Zobacz pełną wersję : Szarpanie Ej9 D14A3/4
Witajcie!
Mam pytanko. Czy wiecie co może być powodem że auto szarpie przy zmianie biegów ? Przy wciśnięciu sprzęgła z 3,5 tys obrotów momentalnie spada na 1tys , nie da rady płynnie zmienić biegu. Choć fakt że skrzynia s20 jest długa to jeżdżąc kolegi civicem tego nie było, nie spadają tak szybko obroty. Ktoś ma jakiś pomysł?
Mam ten sam problem..najbardziej odczuwalnie jest przy zmianie z 1 na 2. Z 2 na 3 już mniej szarpie. Ja to po prostu już wyczułem i tylko czasami mi sie zdarza, że szarpnie. Gdy zmieniam z 1 na 2 przy 2 tyś obr to nic nie czuć. Myślę, że trochę więcej wyczucia i będzie dobrze :)
według mnie sprzęgło się kończy
tamburyniarz
10-09-11, 09:48
zmagam się z tym samym problemem w d14a3 wymienione mam sprzęgło nowy płyn i problem pozostał, jeździłem identyczna honda z tym samym przebiegiem i tam problem nie występował biegi się ładnie przełączały. U mnie jest tak jakby kangur przy zmianie z 1 na 2 później jest już lepiej przy 1 na 2 nie można płynnie zmienić biegu zawsze mniejszy czy większy kangur jest. Próbowałem rożnej`techniki jazdy i powoli się przyzwyczajam.
Dokładnie najbardziej z 1 na 2, z 2 na 3 mniej, dalej już jest w miarę. Myślałem o sprzęgle ale byłem u trzech mechaników i każdy mówił że dobrze łapie, lecz ja jakoś tego pewny nie jestem. Biegi wchodzą w miarę gładko , ale czasem jak by miały przeskok i ciężej wchodzą. Może ktoś jeszcze coś podsunie ? Jeśli faktycznie sprzęgło to jakie polecacie ?
Silent w D14Z2 jest ta sama skrzynia co w D14A3 czy się mylę ? Bo kolegi też jest D14Z2 i płynnie chodzi a u mnie to nie bardzo, ale jak widzę nie tylko ja mam problem.
może coś ze skrzynia? mechanizm różnicowy?
U mnie także czuć szarpnięcie (chyba że bardzo bardzo powoli puszczam sprzęgło) ale w sumie mi się to podoba ^^
Poczytajcie sobie temat z 5 generacji o szarpaniu. Opcja szukaj >>>> szarpanie auta. Jest tam taki temat, możliwości jest bardzo dużo. Sam z tym walczę w civicu mojej kobiety ;)
tamburyniarz
11-09-11, 12:55
może zbierzemy w jednym miejscu info dotyczące szarpania przy wysprzeglaniu dotyczące 6 gen? i kazdy napisze co wyeliminował i może razem znajdziemy przyczynę
U mnie rozwiązaniem okazało się kupno nowych butów :) Poważnie :D Teraz jakoś inaczej się jeździ, bez żadnych szarpań :)
Ja mam nowe papcie i nic nie daje.
Poczytajcie sobie temat z 5 generacji o szarpaniu. Opcja szukaj >>>> szarpanie auta. Jest tam taki temat, możliwości jest bardzo dużo. Sam z tym walczę w civicu mojej kobiety
Kolego nie każda 5gen ma taką skrzybkę jak 6gen. Miałem wcześniej d13b2 i skrzynia jest totalnie inna:>
Ja od siebie dodam że ani płyn do sprzęgła,ani wymiana oleju (mtf) nie pomogła. Zbierajmy informacje kto co wymieniał i może dojdziemy do sedna sprawy bo to musi być jakaś konkretna wada skrzyń w naszych autach.
