłoby 1,7 tys. Wiec i na nowy silnik zostalo i na duzo piwaaa :).

Straszą akcyzami, ale jeśli o mnie chodzi to mogą przywalić nawet 300%, znajomy ma zakład i butle wielka, za która akcyzy nie będzie płacił.

Kolejny plus to czyściutki olej, po 5tys lekko tylko się ściemnił.

Co jakiś czas przedrzeć wtryski żeby się nie zapchały i dobra instalacja gazowa to cos pięknego :) jeśli o kasę chodzi.
W ogóle jaja panowie, w sezonie pewnie dojdzie do 5zl za litr paliwo. Przecież już się całkiem nie będzie opłacało jeździć.

Polecam nasz Tarnowski Czakram.

www.czakram.pl

Jak jesteś gdzieś z południowej polski, zadzwoń umów się za 5godzin ci zrobią. Poczekasz na miejscu w milej atmosferze.

ADD... Dzisiaj czytałem

"Zyta Gilowska zamierza wycofać się z podniesienia akcyzy na olej opałowy i LPG. Projekt podwyżki ma zostać wycofany z Sejmu.
Ministerstwo Finansów MF podało, że zaprzestaje prac nad autopoprawką do projektu ustawy drastycznie podnoszącej stawki akcyzy na autogaz i oleje opałowe.
...."

http://biznes.onet.pl/1,1405012,prasa.html

sunnboy
19-04-07, 14:36
- że akcyza na gaz ma wzrosnąc


..z tego co wiem to p Gilowska wycofala sie narzie z tego pomyslu :speszony:

Skoti
19-04-07, 15:48
Wydaje mi się że zakładanie gazu w aucie z 96r. jest bezsensowne.

lakazs
19-04-07, 16:14
EJ9 96 i ma sie dobrze :)) 116tys

Miedzio
19-04-07, 22:15
Nie mam gazu w Hondzie, ale w przyszlosci... :) Wiele tu opinii negatywnych, nie wiem czy sa one "zaslyszane" czy to osobiste doswiadenia... Koniec koncem zeby przygoda z gazem byla oplacalna i przyjemna, trzeba robic duze roczne przebiegi, nie oszczedzac na instalacji oraz zakladac ja w renomowanym zakladzie. Ja w ostatnim aucie zrobilem ok 150 000km na LPG, jest tam instalacja IV generacji czyli sekwencja, BRC Sequent na wtryskach Keihina. Owszem przez ten czas robilem kilka kalibracji, ale jesli chodzi o sama instalacje to wymieniane byly tylko filtry i nic wiecej, a nadal wszystko jest ok. Jesli chodzi o olej to pali go tak jak na benzynie ok 1l na 10 000km (jezdze srednio ekonomicznie) osiagi sa takie same jak na benzynie (ale tu podstawa jest regulacja, jak ktos ja skopie, to auto bedzie mulowate). Jazda na LPG jest znacznie bardziej oszczedna, zwlaszcza jesli czasami lubi sie przycisnac:) Jak jezdzilem tylko na PB to szkoda bylo jezdzic dynamicznie... na LPG nie ma juz takiego problemu i sama jazda jest znacznie bardziej przyjemniejsza:)

koval83
19-04-07, 23:30
W sumie sam sie zastanawiałem nad montażem ,ale po pierwsze tez mi KTOŚ ;) odradził,a pozatym sprawdziłem spalanie u siebie mam taki sam silnik jak Ty czyli d14a3 tylko ze zdjeta zweżką w przepustnicy i powiem Ci ,że wyszło mi równiutkie 7 litrow po mieście :d ,oczywiście przy spokojnej jeździe.Także przy spokojnej jeździe w trasie powinno wyjść jakies 5,5-6l .Jak to powiedział mój znajomy"żaden z nas nie przerabia fur na gaz"jednak to twoja decyzja...Pozdro

djpeter
22-04-07, 17:45
A ja mam gaz w 6 gen, silnik d14a4 już prawie 1,5 roku, przejechałem już koło 30 tyś i żadnych problemów z falującymi obrotami i całą resztą. Autko chodzi bardzo fajnie. Instalacja firmy BRC, komp JUST (instalacja z mikserem) zamontowana w Czakram Tarnów. Naprawdę polecam, i denerwuje mnie takie gadanie że to profanacja, 0 oszczędności - z tym sie wogóle nie zgadzam. Rozumiem w silniczku 1,6 VTEC, a w szczególności 160 Km, nigdy bym gazu nie założył - dla mnie taki silniczek to najwyższy szczyt techniki , natomiast w 1,4 gdzie silnik mogę kupić za 800 zl to nawet się nie zastanawiałem.
Pozdrawiam

