Zobacz pełną wersję : Wymiana żarówek mijania
wojtek1963
01-09-11, 17:33
Może ktoś podpowie jak odłączyć sprężynkę przytrzymującą żarówkę od świateł mijania? Jest taki słaby dostęp, że nie widać dokładnie jak ona jest umocowana.
Paluch_tcw
01-09-11, 22:55
Xenon czy normalna żarówka ? Serwisówke sobie ściągnąłeś ? Jest tam wszystko
wojtek1963
01-09-11, 23:56
Normalna żarówka, jak zdejmiesz plastikową osłonę to żarówka jest zamocowana za pomocą sprężystego mocowania i nie wiem jak to właśnie zdjąć.
musisz docisnąć to co odstaje i przesunąć w lewo lub prawo
wojtek1963
02-09-11, 09:12
Rozumiem, że trzeba docisnąć sprężynę ale górną jej część czy dolną?
Dzisiaj patrzę, a nie świeci mi się światło mijania w przedniej prawej lampie.
Po pierwsze jaką żarówkę należy kupić ?
Po drugie może ktoś wytłumaczyć jak w prosty sposób żarówkę wymienić ?
Tzn zastanawiam się czy jechać do staji obsługi i zapłacić 20PLN za wymianę, czy samemu się bawić.
Wcześniej w Renault Megane, wolałem zapłacić bo żarówka była praktycznie niewymienialna bez odpowiedniej wprawy :)
A jaką masz wersję civika?
Taką jak pod avatarem
5D 2010
wojtek1963
25-09-11, 21:29
Zdejmij czarną plastikową osłonę przekręcając ją w lewo, następnie trzeba zsunąć kostkę zasilającą i ścisnąć palcami sprężynkę i przekręcić ją w bok.
Żarówka mijania: H7 - 12V 55W
wojtek1963
26-09-11, 07:11
Kupiłem takie: H7 - OSRAM NIGHT BREAKER PLUS - SZYBKA WYSYŁKA!!! i jestem bardzo zadowolony.
Również polecam Osram Night Breaker Plus (w sieciach sklepu typu "Elektryk" za jedną się płaci ok.32zł, na allegro są dwie w zestawie 59zł wysyłka gratis) świecą na bieluteńko ładnie... Co do wymiany samej żarówki, jeżeli ktoś ma w głowie trochę pojęcia i był dobry w podstawówce z techniki to sam wymieni nawet od strony filtra, tak mi się wydaje...
Kolego przestań odkopywać starocie, następny odgrzany kotlet zostanie nagrodzony ostrzeżeniem :mad:
Uważajcie bo w sedanie są żarówki HB4 jako mijania ja kupiłem H7 zdjołem koła i nadkola a tu dupa HB4 :mad: Mam teraz osram silverstar na zbyciu.
W sedanie są żarówki HB4 do świateł mijania
To nie wiedziałeś że w sedanie są inne żarówki?:D A co do ich wymiany to z tego co widzę w instrukcji poważna sprawa.Jak tu odkręcać koło i nadkole zimą przed domem.:mad: Potrzeba do tego chyba warsztatu.:DTu się chyba Honda nie popisała z takim projektem.Chyba że chodzi o wizyty w ASO.Ale z tego co sie tam pytałem to wymiana u nich kosztuje 50zł.:( A sama żarowka chyba ze 30zł.:(.A co bedzie jak policja zatrzyma i każe wymienić na drodze.Nawet nie myślę.Próbował ktoś może wymienić bez zdejmowania koła?W instrukcji piszą iż wystarczy je obrócić.:p
W zasadzie w instrukcji wygląda to bardziej skomplikowanie niż jest w rzeczywistości. Po wyjęciu wskazanych spinek, o których wspominają w instrukcji wystarczy na "chama" wygiąć osłonę nadkola bez obaw, że coś się złamie czy pęknie. Wsadzamy do otworu rękę i praktycznie jak na dłoni mamy dostęp do źródła światła.
Za pierwszym razem zeszło mi na stronę około 20-30 minut, ze względu na to, że miałem obawy o wytrzymałość nadkola. Następnym razem bez zbędnych ceregieli wymiana żarówek mijania trwała około 5 min na stronę.
To mnie pocieszyłeś:).Własnie o to nadkole się obawiałem.Czy da sie je odchylić aby nie pękło:p.Dlatego liczyłem się ze zdejmowaniem koła:rolleyes:.Może nie bedzie tak źle.W ASO chcą zdecydowanie za drogo za taką usługę:(.Więc jak sie spali to spróbuję ją sam wymienic.Dziękuje za informację.Pozdrawiam.:)
jacek nadkole odchodzi bez problemu,choć troszkę siły tu potrzeba i nic nie pęknie,ale niestety bez względu na porę roku i pogodę nastaw sie na ciężkie ubrudzenie :-(((,pierwszy raz jest najtrudniejszy ,ale potem będziesz to robił bez problemu :-))))
Ja tylko powrócę do tematu że w pobliskiej stacji diagnostycznej wymienili mi żarówki z usługa za 10 PLN wiec szczerze powiem że sam dalej nie wiem i nie chce wiedzieć jak je wymieniać :P
Protector174
03-01-12, 10:52
Hey,
Wymiana żarówki w Civic nie jest skompliowana ale od łatwych nie należy, osobiście ostatnio zmieniałem wpierw żarówkę po prawej stronie a po tygodniu po lowej stronie.
Po stronie pasażera wymiana trwała dość szybko natomiast po stonie kierowcy o wiele dłużej z powodu trudnego dostępu (mało miejsca, dodatkowo akulumator przeszkadza).
