Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : luźny drążek zmiany biegów



g-hud
17-04-07, 07:35
Witam,
Co moze byc przyczyną luźnego drążka zmiany biegów ? tzn po wrzuceniu biegu rusza sie lewo-prawo. Jeszcze przy wrzucaniu biegów nastepuje stuk głownie z 2 na 3 i z 4na 5 czyli z dolu do gory. Jeszcze prz gwaltownym ruszeniu slychac stukot tak jakby od drazka i delikatnie czuc to na drazku ? samochod ma przebieg 150 tys. mam go od 40 tys olej w skrzyni nie wymienialem moze od tego zaczac ? szukajac na forum mam nastepujace podejrzenia : poduszka skrzyni ? albo cos w tym lewarku tylko w calym mechanizmie jakas tuleja ? pierscien ?

Pzdr
G-Hud

ps2039
17-04-07, 10:13
gdyby to było brzęczenie drążka, to wiedziałbym jak Ci pomóc. ostatnio udało mi się wyeliminować u siebie.
mogę Cię wspomóc fragmentem manuala z rysunkiem elementów drążka, może posprawdzaj czy nie masz luzów na którymś z tych elementów.
http://img412.imageshack.us/img412/7868/poduszkacf5.jpg (http://img412.imageshack.us/my.php?image=poduszkacf5.jpg)

pozdrawiam

jjurgiel
17-04-07, 16:58
a jak zlikwidowałeś brzęczenie? ja na razie mocniej dokręciłem śrubę tulei drążka reakcyjnego wydaje mi się że brzęczało właśnie od luzu na tej tulei

ps2039
17-04-07, 17:07
każdorazowe skręcenie delikatnie poluzowanej śruby nic nie dawało, bo wtedy drążek bardzo ciężko pracował.
okazało się, że tuleja powinna obracać się w drążku po silnym skręceniu,
u mnie była zardzewiała i zapieczona na stałe.
wymieniłem gumki oraz tulejkę przegubu, nasmarowałem i
wszystko zaczęło się poprawnie delikatnie obracać.
po skręceniu mocno śruby do dziś dzień nic nie brzęczy.

koszt elementów w ASO to ok. 50 pln

:)

okayplayer
18-04-07, 15:23
ja miałem w swojej poprzedniej luzy to mi wymienili jakiś koszyczek i pomogło bo nie latało może to jest jedna z przyczyn?

checker
18-04-07, 23:18
powodem luzu jest luz na drazku zmiany biegów przy drazku wybieraka skrz. biegów.. pozdro

jjurgiel
18-04-07, 23:25
powodem luzu jest luz

masło maślane ale pewnie autor wie co miał na myśli

Lcfr
18-04-07, 23:26
powodem luzu jest luz na drazku zmiany biegów przy drazku wybieraka skrz. biegów.. pozdro


owszem tak.... aczkolwiek nie zawsze...

rafalesku
08-05-10, 10:48
mam podobny problem... tyle ze zidentyfikowalem przyczyne, u mnie to luz na drazku wybieraka skrz. biegów zaraz przy wpuscie do skrzyni..drżenie i metaliczny poglos przenosi sie przez drazek zmiany biegow do wewnatrz auta... denerwujacy dzwiek a przy wysokich obrotach i wyciszonym radiu to masakra... tu moje pytanie i wielka prośba.. potrzebuje ww wybieraka skrzyni mam ej6 z 96r. najlepiej nowego.. gdzie moglbym zakupic ta czesc? no chyba ze ktos kupowal z aso i poinformowalby mnie jaki to koszt...

z gory dzieki za pomoc:)

demonobiker
28-09-10, 20:45
Panowie mam ten sam problem naprawiłem to miejsce o którym piszecie bezpośrednio przy wejściu do skrzyni (zaznaczone na czerwono)ale pomogło tylko trochę, jak wrzuce bieg bez znaczenia jaki to drążek wraca prawie na środkowe położenie, lata lewo-prawo zauważyłem że ruch ten wykonanuje się bezpośrednio tam gdzie lewarek tak jakby uszkodzony był elemnt który zaznacyzłem na zdjęciu(kolor niebieski) jak to sprawdzić i naprawić ewentualnie?czy ten element odpowiada w jakiś sposób za sztywnośc drążka??http://zapodaj.net/e57c6be238a0.jpg.html

link do zdjęcia:
http://zapodaj.net/e57c6be238a0.jpg.html

kacza_mc
29-09-10, 00:54
luz na drążku może być taki: zacznijmy od samego lewarka