Marcel_JG
23-04-07, 13:17
Witam a oto moja kariera z gazem :

1) Pierwsze autko Daewo Matiz :speszony: lpg zakładany przy 30 tysiącach i do 160 000 nic sie nie działo ( tankowałem tylko na orlenie) oczywiście regularne wymiany filtrów
2) Drugie mam do teraz Opel Astra G 1,4 16V gaz ( zwykła instalacja ) założony przy 100 000 obecnie 180 000 w aucie wymiana reduktora od gazu (300 PLN) no i oczywiście filtry na bieżąco. Teraz troszkę się za mocno grzeje i czasami ucieka płyn chłodzący (dolewka 1L na 2000 km)
3) Autko mojej narzeczonej ale sam nim najwięcej jeżdżę :d Honda civic 1,5 D15B3. Co prawda kupione 2 miesiące temu ale już z LPG przebieg 215 000 km wszystko super chodzi aż miło :)


Tak więc sam musisz zdecydować ale jak będziesz zakładał to pamiętaj żeby zrobić to w dobrym zakładzie gdzie mają duże doświadczenie, bo inaczej możesz mieć duże problemy. Ja swój głos oddaje za :aloha:

[ Dodano: Pon 23 Kwi, 2007 ]
a no i w opelku padła jeszcze sonda ( były nierówne obroty i czasem jak stawałem zacinał się na 2-3 tys) wymiana 300PLN :/

symbolic
06-05-07, 14:17
czy mógłby mi ktoś powiuedzieć jaki jest koszt założenia gazu do Civic'a 1994r poj. 1,5 16V ?

z góry dzieki za info:hinczyk:

kotson24
06-05-07, 15:13
Panowie interesuje mnie instalacja do 1.4is 97 jaki jest koszt w serwisie w Tarnowie czarkam??

E57
06-05-07, 15:42
czy mógłby mi ktoś powiuedzieć jaki jest koszt założenia gazu do Civic'a 1994r poj. 1,5 16V ?

z góry dzieki za info:hinczyk:
poniżej 2000 zł


Panowie interesuje mnie instalacja do 1.4is 97 jaki jest koszt w serwisie w Tarnowie czarkam??
nie łatwiej tam zadzwonić ? http://www.czakram.pl/kontakti.php

lakazs
06-05-07, 21:06
1800 po utargowaniu 100wy.

BRC, komp Just.

Chodzi świetnie.

benefactor
07-05-07, 20:53
Hej!
To może ja zabiorę głos (mój pierwszy :speszony: )

Jestem ZA instalowaniem LPG, bo :

Jakiś czas temu pracowałem jako elektryk sam. i montowałem m.in. LPG.
W pierwszym moim autku: Seicento założyłem sobie LPG sekwencję. MIODZIO !!
Teraz mam D14Z4 :aloha: i również założyłem sobie sekwencję. Również MIODZIO !!

Dlaczego ??

1. Gaz w instalacji sekwencyjnej dobrze ustawionej nie niszczy silnika, bo go nie przegrzewa ! . Dzieje się tak dlatego, że zawory wtrysków gazu są sterowane sygnałami sterującymi wtryskiwaczami benzynowymi. - efekt? : mieszanka gazu identyczna jak mieszanka benzyny.

2. Gaz LPG przy prawidłowym ustaleniu czasu otwarcia zaworów powinien zwiększyć moc silnika gdyż LPG jest bardziej "kaloyczny" od benzyny (czytaj: ma więcej oktanów - ok 100)

3 Gaz LPG nie niszczy cylindrów, ponieważ nie jest produktem bezpośrednio ropopochodnym, toteż w momencie spalania gazu na ściankach cylindrów nie pojawiają się naloty (nagary?)

