PDA

Zobacz pełną wersję : Pierścienie czy uszczelniacze - jak poznać.



lozek
07-09-11, 11:43
Witam

Mój silnik (d16z6) miał remont ok 1,5/2 lata temu - był złożony na panewkach ACL, pierścieniach rikken, oem uszczelniaczach, oem uszczelce pod głowicą - brał przysłowiowe 100ml na 1000km, nie dymił (jedynie mini bączek przy przepince biegów tuż przed odcinką). Se 2 dni temu coś się stało NAGLE i widze więcej niebieskiego dymu za sobą tak od 5tys obrotów jakoś, przy normalnej jeździe poniżej tych obrotów nic się nie dzieje, po odpaleniu też nie puszcza dymka - przynajmniej go w lusterku nie widać :)

Próbuję dojść do tego co się stało - uszczelniacze czy pierścienie. Jeżeli uszczelniacze to próbowałbym je ogarnąć bez zdejmowania głowicy. Nie uśmiecha mi się wydawać kasy na uszczelkę pod glowicą itd bo dla samych uszczelniaczy wydam 1000zł... Rozbierać silnika by sprawdzić pierścienie równiez nie chce. Ogólnie nie wiem co robić - na pewno nie wykonam kolejnego całkowitego remontu bo to już dla mnie byłoby wyrzucenie pieniędzy w błoto tym bardziej, że kiedyś chce zakupić b16a a nie zostać z d16z6.

Pytanie: Jakie są objawy zużytych pierścieni a jakie uszczelniaczy? Kiedy kopci, w jakich warunkach, ile oleju morze uciekać itd.. Proszę o wszelką pomoc i porady jak można dojść do tego co się stało (jakie próby wykonać itd). Póki co znalazłem tylko metodę próby olejowej przy pomiarze ciśnienia ale nie mam pojęcia czy coś to da bo wiele osób mówiło, że miało styrane pierścienie, oleju chlał jak głupi a kompresja wychodziła super.

Aktualnego zużycia oleju na 1000km nie znam bo stało to się właśnie niedawno. Proszę o jakakolwiek pomoc i podanie objawów lub metod na sprawdzenie bez rozbierania silnika.

jasiek09
07-09-11, 12:05
Sprawdź ciśnienie sprężania czy na wszystkich cylindrach jest równe, tak samo kolor świec.

Starstruck
07-09-11, 12:52
Sprawdź ciśnienie sprężania czy na wszystkich cylindrach jest równe, tak samo kolor świec.

Jak pisał wyżej, oleju może brać jak głupi, a ciśnienie będzie ok.

jasiek09
07-09-11, 13:13
W tym wypadku nie koniecznie skoro stało się to

NAGLE

lozek
07-09-11, 13:16
Spróbuję na jutro się umówić na pomiar kompresji i próbe olejową przy okazji. Może wtedy wyjdzie czy pierścienie są ch*ja warte już czy jednak sa OK.

Póki co prosze o jakieś objawy przy zużytych pierscieniach / uszczelniaczach.

jasiek09
07-09-11, 13:23
Jeśli auta nie przegrzałeś to pierścienie czy uszczelniacze nie padają ot tak sobie z dnia na dzień. Tym bardziej, że piszesz od wymiany do wymiany praktycznie nic nie brał. Mógł się posypać tłok lub pierścień na którym cylindrze ale to powinno wyjść jak będziesz mierzył ciśnienie.

lozek
07-09-11, 13:32
Jeśli auta nie przegrzałeś to pierścienie czy uszczelniacze nie padają ot tak sobie z dnia na dzień. Tym bardziej, że piszesz od wymiany do wymiany praktycznie nic nie brał. Mógł się posypać tłok lub pierścień na którym cylindrze ale to powinno wyjść jak będziesz mierzył ciśnienie.

auto nie było przegrzane. Tak na prawdę mogło się stać wszystko. Wydaje mi się że nie posypał się tłok ani pierścień co nawyzej przytarł bo auto jedzie normalnie - na mocy nic nie straciło no i do tych 5tys nic nie puszcza - jakby sie posypał tłok lub ułamał pierścień to by był kopciuch cały czas. To nie jest na miliard procent tak poważna sprawa.

spychu
07-09-11, 13:55
Jeśli auta nie przegrzałeś to pierścienie czy uszczelniacze nie padają ot tak sobie z dnia na dzień. Tym bardziej, że piszesz od wymiany do wymiany praktycznie nic nie brał. Mógł się posypać tłok lub pierścień na którym cylindrze ale to powinno wyjść jak będziesz mierzył ciśnienie.

