Zobacz pełną wersję : oporne działanie pedału gazu Honda Civic VII
Na początek Witam Wszystkich
Kupiłem Honde Civic VII 1.4is 90km bardzo ładne autko, od starszego pana 80,ooo km oryginalny przeb., serwisowany w ASO ale stał ostatnie pół roku w garażu
i tu PYTANIE: co zrobić bo nie moge płynnie dodać gazu pedał zatrzymuje się po pary cm.(auto traci rozpęd) dopiero po mocniejszym przyciśnięciu jest efekt - wyrwania do przodu nie mogę płynnie operować gazem, czy to linka jest do wymiany czy raczej przepustnica do wyczyszczenia.
Proszę o pomoc jakieś rady i opisy ewentualnych napraw.
Z góry Dzięki
Te modele tak już mają. Co prawda w moim starym 1.6 z 2001 to nie występowało wogóle, ale już w 1.4 z 2004 r miałem to samo co i Ty. Znajomi z takimi samochodami również. Swego czasu wyciągałem i smarowałem linkę gazu ale niewiele pomogło. Wydaje mi się, że to pancerz w środku się wyciera i po pewnym czasie linka się kleszczy.
Jak sobie poradziłem z tym problemem? Otóż zrobiłem SWAP silnika na 2.0 (dawcą był anglik) i przy nim zostawiłem tą dłuuuugaśną linkę gazu od 1.4. Jak mimo różnego układania i smarowania linki nadal się kleszczyła to... wywaliłem ją i włożyłem od anglika. Angielska linka była o połowę krótsza i miała inne mocowanie w ścianie grodziowej... ale co tam, POLLLAK POTRAFFIII :) Godzina roboty i mocowanie pasuje :) Teraz wogóle nie czuję że wciskam pedał gazu.
Wydaje mi się, że dla Ciebie najprostszym będzie spróbować nasmarować linkę, albo kupić nową... nowa to koszt ok. 250zł.
..za linke w ASO rok temu placilem ok 120 pln, najlepiej wymienic na nowa, moja ciezko pracowala na calej dlugosci geja
dzięki koledzy za rady, myślę że nie będę się bujał i wymienię linkę na nową.
..za linke w ASO rok temu placilem ok 120 pln, najlepiej wymienic na nowa, moja ciezko pracowala na calej dlugosci geja
Ja pytałem o linkę gazu do swojego Type-S/Type-R do silnika K20. Być może do 1.4 i 1.6 są tańsze.
Mam to samo... pedał gazu pracuje z oporem.
Przymierzam się do wymiany linki. To chyba najlepsze rozwiązanie.
Witajcie!
Odkopię temat gdyż mam problem z pedałem gazu, podobny chyba do innych użytkowników.
Otóż, pierwszy 1 cm idzie gładko po czym, jest lekkie "przycięcie" i idzie dalej. Dosyć ciężko, ale najgorsze ejst to, że nie można płynnie dodać gazu przez ten skok.
Mechanik powiedział, że linka jest raczej ok( nie mam pojęcia na jakiej podstawie) i, że to chyba przy przepustnicy. Popsikał tam jakims smarem i na miesiąc pomogło...problem powrócił. Czy wymiana linki jednak jest wskazana? Szlag mnie trafia z tym i już nie wiem co robić...
Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam!
Aha, posiadam civica z 2002r 1.4 90km 5d HB
Edit:
Dodam, że jeśli palcem podważy się przepustnicę minimalnie nawet, to osoba naciskająca pedał gazu już nie odnotowuje problemów... Jest to jednoznaczne z tym, że trzeba coś przy przepustnicy dłubać?
Mialem identyczna sytuacje . Juz bylem w drodze po nowa linke gdyz wszyscy poprzedni zmagajacy sie z takim problem tak go zazegnali ALE
naszlo mnie cos i zaczalem wszystko po kolei sprawdzac, wczolaglem sie pod kierownice zobaczyc czy cos nie blokuje pedalow gazu, potem ogladnalem linke przy przepustnicy itp.
Problem ukazal sie po zdjeciu dolotu, po dostaniu sie do przepustnicy. Okazalo sie ze przepustnica byla usyfiona tym typowym nagarem, ktory jest mocno klejacy. Moze sie to wydawac dziwne, ale niewielka ilosc tego klejacego nagaru idealnie zaklejala motylek na przepustnicy, wlasnie powodujac to szarpniecie, taki opor / przeskok pedalu gazu.
Po wyczyszczeniu przepustnicy problem ustal i jeszcze przez tydzien nie moglem sie przyzwyczaic do w koncu plynnie dzialajcego pedalu gazu :)
Sa wlasnie 2 opcje
a) linka gazu wystrzepila sie w pancerzu i trzeba kupic nowa
b) uwalona przepustnica
Pozdro :)
Pewnie będzie to pierwsza opcja, gdyż wydaje mi się, że linka chodzi prawidłowo. Wielkie dzięki, jutro lub dziś jeszcze się pobawię i na pewno napiszę co z tego wynikło dla potomnych ;)
Czyszczenie przepustnicy pomogło nie ma tego przeskoku przy dodawaniu gazu
.
mogę potwierdzić powyższe rozwiązanie, u mnie w EU7 po przesmarowaniu linki oraz przeczyszczeniu przepustnicy pedał gazu chodzi jak nowy, kosztowało mnie to 30zł
analyzer64
13-04-15, 16:01
Panowie, jak Wy tą linkę wypięliście przy ścianie grodziowej? Kupiłem oryginalną linkę do EP1 (210zł), ale w ogóle nie ma miejsca żeby wsadzić rękę tutaj przy grodzi i tą linkę przekręcić, coś jeszcze odkręcaliście?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.