Wszystkie złe stereotypy dotyczące LPG pochodzą od bardzo niedoskonałych instalacji z tzw mikserem, gdzie mieszanka podawana jest bardzo nierównomiernie i bardzo trudno ją wyregulować. Następuje wtedy zubożenie lub nadmierne wzbogacenie mieszanki a następnie zwiększenie temperatury silnika, jego większe zużycie...itd

Reasumując.
LPG IV generacji pozwala na osiąganie takich samych osiągów jazdy, jak w przypadku zasilania benzynowego.

Każde następne auto które sobie kupię to będzie benzyniak przekształcony na LPG oczywiście IV generacji (sekwencja). Zresztą....jest to idealne wyjście jeżeli robię 34000 km rocznie...

[ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 ]

wildthing
07-05-07, 21:15
a co jeśli chodzi o LPG do Hanii z 94r gaźnikowca?
z tego co wiem to tam nie ma zbyt dużego wyboru.zwykły przełącznik z benzyny na zero jak się skończy benzyna to na gaz.czy też można zaufać tego typu instalacjom?sam myślę właśnie nad gazem bo cena benzyny jest miażdżąca!!

k4rol
07-05-07, 22:11
moja opinia: nie katujcie biednych silników hondy LPG :/ zostawmy ten "bajer" dla opla :P w/g mnie szkoda silnika... bo większośc z nas nie kupuje tego samochodu na 2 lata i go później sprzeda... tlyko robi go pod siebie i chce żeby apre lat jeździł... a jak wiadomo Gaz zrzera tłoki i blok silnika... taka moja skromna opinia... jeśli kochamy hondę to nie katujmy ich gazem. pozdrawiam.

tomekk
07-05-07, 22:19
Jakoś tak męczą mnie już te dziwne hasła typu "gaz dobry dla opla/vw/bmw, a nie dla hondy", "gaz w hondzie to barbarzyństwo", "kochasz hanię, to jej nie gazuj" itp. Dobry silnik to i gaz zniesie. Każdy robi jak uważa, a mniemanie, że silniki hondy są z kosmosu i jako jedyne mają misję ratowania benzynowego świata i nie są tym samym predystynowane do zasilania gazem trochę mnie śmieszy.
Tyle ode mnie.

rafalb33
07-05-07, 22:35
2. Gaz LPG przy prawidłowym ustaleniu czasu otwarcia zaworów powinien zwiększyć moc silnika gdyż LPG jest bardziej "kaloyczny" od benzyny (czytaj: ma więcej oktanów - ok 100)
Kalorycznośc nie ma nic wspólnego z liczba oktanową, która przytoczyłeś.Kalorycznosc lpg jest troche mniejsza.Co nie zmienia faktu, ze na dobrej sekwencji moc praktycznie nie ulega zmianie(ale jednak zawsze jakis procent bedzie slabszy).


Gaz zrzera tłoki i blok silnika...
A to ciekawe....A mocno gryzie???
Jak sie nie ma nic konstruktywnego do pisania to lepiej nic nie pisac.

Miedzio
07-05-07, 22:48
moja opinia: nie katujcie biednych silników hondy LPG :/ zostawmy ten "bajer" dla opla :P w/g mnie szkoda silnika... bo większośc z nas nie kupuje tego samochodu na 2 lata i go później sprzeda... tlyko robi go pod siebie i chce żeby apre lat jeździł... a jak wiadomo Gaz zrzera tłoki i blok silnika... taka moja skromna opinia... jeśli kochamy hondę to nie katujmy ich gazem. pozdrawiam.

Gaz zzera blok silnika? :) A co to jakis kwas jest? Mozesz rozwinac ta kwestie, bo zapowiada sie bardzo ciekawie? :)

Ja do niczego nie namawiam, instalacji II generacji juz bym nie zalozyl, ale pelna sekwencja dobrze zestrojona nie zrobi silnikowi krzywdy. Rocznie robie ok 40000km na LPG w Ave zrobilem 150000km wiec to juz prawie 4 lata (czyli po 2 latach wcale nie sprzedalem auta :p ). Wedlug wszelkich tych opini juz dawno robilbym remont silnika, blok wymienialbym kilka razy, a zawory wozilbym na zapasie jak zarowki :P

A VTi i tak zagazuje :P tylko sie juz nie bede odzywal, bo za przekonania dostane bana :)

k4rol
07-05-07, 22:48
ano ciekawe... jak rozbierze się silnik który był gazowany to widać efekty... poszukaj troche to się dowiesz... w/g mnie żadna przyjemnosc jeździć na gazie... ale kto co lubi...

