Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Sprzęgło nagle zaczęło chodzić dużo ciężej - Civic V gen EJ2



CameliQs
04-09-11, 21:59
Witam serdecznie.

Przeszukiwałem forum, faq i ciężko mi znaleźć opisany problem, który dzisiaj napotkałem. W skrócie - sprzęgło chodziło w miarę normalnie do momentu w którym nie zjechałem na pobocze (leśne - ważne, bo może gdzieś dostały się jakieś brudy) i po "starcie" z niego pedał sprzęgła zaczął chodzić zauważalnie ciężej. Trzeba się naprawdę wysilić, żeby docisnąć je do końca a i tak mam wrażenie, że odrobinę zgrzyta skrzynia przy zmianie biegów. Z tego co się orientuję to w V genie jest sprzęgło hydrauliczne, więc rozwiązania w lince nie mogę upatrywać. Czytałem, że ktoś miał podobny problem i był to pęknięty docisk.

Mógłby ktoś się podzielić wiedzą na ten temat?

Pozdrawiam.

PixeL
04-09-11, 22:15
sproboj odpowietrzyc sprzeglo,odpowietrznik jest na wysprzegliku przy skrzyni,jesli da efekt to znaczy ze albo wysprzeglik sie konczy albo pompa sprzegla,jesli nic sie nie zmieni to wtedy prawdopodobnie cos ze samym sprzeglem

CameliQs
05-09-11, 16:37
ok, dzięki za podpowiedź. Jak tylko przestanie padać to się tym zajmę :)

Wojtec12345678
06-09-11, 11:28
A czy jeżeli sprzęgło jest zapowietrzone to pedał nie powinien wpadać w podłogę niż być twardszy ? Ja miałem zapowietrzone i pedał był miękki jak masło :p

Saiti
06-09-11, 11:31
Wojtec12345678 - też mi się tak wydaje, powietrze się spręża, a płyn nie powinien aż tak :)

Jak wciśniesz sprzęgło i zaczniesz odpuszczać celem np. zwykłego ruszenia spod świateł to działa normalnie? Tzn normalnie bierze, nie świergoli ani nic? Może jakieś syfy dostały się pod łożysko oporowe?

Jak sprzęgło odbija, to czujesz jakąś niepoprawną pracę? Tzn nawiązuję cały czas, czy zauwazyłeś różnicę przy odpuszczaniu sprzęgła.

CameliQs
06-09-11, 13:02
Wydaje się, że normalnie bierze, ale ciężko jest je docisnąć "do podłogi". Jak docisnę je do oporu to kiedy odrobinę je odpuszczę to zaczyna brać. Co do świergolenia to też nie wydaję mi się, żeby coś tam świergoliło. Hmm... Z tego co sobie znalazłem w internecie to raczej dostęp do tego łożyska oporowego nie jest taki prosty. Da radę jakimś patentem tam chociaż zajrzeć bez demontażu połowy auta? :) Zaznaczam, że nie jestem specjalistą w tych rzeczach. Pozdrawiam.

EDIT:

Właśnie byłem sprawdzić jeszcze raz co i jak, bo od momentu awarii nie używałem auta. Oprócz tego, że ciężko chodzi naprawdę mocno skrzypi. Przy wciskaniu pedała i w momencie gdy zaczyna wracać do swojej pozycji.

janusz188
06-09-11, 15:09
a płyn jest

CameliQs
06-09-11, 17:02
jest i wycieków także nigdzie nie widać

TheWitcher
07-09-11, 18:44
Wg mnie nie wiem jakim sposobem ale musiał dostać się tam piasek. Mówisz wycieków nie ma ... hmm może nie to sprawdzasz??

Leszek85
07-09-11, 20:47
Jeśli masz naprawde duże problemy z wciśnięciem to są dwie opcje albo pekniety docisk albo bardziej bym sie skłąniał do tego że pękły ci widełki te które naciskają na łozysko oporowe. one są osadzone wgłębieniem [zakreslone na zdjeciu] http://img221.imageshack.us/img221/3204/46013645.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/221/46013645.jpg/) na bolcu. i w tm miejscu się wyrabiaja i pękają.

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

PixeL
08-09-11, 19:19
A czy jeżeli sprzęgło jest zapowietrzone to pedał nie powinien wpadać w podłogę niż być twardszy ? Ja miałem zapowietrzone i pedał był miękki jak masło :p
jak ci pedal wpadnie w podloge tzn,ze nie ma cisnienia na ukladzie,przy zapowietrzeniu pedal robi sie twardy

CameliQs na 99% konczy Ci sie sprzeglo,skrzypienie przy wyciskaniu to odglos umierajacego docisku,a dokladniej sloneczka

Nemereth
09-09-11, 07:48
skrzypienie przy wyciskaniu to odglos umierajacego docisku
Ja bym powiedział, że pompa sprzęgła ewentualnie sprężyna między pedałem a pompą... Przy wciskaniu/wyciskaniu miałem takie sprzypienie i ewidentnie dochodziło z okolic pompy a nie docisku przy silniku.