może trzeba spokojnie jeździć i biegi zmieniać w najlepszym dla tej skrzyni momencie obrotów w końcu 1.4 to nie demon, a inne podzespoły także zużywają się, wyrabiają więc to nie zawsze jest sprzęgło pozostaje wyczucie i nauka jazdy takim autem
może trzeba spokojnie jeździć i biegi zmieniać w najlepszym dla tej skrzyni momencie obrotów w końcu 1.4 to nie demon, a inne podzespoły także zużywają się, wyrabiają więc to nie zawsze jest sprzęgło pozostaje wyczucie i nauka jazdy takim autem
Ja nie uważam że to demon i jeżdżę raczej spokojnie, lecz wkurza mnie to szarpanie. Więc albo skrzynia już swoje przelatała albo sprzęgło, choć sporo osób ma te przypadłości w EJotkach,dlatego chciałbym mniej więcej dowiedzieć się co z tym można zrobić.
No i panowie po rozebraniu mojej skrzyni wyszło łożysko skrzyni (było w katastrofalnym stanie) , zobaczymy jak złożymy czy problem z szarpaniem minie :)
może trzeba spokojnie jeździć i biegi zmieniać w najlepszym dla tej skrzyni momencie obrotów w końcu 1.4 to nie demon, a inne podzespoły także zużywają się, wyrabiają więc to nie zawsze jest sprzęgło pozostaje wyczucie i nauka jazdy takim autem
No właśnie... łożysko też samo się nie wyrobiło - nie mówię że to Ty, ale poprzedni właściciel. Nie każdy pieści swoje auto ;) Daj znać jak złożysz
Przy wciśnięciu sprzęgła z 3,5 tys obrotów momentalnie spada na 1tys , nie da rady płynnie zmienić biegu.
Jak się zupełnie puści gaz to co innego ma się dziać? A że potem szarpie... zwykły "efekt wagonowy", na to wymiana jednego łożyska nie pomoże...
Mam taką przypadłość w swojej Hondzie ale nie uważam, że to jakaś usterka czy wada, ten typ chyba tak ma, w końcu to tylko benzyna 1.4. Przerabiałem zajechane sprzęgło w Fordzie i nie było mowy o objawach typu szarpanie, raczej jeździło się "gładko", zbyt gładko, do tego ślizganie, mniejsza moc itd. Skrzynia? Może i skrzynia ale kogo stać żeby kupić nówkę, wymiana łożyska raczej psu na budę. Po za tym co tu sugerować się, że identyczna fura kolegi inaczej się zachowuje? Ja się pytam jaka identyczna? Nie ma identycznych aut, po przejechaniu pewnej ilości km każde auto jest inne, zależy od właściciela ale nie tylko. Z tego co wiem to w tym samym modelu auta mogą iść różne części tj. skrzynia, wiec można się domyślić do czego dążę...
No właśnie... łożysko też samo się nie wyrobiło - nie mówię że to Ty, ale poprzedni właściciel. Nie każdy pieści swoje auto Daj znać jak złożysz
Łożysko miało prawo puścić jak przelatało 190kkm w tym aucie, tak samo jak i sprzęgło.
Jak się zupełnie puści gaz to co innego ma się dziać? A że potem szarpie... zwykły "efekt wagonowy", na to wymiana jednego łożyska nie pomoże...
Niekoniecznie , dzieje się to głównie przy przejściach z niskich biegów, więc nie jest to naturalne.
wymiana łożyska raczej psu na budę. Po za tym co tu sugerować się, że identyczna fura kolegi inaczej się zachowuje?
Skrzynia jest taka sama, a skoro w tamtej nie szarpie to znaczy że jednak do końca nie wszystko gra tutaj.
Panowie ja próbuję znaleźć przyczynę tego zjawiska a zbędne p*********e o tym że są różne skrzynie, że to normalne jest zbędne. Jak kolega twierdzi że każde auto jest inne to ciekawe czy jak nie będzie palił Ci na jeden gar silnik to też stwierdzisz że nie ma się co rozczulać ? Ja chcę dojść do źródła więc prosiłbym ewentualnie o pomoc w rozwiązaniu problemu, zbędne wiadomości (czyt.SPAM) można sobie darować.