Miedzio
07-05-07, 23:01
2. Gaz LPG przy prawidłowym ustaleniu czasu otwarcia zaworów powinien zwiększyć moc silnika gdyż LPG jest bardziej "kaloyczny" od benzyny (czytaj: ma więcej oktanów - ok 100)
Kalorycznośc nie ma nic wspólnego z liczba oktanową, która przytoczyłeś.Kalorycznosc lpg jest troche mniejsza.Co nie zmienia faktu, ze na dobrej sekwencji moc praktycznie nie ulega zmianie(ale jednak zawsze jakis procent bedzie slabszy).

Wszystko kwestia kalibracji... ale bez hamowni sie nie obejdzie. Oto parametry mojego auta na benzynie, na gazie przed i po dokladnej kalibracji:

http://images22.fotosik.pl/109/8635d82e395d81a1m.jpg (http://www.fotosik.pl/showFullSize.php?id=8635d82e395d81a1)

[ Dodano: Pon 07 Maj, 2007 ]

ano ciekawe... jak rozbierze się silnik który był gazowany to widać efekty... poszukaj troche to się dowiesz... w/g mnie żadna przyjemnosc jeździć na gazie... ale kto co lubi...

Uogolniasz... rozbierz silnik jezdzacy na benzynie po 300000km, a sie nagle okaze ze benzyna tez jest szkodliwa...
Ja nie twierdze ze nie masz racji, w jakims sensie jest wiele silnikow jezdzacych na LPG, ktore przez zle zalozenie instalacji/nieprawidlowe ustawienie lub serwisowanie itd zostaly wrecz skatowane, ale gdyby podobnie potraktowac je "benzyna" efekty wcale nie byly by lepsze. Przy II generacji instalacji LPG latwiej cos namieszac, dlatego najlepiej zakladac sekwencja, ale nie mozna tak uogolniac, ze jak LPG, to od razu remont silnika. Jak to w zyciu, wszystko trzeba robic z glowa...

A co do przyjemnosci jazdy na gazie :) Pomysl sobie ile by mnie kosztowalo przejechanie 150000km na benzynie, a ile na LPG...
A prawda jest taka, ze gdyby duzo zarabial i stac by mnie bylo na paliwko, to tez nie bawilbym sie w LPG... Coz, czysta kalkulacja...

szkari
28-05-07, 18:48
Czy rzeczywiście II Gen jest taka zła ? Zastanawiam się nad założeniem instalacji gazowej do Civica 1.4 `98 123tys. Sekwencja odpada bo wydatek 3tys jest nie na moją kieszeń. Czy dobrze zrobiona II Gen zajedzie mi silnik ? Czym się różni jednopunktowa od wielopunktowej ? Już nie zależy mi na osiągach. Na bęzynie i tak nie szaleje bo co chwile się rezerwa zapala :P

marcin EZG
28-05-07, 20:00
lepiej juz pozostan przy tej bęzynie ;)

szkari
28-05-07, 20:09
ale dlaczego ? Chciałbym tylko poznać powody. Załóżmy że znalazłem sponsora na instalacje 2Gen , dlatego nie biore pod uwage zwrotu kosztów.

Bo przy bęzynie za 4,50 to ja naprawde nie wyrobie niedługo

Efyr
28-05-07, 20:13
Idzie założyć sekwencje już za troche ponad 2 tys. Ale instalacja starszej generacji też może być. Ważne aby miała zapłon na benzynie i przełączenie automatyczne po uzyskaniu zadanej temp i była dobrze wystrojona

szkari
28-05-07, 20:46
Idzie założyć sekwencje już za troche ponad 2 tys. Ale instalacja starszej generacji też może być. Ważne aby miała zapłon na benzynie i przełączenie automatyczne po uzyskaniu zadanej temp i była dobrze wystrojona

Właśnie takiej odpowiedzi oczekiwałem :D

Ma ktoś Civica z 2Gen? Jak się spisuje ?

[ Dodano: Pon 28 Maj, 2007 ]
Ew. zna ktoś DOBRĄ firmę zakładającą instalacje w Krakowie ?