1- gniazdo kuli dźwigni zmiany biegów (na zdjęciu 3 element od góry i potem ten niebieski) stopień luzu - mały,
2- poduszka drążka reakcjyjnego - stopień luzu - mały,
3- oringi i tuleje dźwigni zmiany biegów ( na obrazku na dole całkiem ) - stopień luzu - średni
4- tulej drążka zmiany biegów ( ta na czerwono ) stopień luzu - duży
5- tulej drążka reakcyjnego też przy skrzyni- stopień luzu - średni

napisałem o wyrabiających się z czasem elementach, występuje też zniszczenie mechaniczne ale to trzeba samemu naocznie sprawdzić, oraz niedokręcenie śrub mocujących

w twoim przypadku rozbierz zatem gałkę, mieszek i zobacz co sie dzieje od góry, masz rację że może to być punkt 1, ale także każdy inny, zobacz czy śruby są poprzykręcane wszystkie ! te od drążka reakcyjnego ,

ja zrobiłem punkty 2(home made) ,4,5 (u znajomego tokarza, wytoczył z teflonu ) i ładnie chodzi, musze sie do aso wybrać po 3 punkt ;)

kamil-wawa
29-09-10, 01:45
musze sie do aso wybrać po 3 punkt ;)

u mnie tez tu jest luz - koszt w aso okolo 100zl...srednio to widze

kacza_mc
29-09-10, 12:08
ładnie z głową coś mają, to już lepiej dać tokarzowi żeby handmade walnął z teflonu, tylko właśnie tam ścianki tej tulejki są minimalne, ciężko, można coś samemu wykombinować, 100zł to przesada ostra ... liczyłem na góra 20zł,

kamil-wawa
29-09-10, 23:12
ładnie z głową coś mają, to już lepiej dać tokarzowi żeby handmade walnął z teflonu, tylko właśnie tam ścianki tej tulejki są minimalne, ciężko, można coś samemu wykombinować, 100zł to przesada ostra ... liczyłem na góra 20zł,

ja też ;)

SpeeDyLOCO
03-06-13, 01:30
luz na drążku może być taki: zacznijmy od samego lewarka

1- gniazdo kuli dźwigni zmiany biegów (na zdjęciu 3 element od góry i potem ten niebieski) stopień luzu - mały,
2- poduszka drążka reakcjyjnego - stopień luzu - mały,
3- oringi i tuleje dźwigni zmiany biegów ( na obrazku na dole całkiem ) - stopień luzu - średni
4- tulej drążka zmiany biegów ( ta na czerwono ) stopień luzu - duży
5- tulej drążka reakcyjnego też przy skrzyni- stopień luzu - średni

napisałem o wyrabiających się z czasem elementach, występuje też zniszczenie mechaniczne ale to trzeba samemu naocznie sprawdzić, oraz niedokręcenie śrub mocujących

w twoim przypadku rozbierz zatem gałkę, mieszek i zobacz co sie dzieje od góry, masz rację że może to być punkt 1, ale także każdy inny, zobacz czy śruby są poprzykręcane wszystkie ! te od drążka reakcyjnego ,

ja zrobiłem punkty 2(home made) ,4,5 (u znajomego tokarza, wytoczył z teflonu ) i ładnie chodzi, musze sie do aso wybrać po 3 punkt ;)

Masz może jakieś zdjęcie albo schemat tego? Pisałem w innym pokrewnym wątku pytanie-> http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?103537-Dzwignia-zmiany-bieg%F3w
Będę wdzięczny za pomoc.

czy to tan sam schemat co tu?:
http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?8865-Lu%BCny-lewarek-zmiany-bieg%F3w&highlight=zmiany+bieg%F3w