Hmm nie do konca wiem o jakim szarpaniu mowimy :) U mnie tez zdarza sie ze szarpnie, a mam wymienione i sprzeglo na nowke i lozysko na nowke :) Jak sie bardziej skupie na jezdzie to nie ma szarpania ;]
Nie tak dawno pisałem, że zmiana butów pomogła, ale jednak się myliłem, szarpanie nadal jest i to coraz bardziej uciążliwe. Po prostu już nie wiem..zmieniając z 1 na 2 jest tragedia, szarpnie autem jak nie wiem co, ale czasem, podkreślam czasem zdarzy się zmienić płynnie. Jak wolniej puszczę sprzęgło, przy zmianie, to nie czuć tak bardzo, ale wtedy zbieram się jak ślimak, sam już nie wiem, czy to tak ma być ?? ten model tak ma ? Czy mam coś nie tak..Dodam że jadąc na jedynce szumi mi łożysko.
w sumie to jak już przywykłem do szarpania, ale pasażer...
Jadąc np. na dwójce na średnich obrotach gdy szybko odejmiesz i gwałtownie dodasz gazu dzieje się to samo? Pewnie tak, więc to jest to o czym pisałem wyżej - objaw sumy luzów w układzie napędowym. Kwestia odpowiedniej techniki operowania pedalerią coby to zminimalizować przy zmianach biegu. Moim autem chyba tylko ja potrafię jeździć normalnie, każdemu innemu skacze, szarpie, jest nerwowe i ogólnie poj#$%&e :D
Ja na początku też miałem problem że coś szarpało ale teraz przyzwyczaiłem się i gładko mi to idzie :) Ale coś strasznie późno mi łapie to sprzęgło :)
Nie tak dawno pisałem, że zmiana butów pomogła, ale jednak się myliłem, szarpanie nadal jest i to coraz bardziej uciążliwe. Po prostu już nie wiem..zmieniając z 1 na 2 jest tragedia, szarpnie autem jak nie wiem co, ale czasem, podkreślam czasem zdarzy się zmienić płynnie. Jak wolniej puszczę sprzęgło, przy zmianie, to nie czuć tak bardzo, ale wtedy zbieram się jak ślimak, sam już nie wiem, czy to tak ma być ?? ten model tak ma ? Czy mam coś nie tak..Dodam że jadąc na jedynce szumi mi łożysko.
w sumie to jak już przywykłem do szarpania, ale pasażer...
Otóż to, dlatego szukam źródła tego. U mnie często nawet odczuwalne jest dość mocno rozsprzęglenie 1, jak chce przejść na 2. Przejście z 1 na 2 da się płynnie przejść , ale tak jak ktoś pisał trzeba się do tego przyzwyczaić.Z tym że coś za tym stoi że tak się dzieje.Mnie to szarpanie irytuje bo w jak miałem wcześniej jajko z D16z6 i potem to samo tylko z D13b2 to nie było czegoś takiego a tutaj właśnie mnie to mega wkurza.
Otóż to, dlatego szukam źródła tego. U mnie często nawet odczuwalne jest dość mocno rozsprzęglenie 1, jak chce przejść na 2. Przejście z 1 na 2 da się płynnie przejść , ale tak jak ktoś pisał trzeba się do tego przyzwyczaić.Z tym że coś za tym stoi że tak się dzieje.Mnie to szarpanie irytuje bo w jak miałem wcześniej jajko z D16z6 i potem to samo tylko z D13b2 to nie było czegoś takiego a tutaj właśnie mnie to mega wkurza.
U wujka w d15b2 też nie ma żadnego szarpania, normalnie zmienia się bez niczego, nie czuć kompletnie nic i biegi jakoś inaczej chodzą..
No więc własnie , a w VI gen coś jest zrypane aczkolwiek nie ma reguły w których chyba. Nawiasem mówiąc miał ktoś doczynienia z czymś takim w EK4 ?
skolopendra
22-10-11, 16:42
jakiś pomysł?
wymień sprzęgło
No więc własnie , a w VI gen coś jest zrypane
nic nie jest ...
