Zobacz pełną wersję : Dławienie
Mam od jakiegoś czasu problem z moją hanią 1,4 96 D14A2 - dusi sie tak jakby nie dostawała paliwa albo nie przepalała- jeżeli spokojnie przyśpieszam to jest ok a jak zacznę deptać to albo szarpie albo po prostu zamula ją. Komputer nic nie wykazuje , nie ma błędów- podstawowe rzeczy wymienione- filtry, świece , kopółka, i nawet ostatnio cewka. Wyrzuciłem też kata. Oleju nie bierze. Zaczęły się problemy jak spadły mi obroty na jałowym- wymieniłem wtedy sporo rzeczy ale nic nie pomogło więc opierając się na manualu podniosłem wolne obroty- czyli odkręciłem śrubkę przy przepustnicy- i wtedy ale też po jakimś czasie zaczął mi się dławić ale tylko czasami- minęło od tego momentu parę mieś a teraz stracił całkiem moc- chyba że kręcę go wysoko na wszystkich biegach to jest ok ale muszę wciskać pedał do podłogi bo w przeciwnym wypadku nie reaguje na dodawanie gazu. Jak ktoś coś wie w temacie to proszę o odpowiedż bo temamat był już poruszany ale nikt nie dał jednoznacznej odpowiedzie czy naprawił i jak naprawił mtaką usterkę. Pozdrawiam! :hinczyk:
a po zmianie wydechu nie trzeba czasem kompa resetować ?
pzdr
a co to niby zmienia....?
Dla świętego spokoju możesz przeprowadzić procedurę restartu oraz nauki kompa silnika ale nie koniecznie po wydechu... ja nigdy takiej potrzeby nie odczułem .....
Wyczyscilbym porzadnie przepustnice i IAC.
Co do obrotow, to kiedy u mnie na jalowym byly za male i ASO sugerowalo wymiane krokowego, poprosilem mechanika o wyczyszczenie FITV (reguluje obroty w zaleznosci od temperatury silnika) i wszystko wrocilo do normy.
Po wszystkim rzeczywiscie warto zrobic reset komputera.
... FITV...
Szerzej poproszę co i gdzie to jest?
Też bym się z checią dowiedział co to i gdzie jest.....Panie Gruszka prosimy!!!!!!! :brawo3:
Też bym się z checią dowiedział co to i gdzie jest.....Panie Gruszka prosimy!!!!!!! :brawo3: :szukaj: :d :d :d
FITV:
http://media.honda.co.uk/car/owner/media/manuals/CivicManual/pdf/11-72.pdf
Reguluje obroty biegu jalowego i dostosowuje je do temperatury silnika. Auto po odpaleniu w zimie mialo od razu 800 obr/min a nie 1500 obr/min (czasem wiecej) jak powinno.
Pan Gruszka sie zna widze ;)
spróbuj też przelutować luty w przekaźniku pompy paliwa. miałem podobne objawy-samochód był zamulony i głośny, wymieniłem świece,kable,kopułkę,paluch ustawiałem ze 2 razy zawory (jak poradzili mi w serwiesie) aż wreszcie zdesperowany zająłem się tym przełacznikiem (zaznaczam że nie miałem problemów z odpalaniem na ciepłym jak piszą inni) i wszytsko mineło. Wreszcie mogę normalnie jeździć, więc może też warto spróbować.
Mialem ten sam problem w Accordzie. zobacz czy aparat zaplonowy jest caly. sprawdz tez dokladnie tama mala wiazke kabli na aparacie zaplonowym. czy dobrze styka.
w moim przypadku pomoglo.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.