CameliQs
10-09-11, 19:33
Dziękuję za wszystkie podpowiedzi. Na razie jedyne co mogłem zrobić to spróbowałem odpowietrzyć to sprzęgło i mam wrażenie, że biegi wchodzą odrobinę gorzej niż poprzednio... Pomijam fakt, że dalej trzeba użyć dużej siły przy naciskaniu na pedał.
Co do skrzypienia to, żeby być precyzyjnym nagrałem miejsce gdzie jest ono najsilniejsze i może to będzie jakąś podpowiedzią:


http://www.youtube.com/watch?v=wuSBn6MAWfM

Nemereth
10-09-11, 20:15
Fakt, prawde mówiłeś, wysprzęglik ?

CameliQs
12-09-11, 00:47
Opiszę sytuację - KU PRZESTRODZE INNYM - którzy będą mieli podobny problem. Musiałem skorzystać z auta (nagła sytuacja) i liczyłem na to, że o tej godzinie i na tej trasie (w większości droga szybkiego ruchu i kawałek autostrady) nie będę musiał często zmieniać biegów (tak też i było), ale przy samym punkcie docelowym sprzęgło odmówiło całkowicie posłuszeństwa (po prostu przestało wysprzęglać mimo naciskania pedału).

Oczywiście - mądry Polak po szkodzie - ale nie warto odkładać takiej naprawy. Jak zajmie się tym ktoś kto się na tym zna to napiszę co to było i może ktoś kiedyś na tym skorzysta.

Pozdrawiam!

kenny
12-09-11, 16:04
Ja bym powiedział, że pompa sprzęgła ewentualnie sprężyna między pedałem a pompą... Przy wciskaniu/wyciskaniu miałem takie sprzypienie i ewidentnie dochodziło z okolic pompy a nie docisku przy silniku.

Na szczęście, że nie powiedziałeś, bo ni kuta to nie pasuje, a Ty jak zawsze musisz swoje "byle co, aby napisać" dorzucić

CameliQs
17-09-11, 02:29
Nie chciałbym zakładać nowego tematu, a mam jedno pytanie odnośnie sprzęgła. Na allegro http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-exedy-honda-civic-iv-1-5-1-6-91-97-i1807001324.html jest aukcja wg której to sprzęgło (369zł) Exedy będzie pasować do EJ2. Natomiast na stronie Exedy sprzęgło do silnika D15B7 kosztuje ponad 700zł. Czy jest to jakaś podróbka czy może błąd na aukcji?

Pozdrawiam i będę wdzięczny za szybką odpowiedź.

Tompro
17-09-11, 06:32
Nie chciałbym zakładać nowego tematu, a mam jedno pytanie odnośnie sprzęgła. Na allegro http://allegro.pl/sprzeglo-kpl-exedy-honda-civic-iv-1-5-1-6-91-97-i1807001324.html jest aukcja wg której to sprzęgło (369zł) Exedy będzie pasować do EJ2. Natomiast na stronie Exedy sprzęgło do silnika D15B7 kosztuje ponad 700zł. Czy jest to jakaś podróbka czy może błąd na aukcji?

Pozdrawiam i będę wdzięczny za szybką odpowiedź.

Po prostu oficjalny przedstawiciel zdziera za te sprzęgła jak za zboże.

CameliQs
17-09-11, 23:21
Po prostu oficjalny przedstawiciel zdziera za te sprzęgła jak za zboże.

Dzięki, uspokoiłeś mnie trochę :)

MarioM89
18-09-11, 11:44
Witam
Dziwna sprawa bo u mnie sprzęgło, po zmianie z filtra stożkowego na fabryczny zaczęło chodzić dużo łatwiej, lżej.

Tompro
18-09-11, 12:16
Witam
Dziwna sprawa bo u mnie sprzęgło, po zmianie z filtra stożkowego na fabryczny zaczęło chodzić dużo łatwiej, lżej.

No i jeszcze pewnie hamowanie się poprawiło :D Nie ma to jak autosugestia.

vnv_nation
18-09-11, 12:18
Dziwna sprawa bo u mnie sprzęgło, po zmianie z filtra stożkowego na fabryczny zaczęło chodzić dużo łatwiej, lżej.


A wpadles juz na to ze jedno do drugiego nie ma kompletnie NIC? :eek:

CameliQs
23-09-11, 23:29
Podsumowując - przyczyną ciężkiej pracy sprzęgła było pęknięcie łapy sprzęgła.

Orientacyjny koszt naprawy - 400zł.

Aktualnie - po naprawie - sprzęgło chodzi lekko, łapie prawidłowo i aż żal wychodzić z auta ;).

Pozdrawiam!