Zobacz pełną wersję : Jak się pozbyć katalizatora d15z6
Czy jest jakaś możliwość pozbycia się katalizatora(zaczyna już brzęczeć)? Gdzieś słyszałem, że można wywalić całą zawartość i zainstalować tam rurę,ale czy ma to jakikolwiek sens?
Dodam, że moja honda jest całkowicie seryjna i chciałbym, żeby tak pozostało. Fanem pierdzących układów wydechowych też nie jestem, ale czy gdybym zamówił kolektor bez katalizatora, to czy on będzie współpracował z resztą wydechu, czy już trzeba całość robić z kwasówy?Czy przez wywalenie kata nie wzrośnie spalanie(słyszałem, że potrafi wzrosnąć)?
Dziekuję z góry za pomoc:)
Witaj pierw przywitaj się.
nie zrośnie ci spalanie weź odkręć 6 śrubek i wymień na nowy katalizator i po problemie. po 3 śruby na jednej stronie od strony tłumika środkowego oraz od która jest podłączona do katalizatora...
gdybym zamówił kolektor bez katalizatora, to czy on będzie współpracował z resztą wydechu, czy już trzeba całość robić z kwasówy?Czy przez wywalenie kata nie wzrośnie spalanie(słyszałem, że potrafi wzrosnąć)?
Będzie współpracował z resztą wydechu i spalanie nie wzrośnie (szybciej spadnie). Chcesz żeby było w miarę seryjnie i dobrze to wstaw kolektor 4-2-1 od silników typu d16z6, d16y8, itp., podchodzi praktycznie p&p, z osłonką wygląda ładnie i seryjnie :)
@djwafel
d15z6 ma katalizator pionowo przed silnikiem, zintegrowany z kolektorem wydechowym.
Będzie współpracował z resztą wydechu i spalanie nie wzrośnie (szybciej spadnie). Chcesz żeby było w miarę seryjnie i dobrze to wstaw kolektor 4-2-1 od silników typu d16z6, d16y8, itp., podchodzi praktycznie p&p, z osłonką wygląda ładnie i seryjnie :)
@djwafel
d15z6 ma katalizator pionowo przed silnikiem, zintegrowany z kolektorem wydechowym.
Dzięki myślałem, że leci tak samo jak u mnie mój błąd ale wszystko wiadomo ;]
@djwafel wybacz. Witam wszystkich! :)
@mirasek z góry dziękuję za pomoc. W takim razie zaczynam szukać tych kolektorów.
szukaj tego kolektora albo po prostu starego kata opróznij, a żeby nie było takiego pustego dzwięku wstaw do środką rurę :D
Starstruck
04-09-11, 13:05
A jak ci szkoda kasy na 4-2-1, to weź seryjne 4-1 z D14 (taki sam jak twój, tyle że bez kata). Nawet za darmo ludzie to oddają, a jak nie, to ok. 20 zł kosztuje. Na pewno lepsze to, niż wybebeszanie swoje kata w kolektorze.
No to widzę, że zdania są podzielone. Kwestia oszczędności nie jest pierwszorzędna, aczkolwiek 500 pln na kolektor nie chce wydać. Jeśli chodzi o rozgrzebywanie kata to chyba szkoda rzeźbić w g$#&#@.
Starstruck
04-09-11, 22:39
Przed chwilą widziałem w dziale giełda kolektor 4-1 z D15B7, z portkami i osłonką za 50 zł. 4-2-1 do 150 zł znajdziesz w bardzo dobrym stanie. Na chinola musiszy liczyć 350 zł, ale dla mnie to szkoda kasy, lepiej z D16 4-2-1 kupić. O wybebeszaniu swojego zapomnij - więcej roboty niż pożytku, a będzie brzęczało jak gitara. A ten katalizator obecnie sprzedasz za ok. 140 zł.
uszkodzony katalizator?ten który doprowadza mnie do szału? A gdzie go można sprzedać? Są jakieś miejsca gdzie skupują? Też myślałem, żeby 4-2-1 kupić. Dzięki za pomoc wszystkim
Starstruck
04-09-11, 22:56
Uszkodzony czy nie - nieważne. Liczy się środek, czyli co tam jest? Platyna? Ja swój z D16Y7 (taki sam jak twój), sprzedałem u Ralfa (części u Ralfa w Kobyłce) za 140 zł, a kolektor 4-2-1 w idealnym stanie kosztował mnie 150 zł :).
No racja platynka to platynka, chociaż myślałem, że z tego katalizatora się już nie da się nic wydobyć.
a możesz mi podać dokładniejszy namiar na tego Ralfa?
u byle jakiego tłumikarza można się spytać czy skupują
Wystaw ten katalizator na allegro, pójdzie w jeden dzień, dużo ludzi poprzez allegro skupuje katy.
Z tego co pamiętam nie wmontujesz plug&play do d15z6 kolektora bez kata bo nie pasuje flansza. Trzeba przerobić u tłumikarza flanszę na wydechu, niezależnie czy to będzie kolektor fabryczny 4-1, 4-2-1 czy ebay.
Ebayowy 4-2-1 mam w wawie po 300 zł jak coś.
bednar_ek35
05-09-11, 16:19
Oj chyba sie mylisz:),ja mam u siebie fabryczny z D15B2 i pasuje idalnie,nic nie trzeba było przerabiać.Tłumik środkowy w D15Z6 ma takie samo zakończenie jak katalizator(w autach z katem pod spodem auta) czyli dwa otwory.
Oj chyba sie mylisz,ja mam u siebie fabryczny z D15B2 i pasuje idalnie,nic nie trzeba było przerabiać.Tłumik środkowy w D15Z6 ma takie samo zakończenie jak katalizator(w autach z katem pod spodem auta) czyli dwa otwory.
Zgadza się ja miałem delikatny problem przez aluminiową miskę która jest w d15z6. Kupiłem u Ralf-a kolek od któregoś d16vtec i zapierał o miskę. Rurki 2w1 były troszkę inaczej wyprofilowane i musiałem jechać i zamieniać
Starstruck
13-11-11, 15:58
Zgadza się ja miałem delikatny problem przez aluminiową miskę która jest w d15z6. Kupiłem u Ralf-a kolek od któregoś d16vtec i zapierał o miskę. Rurki 2w1 były troszkę inaczej wyprofilowane i musiałem jechać i zamieniać
Miałem w D15Z6 ten sam problem co Budzin. Dotyczy kolektora 4-2-1 z D16Z6. Mi mechanik przypiłował jeden spaw i podeszło, choć delikatnie opierał się wciąż o miską. Zaś z 4-2-1 z D16W4 tego problemu nie ma, bo 2w1 jest inaczej wyprofilowane i ładnie wchodzi.
Odgrzeję kotleta:P Ale w d15z6 w katalizator jest wkręcona sonda..jak włożę zwykły kolektor, to gdzie wkręcić wtedy sondę ? nawet jak będzie pasować do kolektora, to komp nie będzie wywalać błędu ? Wszystko będzie ok ?
damiano353
19-02-12, 09:43
Wystaw na allegro moze ktos kupi:) Ja tez mialem problem z katem to go wybebeszylem i wsadziler rurke w niego. Nawet zauwazylem ze sie tak odmulil troszke:)
Ja wymienilem swoj kolektor z katem na taki z d15b2 i wszystko jest p&p lacznie z sonda
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.