PDA

Zobacz pełną wersję : Kontrolka ABS



naver
12-09-11, 17:34
Witam, mam problem z ABSem.
Mianowicie, zaraz po zapaleniu silnika mniej wiecej po uplywie 30 sekund zapala sie kontrolka ABS.
Wczesniej bylo tak, ze kontrolka sie zapalala, ale nie zawsze. Nie swiecila sie, kiedy po odpaleniu slychac bylo jakis taki charakterystyczny dzwiek.
W tej chwili zawsze bez wzgledu na to czy rusze, czy tez auto bedzie pracowac w miejscu, bedzie slychac klikniecie i zaswieci sie ABS.

Czy ktos wie gdzie mozna szukac przyczyny?

Dextero
12-09-11, 18:09
Zrób diagnostykę i wyświetli ci się kod błędu.

naver
12-09-11, 22:50
Problem w tym, ze szukalem tej kostki wg tutorialu na forum, ale ja mam civica z UK i chyba jednak cos jest w niej inaczej pospinane, bo nijak nie moge tego nigdzie znalezc, ani po prawej stronie, ani pod kierownica. Pol dnia przesiedzialem szukajac tego i kruca nie znalazlem..

SmIRnOff
13-09-11, 05:49
bo masz analogicznie po lewej stronie nad nogami pasażera. W anglikach jest na odwrót

naver
13-09-11, 08:51
Mowiac nad nogami pasazera masz na mysli gdzies na wysokosci jak jest schowek przykrecony czy moze gdzies blizej silnika?

Moze ktos mialby mozliwosc zrobic jakies zdjecie ktore by mi co nie co ulatwilo? ; )

Dextero
13-09-11, 18:52
Pogrzeb nad lewą stopą pasażera. W tym kącie z boku powinna być.

Maly303
14-09-11, 13:18
I co znalazłeś ?

naver
15-09-11, 09:57
No cholera nie :|
Zaraz pojde to rozedrzec jeszcze raz tylko znajde aparat i porobie zdjecia. Nie moge znalezc tej gumowej zaslepki, mozliwe ze ktos juz wyciagnal te dwa kable i ja wyrzucil a kable teraz sa gdzies luzem zwiniete z innymi. Ale no za fiks ich znalezc nie moge..

Niedlugo wyedytuje posty i wrzuce zdjecia

Poll
15-09-11, 11:33
Kostka przy lewej nodze pasażera jest w polifcie i to jest OBD2. OBD1 jest gdzieś indziej, był tutaj temat, ale nie mogę znaleźć. W OBD2 wtyczka jest pod taką wyciętą wykładziną, koło konsoli środkowej.

OBD1 powinno być chyba pod schowkiem. Zobacz.

MikeFoto
15-09-11, 21:11
Kostka przy lewej nodze pasażera jest w polifcie i to jest OBD2.

Owszem ale złączka OBD2 występuje w polifcie wyłącznie z końca produkcji tj. 2000 roku i silniku D14Z4.

naver
17-09-11, 00:22
Sory, ze tak dlugo ale jak zaczalem robic zdjecia to sie okazalo ze do pracy musze pojechac..

http://profile.imageshack.us/user/navers/

tu w linku sa zdjecia ktore porobilem. Niestety nie znalazlem nic..
zdjecia ogladajcie od konca, wtedy zaczynam od strony pasazera.
znalazlem jakas ta kostke co jest na 1 zdjeciach ale to nie to bo zwarlem ja i nic sie nie podzialo

ja mam angielke bo vin sie zaczyna SHH
a jest to MB1 D16Y3, 94 rok produkcji ale modelowo 95, bo w 94 roczniku nie znalazlem do niej ani jednej czesci, wszystko 95 i wyzej

Dextero
17-09-11, 02:33
Po której stronie masz kierownicę? Bo ze zdjęć wnioskuję, że z lewej. Wtyczka powinna być w miejscu widocznym na pierwszym zdjęciu. Pogrzeb tam u góry gdzie te niebieskie kabelki wchodzą, może tam być ukryta ta wtyczka. Też mam to nadwozie i silnik. U mnie właśnie w tym miejscu jest.