Pisałem że sprzęgło i łożysko idzie na wymianę. Teraz pytanie jakie sprzęgło będzie dobre do tego auta ? Jakieś polecicie ?
Te sprzęgło jest do D15 , do mojego mi wyszło że jest HCK2019, na dodatek na exedy.pl kosztuje marne 1146.32 zł :(
Masz dwa wyjścia, albo poszukiwać sprzęgła na koło zamachowe 200mm albo kupić koło zamachowe 212 plus sprzęgło EXEDY HCK2026.
Sprzęgło 400zł a za kółko więcej jak 100zł nie dasz.
To już bym się chyba decydował na lekki zamach :P Nie no żarty żartami , poczekam może ktoś będzie sprzedawał zamachowe.
Poszukaj w dziale giełda, popytaj tych co sprzedają części. Z tego co wiem po zmianie z 200mm na 212mm nie zauważono nic negatywnego. Koło 212 nie jest cięższe od 200 w żadnym wypadku.
Jak zmieniasz sprzęgło to przechodź na 212 chociażby dlatego że jest tańsze...zamach za 50zł pod większe sprzęgło i do roboty :) Chyba że chcesz odelżony to 200zł musisz liczyć :)
No właśnie zauważyłem, do 200 sprzęgło jakieś 700zł Exedy , do 212 jakieś 400zł :) Poszukam może zwykłego zamachowego pod 212. Montaż jest bezproblemowy ?
Montaż nie jest bezproblemowy tak do końca. Trzeba zrzucić skrzynię (zlać olej, powyciągać półosie, porozpinać różne wtyczki, itp) aby dostać się do sprzęgła i koła zamachowego. Ale jest to jedna robota tak czy inaczej, więc odkręcenie kilku śrub więcej czy mniej to już bez różnicy przy wymianie sprzęgła.
Raczej każdy kto ma trochę czasu, pojęcia o mechanice, zdolności manualnych oraz garaż najlepiej z kanałem, poradzi sobie w domowym zaciszu.
Tak czy inaczej, zmiana koła zamachowego przy zmianie sprzęgła jest jak dopicie pianki z piwa na dnie kufla przed zamówieniem następnego ;)
Skrzynie już wyciągnąłem na powierzchnię :) Dlatego tak podpytuje bo chce to ogarnąć.
no to zdejmujesz docisk sprzęgła, tarczę i przed sobą będziesz mieć koło zamachowe. Przy skręcaniu wszystkiego przydałby Ci się klucz dynamometryczny i manual z momentami z jakimi trzeba dokręcać zamach, sprzęgło.
Z tym to już gorzej będzie , zobaczymy jak pójdzie. Narazie muszę poszukac zamachu :)
moze ze takie szarpniecia odpowiedzialana jest sonda lambda jak kolega pisze
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?9927-Dziwnie-szarpie-przy-zmianie-bieg%F3w....
ja mam zmeinione sprzeglo i docisk razem z lozyskiem oporowym i jest to samo co bylo wczesniej :)
tamburyniarz
01-11-11, 14:38
ja się powoli przyzwyczajam to tego poszarpywania bo widzę ze problem nie do rozwiązania na kilku forach
Zauważyłem, że jak zmienię bieg przy 3 tyś i wyżej, to żadnego szarpania nie ma, tak samo jak wcisnę sprzęgło do samego końca, to też nie ma szarpania. Tzn Jeżdżąc naciskam sprzęgło palcami, tak mi wygodniej i nigdy nie wcisnę do końca. Jakoś ostatnio zacząłem starać się wciskać do oporu i jest ok, bez szarpań :)
To takie moje spostrzeżenia :d
goldenguti
01-11-11, 20:11
Ja na początku mojej przygody z żabą ( 6 gen) też miałem problem kangura z 1 na 2 , ale wystarczy trochę gazu dodać (wbić na ~ 2-2,5 tyś. obrotów) i płynnie sprzęgło puszczać :) przy reszcie biegów żadnych problemów :)
no wiadomo że jak obroty są większe to łatwiej jest i ruszyć i zmieniać ale powinno szarpania też nie być przy ruszaniu czy zmiany na 1,5tyś/obr lub ruszania za samego sprzęgła
ja się powoli przyzwyczajam to tego poszarpywania bo widzę ze problem nie do rozwiązania na kilku forach
Niektórzy nie potrafią tego zrozumieć i będą brnąć w koszta, wymiana sprzęgła, skrzyni aż w końcu wymiana auta... żałosne... Jak się chce mieć wszystko cacy w aucie to się nie jeździ nastolatkiem tylko bierze nówkę sztukę z salonu za gotówkę lub kredyt. Po za tym jak się widzi, że masa osób w EJ9 ma identyczne objawy to to powinno dać do myślenia no ale tu mogą zacząć się schody...