Ogólnie nie ma trudno ale jak ktoś nigdy nie wymieniał (np. Ja) to jest zabawa ;-)
jacek nadkole odchodzi bez problemu,choć troszkę siły tu potrzeba i nic nie pęknie,ale niestety bez względu na porę roku i pogodę nastaw sie na ciężkie ubrudzenie :-(((,pierwszy raz jest najtrudniejszy ,ale potem będziesz to robił bez problemu :-))))
Domyślam się z tym pierwszym razem.To tak jak z wszystkim.:D A może najpierw jechac na myjnię i umyć kolo i nadkole?:rolleyes: Może mnie sie ubrudzę.;)
A wymieniał już ktoś z was xenona. Pytam tylko z ciekawości. W styczniu minie mi i mojej hondzie wspólnie spędzone 4 lata hehehehehhe i zastanawiam się kiedy xenona szlag trafi .... Oby jeszcze długo nie !!!!!!!!!!!
Ja już wymieniałem a mam diesla i powiem że musiałem wyjmować akumulator, a z drugiej strony trzeba odpiąć wąż od zbiornika chłodzenia i odsunąć go i dopiero jest możliwość dobrania sie do xenona.
Paluch_tcw
06-01-12, 10:54
A wymieniał już ktoś z was xenona. Pytam tylko z ciekawości. W styczniu minie mi i mojej hondzie wspólnie spędzone 4 lata hehehehehhe i zastanawiam się kiedy xenona szlag trafi .... Oby jeszcze długo nie !!!!!!!!!!!
w 1.8 xenon bez problemu do wymiany. 5 minut roboty i 2 zarniki zmienione ;)
Paluch_tcw a po ilu latach wymieniłeś? Jak długo wytrzymały? A i jak możesz to powiedz jakie kupiłes bo te z serwisu to mają kosmiczna cenę.
W grudniu wymieniłem właśnie lewy xenon w ufo,świecił 5 i 1/2 roku,troszkę się namęczyłem ale wyszło dobrze.Trzeba zdemontować filtr powietrza i posiadać dobre oświetlenie-żarnik za 50zet,trochę odstaje od firmowych ale może być???
butler.gdansk
07-01-13, 14:34
W grudniu wymieniłem właśnie lewy xenon w ufo,świecił 5 i 1/2 roku,troszkę się namęczyłem ale wyszło dobrze.Trzeba zdemontować filtr powietrza i posiadać dobre oświetlenie-żarnik za 50zet,trochę odstaje od firmowych ale może być???
Xenony wymienia się parami... Chyba że różna barwa lewego i prawego światła Ci nie przeszkadza.
Żarnik za 50zł? Hmm... Jak przeglądam oferty to ceny za sztukę markowych np. Phillips albo Osram D2R to od 70-80zł.
Jak Cię męczy czy dobrze świeci to podjedź na stację diagnostyczną i niech sprawdzą ustawienie.
Witam!
A wiecie coś na temat procedury uczenia reflektorów (z HID) jest coś takiego zamieszczone w serwisówce.
Procedura uczenia reflektorów (z HID)
Procedurę uczenia reflektorów należy wykonać po wymianie następujących części:
Reflektor, moduł sterujący regulatora reflektorów, czujnik poziomowania regulatora reflektorów, silnik regulatora reflektorów, moduł HID, żarówka HID oraz przełącznik zespolony świateł.
• Zaparkować pojazd na poziomej nawierzchni.
• Upewnić się, że ciśnienie w oponach jest prawidłowe.
• Odciążyć samochód.
1. Wyłączyć zapłon.
2. Przesunąć siedzenia kierowcy i pasażera do pozycji krańcowych.
3. Usunąć obciążenie z samochodu; w samochodzie powinien znajdować się tylko kierowca (75 kg)*.
*: W systemie przyjęto ciężar kierowcy jako 75 kg.
4. Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC i zewrzeć linię SCS.
5. Włączyć zapłon (II).
6. W ciągu 5 sekund trzykrotnie włączyć/wyłączyć przełącznik reflektorów. Uczenie zostaje zakończone, gdy reflektory przemieszczą się z góry do dołu.
7. Wyłączyć zapłon.
8. Odłączyć tester HDS od złącza diagnostycznego DLC.
Niedługo mnie czeka wymiana żarników ale niewiem jak zrobić tą procedurę uczenia, czy jest wymagana po wymianie jak piszą, a ja nie posiadam testera HDS.
butler.gdansk
16-01-13, 10:27
Witam!
A wiecie coś na temat procedury uczenia reflektorów (z HID) jest coś takiego zamieszczone w serwisówce.
Procedura uczenia reflektorów (z HID)
Procedurę uczenia reflektorów należy wykonać po wymianie następujących części:
Reflektor, moduł sterujący regulatora reflektorów, czujnik poziomowania regulatora reflektorów, silnik regulatora reflektorów, moduł HID, żarówka HID oraz przełącznik zespolony świateł.
Zaparkować pojazd na poziomej nawierzchni.
Upewnić się, że ciśnienie w oponach jest prawidłowe.
Odciążyć samochód.
1. Wyłączyć zapłon.
2. Przesunąć siedzenia kierowcy i pasażera do pozycji krańcowych.
3. Usunąć obciążenie z samochodu; w samochodzie powinien znajdować się tylko kierowca (75 kg)*.
*: W systemie przyjęto ciężar kierowcy jako 75 kg.