BEREN
28-05-07, 22:01
Ano mam D14A2 od listopada 2006, braszek D16Y3, obie instalacje ta 2 generacja ELPIGAZ. Moja na sterowniku dość wiekowym VOILA PLUS, braszka na LEONARDO. Różnica to taka iż Voila to przełączanie na gaz po przekroczeniu np. 2000 obr, a Leonardo przełącza się gdy silnik uzyska odpowiednią temp, którą sam ( mechanik ) ustawiasz. Prawda jest taka, iż wszystko zależy od gazownika, jak jest dobry będzie super. Mity w stylu gaz to shit, nie trafiają do mnie, miałem Golfa 2 7lat zagazowanego 160kkm na gazie, koledze sprzedałem śmiga aż miło. Ojciec miał Ibize silnik System Porsche 1.5 do teraz śmiga, teraz ma Avensisa też ELPIGAZ. Skończcie z tymi zabobonami... Masz sponsora zakładaj ELPI albo BRC. Sekwencję na STAG 300 za 2500zł założysz. Pozatym po kupieniu interfejsu do sterownika możesz se sam wyrególować gazik, oczywiście troszkę potrwa zanim wszystko ogarniesz, ale naprawdę warto..... ale to już temat na inny wątek. TAKŻE DO GAZU!!!, oszczędności gwarantowane...

adasiek_
29-05-07, 21:49
Ma ktoś Civica z 2Gen? Jak się spisuje ?

rozmawialem dzisiaj z kumplem z grupy, ktory ma d15b2 zagazowane i... nazeka.. ze strasznie zamulone auto i nawet na benzynie nie chce jechac. jednak od dzis sam zaczalem sie zastanawiac nad gazem ( only sekwencja) po tym jak zobaczylem cene za 95 jedene 4.59 zl/litr. w sumie robie ok 1000km miesiecznie, ale z kasa ciezko.. jak to student.... :D

dark
29-05-07, 22:02
problemem w twoim aucie jest kolektor klastikowy, wiec jak chcesz zakladac gaz 2g. to musisz miec ja dobrze wystrojona, ale chyba lepiej bedzie jak dolozysz okolo 500 zł i zalozyc sekwencje,bo:
1. nie uszkodzisz silnika
2. spalanie gazu bedzie takie samo jak benzyny
3. nie bedziesz mial strzalów
4. masz lepsze sterowanie gazu

sam sie zastanawiam nad LPG, bo dzisiejsza cena 4,61 mnie zalamała :( a biorac pod uwage ze spalanie mam okolo 10l to 100km kosztuje mnie 46,10 a na gazie 22, wiec po roku mi sie zwroci.

rafalb33
29-05-07, 22:37
2. spalanie gazu bedzie takie samo jak benzyny
Przy dobrze wyregulowanej intalacji spalanie gazu nie moze byc takie samo jak benzyny. Gazu zawsze bedzie palil wiecej. Napewno spalanie na sekwencji bedzie nizsze niz na 2 gen ale i tak wieksze. Jest to mit rozpowszechniany przez gazownikow i producentow.

dark
30-05-07, 13:03
Przy dobrze wyregulowanej intalacji spalanie gazu nie moze byc takie samo jak benzyny. Gazu zawsze bedzie palil wiecej. Napewno spalanie na sekwencji bedzie nizsze niz na 2 gen ale i tak wieksze. Jest to mit rozpowszechniany przez gazownikow i producentow.

calkiem mozliwe, ale wowczas bedzie litr wiecej


gaz nie moze szkodzic silnikom hondy, bo sama honda montuje gaz i daje gwarancje

adasiek_
30-05-07, 13:48
a ma ktos z was zagazowane d15b7 ? i moglby sie wypowiedziec jak dziala? bo ostatnio na prawde nie wyrabiam z kasa na benze....

dark
30-05-07, 15:31
a ma ktos z was zagazowane d15b7 ? i moglby sie wypowiedziec jak dziala? bo ostatnio na prawde nie wyrabiam z kasa na benze....

moj kolega ma i sobie chwali, oczywiscie sekwencje zakladal - koszt okolo 2500

szkari
31-05-07, 17:56
Oj to ja chyba zrezygnuje z zakładania gazu bo na sekwencje nie mam pieniędzy. Mam tylko 1500zł a II Gen się boje zakładać skoro krążą takie opinie

dark
31-05-07, 21:42
Oj to ja chyba zrezygnuje z zakładania gazu bo na sekwencje nie mam pieniędzy. Mam tylko 1500zł a II Gen się boje zakładać skoro krążą takie opinie

jak cos robic to pozadnie, wiec albo zostaw benzyne, albo dozbieraj i zakladaj sekwencje.