Tak się zachowuje i tyle, nie ma tu co ideologii do tego dorabiać. U mnie było to samo, nauczyłem się operować sprzęgłem i po problemie.
Niektórzy nie potrafią tego zrozumieć i będą brnąć w koszta, wymiana sprzęgła, skrzyni aż w końcu wymiana auta... żałosne...
Co w tym żałosnego ? Że szukam przyczyny ? Troszkę rozbawiła mnie Twoja wypowiedź, pisałem że kumpla EJ nie ma takich objawów, co za tym idzie jednak coś w tych naszych autach jest że u każdego coś takiego się dzieje. Ja też się przyzwyczaiłem , lecz to nie oznacza że wszystko jest ok. Tak czy inaczej będę się starał dotrzeć do winowajcy tego zdarzenia, a jak już pisałem, jak ktoś czegoś nie wnosi to proszę o nie wypisywania durnych wypowiedzi które i tak nic nie wnoszą.
No i jak ? udało się coś ruszyć w temacie ? U mnie jak szarpało przy zmianie z 1 na 2 tak dalej szarpie, jak staram się delikatnie obchodzić ze sprzęgłem, to jakoś się udaje. Ale czasem chce się szybciej zebrać, to szarpie i mam już tego dość, bo w żadnej innej Hondzie tego nie ma !!!!!!!!
Ja wiem tyle , że zmiana skrzyni i sprzęgła pomogła, taki zabieg u kumpla zrobiliśmy i jest ok. Skrzynią wyciągnięta z d16 , oznaczenie jak będę się z nim widział to zobaczę. Żadnego szarpnięcia nie ma, płynnie wchodzi w obroty. Może jak będzie czas to stara skrzynię rozbierzemy w celach naukowych :>
Też mam taki problem w D14A3... Wymieniłem sprzęgło na valeo, łożysko, nowy płyn i nowy olej w skrzyni i dalej to samo... Ale nie przeszkadza mi to już bo się nauczyłem odpowiedniej pracy pedałami i kangurek zdarzy się od czasu do czasu ;) Denerwuje mnie tylko to, że jak jedzie ze mną jakiś pasażer i akurat szarpnie przy zmianie z 1 na 2bieg i mówi "za szybko sprzęgło puszczasz bo szarpie" ehh wole to przemilczeć :D
skolopendra
23-01-12, 16:50
Wymieniłem sprzęgło na valeo, łożysko, nowy płyn i nowy olej w skrzyni i dalej to samo..
katalizator masz ?
A katalizator może mieć jakiś związek z poszarpywaniem ? :)
Może jeśli jest zapchany, będzie się dławił. Ale to nie będzie takie szarpanie przy zmianie biegów.
skolopendra
27-01-12, 11:45
A katalizator może mieć jakiś związek z poszarpywaniem ?
wpływa na prace sondy lambda
a ta dawkuje paliwo :cool:
Tylko nie wiem jak jest w moim przypadku z d15z6 bo kiedyś czytałem że są tam 2 sondy, czy coś takiego i jest problem z wycięciem kata, bo trzeba jakoś oszukać sondę, czy coś podobnego..Ale nie wydaje mi się, aby moje poszarpywanie miało coś wspólnego z katem, bo często udaje mi się zmienić bez żadnego kangurka :)
Całkiem możliwe, że to właśnie wina kata i zapchanego wydechu. U mnie też jest szarpanie przy gwałtownym dodawaniu/odejmowaniu gazu. Oprócz tego auto mam strasznie mułowate przy prędkości 130 i więcej (choć to więcej to max 150 i kuniec :p).