4. Podłączyć tester HDS do złącza diagnostycznego DLC i zewrzeć linię SCS.
5. Włączyć zapłon (II).
6. W ciągu 5 sekund trzykrotnie włączyć/wyłączyć przełącznik reflektorów. Uczenie zostaje zakończone, gdy reflektory przemieszczą się z góry do dołu.
7. Wyłączyć zapłon.
8. Odłączyć tester HDS od złącza diagnostycznego DLC.
Niedługo mnie czeka wymiana żarników ale niewiem jak zrobić tą procedurę uczenia, czy jest wymagana po wymianie jak piszą, a ja nie posiadam testera HDS.
Wydaje mi się że to odrobinę przesada... Rozumiem taką operację wykonywać po wymianie reflektorów lub innych elementów odpowiedzialnych za ukierunkowanie optyki.
Ale wymieniając tylko żarnik pierwszy raz słyszę żeby ktoś robił taką operację. Ja wymieniałem bez tych udziwnień, a na badaniu diagnostycznym światła nie wymagały regulacji. Myślę że możesz sobie to odpuścić :)
Witam!
A jaką oryginalną barwę mają założone żarniki w civicach ufo? Albo jeżeli macie jakieś sprawdzone żarniki to bardzo bym prosił o linka, ponieważ przeglądam allegro a tam tego mnustwo i niewiem które wybrać. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam!
butler.gdansk
22-01-13, 10:39
Witam!
A jaką oryginalną barwę mają założone żarniki w civicach ufo? Albo jeżeli macie jakieś sprawdzone żarniki to bardzo bym prosił o linka, ponieważ przeglądam allegro a tam tego mnustwo i niewiem które wybrać. Bardzo proszę o pomoc.
Pozdrawiam!
4300K. Ale jakbym miał ponownie wybierać to wolałbym 4800K lub jeszcze więcej (trochę zimniejsze). Szukaj markowych żarników i będzie ok. (Phillips, Osram...).
Wymieniłem prawą żarówkę mijania firmy OSRAM (już nie pierwszy raz), świeci bardzo mocno i wysoko, oslepiam samochody jadące z naprzeciwka. Co się mogło stać?
Paluch_tcw
23-01-13, 20:27
źle zamontowana żarówka, a jeśli masz pewność, że jest dobrze to na stacje diagnostyczną ustawić światła.
Przy wkładaniu żarówki (mocne dociskanie i gniecenia na boki) najprawdopodobniej mógł się przestawić układ do regulacji ręcznej - mam nadzieję że nie uszkodziłeś mocowania żarówki lampie. O ile żarówka nie jest podróbą o pokrzywionym żarniku w co wątpię to jedyna rada to jak pisze Paluch - ustawić światła ręcznym pokrętłem przy reflektorze.
Można to zrobić na byle jakiej stacji diagnostycznej albo samemu, ale do tego trzeba sobie przygotować szablon do przyklejenia na ścianę, ustawić auto odpowiedniej odległości... Chybie lepiej jedź do diagnosty, weźmie śrubokręt i ci to zrobi.
źle zamontowana żarówka, a jeśli masz pewność, że jest dobrze to na stacje diagnostyczną ustawić światła.
Masz racje, źle zamontowana żarówka. Byłem na stacji diagnostycznej. Wkładając zarówkę trzeba zwrócić uwagę tzw. dziubkiem do góry. Dzięki za pomoc.
protector174
jezeli uwazasz ze wymiana zarowek w civicu jest trudna to zapraszam do wymiany zarowek w Smarcie hahaha..... tam to jest ginekologiczna robota.... w hondzie to PESTKA ! wymienialem wczoraj i ile jest MIEJSCA w porownaniu ze Smartem...... SZOK !!!
BANALNA wymiana.
Hey,
Wymiana żarówki w Civic nie jest skompliowana ale od łatwych nie należy, osobiście ostatnio zmieniałem wpierw żarówkę po prawej stronie a po tygodniu po lowej stronie.
Po stronie pasażera wymiana trwała dość szybko natomiast po stonie kierowcy o wiele dłużej z powodu trudnego dostępu (mało miejsca, dodatkowo akulumator przeszkadza).
Ogólnie nie ma trudno ale jak ktoś nigdy nie wymieniał (np. Ja) to jest zabawa ;-)
ja dzisiaj wymieniałem żarówkę postojową z przodu i zauważyłem, że w przednim reflektorze w tej sekcji, gdzie znajduje się żarówka kierunkowskazu, umieszczona jest tam jeszcze jedna żarówka. do czego ona służy?
Paluch_tcw
01-08-13, 22:03
również do kierunku, pomyśleli, że jest ciężka wymiana i jak padnie jedna to jest jeszcze druga - nie jedziesz bez kierunkowskazu.
ja dzisiaj wymieniałem żarówkę postojową z przodu i zauważyłem, że w przednim reflektorze w tej sekcji, gdzie znajduje się żarówka kierunkowskazu, umieszczona jest tam jeszcze jedna żarówka. do czego ona służy?
Z przodu na 1 reflektor wchodzą żarówki od mijania, drogowych, postoju i kierunku, w sumie 4 sztuki. Nie mam pojęcia skąd miało by tam się znaleźć coś jeszcze.
Jesteś pewny że tam jest jeszcze jakaś dodatkowa żarówka?
Paluch_tcw
01-08-13, 22:11
w kierunkowskazie są 2 żarówki u mnie też.
również do kierunku, pomyśleli, że jest ciężka wymiana i jak padnie jedna to jest jeszcze druga - nie jedziesz bez kierunkowskazu.
czyli w sumie na cały przód wychodzi 4 żarówki kierunkowskazów PY21W asymetrycznych - chromowanych?
