Zobacz pełną wersję : Spalanie lpg czy w porządku?
Witam:) mam taki problem a jednocześnie pytanie zatankowałem pełną butle gazu około 34l zrobiłem na tym 270km. czy to dobry wynik? to wychodzi ponad 12 litrów na 100km. a mój silnik to D13B2.
vnv_nation
08-09-11, 12:20
Nie, za duzo ci pali. No chyba ze jezdziles caly czas z butem w podlodze.
NO właśnie chodzi o to że nie jeżdzę z butem w podłodze:) i dodam że dwa tygodnie temu była wymieniana membrana reduktora tzn zestaw naprawczy. co może być jeszcze nie tak?
co może być jeszcze nie tak? regulacja
Czyli najlepiej jechać do gazownika i to zrobić?
Spalanie jest OK jak na miasto. W trasie trochę za dużo ale do przeżycia. D13B2 spali poniżej 10 l LPG tylko w trasie.
vnv_nation
09-09-11, 13:05
Spalanie jest OK jak na miasto. W trasie trochę za dużo ale do przeżycia. D13B2 spali poniżej 10 l LPG tylko w trasie.
Nie jest ok. Kolega pisal ze ciezkiej nogi nie ma. Jak mialem d15b2 to przy palowaniu 10 litrow nie przekroczylo nawet w zime. W trasie spokojnie do 7 litrow schodzilem. I takie powinno byc prawidlowe spalanie hond z tymi silnikami.
Jak na mój gust to zdecydowanie za dużo.U mnie w D15B7 potrafiłem wyjeździc 380/400km za 37L.Wszystko oczywiście po mieście.
Nie jest ok. Kolega pisal ze ciezkiej nogi nie ma. Jak mialem d15b2 to przy palowaniu 10 litrow nie przekroczylo nawet w zime. W trasie spokojnie do 7 litrow schodzilem. I takie powinno byc prawidlowe spalanie hond z tymi silnikami.
Nie wierze, że d15b2 piłując go spali tylko 7l gazu..
Nie wierze, że d15b2 piłując go spali tylko 7l gazu..
też nie wierze, silnik nie ma prawa palić mniej gazu jak benzyny a wręcz powinen palić 15% więcej, inaczej jazda odbywa się na ubogiej mieszance a to powoduje podwyższoną temperaturę spalania i prowadzi do uszkodzenia głowicy.
vnv_nation
15-09-11, 20:19
Nie wierze, że d15b2 piłując go spali tylko 7l gazu..
Czytaj ze zrozumieniem. Jak malo jasno to wytlumacze - 7 spalilo na trasie jadac spokojnie raczej rzadko przekraczajac 90-100.
też nie wierze, silnik nie ma prawa palić mniej gazu jak benzyny a wręcz powinen palić 15% więcej, inaczej jazda odbywa się na ubogiej mieszance a to powoduje podwyższoną temperaturę spalania i prowadzi do uszkodzenia głowicy.
Mialem u siebie zalozonego blosa - a chyba miedzy innymi po to sie go zaklada zeby obnizyc spalanie. Za duzo sie auto swiata naczytales widze chyba.. przejechalem tak na gazie 40 tys i problemow totalnie zero, moc praktycznie ta sama co i na benzynie. Do ostatniego dnia auto nie bralo ani grama oleju.
12litrów trochę dużo, u mnie w d15b2 na mieście pali 8-9 litrów. Ty masz sekwencje czy mixer?
vnv_nation
17-09-11, 21:40
12litrów trochę dużo, u mnie w d15b2 na mieście pali 8-9 litrów. Ty masz sekwencje czy mixer?
W pierwszym poscie przeciez wszystko pisze, jak do d13b2 chcesz wlozyc sekwencje?
W pierwszym poscie przeciez wszystko pisze, jak do d13b2 chcesz wlozyc sekwencje?
o sorry zapomniałem ze tam jest gaźnik
mi po mieście pali jakieś 10,5, jednak czy jest ciężka noga czy nie-różnicy w spalaniu dużej nie ma. Na trasie schodzi do około 8,5l oczywiście przy ekonomicznej jeździe. Ostatnio na samo diagnostyce wyszła mi lambda, więc myślę że uda się jeszcze trochę uszczknąć z tego, ale i tak zimą d13, szczególnie na krótkich odcinkach wsysa jak smok :P(wszystko przez to automatyczne ssanie).
Mowa oczywiście o d13b2 na mikserze, nie wiem po co tutaj porównujecie silniki dpfi czy mpfi...
Tobie również proponuje samodiagnostykę, wystarczy odchylić dywanik, kluczyk na zapłon i liczyć mignięcia na obudowie ECU :)
Ostatnio na samo diagnostyce wyszła mi lambda, więc myślę że uda się jeszcze trochę uszczknąć z tego, ale i tak zimą d13, to że masz błąd od sondy nie znaczy że jest uszkodzona i że będzie mniej palił, na instalacjach mieszalnikowych to norma
Jak konkretnie mam wykonać te samodiagnostykę? Włączyć zapłon i co dalej? Co i gdzie mam liczyć?
wysil sie i poszukaj, na forum jest temat z dokladnym opisem co i jak trzeba zrobic
vnv_nation
27-10-11, 19:42
Jak konkretnie mam wykonać te samodiagnostykę? Włączyć zapłon i co dalej? Co i gdzie mam liczyć?