naver
17-09-11, 09:14
Kierownica jest po lewej stronie czyli normalnie, natomiast co do tych dwoch kabelkow to one sie chopwaja za obudowe nawiewu i nie ma tam rzadnego dojscia zeby gdziekolwiek wlozyc reke.. jest jeszcze cos owinietego tasma ale to kostka od komputera chyba

naver
17-09-11, 17:47
zdarlem plastik spod kierownicy i zrobilem jeszcze pare zdjec okablowania przy bezpiecznikach, ale tez chyba nic z tego..
http://img827.imageshack.us/img827/9334/20110917275.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/827/20110917275.jpg/)
http://img155.imageshack.us/img155/3968/20110917274.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/155/20110917274.jpg/)
http://img833.imageshack.us/img833/2205/20110917273.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/833/20110917273.jpg/)
http://img813.imageshack.us/img813/9519/20110917272.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/813/20110917272.jpg/)

Dextero
17-09-11, 19:19
Niedługo zejdę do auta i zrobię ci fotki gdzie jest ta wtyczka i jak wygląda.
A na przyszłość, ta żółta wsadzona w puste miejsce koło bezpieczników, jest od poduszek.

http://img638.imageshack.us/img638/3535/img0667zc.jpg
http://img52.imageshack.us/img52/9312/img0669a.jpg
http://img834.imageshack.us/img834/1830/img0670hq.jpg
http://img841.imageshack.us/img841/2739/img0668vh.jpg


To jest twoje zdjęcie, pociągnij ten peszel w prawym górnym rogu. To chyba to :)
http://img847.imageshack.us/img847/9997/dscf3756.jpg

Mam nadziej, że wiesz, że to ta mała wtyczka. Zwierasz ją i przekręcasz kluczyk do zapalenia się kontrolek. Obserwuj kontrolkę ABS. Długie mignięcie to są dziesiątki, krótkie to jedności. Podaj kod i zobaczymy jaki błąd.

naver
17-09-11, 22:41
Dzieki bardzo za fatyge, jutro sprawdze czy w tej oslonie cos bedzie. Aczkolwiek u mnie jest tych kabli sztuk tylko dwie ktore wpiete sa (dwa niebieskie ze zdjecia) do wentylatora tak jak u Ciebie. U mnie nad kompem nie ma zupelnie nic. Chyba ze rzeczywiscie w tym co zobaczyles moze to byc.

Poll
17-09-11, 23:40
Owszem ale złączka OBD2 występuje w polifcie wyłącznie z końca produkcji tj. 2000 roku i silniku D14Z4.

Masz rację. Właśnie taki model posiadam. Będę pamiętał na przyszłość. Myślałem, że szerzej występuje niż tylko D14Z4.

naver
21-09-11, 18:08
Dzieki wielkie, pare % zadania wykonane.. Zworka siedziala w tym plastiku w prawym gornym rogu na tym zdjeciu.
Nagralem film z tego co sie dzieje po wlaczeniu zaplonu. Czy cos to wyjasni?

http://www.youtube.com/watch?v=Av8gkVbky_4

Dextero
22-09-11, 17:15
Na filmiku widać, że ikonka wystukuje kod 1. W dostępnej mi liście kodów, nie ma takiego kodu. Proponuję zrobić kasowanie błędów ABS (opis jest na forum) i powtórnie zrobić diagnostykę.
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?51569-Problem-z-abs&p=735869&viewfull=1#post735869

naver
22-09-11, 20:40
Probowalem skasowac blad wg opisu http://imageshack.us/photo/my-images/25/usuwaniekodwbedw.jpg/
ale niestety to nie dziala. po zwarciu zlaczki serwisowej, wcisnalem hamulec, przekrecilem zaplon, a dioda mruga tak samo jak na filmie

Poll
22-09-11, 22:44
Kontrolka mignęła 2 razy ;) Nie raz

Dextero
23-09-11, 00:19
Kontrolka mignęła 2 razy ;) Nie raz
Jeżeli już to 3 razy. Krótkie mignięcie oznacza jedności, a długie dziesiątki. Błędy wyświetlają się od ostatnio zapamiętanych. Dłuższa przerwa oznacza koniec danego błędu i po niej wyświetlany jest kolejny lub od początku jeżeli kolejne nie występują. Na filmie widać jak trzy krotnie wyświetla się błąd 1. A takiego nie ma w spisie błędów.

