Zobacz pełną wersję : luźny drążek zmiany biegów
Witam,
Co moze byc przyczyną luźnego drążka zmiany biegów ? tzn po wrzuceniu biegu rusza sie lewo-prawo. Jeszcze przy wrzucaniu biegów nastepuje stuk głownie z 2 na 3 i z 4na 5 czyli z dolu do gory. Jeszcze prz gwaltownym ruszeniu slychac stukot tak jakby od drazka i delikatnie czuc to na drazku ? samochod ma przebieg 150 tys. mam go od 40 tys olej w skrzyni nie wymienialem moze od tego zaczac ? szukajac na forum mam nastepujace podejrzenia : poduszka skrzyni ? albo cos w tym lewarku tylko w calym mechanizmie jakas tuleja ? pierscien ?
Pzdr
G-Hud
gdyby to było brzęczenie drążka, to wiedziałbym jak Ci pomóc. ostatnio udało mi się wyeliminować u siebie.
mogę Cię wspomóc fragmentem manuala z rysunkiem elementów drążka, może posprawdzaj czy nie masz luzów na którymś z tych elementów.
http://img412.imageshack.us/img412/7868/poduszkacf5.jpg (http://img412.imageshack.us/my.php?image=poduszkacf5.jpg)
pozdrawiam
a jak zlikwidowałeś brzęczenie? ja na razie mocniej dokręciłem śrubę tulei drążka reakcyjnego wydaje mi się że brzęczało właśnie od luzu na tej tulei
każdorazowe skręcenie delikatnie poluzowanej śruby nic nie dawało, bo wtedy drążek bardzo ciężko pracował.
okazało się, że tuleja powinna obracać się w drążku po silnym skręceniu,
u mnie była zardzewiała i zapieczona na stałe.
wymieniłem gumki oraz tulejkę przegubu, nasmarowałem i
wszystko zaczęło się poprawnie delikatnie obracać.
po skręceniu mocno śruby do dziś dzień nic nie brzęczy.
koszt elementów w ASO to ok. 50 pln
:)
okayplayer
18-04-07, 15:23
ja miałem w swojej poprzedniej luzy to mi wymienili jakiś koszyczek i pomogło bo nie latało może to jest jedna z przyczyn?
powodem luzu jest luz na drazku zmiany biegów przy drazku wybieraka skrz. biegów.. pozdro
powodem luzu jest luz
masło maślane ale pewnie autor wie co miał na myśli
powodem luzu jest luz na drazku zmiany biegów przy drazku wybieraka skrz. biegów.. pozdro
owszem tak.... aczkolwiek nie zawsze...
mam podobny problem... tyle ze zidentyfikowalem przyczyne, u mnie to luz na drazku wybieraka skrz. biegów zaraz przy wpuscie do skrzyni..drżenie i metaliczny poglos przenosi sie przez drazek zmiany biegow do wewnatrz auta... denerwujacy dzwiek a przy wysokich obrotach i wyciszonym radiu to masakra... tu moje pytanie i wielka prośba.. potrzebuje ww wybieraka skrzyni mam ej6 z 96r. najlepiej nowego.. gdzie moglbym zakupic ta czesc? no chyba ze ktos kupowal z aso i poinformowalby mnie jaki to koszt...
