lozek
12-09-11, 19:17
Witam
Odkąd pomalowałem swój silnik i regularnie go myję w celu utrzymania czystości MNÓSTWO osób nęka mnie wiadomościami jakiego płynu użyć, jak domyć silnik itd itp. Aby nie pisać ciągle tych samych wiadomości postanowiłem stworzyć solidny tutorial pokazujący wszystkie kroki jakie należy podjąć aby mieć czysto w komorze silnika.
Pacjent - Moje EJ9 z D16Z6 - Może jakoś bardzo brudno nie jest, ale u mnie nigdy nie będzie zasyfione tak więc pokażę na tym co udało mi się "zapuścić" przez jakieś 2 miesiące. :)
http://img546.imageshack.us/img546/3285/brudpas.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/3051/brud421.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/5340/brudaku.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/7406/brudchlodnica.jpg
Potrzebne nam będą:
- Spryskiwacz do roślin (którego akurat nie ma na zdjęciu)
- Płyn do mycia silników – ja polecam K2 AKRA
- Pędzel – najlepiej długi i zakrzywiony by wszędzie można było dotrzeć
- Kilka litrów wody
- Mikrofibra
- Woski, nabłyszczasz do lakieru oraz preparaty do gum i plastików
(przepraszam, ale złapałem ostrość nie na to co trzeba)
http://img651.imageshack.us/img651/2537/potrzebnerzeczy.jpg
Zabieramy się do pracy:
1) Zabezpieczenia – Zasłaniamy filtr powietrza jeżeli jest odsłonięty, sprawdzamy czy kable zapłonowe dobrze siedzą w aparacie i pokrywie (czy jest szczelnie) i odpinamy plusową klemę następnie chowając ją do jakiegoś szczelnego foliowego woreczka
http://img52.imageshack.us/img52/4331/klema.jpg
2) Polewamy całą komorę i silnik wodą by delikatnie rozmiękczyć zaschnięty brud. Najlepiej zrobić to dokładnie i nie żałować wody – ułatwi nam to późniejszą pracę.
http://img7.imageshack.us/img7/9214/polewanie.jpg
3)Chwilę odczekujemy po polaniu wszystkiego wodą, następnie wszystko jeszcze raz sowicie polewamy wodą i psikamy przeciętną ilością środka do mycia silników – znów odczekujemy aż weżre się w brud. Potem już grubo psikamy wszędzie i uzupełniamy wodę jeżeli wyschła i teraz do akcji wchodzi pędzel. Pędzel jest nam potrzebny by stworzyć pianę, dostać się do trudnodostępnych zakamarków i wszędzie ładnie dotrzeć brud tak jak to widać na zdjęciach.
http://img696.imageshack.us/img696/3806/pedzlemwbrud.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/1243/pedzel421.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/6568/pianapas.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/8206/pianadekiel.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/7428/pianakielich.jpg
Gdy na danych obszarach słabo się pieni należy uzupełnić wodę i płyn. Nie można także pozwolić by piana zaschła, trzeba podlewać wodą co jakiś czas.
4) Gdy już jesteśmy pewni, że zostało zrobione wszystko co się dało zrobić by pomóc wizerunkowi komory bierzemy się za spłukiwanie całej piany i syfu. Należy nie oszczędzać wody podczas spłukiwania gdyż środki myjące silnik bardzo długo się pienią. Należy lać i lać […] i lać wodę aż zobaczymy, że nie powstają żadne bąbelki itd.
http://img594.imageshack.us/img594/5278/spukiwanie.jpg
5) Dajemy komorze delikatnie wyschnąć i docieramy wszystko do sucha mikrofibrą. Jak damy wodzie tak po prostu wyschnąć to będą zacieki i zaschnięte ślady bo twardej wodzie jaka zazwyczaj leci w kranach :)
Ostatni krok:
Gdy już wszystko jest suche czas wziąć się za dobre wykończenie, mianowicie za nabłyszczenie i zabezpieczenie lakieru oraz plastikowych i gumowych podzespołów
Efekt końcowy:
Mamy czysty silnik oraz komorę, czas się cieszyć i skakać z radości:)
http://img23.imageshack.us/img23/3262/efekto.jpg
To chyba by było na tyle. Wydaje mi się, że zawarłem w tym tutorialu wszystko co może być potrzebne do utrzymania czystości pod maską.
Pozdrawiam !