stypall
31-05-07, 21:43
Jak masz montować LPg to lepiej pchaj hanie w pokrzywy

dark
01-06-07, 23:29
Jak masz montować LPg to lepiej pchaj hanie w pokrzywy

zbedne zdanie, 1.4 to jest zwykly silnik, co innego cos z grupy b,k,f :/

misiek1980
01-06-07, 23:35
Jak masz montować LPg to lepiej pchaj hanie w pokrzywy
z całym szacunkiem jesli masz do wyboru 4,5 pln a 2pln za litr paliwa to co bys wybrał? w ameryce nie mieszkam ze paliwo jest tanie zarobkow amerykanskich tez nie mam wiec z calym sacunkiem nie ******* mi takich glupot posiadam dwa auta z instalacja lpg civica i lagune i jest to bardzo ekonomiczne i jesli chodzi o zuzycie silnika to lpg wcale go nie niszczy niszczy go bardziej wlasnie bezyna ktora jest brana na marketowych lub wioskowych stacjach paliw przykład: rok temu zatankowalem do pelna corse służbową na stacji za jordanowem sląskim na krajowej 8 bezyna 98 do pelna auto po 2 kilometrach kaput na lawete po zbadaniu zawartosci oktanow w bezynie 90 komputer odcia doplyw paliwa i auto odmowilo posluszenstwa byla to jakas prywatna nie markowa stacja ale podobnie wygladajaca jak markowa stacja petrochemii

rafnexster
08-06-07, 21:24
Ja byłem zdecydowanym przeciwnikiem gazu w Hondzie.

Założyłem gaz do D14A3.
BRC z kompem JUST. Spisuje się świetnie, nie ma żadnej różnicy w pracy silnika.
Silnik krokowy, na wężu od gazu sterowny jest Kompem JUST, podaje ilość gazu na zasadzie odczytu z seryjnego komputera auta. Obroty nigdy nie falowały. Jedyny mankament do mixer który zwęził dolot, zaraz przy przepustnicy do 32mm. Mały spadek mocy. Auto pali tyle samo gazu co benzyny, no i za jaka kasę. 340 km za 100zł przy 1.4 !
Jeszcze jeśli chodzi o BRC z JUSTem fajny bajer ma. Są 2tryby, ECO i SPORT. Jak przywalisz mu obrotami + agresywna jazda poda więcej gazu, i jest to odczuwalne, że się zmienia tryb. Tradycyjne instalacje mają pokrętło i tyle ile się ustawiło tyle podawał gazu

Nawet jak niektórzy twierdza, że zajedziesz silnik, ok, ale przez ten czas zarobisz na takie 4 silniki, znajomy na tradycyjnej instalacji juz 300 tys natłukł. Silnik 1.4 na allegro 800 zł ? Nawet chłopie się nie zastanawiaj. Ja za rok na paliwo wydalem 3,5 tys, takto na gazie byłoby 1,7 tys. Wiec i na nowy silnik zostalo i na duzo piwaaa :).

Straszą akcyzami, ale jeśli o mnie chodzi to mogą przywalić nawet 300%, znajomy ma zakład i butle wielka, za która akcyzy nie będzie płacił.

Kolejny plus to czyściutki olej, po 5tys lekko tylko się ściemnił.

Co jakiś czas przedrzeć wtryski żeby się nie zapchały i dobra instalacja gazowa to cos pięknego :) jeśli o kasę chodzi.
W ogóle jaja panowie, w sezonie pewnie dojdzie do 5zl za litr paliwo. Przecież już się całkiem nie będzie opłacało jeździć.

Polecam nasz Tarnowski Czakram.

www.czakram.pl

Jak jesteś gdzieś z południowej polski, zadzwoń umów się za 5godzin ci zrobią. Poczekasz na miejscu w milej atmosferze.