Z przodu na 1 reflektor wchodzą żarówki od mijania, drogowych, postoju i kierunku, w sumie 4 sztuki. Nie mam pojęcia skąd miało by tam się znaleźć coś jeszcze.
Jesteś pewny że tam jest jeszcze jakaś dodatkowa żarówka?
tak. jestem tego pewny, sprawdzałem dzisiaj i na 100% w sekcji z kierunkowskazem jest 2 żarówki. tylko nie wiem czy są tego samego typu.
hm dla mnie to jakaś kompletna bzdura z drugą żarówką kierunku po to ,żeby była w razie awarii pierwszej idąc tym tropem to i światła mijania powinne mieć duplikat ,w końcu są ważniejsze
hm dla mnie to jakaś kompletna bzdura z drugą żarówką kierunku po to ,żeby była w razie awarii pierwszej idąc tym tropem to i światła mijania powinne mieć duplikat ,w końcu są ważniejsze
mimo wszystko tam siedzą 2 żarówki. może właśnie ze względu na to, że żarówki mijania wymienia się bez żadnego problemu w parę minut, a jeśli chodzi o żarówki kierunkowskazów, to już jest poważniejsza impreza (demontaż przednich nadkoli).
ok tylko jestem ciekawy jak to wtedy działa,sygnał do kompa "przepalona żarówka" i wtedy komp daje napięcie na drugą żarówkę?
Paluch_tcw
01-08-13, 22:52
palą się 2 żarówki przy kierunkach. Ale 2 na raz zapewne nie padną :)
Tak się zastanawiam,co Wy palicie??
Jak tak dalej pójdzie,to za chwilę białe myszki odkryjecie w reflektorach ;) :D ;)
A tak na serio to dzisiaj jak jechałem do pracy to przyjrzałem się kierownicy i wiecie co zobaczyłem ? Centralnie zaraz pod nią jest druga zapasowa taka malutka...
troche z innej beczki,wcześniej miałem civica 3d z 2001 r i oddał bym ręke patrząc na lampy,ze są tam dwie żarówki kierunkowskazu i ...teraz bym ku...nie miał ręki:D
Tak się zastanawiam,co Wy palicie??
Jak tak dalej pójdzie,to za chwilę białe myszki odkryjecie w reflektorach ;) :D ;)
A tak na serio to dzisiaj jak jechałem do pracy to przyjrzałem się kierownicy i wiecie co zobaczyłem ? Centralnie zaraz pod nią jest druga zapasowa taka malutka...
to spójrz na to zdjęcie:
http://imageshack.us/a/img28/3416/f1pg.jpg
w sekcji z kierunkowskazem jest tam jakiś drugi otwór przeznaczony na jakąś jeszcze dodatkową żarówkę...
Paluch_tcw
02-08-13, 00:34
Tak się zastanawiam,co Wy palicie??
Jak tak dalej pójdzie,to za chwilę białe myszki odkryjecie w reflektorach ;) :D ;)
A tak na serio to dzisiaj jak jechałem do pracy to przyjrzałem się kierownicy i wiecie co zobaczyłem ? Centralnie zaraz pod nią jest druga zapasowa taka malutka...
Najpierw zobacz, później się śmiej.
troche z innej beczki,wcześniej miałem civica 3d z 2001 r i oddał bym ręke patrząc na lampy,ze są tam dwie żarówki kierunkowskazu i ...teraz bym ku...nie miał ręki:D
Teraz rękę byś miał dalej.
Zdjęcia na szybko sprzed domu. Sorry za jakość
http://img12.imageshack.us/img12/4623/ab63.jpg
http://img844.imageshack.us/img844/6074/x31g.jpg
Może zanim zaczniecie bez sensowne komentarze zapoznajcie się z tematem.
butler.gdansk
02-08-13, 06:18
http://img191.imageshack.us/img191/705/f2pf.jpg
tak więc ustalono, że jednak w każdym reflektorze jest po 2 żarówki kierunkowskazu, tylko jaki jest to rodzaj tej drugiej żarówki kierunkowskazu, bo chyba nie jest to PY21W ? wygląda na jakąś inną...
Jak tak się upieracie to pokażcie mi na tym zdjęciu gdzie od tyłu lampy jest otwór na tą drugą żarówkę??
http://images04.olx.pl/ui/13/86/63/1298671343_171368363_2-Honda-Civic-UFO-lewa-lampa-ORYGINAl-Poznan.jpg
tylko dlaczego, jeśli jedna się przepali to druga i tak nie działa? Po co miałaby tam być ta druga żarówka. Nie ma nawet do niej dostępu i nie jest wymieniona w instrukcji na stronie z żarówkami.
Tam nie ma drugiej żarówki!!!!! To tylko efekt odbicia lustra!!!!
butler.gdansk
02-08-13, 11:00
Tam nie ma drugiej żarówki!!!!! To tylko efekt odbicia lustra!!!!
Cichooo... Nie miało się wydać ;)
też tak myślę. Ten temat był kiedyś wałkowany na CIVINFO i wyszło, że jest jedna żarówka kierunkowskazu.
Paluch_tcw
02-08-13, 11:47
Tam nie ma drugiej żarówki!!!!! To tylko efekt odbicia lustra!!!!
Mało Ci ze zdjęcia ? Ja swoje lampy miałem wyciągnięte i żarówki mam 2. Są 2 inne (nie ten sam rozmiar) Na zdjęciu z zapalonymi kierunkami widzisz u mnie 2 punkty światła.
teraz to ja już zgłupiałem. czy to efekt odbicia, czy tam są 2 żarówki. na daną chwilę nie mam jak dokładniej przyjrzeć się temu, ale jutro muszę obadać dokładnie, czy to wzrok płata figle czy co...