Sam pomiar kompresji to tu nic nie da, bo pierścienie olejowe nie mają nic wspólnego z pierścieniami kompresyjnymi, jedne i drugie odpowiadają za coś innego, dlatego w wielu autach mimo, że wpierdzielają tony oleju wychodzi prawidłowa kompresja.

lozek
07-09-11, 13:59
No i tu się zgadzam, ale jest szansa, że wyjdzie słabiutki pomiar kompresji i potem jak po próbie olejowej sie uszczelni i poprawi to mamy informacje, że pierścienie są DEAD. Drogie to nie jest więc chyba zaryzykuje.

Jak wyjdzie dobra kompresja to nic mi to nie da ale jak wyjdzie słaba to już będzie poszlaka :)

jasiek09
07-09-11, 14:10
Sam pomiar kompresji to tu nic nie da, bo pierścienie olejowe nie mają nic wspólnego z pierścieniami kompresyjnymi, jedne i drugie odpowiadają za coś innego, dlatego w wielu autach mimo, że wpierdzielają tony oleju wychodzi prawidłowa kompresja.
tak tak tak.... Ale mi chodzi o możliwe uszkodzenie mechaniczne. Zresztą sam lozek wie najlepiej jak to wygląda i z tego co pisał ciężko wywróżyć czy puszcza lekkiego dymka czy to już niezła zasłona.

Bencao
07-09-11, 14:48
troche się podłącze pod temat Lozka ze swoim kulawym silnikiem. 2000km temu byla wymiana olejow filtra itp. dolalem przez ten czas 2 litry (wiem, sporo). Pytanie mam natomiast czemu olej na bagnecie jest mega czarny jak tuz przed normalna wymiana, tzn ze silnik caly w srodku jest az tak mega zasyfiony? czy to normalne przy spalaniu dieslowskim:) ? Mi kopci baki przy trzymaniu na VTECu, a jak tak przejade z 500m na 2jce przy 5500rpm to zaczyna strzelac w wydechu. kopci i przy wkrecaniu sie na obroty i przy puszczaniu gazu ale glownie powyzej 5000rpm

Starstruck
07-09-11, 14:54
Może to mało profesjonalna odpowiedź, ale dużo też zależy od samego oleju :). Wiem i widziałem, że ostry syf i nagar zostawia castrol. Poza tym olej już po 100 km w starych silnikach robi się czarny :)

lozek
07-09-11, 15:03
Może to mało profesjonalna odpowiedź, ale dużo też zależy od samego oleju :). Wiem i widziałem, że ostry syf i nagar zostawia castrol. Poza tym olej już po 100 km w starych silnikach robi się czarny :)

Ja zdjąłem i umyłem bardzo dokładnie miskę olejową przy wymienianiu uszczelki pod nią jakieś 5,5tys km temu i przez dłuuuugi czas olej był świeżutki brązowy, dopiero teraz zciemniał i to na ciemny brąz a nie na czarno :)

reaktor
07-09-11, 15:20
Sam pomiar kompresji to tu nic nie da, bo pierścienie olejowe nie mają nic wspólnego z pierścieniami kompresyjnymi, jedne i drugie odpowiadają za coś innego, dlatego w wielu autach mimo, że wpierdzielają tony oleju wychodzi prawidłowa kompresja.

Jesli tłok sie zowalizował to chyba powinien tez starcici kompreseje?

kornel861
07-09-11, 22:57
Pierscienie a dlaczego?Co maja uszczelniacze zaworowe do kopcenia przy wyzszych obrotach gdzie zwieksza sie ciesnienie oleju.
...ale to jest moje zdanie i moge byc w bledzie bo jeszcze mlody jestem:D
jak jedziesz dojezdzasz do krzyzowki na sprzegle redukujesz dajesz ogien na tloki to kopci?bo za*****e olejowe sa wg mnie.

Kefir
24-09-11, 12:15
obstawiam pierścienie......

Karot
24-09-11, 21:26
Ja tez :D
a zeby olej byl w miare czysty to tak jak pisal lozek umyc miske i przeplukac silnik czyscicielem wraz ze starym olejem jeszcze:D