ADD... Dzisiaj czytałem

"Zyta Gilowska zamierza wycofać się z podniesienia akcyzy na olej opałowy i LPG. Projekt podwyżki ma zostać wycofany z Sejmu.
Ministerstwo Finansów MF podało, że zaprzestaje prac nad autopoprawką do projektu ustawy drastycznie podnoszącej stawki akcyzy na autogaz i oleje opałowe.
...."

http://biznes.onet.pl/1,1405012,prasa.html mój kumpel jest właśnie po montażu LPG(sekwencji) w swojej Hani ... i powiem wam tragedia... wywalił 2700 i co dwa dni jeździ na jakieś śmieszne regulacje !!!! pozatym po założeniu gazu poszła się sypać LAMBDA za którą musiał wybulić 450zł (bo Hania więcej niż 130 nie chciała iść) zresztą dalej jest jakaś zamulona... Niewiem co o tym myśleć (wiem jednak jedno{ moja Hania będzie dalej spożywać to co jej było przypisane} :agent: a i jeszcze jedno ( ja kupiłem Hondę bo sobie ją wymarzyłem, a nie dla ekonomi ) :) Od początku jak ją mam nigdy nie sprawdzałem ile pali... ja chcę nią poprostu jeździć... i koniec ((( dla zwolenników LPG proponuje rower albo coś w tym rodzaju-jest jeszcze bardziej oszczędne :d

egreg
09-06-07, 11:20
mój kumpel jest właśnie po montażu LPG(sekwencji) w swojej Hani ... i powiem wam tragedia... wywalił 2700 i co dwa dni jeździ na jakieś śmieszne regulacje !!!! pozatym po założeniu gazu poszła się sypać LAMBDA za którą musiał wybulić 450zł (bo Hania więcej niż 130 nie chciała iść) zresztą dalej jest jakaś zamulona... Niewiem co o tym myśleć (wiem jednak jedno{ moja Hania będzie dalej spożywać to co jej było przypisane} :agent: a i jeszcze jedno ( ja kupiłem Hondę bo sobie ją wymarzyłem, a nie dla ekonomi ) :) Od początku jak ją mam nigdy nie sprawdzałem ile pali... ja chcę nią poprostu jeździć... i koniec ((( dla zwolenników LPG proponuje rower albo coś w tym rodzaju-jest jeszcze bardziej oszczędne :d

Tak to jest jak się daje swoje auto jakimś tam "paprakom" ; to jest ogólna uwaga ale w przypadku instalacji gazowej ma to szczególne znaczenie.
Wszystkie problemy z gazem biorą się z tego że tak naprawdę jest niewiele warsztatów które potrafią założyć gaz naprawdę fachowo. Współczesne silniki są tak skomplikowane że założenie dobrze działającej instalacji wymaga dużej wiedzy o konkretnym silniku i jego układzie paliwowym do tego dochodzi odpowiednie oprzyrządowanie , a z tym jak wiadomo jest kiepsko.
Najlepiej jeżeli jakiś warsztat specjalizuje się w jedej lub kilku konkretnych markach , a nie jak większość firm , zakładają gaz na wszystkim co popadnie , bo wiadomo liczy się ilość nie jakość.
Jeżeli instalacja będzie założona naprawdę dobrze i właściwie serwisowana tak jak sam silnik , to nie tracimy ani na mocy silnika (no chyba że te max 5% róznicy to dla kogoś dużo), ani na trwałości silnika.
Wtedy gaz według mnie nie będzie PROFANACJĄ silnika , podstawa trzeba znaleźć naprawdę dobrych fachowców.

E2rd
09-06-07, 12:07
Zrobiłem na swojej instalacji 25000 km i jest bardzo dobrze. Jest to sekwencja polskiej firmy D.T. Gaz cena dwa lata temu 3000plnów, wymieniane filtry, co 10000 km regulacja zaworów (profilaktycznie), na początku trochę strojenia wstępnego i jeździ OK. Mała różnica w mocy i osiągach, choć przy wyścigach tylko na PB.

Moim zdaniem - masz trochę kaski, dozbieraj albo załatw raty i będziesz już jeździł taniej a to co zaoszczędzisz będzie na raty. Ja bym tak zrobił.

rafalb33
09-06-07, 17:55
dla zwolenników LPG proponuje rower albo coś w tym rodzaju-jest jeszcze bardziej oszczędne
A ja proponuje :ścianaaa: . Przykład, który podałes tez jest marny jak fachowcy co to robili :d 'Nigdy nie mierzyłes ile pali twoje auto jak bys to mial w głebokim powazaniu a kupiłes honde z najbardziej ekonomicznym silnikiem.

smooky
09-06-07, 18:32
Hehe :D


'Nigdy nie mierzyłes ile pali twoje auto jak bys to mial w głebokim powazaniu a kupiłes honde z najbardziej ekonomicznym silnikiem.