Tu jest pokazana magia :) gość zmienia jedną, a ta "mniejsza" też się zmienia na silver vision :D
http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Changing_indicator_bulbs
http://www.civinfo.com/wiki/images/1/10/Finished1.jpg
https://www.youtube.com/watch?v=x0yQg8kHVcI
butler.gdansk
02-08-13, 12:27
Paluch_tcw dajesz sobie rękę uciąć że tam są te dwie żarówki? :D
Paluch_tcw dajesz sobie rękę uciąć że tam są te dwie żarówki? :D
W niektórych modelach były po 3 żarówki :) a raczej miejsca na nie :) i co dziwne wszystkie są puste jak się wyjmie główną żarówkę. Honda pomyślała o automatyzacji, jak już się upodlisz i rozbierzesz pół auta to wymienisz wszystkie na raz jednym ruchem :)
http://img28.imageshack.us/img28/8905/ic42.jpg
:D
Przed chwilą specjalnie schodziłem do auta i rzeczywiście tam są trzy żarówki...
Teraz już wiadomo że są dwa systemy magiczne w civicu- Magic Seats (dotyczy 5D) i Magic Bulbs :cool:
butler.gdansk
02-08-13, 15:27
Ja mam u siebie co prawda xenony, ale może ktoś mający H7 by się połasił na takie coś (http://allegro.pl/nowosc-h7-50w-led-cree-6000k-lepsze-od-xenon-hid-i3423553708.html)
http://web.tradekorea.com/upload_file2/product/352/P00327352/cbe9caa5_79ff144d_f06f_4fc6_9395_d3fc76297141.jpg
Jest też opcja na H11 (przeciwmgielne) link (http://allegro.pl/nowosc-h11-50w-led-cree-6000k-lepsze-od-xenon-hid-i3423598328.html) którą rozważam, choć koszt ponad blisko 500zł odstrasza
te żarówki nawet fajne :) ciekawe jak od strony prawnej to wyglada... nie wiem czy sie nie skuszę :)
Odradzałbym te żarówki jako elektronik :)
Po pierwsze nie mają homologacj raczej - wiec bedą problemy prawne :P
Po drugie nie wiem czy przyglądaliście się tym LEDom one mają z tyłu wentylator do chłodzenia :)
Czyli taka żarówka jest dłuższa od normalnej na pierwszym kołnierzu ma miejsce na sprężynkę trzymającą , natomiast to z tyłu - nie wiem gdzie to ma się u nas zmieścić.
Zresztą o ile żarówka może nagrzać się do 100 Stopni i nic jej nie będzie , to dioda jak się zagrzeje to dramatycznie szybko traci na działaniu.
A nikt nie projektuje reflektora na wyrost i temperatury w środku raczej nie będą odpowiadać LEDom - do tego typu zabawek to potrzeba solidnego chłodzenia.
I tu raczej powietrze w samej lampie to za mało. A wycinanie dziur i wpuszczanie nonstop powietrza do lampy skończy się kupą kurzu na odbłyśniku.
I ide o zakład że ten wentylator długo w warunkach ciągłej wibracji nie popracuje :)
Może zanim zaczniecie bez sensowne komentarze zapoznajcie się z tematem.
dobra zapoznałem się z tematem i jak oceniasz teraz moje komentarze
teraz to chyba każdemu będzie głupio spojrzeć w "lustro" :)
Michal23Krakow
25-09-13, 06:46
Jestem zielony w wymienieniu żarówek z przodu :( może ktoś wysłać pdf instrukcji wymiany? I byłbym wdzięczny za jakieś rady. Honda Civic V 4D sedan 92 Z góry dziękuje ;)
Jestem zielony w wymienieniu żarówek z przodu :( może ktoś wysłać pdf instrukcji wymiany? I byłbym wdzięczny za jakieś rady. Honda Civic V 4D sedan 92 Z góry dziękuje ;)
Skoro masz 5gen z 92 roku a napisałeś post w dziale 8gen 2006-2011 to możesz się nie doczekać szybko schematu. Proponuję poszukać w odpowiednim dziale - np tutaj masz serwisówki (http://www.civicklub.pl/forum/showthread.php?2045-Instrukcje-serwis%F3wki-Honda-Civic)
Jestem zielony w wymienieniu żarówek z przodu może ktoś wysłać pdf instrukcji wymiany? I byłbym wdzięczny za jakieś rady. Honda Civic V 4D sedan 92 Z góry dziękuje
Ale co tu trudnego ? H4 wymieniasz poprzez ściągnięcie gumy, a później rozblokowaniu żarówki (nacisnąć na górę drucika i przesunięciu go podajże w lewo) , żarówka wyskoczy więc zostaje wypiąć kabel i ot cała filozofia ;p Gorzej jeśli chodzi o kierunki , tutaj albo przez nadkole albo wyciągając kierunek :)
Michal23Krakow
25-09-13, 10:55
Panie filipfm wiem że w złym dziale napisałem chciałem usunąć ale się nie da własnych postów albo ją nie znalazłem. Wykorzystałem poprostu opcje wyszukaj żeby nie robić syfu na forum i podpiałem się tu. Wiem zachowałem się jak gówniarz następnym razem się poprawie.