Nie wiem czy pomogę. Mam Vgena D15B2. U mnie szarpało na 1 i 2 biegu, zazwyczaj na zimnym silniku. Był jakiś problem ze sterownikiem wtryskiwaczy. Wizyta u elektryka za 150zł rozwiązała problem. Jednocześnie wymieniłem filtry i olej w silniku. U mnie szarpanie wyglądało mniej więcej tak jak w "elkach" ruszających ze skrzyżowania. Teraz nieważne czy ruszam gwałtownie czy łagodnie - nie szarpie, auto zachowuje się tak jak mu każe i tak jak ja chce.
Czyli jest nowy trop, za którym można pójść..dzięki :)
skolopendra
28-01-12, 14:24
nie m a tropu .wielopunkty nie mają zazwyczaj problemu z wtryskiem
skolopendra mówisz o sondzie która jest w kacie czy tej na kol. wydechowym ? Przed lifty nie mają na kacie sondy.
skolopendra
01-02-12, 10:43
która jest w kacie
2 sonda która zazwyczaj jest za katalizatorem ,jest to sonda diagnostyczna.nie ma ona wpływu żadnego na skład mieszanki
marcin-ej9
17-05-12, 16:12
dzisiaj znajomy opowiadał ze tez borykał się z tym problemem w ej9 i powymieniał w ciul rzeczy a problem pozostał, dopiero po wymianie dolnej poduchy silnika jak ręką odjął
U mnie rozwiązaniem problemu, była wymiana filtra paliwa ;) Ze starego to zamiast paliwo, lała sie jakaś gęsta czarna maź. Po wymianie jak ręką odjął ;) Wszystko płynnie jak na Hondę przystało ;)
skopiowałem mój problem z innego wątku - może ktoś pomoże:
Pacjent to "odetkane" D14A3 objawy typowe tj. lekkie poszarpywanie przy delikatnym dodawaniu gazu na 1 i 2 biegu, obroty nie falują. Występuję to zarówno na PB i LPG. Gdzie szukać przyczyny? Podstawowe sprawy przejrzane tj. świece wymienione, oporność kabli WN w normie, krokowy i przepustnica wyczyszczone, komp zresetowany, filtr powietrza i paliwa wymienione, kopułka i palec przeczyszczone... nie wiem gdzie szukać przyczyny? Czy może to być wina aparatu - cewki? Ewentualnie czy warto wymienić kable WN - prawdopodobnie są od nowości (przebieg auta 180tys. km)?
Edit:
Postanowiłem dziś zmierzyć rezystancję na obwodach cewki:
- niskie napięcie wychodzi 1,1 ohm a według manula powinno być w przedziale 0,54-0,66 ohm - wartość wychodzi ponad przedział - czyżby cewka do wymiany?
- wysokie napięcie 18 kohm według manula powinno być w przedziale 13,6-20,4 kohm - więc wychodzi na to że jest ok
Jak ktoś ma kable zapłonowe to tylko podmień ( może akurat to jest przyczyną ) , ja tak miałem w jajku kiedyś. po wymianie kabli była gitara. Lepiej nie kupuj kabli dopóki nie będziesz pewny, że to to :)
niskie napięcie wychodzi 1,1 ohm
sam miernik zobacz jaką ma oporność im tańszy tym gorsza dokładność ;]
kable podmieniłem na takie z d16w4 o bardzo małym przebiegu - może trochę lepiej, ale to jeszcze nie to... myślę nad tą cewką, czy wymieniać w ciemno?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.