Czytając posta rafnexster-a chciałem odpowiedzieć dokładnie to samo :)

MYSZA_ON
09-06-07, 22:55
duzo nie napisze i nie bee orginalny bo juz zostało wszystko powiedziane ale w Hondach nie powinno sie zakładac gazu .

A tak nawiasem słyszalem ze cene gazu maja podciagnac do ceny ropy :) . :d to bedzie piekne jak ci wszyscy "gazowcy" załamia sie ;)

tomekk
10-06-07, 12:39
A tak nawiasem słyszalem ze cene gazu maja podciagnac do ceny ropy
ja już słyszałem to ze 30 razy - i co?


to bedzie piekne jak ci wszyscy "gazowcy" załamia sie
następnym razem zastanów się, zanim coś napiszesz

Raveland
10-06-07, 13:41
D16Y7 zalozylem sekwencje stag300 i nie mam zadnych problemow a tym bardziej nie ma zadnej roznicy przy prrzelaczaniu z gazu na benzyne i odwrotnie, roznica jest dopiero powyzej 5000obr(jest dolek podczas przelaczania)
jak narazie same zalety

MYSZA_ON
10-06-07, 13:46
No ja zauważyłem ze systematycznie podnoszą ceny gazu . o pare groszy ale jednak powoli ida do celu .


A co do nagany na temat tego co napisalem to jest to zwykłe słowotwórstwo na rzecz tego posta . Wiec nie wiem co takiego w nim dziwnego ??

rafalb33
10-06-07, 14:14
No ja zauważyłem ze systematycznie podnoszą ceny gazu . o pare groszy ale jednak powoli ida do celu
No faktycznie lpg 1,8 przy cenie benzyny ponad 4,4. Ida do celu, nie ma co :d

MYSZA_ON
10-06-07, 16:23
ojjj ale w zeszłym roku było 1.20 za LPG . no dobra to jednak kiepski przykład :P

rafalb33
10-06-07, 16:59
ojjj ale w zeszłym roku było 1.20 za LPGChyba conajmniej jakies 5 lat temu, cos ci sie pomylilo :d .Takze raczej nie zabieraj głosu w temacie o, którym nie masz bladego pojecia.

stachoo
10-06-07, 23:22
dokladnie :aloha:

k0st3k
11-06-07, 12:02
Mój Ojciec mam corolle 1.3 w lpg i zrobił nią już prawie 200tys(z lpg) problemy..... problemów żadnych. Stara instalacja na śrubce :D .

Kuzyn ma D16z6 na gazie (instalacja z kompem) i śmigał przez kilka lat bezproblemowo, aż jednego dnia strzelił w dolot i sie posypało coś. Ma kilka problemów, które opisalem niedawno i pytałem o rade. Instalacja została już zdemontowana.

Ja nie jestem zwolennikiem lpg bo stać mnie na utrzymanie mojej b16.

Dla tych co dużo jezdza raczej polecałbym dieselka.

Respev
11-06-07, 12:20
A tak nawiasem słyszalem ze cene gazu maja podciagnac do ceny ropy . to bedzie piekne jak ci wszyscy "gazowcy" załamia sie
Gilowska zrezygnowała z tego pomysłu.


ojjj ale w zeszłym roku było 1.20 za LPG . no dobra to jednak kiepski przykład :P
W Wieliczce/Krakowie gaz kosztuje od 1.90zł do 2.10zł. W tamtym roku kosztował może 10 groszy mniej. To aż taka różnica?

publo
19-07-07, 13:33
Witam

Mam propozycję:
Ci którzy montowali gaz (sekwencję) i są zadowoleni proszę podajcie namiary na warsztat
Ci którzy też zagazowali i chodzi im jak wolnossący diesel też proszę podajcie zakłady w których montowaliście LPG.

Dzięki temu może uda się stworzyć ranking warsztatów i będzie więcej zadowolonych jeżdżących "na gazie", a mniej tych co im blok silnika zjadło :)

ja np. chcę zamontować sekwencję we Wrocławiu - polecicie coś??