Dziękuje ci KjMuszku wielki + !! :)
Panie filipfm wiem że w złym dziale napisałem chciałem usunąć ale się nie da własnych postów albo ją nie znalazłem. Wykorzystałem poprostu opcje wyszukaj żeby nie robić syfu na forum i podpiałem się tu. Wiem zachowałem się jak gówniarz następnym razem się poprawie.
Dziękuje ci KjMuszku wielki + !! :)
Nie ma sie co denerwować :) tylko obadać jak działa forum :) i jak jest podzielone ;) a zarowki w Hondach na ogol wymienia sie podobnie niezaleznie od rodzaju zarowki - odlaczyc kostke, zdjac gume, odczepic drucik i zarowka jest juz dostepna. Do tego trzeba miec szczuple dlonie i najlepiej robic to w cieple. Miejsca malo mimo, ze czesto sa przewidziane latwo demontowalne elementy (np zbiorniczek serwa albo kawalek dolotu), ktore troche ulatwiaja dostep. Ale z racji tego, nie nie mialem 5gen to nie powiem jak to wygladalo :)
Nie ma sie co denerwować tylko obadać jak działa forum i jak jest podzielone a zarowki w Hondach na ogol wymienia sie podobnie niezaleznie od rodzaju zarowki - odlaczyc kostke, zdjac gume, odczepic drucik i zarowka jest juz dostepna. Do tego trzeba miec szczuple dlonie i najlepiej robic to w cieple. Miejsca malo mimo, ze czesto sa przewidziane latwo demontowalne elementy (np zbiorniczek serwa albo kawalek dolotu), ktore troche ulatwiaja dostep. Ale z racji tego, nie nie mialem 5gen to nie powiem jak to wygladalo
W FK/FN nie ma gum tylko są te kapsle czarne. W 5gen tak jak w 6g , od kierowcy najlepiej wypiąć chociaż zbiorniczek od wspomagania (wysunąć do góry) , z drugiej wyciągnąć rurę od dolotu do góry (zależy jaki silnik masz , jak 1.3 to dasz radę bez tego )
miałem okazję grzebać przy żarówkach i zarówno dostęp jak i sama wymiana w 8 gen nie jest szczególnie kłopotliwa ( wystarczą sprytne palce )
W FK/FN nie ma gum tylko są te kapsle czarne. W 5gen tak jak w 6g , od kierowcy najlepiej wypiąć chociaż zbiorniczek od wspomagania (wysunąć do góry) , z drugiej wyciągnąć rurę od dolotu do góry (zależy jaki silnik masz , jak 1.3 to dasz radę bez tego )
O widzisz, sie człowiek uczy :) bo fakt, mam zakrętki ale mam HIDy, a w 7 gen zakrętki miały tylko wersje z HID (czyli w praktyce tylko EP3) a reszta gumiaka jak we wcześniejszych genach :)
O widzisz, sie człowiek uczy bo fakt, mam zakrętki ale mam HIDy, a w 7 gen zakrętki miały tylko wersje z HID (czyli w praktyce tylko EP3) a reszta gumiaka jak we wcześniejszych genach
Akurat 7gen nie miałem więc nie wiem jak tam to wygląda :)
miałem okazję grzebać przy żarówkach i zarówno dostęp jak i sama wymiana w 8 gen nie jest szczególnie kłopotliwa ( wystarczą sprytne palce )
Ale nie w sedanach.Tam trzeba odkręcać nadkola.Czekam aż mi się spali żarówka i boję się tej wymiany.Już nie mówiąc jak przyjdzie wymieniać zimą.Tu się Honda nie popisała.Tak że nie wszystkie 8 geneacje mają łatwą wymianę.
Ale nie w sedanach.Tam trzeba odkręcać nadkola.Czekam aż mi się spali żarówka i boję się tej wymiany.Już nie mówiąc jak przyjdzie wymieniać zimą.Tu się Honda nie popisała.Tak że nie wszystkie 8 geneacje mają łatwą wymianę.
Przy zwykłych światłach trzeba nadkole odkręcać ? Wiem że w każdym civicu który miałem to przez nadkole wymieniało się żarówkę od kierunkowskazu (na szczęście nigdy w żadnej nie padła) , ale do normalnych świateł było dobre dojście.
Dokładnie taki jest sposób wymiany świateł mijania.Kierunkowskazy i drogowe są dostępne z komory silnika.No cóż zobaczę jak to wygląda jak mi się mijania spalą.Boję się tylko aby mi się nadkola nie połamały podczas wymiany.Szczególnie zimą plastik lubi być kruchy.Fatalnie to Japończycy to wymyślili.Choć fakt że auto nie jest przewidziane do jazdy na światłach non-stop jak u nas.
Choć fakt że auto nie jest przewidziane do jazdy na światłach non-stop jak u nas.
To prawda , ale mimo wszystko jak byś przemierzał długi dystans w nocy a padła by Ci żarówka dobrze byłoby ją szybko wymienić ,a w takim wypadku jest to dość problematyczne.
To prawda , ale mimo wszystko jak byś przemierzał długi dystans w nocy a padła by Ci żarówka dobrze byłoby ją szybko wymienić ,a w takim wypadku jest to dość problematyczne.
Wiesz niby tak, ale np przy HIDach w instrukcji masz napisane - jak się spali - zapraszamy do ASO :) oczywiscie nie jest to kosmos i mozna zmienic samemu, ale np w EP3 przykrywka reflektora byla zakrecona wkretem z glowka torx z trzpieniem - nie jest to podstawowe narzedzie, ktore wozisz w aucie ;)
Wiesz niby tak, ale np przy HIDach w instrukcji masz napisane - jak się spali - zapraszamy do ASO oczywiscie nie jest to kosmos i mozna zmienic samemu, ale np w EP3 przykrywka reflektora byla zakrecona wkretem z glowka torx z trzpieniem - nie jest to podstawowe narzedzie, ktore wozisz w aucie
Hehe no ja takich narzędzi nie wożę ze sobą. Cała polityka ASO , zrobić wszystko byle do nich jeździć. I pewnie sam palnik kosztuje ok 100zł to u nich pewnie z wymianą 400zł..