Podobno można też skasować błędy ABS przekręcając stacyjkę 20 lub więcej razy. Ta druga wtyczka 5 stykowa jest niby też od testowania ABS. Ktoś wie jak się ją zwiera?

Poll
23-09-11, 01:07
A nie próbowałeś po prostu pojechać do kogoś kto się na tym zna? ;) Bo widzę kolego naver, że nie możesz sobie sam z problemem poradzić, ale cały czas na to liczysz ; ) Nie wszystko da się samemu naprawić.

naver
23-09-11, 09:37
Na podkarpackim forum dostalem informacje, ze niby blad nr 1 to blad pompy.
Co do drugiej kostki to w temacie ktory podales, ludzie probuja roznych kmbinacji zwierania, bo inaczej jest to porobione w roznych autach.
Sprobuje moze wyciagnac bezpiecznik abs spod maski? Czy to ma szanse zresetowac ewentualne bledy?



A nie próbowałeś po prostu pojechać do kogoś kto się na tym zna? Bo widzę kolego naver, że nie możesz sobie sam z problemem poradzić, ale cały czas na to liczysz ; ) Nie wszystko da się samemu naprawić.

nie probowalem i nie pojade dopoki nie zostanie to ostatecznoscia. nie bede wspieral pienieznie tych pseudo mechanikow, bo za kazdym razem jak do nich jezdzilem z poprzednim samochodem to problem naprawiali psujac cos innego i bledne kolo sie zamykalo.

Niestety nie mam znajomych ktorzy by sie na tym znali, zeby u kogos szukac pomocy, wiec musze probowac rozwiazac problem na wszystkie sposoby.

Poll
23-09-11, 11:05
Niestety też ostatnio się przejechałem na warsztacie(nic nie zepsuli, ale też nic nie zrobili), więc wiem czego się obawiasz. Ale są też specjaliści, wystarczy dobrze poszukać ;)

Dextero
23-09-11, 16:15
Na podkarpackim forum dostalem informacje, ze niby blad nr 1 to blad pompy.
Nie jestem pewien czy błąd nr1 - błąd pompy, nie jest w hondzie accord. Ale zawsze możesz tą pompę sprawdzić czy działa.

Sprobuje moze wyciagnac bezpiecznik abs spod maski? Czy to ma szanse zresetowac ewentualne bledy?
Raczej małe szanse. Bo już ktoś by o tym na forum napisał. A próbowałeś 20-krotnie przekręcić stacyjkę?

Spróbuj jeszcze tego http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?51569-Problem-z-abs&p=1439220&viewfull=1#post1439220

naver
23-09-11, 16:35
ale z ta stacyjka to przy zwartej zlaczce serwisowej? czy jak?

edit:
probowalem ze stacyjka i na zworce i bez. Probowalem wyciagnac bezpiecznik ten 10A ale tez nie skasowalo bledu. Ciagle mruga tak samo.
Co do kostki piecio-pinowej, to nie wiem gdzie sie ona znajduje, bo znalazlem tylko 2 i 3 pinowa w takiej zielonej gumie.

Poll
23-09-11, 19:20
A sam ABS działa? Sprawdzałeś? ; )

naver
23-09-11, 19:49
jak ma dzialac skoro pali sie kontrolka? Tak jak pisalem, moze to czasem byc objaw padnietej pompy poniewaz kiedys bylo ja jeszcze slychac jak pompuje, wtedy czasem sie kontrolka palila, a czasem nie. teraz juz od dluzszego czasu nie slyszalem tego dzwieku, a kontrolka zapala sie po okolo 30 s od zapalenia samochodu.

Nie wiem niestety jak sprawdzic czy pompa dziala. Jesli ktos moglby mi zrobic mini tutorial to bylbym wdzieczny : )

Poll
23-09-11, 20:37
Ale zawsze przy świecącej kontrolce ABS rozłącza się on w sensie nie działa?

majcin
26-09-11, 22:26
Witam Panowie,

Na początku witam wszystkich. Jestem posiadaczem civica od roku (99r. D14Z4) i muszę powiedzieć, że to super autko.

