Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Problem ze wskaznikiem paliwa (nawet po zatankowaniu do pełna)



Dyszka
03-09-11, 15:11
Witam, mam problem ze wskaźnikiem paliwa tzn. Stanął on na połowie zbiornika i nie opada. Czytałem, że mógł sie zawiesic pływak, zatankowałem do takiego poziomu (było to chyba za 100zl o ile się nie mylę) , że wskaźnik ruszył sie u uniósł ponad połowe, jednak z czasem wyjeżdzanego paliwa, wskaznik opadał stopniowo i znowu zatrzymał się na połowie. Wczoraj dobrałem się do zbiornika, wyjąłem pompę paliwa z owym pływakiem ( o ile to był on, taki jak gdyby woreczek z czyms plastikowym w srodku) i usadowiłem go spowrotem, zresetowałem komputer. Niestety nic to nie dało, jak wskaźnik stanął na połowie tak dalej stoi. Ktoś ma jeszcze jakieś pomysły?

scorpion_07
03-09-11, 17:07
moze to tez byc wina samego wskaznika nie koniecznie plywaka choc zobacz czy nie sa poprzecierane druciki na ktorych chodzi plywak

djwafel
03-09-11, 17:30
ściągnij zegary i zobacz czy nic tam nie zablokowało. Czy nie ma za dużo kurzu.. może się zapchało.

Dyszka
03-09-11, 20:27
Oka sciagę w najbliższym czasie zegary i zerknę, a jeśli chodzi o pływak to w którym miejscu tam jest jakiś drucik? Od spodu pompki jest doczepiony takie jakby plastikowy worek w którym są jakieś platikowe prętki, nic więcej nie zauważyłem..
Dziwna sprawa, wydaje mi sie, ze jakby było cos nie tak ze wskazówka to nie "chodziłaby" ani w góre ani w doł a w moim wypadku do góry chętnie się podnosi, niestety do dołu juz nie opada..

scorpion_07
03-09-11, 22:17
tzn mialem namysli cos na wzor opornicy po ktorej porusza sie ramie plywaka to moze byc w takiej metalowej puszce ale faktyczne zobacz najpierw wskaznik paliwa:)

Boniek87
03-09-11, 22:23
hmmm jesli masz 5 gena to plywak masz oddzielnie od pompy, a w 6 genie nie wiem jak jest ale podejrzewam ze tez jest oddzielnie a nie z pompą

TheWitcher
04-09-11, 10:24
U mnie najprawdopodobniej wskazówka temp jest uszkodzona w zegarach (wymieniałem wszystkie czujniki) ja bym na to też u ciebie stawiał ale sprawdź też pływak bo w sumie to bardzo proste urządzenie.

mlodyxx
04-09-11, 11:07
plywak w 6 gen jest tak jak w 5 a ten woreczek o ktorym kolega pisal to jest sitko od pompy paliwa plywak jest obok pompy jak patrzymy od przodu auta to z lewej strony tego dekla ktorym jest popma przykrecona dochodzi do niego kostka na 3 piny i zabezpieczony jest pierscieniem ktory trzeba obrocic w lewo i plywak wyjdzie

Dyszka
04-09-11, 20:04
W takim razie dobiore sie jeszcze raz do tego pływaka o ile go znajdę, bo szczerze mowiąc wtedy go nie zauwazyłem.
TheWitcher, a gdzie te czujniki się znajdują?

Więc zeby sotać się do pływaka nie trzeba wyciągać pompy?

Boniek87
04-09-11, 21:07
nie trzeba pompy wyciagac zeby plywak wyjac, a o czujniki to chodzilo koledze wlasnie o ten plywak bo zadnego innego czujnika tam nie ma od paliwa z tego co wiem. wyjmij ten plywak, włącz zaplon i poruszaj plywakiem gora doł i zobaczysz czy Ci dziala wskaźnik czy nie...

Dyszka
08-09-11, 20:18
No sprawdziłem ten pływak, działa jak ta lala ale znalazłem problem. Mam zagięty bak i dlatego wskazówka poszła do góry, ma ktoś pomysł jak można go choć trochę naprostowac? Może jakąs drewniana pałką sie dobrać od stony owego pływaka i troche wybić go pukająć młotkiem?

Nemereth
09-09-11, 07:38
Możesz spróbować to wypchnąć od środka ale jest ryzyko, że coś pęknie. Najlepiej było by to ogrzać trochę, zeby stop był bardziej plastyczny.
Natomiast nie stosowałbym nic ogniowego/elektrycznego/ciepłego przy baku bo jest ryzyko...

Ctrl.
09-09-11, 09:47
w zegarach śruby które trzymają wskaźniki robią prawdopodobnie również za masę, warto je okręcić poczyścić tam te wszystkie *******y i porzadnie przykrecić, ja miałem ten problem że u mnie zegary z tyłu obłożone były materiałem i nie mogłem ich dobrze dokręcić dlatego mi lnicznik nie działał

Nemereth
09-09-11, 14:46
zegary z tyłu obłożone były materiałem

że jak bo nie spotkałem się z takim motywem? Nigdy na zegarach nie widziałem żadnego materiału. Powinna być taśma na całych plecach zegarów. Właśnie tą taśmę się przykręca śrubkami i poprzez śrubki jest łączność z mechanizmem predkosciomierza, obrotomierza itd...

Ctrl.
09-09-11, 15:13
No tak taśma jest też a na tą taśme przyklejony taki meteriał z takiej gąbki, nie wiem po co to ale przypuszczam że chodziło o wygłuszenie.
Nie wiem to nie ja zakładałem jak kupiłem to już tak było, co śmieszne znalazlem rowniez upchany papier toaletowy pod deska ...

Nemereth
09-09-11, 17:51
Gąbka, wygłuszenie w tej części auta przynajmniej w moim jest przymocowana do Deski wewnątrz, nie zegarów ;P
A papier toaletowy... hehe, ciekawe po co ktoś to dał w tym miejscu :D

Dyszka
23-09-11, 16:16
Naprostopwalem troche bak drewnianą pałką, pomogło, wskazówka paliwa na swoim miejscu, dziekuje za pomoc :)