Dokładnie taki jest sposób wymiany świateł mijania.Kierunkowskazy i drogowe są dostępne z komory silnika.No cóż zobaczę jak to wygląda jak mi się mijania spalą.Boję się tylko aby mi się nadkola nie połamały podczas wymiany
wszystkie żarowki da sie wymienić w sedanie z komory silnika,no może poza tymi ze środka auta:p
wszystkie żarowki da sie wymienić w sedanie z komory silnika,no może poza tymi ze środka auta:p
Niestety nie wszystkie.Mijania nie są dostępne z komory silnika.Sprawdzałem.Widać wtyczki ale ręki nie włożysz.Przynajmniej ja mojej nie dałbym rady.W instukcji pisze że należy odchylić nadkole.Nie wiem jak to zrobię,ale może się uda.:)
jacek wszystkie żarówki są do wymiany z komory silnika,chcesz sie meczyć to katuj nadkole
Och,wmawiasz mi to co sprawdziłem przy okazji wymiany pozycji.Nie dałem rady włożyć tam ręki,a co dopiero manipulować nią.Nie wiem,może jak się coś wymontuje,lub poprosi kogoś z malutką dłonią.Np.jakąś kobietę czy dziecko.:D Ale obydwu opcje nie biorę pod uwagę.Lubię robić takie rzeczy sam i nie chcę się katować demontarzem jakiś elementów komory.:)Hehe,a może znasz jakieś krasnoludki co by tam wlazły i wymieniły.;)Jak by co jestem chętny.;)
jacek sam sobie założyłem,hidy i pomijając ich legalność żarówki delikatnie by nie uszkodzić zakładałem od komory silnika,fakt nie jest łatwo ,ale na pewno lepiej niż od nadkoli,lewa strona trzeba wyjąć akumulator,prawa hm "sprytna ręka " :p
a jak najłatwiej zmienić żarówki kierunkowskazów przednich w 5D? trzeba odłączać boczne listwy i zdejmować koła i nadkola? czy jest szansa, że można bez zdejmowania kół i może wystarczy jedynie odgięcie nadkoli od strony przedniego zderzaka?
i czy przy kierunku od strony pasażera trzeba rozmontowywać jakieś elementy zbiorniczka płynu do spryskiwaczy?
a jak najłatwiej zmienić żarówki kierunkowskazów przednich w 5D? trzeba odłączać boczne listwy i zdejmować koła i nadkola? czy jest szansa, że można bez zdejmowania kół i może wystarczy jedynie odgięcie nadkoli od strony przedniego zderzaka?
i czy przy kierunku od strony pasażera trzeba rozmontowywać jakieś elementy zbiorniczka płynu do spryskiwaczy?
Nie, obydwie rzeczy zrobisz odginając nadkole. Musisz spinki na wysokości kierunkowskazu wyciągnąć, nadkole odgiąć do siebie i przez tą szparę spokojnie dasz radę wymienić.Koł nie musisz zdejmować tylko do oporu przekręcić tak żebyś miał swobodne dojście.
Nie, obydwie rzeczy zrobisz odginając nadkole. Musisz spinki na wysokości kierunkowskazu wyciągnąć, nadkole odgiąć do siebie i przez tą szparę spokojnie dasz radę wymienić.Koł nie musisz zdejmować tylko do oporu przekręcić tak żebyś miał swobodne dojście.
ale wcześniej trzeba wykręcić wkręt od spodu i odpiąć tam od spodu 2 spinki i odciągnąć tą boczną listwę nadkola prawda?
Nie , listwy nie ruszaj bo w niej to zaczepy szybko pękają. Jak wyciągniesz spinki w nadkolu to podważ je czymś i wyciągnij , tak żebyś rękę wsadził.
Na civinfo TUTAJ (http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Changing_indicator_bulbs) jest pokazane jak wymienić żarówki. Tyle że oni tam zdemontowali prawie całe nadkole. Zdjęcia może być widać po zalogowaniu.
Nie , listwy nie ruszaj bo w niej to zaczepy szybko pękają. Jak wyciągniesz spinki w nadkolu to podważ je czymś i wyciągnij , tak żebyś rękę wsadził.
jak kiedyś próbowałem prawe nadkole (to od strony pasażera) odciągnąć bez zdejmowania listwy bocznej, (robiłem to aby nasadzić wypadnięty lejek z tego nalewaka do płynu do spryskiwaczy), to wtedy zauważyłem, że ta listwa "trzyma" jakoś nadkole w pewnych miejscach. wtedy jakoś udało mi się choć trochę odciągnąć nadkole, aby nasadzić ten lejek, ale nadkole zaczęło mi się rwać właśnie w niektórych miejscach przy listwie i wtedy pomyślałem, że nadkole ma wspólne punkty mocowania z tą boczną listwą. stąd moje obawy.
Na civinfo TUTAJ (http://www.civinfo.com/wiki/index.php?title=Changing_indicator_bulbs) jest pokazane jak wymienić żarówki. Tyle że oni tam zdemontowali prawie całe nadkole. Zdjęcia może być widać po zalogowaniu.
tam jest pokazana wymiana żarówki kierunkowskazu od strony kierowcy. słyszałem, że przy wymianie żarówki kierunkowskazu od strony pasażera, trzeba rozłączać jakieś elementy zbiorniczka płynu do spryskiwaczy. czy to prawda?