Paweł
Odkąd pomalowałem swój silnik i regularnie go myję w celu utrzymania czystości MNÓSTWO osób nęka mnie wiadomościami jakiego płynu użyć, jak domyć silnik itd itp. Aby nie pisać ciągle tych samych wiadomości postanowiłem stworzyć solidny tutorial pokazujący wszystkie kroki jakie należy podjąć aby mieć czysto w komorze silnika.
Pacjent - Moje EJ9 z D16Z6 - Może jakoś bardzo brudno nie jest, ale u mnie nigdy nie będzie zasyfione tak więc pokażę na tym co udało mi się "zapuścić" przez jakieś 2 miesiące. :)
http://img546.imageshack.us/img546/3285/brudpas.jpg
http://img690.imageshack.us/img690/3051/brud421.jpg
http://img839.imageshack.us/img839/5340/brudaku.jpg
http://img842.imageshack.us/img842/7406/brudchlodnica.jpg
Potrzebne nam będą:
- Spryskiwacz do roślin (którego akurat nie ma na zdjęciu)
- Płyn do mycia silników – ja polecam K2 AKRA
- Pędzel – najlepiej długi i zakrzywiony by wszędzie można było dotrzeć
- Kilka litrów wody
- Mikrofibra
- Woski, nabłyszczasz do lakieru oraz preparaty do gum i plastików
(przepraszam, ale złapałem ostrość nie na to co trzeba)
http://img651.imageshack.us/img651/2537/potrzebnerzeczy.jpg
Zabieramy się do pracy:
1) Zabezpieczenia – Zasłaniamy filtr powietrza jeżeli jest odsłonięty, sprawdzamy czy kable zapłonowe dobrze siedzą w aparacie i pokrywie (czy jest szczelnie) i odpinamy plusową klemę następnie chowając ją do jakiegoś szczelnego foliowego woreczka
http://img52.imageshack.us/img52/4331/klema.jpg
2) Polewamy całą komorę i silnik wodą by delikatnie rozmiękczyć zaschnięty brud. Najlepiej zrobić to dokładnie i nie żałować wody – ułatwi nam to późniejszą pracę.
http://img7.imageshack.us/img7/9214/polewanie.jpg
3)Chwilę odczekujemy po polaniu wszystkiego wodą, następnie wszystko jeszcze raz sowicie polewamy wodą i psikamy przeciętną ilością środka do mycia silników – znów odczekujemy aż weżre się w brud. Potem już grubo psikamy wszędzie i uzupełniamy wodę jeżeli wyschła i teraz do akcji wchodzi pędzel. Pędzel jest nam potrzebny by stworzyć pianę, dostać się do trudnodostępnych zakamarków i wszędzie ładnie dotrzeć brud tak jak to widać na zdjęciach.
http://img696.imageshack.us/img696/3806/pedzlemwbrud.jpg
http://img3.imageshack.us/img3/1243/pedzel421.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/6568/pianapas.jpg
http://img269.imageshack.us/img269/8206/pianadekiel.jpg
http://img689.imageshack.us/img689/7428/pianakielich.jpg
Gdy na danych obszarach słabo się pieni należy uzupełnić wodę i płyn. Nie można także pozwolić by piana zaschła, trzeba podlewać wodą co jakiś czas.
4) Gdy już jesteśmy pewni, że zostało zrobione wszystko co się dało zrobić by pomóc wizerunkowi komory bierzemy się za spłukiwanie całej piany i syfu. Należy nie oszczędzać wody podczas spłukiwania gdyż środki myjące silnik bardzo długo się pienią. Należy lać i lać […] i lać wodę aż zobaczymy, że nie powstają żadne bąbelki itd.
http://img594.imageshack.us/img594/5278/spukiwanie.jpg
5) Dajemy komorze delikatnie wyschnąć i docieramy wszystko do sucha mikrofibrą. Jak damy wodzie tak po prostu wyschnąć to będą zacieki i zaschnięte ślady bo twardej wodzie jaka zazwyczaj leci w kranach :)
Ostatni krok:
Gdy już wszystko jest suche czas wziąć się za dobre wykończenie, mianowicie za nabłyszczenie i zabezpieczenie lakieru oraz plastikowych i gumowych podzespołów
Efekt końcowy:
Mamy czysty silnik oraz komorę, czas się cieszyć i skakać z radości:)
http://img23.imageshack.us/img23/3262/efekto.jpg
To chyba by było na tyle. Wydaje mi się, że zawarłem w tym tutorialu wszystko co może być potrzebne do utrzymania czystości pod maską.
Pozdrawiam !
Paweł