z gory dzieki za pomoc:)
demonobiker
28-09-10, 20:45
Panowie mam ten sam problem naprawiłem to miejsce o którym piszecie bezpośrednio przy wejściu do skrzyni (zaznaczone na czerwono)ale pomogło tylko trochę, jak wrzuce bieg bez znaczenia jaki to drążek wraca prawie na środkowe położenie, lata lewo-prawo zauważyłem że ruch ten wykonanuje się bezpośrednio tam gdzie lewarek tak jakby uszkodzony był elemnt który zaznacyzłem na zdjęciu(kolor niebieski) jak to sprawdzić i naprawić ewentualnie?czy ten element odpowiada w jakiś sposób za sztywnośc drążka??http://zapodaj.net/e57c6be238a0.jpg.html
link do zdjęcia:
http://zapodaj.net/e57c6be238a0.jpg.html
luz na drążku może być taki: zacznijmy od samego lewarka
1- gniazdo kuli dźwigni zmiany biegów (na zdjęciu 3 element od góry i potem ten niebieski) stopień luzu - mały,
2- poduszka drążka reakcjyjnego - stopień luzu - mały,
3- oringi i tuleje dźwigni zmiany biegów ( na obrazku na dole całkiem ) - stopień luzu - średni
4- tulej drążka zmiany biegów ( ta na czerwono ) stopień luzu - duży
5- tulej drążka reakcyjnego też przy skrzyni- stopień luzu - średni
napisałem o wyrabiających się z czasem elementach, występuje też zniszczenie mechaniczne ale to trzeba samemu naocznie sprawdzić, oraz niedokręcenie śrub mocujących
w twoim przypadku rozbierz zatem gałkę, mieszek i zobacz co sie dzieje od góry, masz rację że może to być punkt 1, ale także każdy inny, zobacz czy śruby są poprzykręcane wszystkie ! te od drążka reakcyjnego ,
ja zrobiłem punkty 2(home made) ,4,5 (u znajomego tokarza, wytoczył z teflonu ) i ładnie chodzi, musze sie do aso wybrać po 3 punkt ;)
kamil-wawa
29-09-10, 01:45
musze sie do aso wybrać po 3 punkt ;)
u mnie tez tu jest luz - koszt w aso okolo 100zl...srednio to widze
ładnie z głową coś mają, to już lepiej dać tokarzowi żeby handmade walnął z teflonu, tylko właśnie tam ścianki tej tulejki są minimalne, ciężko, można coś samemu wykombinować, 100zł to przesada ostra ... liczyłem na góra 20zł,
kamil-wawa
29-09-10, 23:12
ładnie z głową coś mają, to już lepiej dać tokarzowi żeby handmade walnął z teflonu, tylko właśnie tam ścianki tej tulejki są minimalne, ciężko, można coś samemu wykombinować, 100zł to przesada ostra ... liczyłem na góra 20zł,
ja też ;)
SpeeDyLOCO
03-06-13, 01:30
luz na drążku może być taki: zacznijmy od samego lewarka
1- gniazdo kuli dźwigni zmiany biegów (na zdjęciu 3 element od góry i potem ten niebieski) stopień luzu - mały,
2- poduszka drążka reakcjyjnego - stopień luzu - mały,
3- oringi i tuleje dźwigni zmiany biegów ( na obrazku na dole całkiem ) - stopień luzu - średni
4- tulej drążka zmiany biegów ( ta na czerwono ) stopień luzu - duży
5- tulej drążka reakcyjnego też przy skrzyni- stopień luzu - średni
napisałem o wyrabiających się z czasem elementach, występuje też zniszczenie mechaniczne ale to trzeba samemu naocznie sprawdzić, oraz niedokręcenie śrub mocujących
w twoim przypadku rozbierz zatem gałkę, mieszek i zobacz co sie dzieje od góry, masz rację że może to być punkt 1, ale także każdy inny, zobacz czy śruby są poprzykręcane wszystkie ! te od drążka reakcyjnego ,
ja zrobiłem punkty 2(home made) ,4,5 (u znajomego tokarza, wytoczył z teflonu ) i ładnie chodzi, musze sie do aso wybrać po 3 punkt ;)
Masz może jakieś zdjęcie albo schemat tego? Pisałem w innym pokrewnym wątku pytanie-> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?103537-Dzwignia-zmiany-bieg%F3w
Będę wdzięczny za pomoc.
czy to tan sam schemat co tu?:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8865-Lu%BCny-lewarek-zmiany-bieg%F3w&highlight=zmiany+bieg%F3w
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.