Generalnie świeci się kontrolka ABSu. Wybłyskałem błąd 18 czyli tylne lewe koło. Zmierzyłem rezystancję czujnika zarówno przy kostce przy kole jak i przy złączce modulatora. Wyszło około 15 kOhm. Wynik nie mieści się w zakresie (800-1100 Ohm). Rozumiem, że czujnik jest uwalony?

Czy taki czujnik wymienię w garażu sam? Muszę zdejmować tarczę czy są jakieś inne sposoby?

pozdrawiam,
majcin

naver
27-09-11, 12:30
zna ktos moze jeszcze jakis sposob na reset bledow abs?

MikeFoto
27-09-11, 20:43
zna ktos moze jeszcze jakis sposob na reset bledow abs?

Jak jest błąd to znaczy że coś nie działa. Resetem nie równa się naprawa. Radzę szukać przyczyny a nie łagodzić skutki.


Generalnie świeci się kontrolka ABSu. Wybłyskałem błąd 18 czyli tylne lewe koło. Zmierzyłem rezystancję czujnika zarówno przy kostce przy kole jak i przy złączce modulatora. Wyszło około 15 kOhm. Wynik nie mieści się w zakresie (800-1100 Ohm). Rozumiem, że czujnik jest uwalony?

Czy taki czujnik wymienię w garażu sam? Muszę zdejmować tarczę czy są jakieś inne sposoby?

Na początek bym sprawdził czy między pierścieniem ABS a czujnikiem jest przerwa (0.5-1mm). Jeśli jest - czujnik uszkodzony i do wymiany. Do wymiany potrzebujesz kanał bo wtyczki chowają się koło baku - bez kanału albo sporego dźwignięcia auta tak aby dostać się pod auto się nie obejdzie.
Tarczy nie musisz zdejmować.

majcin
29-09-11, 21:04
witam,
Mike a to nie jest tak, że rezystancja poza zakresem wskazuje na uwalony czujnik? Mierzyłem pryz kostce przy baku oraz przy modulatorze i wartości około 15 kOhm.

Oczywiście sprawdzę jeszcze tą szczelinę. Rozumiem, ze może zdarzyć się sytuacja, że ni z tego ni z owego szczelina się zwiększa?

pozdrawiam,
majcin

MikeFoto
29-09-11, 22:18
Na 98% uwalony jest czujnik, ale manual także radzi aby sprawdzić czy szczelina między pierścienieniem a czujnikiem była odpowiednia.
U mnie w 2 przypadkach jak padł czujnik wartość rezystancji była poza wszelakim zakresem - niemierzalna.

majcin
01-10-11, 21:08
witam,
Wymieniłem czujnik i kontrolka Abs przestała już świecić :)

Mike udało się wymienić czujnik bez kanału oraz ostrego dźwigania auta. Złączka była przy baku ale dałem radę ją rozłączyć.

pozdrawiam,
majcin

naver
02-10-11, 09:05
Jak jest błąd to znaczy że coś nie działa. Resetem nie równa się naprawa. Radzę szukać przyczyny a nie łagodzić skutki.

Mike chodzilo o to, ze kolega wyzej twierdzi ze bledu pierwszego nie ma w spisie. Chce zrobic reset i po nim sprawdzic czy bedzie mrugac to samo.
Inna kwestia, ze pompy juz faktycznie nie slychac, wczesniej sie chociaz odzywala.

Czy ktos sie orientuje w jakich cenach mozna dostac uzywana pompe abs?

MikeFoto
02-10-11, 15:34
Czy ktos sie orientuje w jakich cenach mozna dostac uzywana pompe abs?

Widywałem za 200zł max


Mike udało się wymienić czujnik bez kanału oraz ostrego dźwigania auta.

A no tak, ja patrzę z perspektywy niższego o 4cm auta niż seryjnie. U mnie jest problem żeby podnośnik pod auto włożyć a co dopiero gmerać pod nim :)