Jak auto pali ci za duzo gazu to samodiagnostyka nie da ci nic. Sonda w twoim silniku nie bierze udzialu w doborze mieszanki, masz zwykla mieszalnikowa instalacje regulowana tylko i wylacznie na srubki. Instalacje masz albo do regulacji, albo reduktor juz sie mogl skonczyc. Ewentualnie filtr powietrza do wymiany.
pytanko czy po samej wymianie filtra powietrza powinno sie poprawic spalanie? Bo jak na moje oko moje D16Y3 jakos chyba za duzo spala (26l na 236km) i to przy mega spokojnej jezdzie. :/ Czy potrzebna jest regulacja dodatkowo?
podepnę się pod temat, mam D15B2+LPG (235tyś na liczniku [ 60tyś na gazie], z silnikiem nic nie kombinowane. Regulacje instalacji + wymiane filtra gazu Hanka przeszła w połowie maja tego roku. Obecne spalanie mieści się w granichach 10l/100 (zazwyczaj 32/34l [zależnie od ciśnienia stacji i temperatury przy tankowaniu] wychodzi około 330km) to dobry wynik czy za dużo jak na ten silnik?
pozdrawiam
Jeżeli to wynik spalania w ruchu miejskim to spoko, jak w mieszanym albo po trasie to trochę dużo.
no jest to wynik jazdy +/- 70 km dziennie na uczelnie (35km w jedną stronę, z czego 23 to trasa gdzie prędkość to 100km/h pozostałe 12 to miasto). Blosa nie posiadam, zaczynam myśleć czy w niego nie zainwestować (poważnie daje rezultaty w postaci mniejszego spalania?)
Na blosie na pewno poprawia się dynamika auta, poprawnie wyregulowany może trochę zmniejszyć spalanie. Tutaj jest fajna lektura na ten temat http://www.corrado.com.pl/warsztat/blos/blos.htm
Na temat gazu w d13b2 pisałem sporo, bo sam musiałem to ogarnąć, przede wszystkim zaślep wężyk sterowania klapką ciepłe/zimne powietrze z nad kolektora, ja dodatkowo wywaliłem klapkę ssania, ponieważ odpalam na gazie nawet do - 15st C,a na benzynie jeżdżę zatankować po wyjeżdżeniu gazu. Dodatkowo odblokowałem 2-gą przepustnicę i przerobiłem puszkę filtra . Mój rekord w spalaniu to ok 410km na 28l gazu. Na miejscu 9 max 10l ale przy dawaniu, na trasie około 7-8l. I oczywiście dobrze napompowane koła. A gazu ma prawo palić mniej niż benzyny, ponieważ to gaźnik i nie jest super dokładny w podawaniu paliwa, dodatkowo posiada pompkę zrywu, która dodatkowo wstrzykuje paliwo w celu lepszego zebrania. Jak to ładnie wszystko ogarniesz to będziesz sobie chwalił jazdę na gazie.
vnv_nation
13-11-11, 16:53
A gazu ma prawo palić mniej niż benzyny
Zas brednie na forum..
Poprawnie wyregulowana instalacja zawsze musi spalic wiecej gazu niz benzyny. Regulacja instalacji na bardziej oszczedna (i wtedy mozna palic mniej niz benzyny) jest mozliwa, tylko konczy sie to wypaleniem gniazd zaworowych/remontem glowicy. Wiec oszczednosc doslownie pozorna.
przede wszystkim zaślep wężyk sterowania klapką ciepłe/zimne powietrze z nad kolektora, ja dodatkowo wywaliłem klapkę ssania,
A że tak zapytam co ma konkretnego na celu zrobienie tego co napisałeś?
LPG nie lubi ciepłego powietrza i "głupieje" (zmienia się skład mieszanki).
Przyznam bez bicia iż trochę zielony jestem w tych sprawach:-) więc powiecie mi co i jak konkretnie zrobić? Chodzi mi o te ciepłe powietrze którego gaz nie lubi.
wystarczy klapkę zdjąć z haczyka, zamiast zaślepiać przewody :) jutro wstawie zdjęcia.
Swoją drogą, jak ostatnio sprawdzałem tę klapkę u siebie zasugerowany tym co napisaliście znalazłem plastikową zwężkę z napisem Lovato. redukowała średnicę dolotu do około 2-3cm. więc ją wyjąłem, lecz na gazie słabo jechał (normalne bo za dużo powietrza względem wyregulowanej dawki gazu) więc włożyłem spowrotem bo nie miałem przy sobie imbusa do regulacji registra na wężu, a bez regulacji to żadna jazda.
Po co montuje się takie zwężki? żeby podnieść podciśnienie na mikserze ??
Czy da mi się wyregulować gaz bez tej zwężki??
Co do klapki ciepłego powietrza - odpinasz wężyk od tego grzybka na rurze dolotu i zaślepiasz go np. śrubką.
Co do zwężki - wkłada się ją po to, żeby zwiększyć ciśnienie w dolocie na niskich obrotach (np. jałowy). Bez niej też można wyregulować instalację, ale czasami się nie opłaca. Raz, że trzeba mieć bardzo dobrze dobrany mikser i reduktor oraz niezłego "gazownika" a dwa, że czasami różnica w osiągach jest minimalna a w spalaniu znaczna (pali więcej). Ja mam zwężkę i całą resztę pod nią wyregulowaną i działa OK. Co prawda powyżej 8500 obr./min. się już nie wkręca, bo brakuje powietrza ale przecież nie o to w LPG chodzi ;)
Dobra zrobiłem:) wężyk zaślepiony:) dzięki koledzy:)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.