Paluch_tcw
03-10-13, 00:34
listwa boczna ma od spodu 2 kołki które przechodzą również przez nadkole dlatego trzymało nadkole przy listwie.
listwa boczna ma od spodu 2 kołki które przechodzą również przez nadkole dlatego trzymało nadkole przy listwie.
mi trzymało coś nadkole w kliku punktach od strony listwy nawet po odpięciu tych dwóch spinek od spodu...
Paluch_tcw
03-10-13, 23:58
To może sam rant zahaczony o błotnik. Trzeba nadkole tam odgiąć/odsunąć od błotnika żeby wydostać.
witam. jestem tu nowy i od nie dawna posiadaczem ufo:cool: czy ktos z was wymienial moze zarowke podswietlenia tablicy rej? podwazam te lampki ale boje sie polamac, czy przypadkiem nie robi sie tego od srodka klapy?
Od środka klapy robisz , musisz osłonę zdjąć i będziesz miał oprawki od żarówki.
witam. jestem tu nowy i od nie dawna posiadaczem ufo:cool: czy ktos z was wymienial moze zarowke podswietlenia tablicy rej? podwazam te lampki ale boje sie polamac, czy przypadkiem nie robi sie tego od srodka klapy?
Robi się. Zdejmujesz te dwie duże zaślepki i masz dostęp do żarówek.
dzieki wielkie filipfm,jak to dobrze miec takie forum :D
Dobrze jest też czasem zajrzeć do Instrukcji Obsługi samochodu...
Dobrze jest też czasem zajrzeć do Instrukcji Obsługi samochodu...
Niby taka prosta rzecz... może nie każdy ją ma
ja kupilem samochod na licytacji komorniczej,jedyna rzecz jaka do niego dostalem to dowod rej. nie dostalem nawet karty pojazdu,histori dowiedzialem sie w salonie hondy a jakies drobne naprawy wiem tylko od was i sporo mi pomogly,np wczoraj odpalilem klime :) wprawdzie nie wymienilem psujacej sie kostki tylko ja wyjalem i wlozylem,zaczela smigac,ale to nie ten wątek. pewnie moglbym sciagnac jakos instrukcje obslugi,jednak wole poczytac tu. odnosnie zarowek, to wiem ze zarowki h7 lubia sie czesto palic ale rowniez jak wyczytalem tu,nie w hondzie.wiem ze np fordy a juz szczegolnie fokusy przoduja w przepalaniu,kolega jezdzi taryfa to zmienial je codziennie za nim nie wymyslil na to sposobu.jest tez taka byc moze cenna uwaga ze powinno sie je wymieniac parami. ja narazie kupilem jakas tansza i zmienilem tylko jedna,jezdze pare dni i jest ok zobaczymy jak dlugo
ja narazie kupilem jakas tansza i zmienilem tylko jedna,jezdze pare dni i jest ok zobaczymy jak dlugo
To nie pojeździsz za długo , tańsze w ogóle nie zdają egzaminu. Będziesz co chwilę wymieniał , ja też ostatnio poradziłem się ludzi na forum i kupiłem dobre żarówki i narazie mam spokój.
jakie kupiles? ktos mi powiedzial zebym szukal zarowek z czarnym napisem germany,nie tloczonym tylko czarnym i to bedzie niemiecki oryginal,ze ponoc najlepsze
Ja teraz jakieś Philipsy niespełna 90zł dałem , ale ktoś pisał tutaj o osramach. Wcześniej miałem "marketowe" i jakieś boshe i w ciągu 12tys (4 miesiące) wymieniałem 3 razy żarówki, w drugim UFO 2 razy w krótkim czasie. Poszukaj było kilka postów o żarówkach. Teraz mam nadzieję że nie będę za prędko zaglądał tam.
to byle co,co ja kupilem to za 10zl w markecie sa i po 5zl:) w tym sklepie co kupilem,mieli philipsy chyba cos po 24zl szt
często polecane są Osram Coolblue Intense - światło białe "ala ksenon" ale czy trwałe nie wiem ;
mam takie u siebie H1 jako drogowe ( długie ) - obok D2R ( ksenon ) mogą być
No i ja podbije ten temat z pytaniem - jakie mijania będą najbliższe białemu i będą miec homologacje ? Nie mówie tu o Hyperach gdzie te nie mają tej homologacji, a ewentualne konsekwencje z tym związane są większe niż korzyści...dziękuję.
Założyłem ledowe postojówki i teraz mijania wydaje mi się taaaaaka żółta...
Z homologowanych zarowek najbardziej biale sa Osram Cool Blue Intense moim zdaniem, wg. producenta 4200K.
Nie daja one najlepszego swiatla, szczegolnie w deszczu.
Ja chce jako nastepne wyprobowac BOSCH PLUS 90, ktore maja bardzo dobre opinie w testach.
Ooo widze, że te Osramy mają bardzo sympatyczną barwe, a przy tym niewiele kosztują, ktoś testował u siebie te żarówki?
Może ktoś jeszcze inne poleci ?
Ooo widze, że te Osramy mają bardzo sympatyczną barwe, a przy tym niewiele kosztują, ktoś testował u siebie te żarówki?
Może ktoś jeszcze inne poleci ?
miałem w poprzednim civiku żarówki Osram Night Breaker Plus +90% i nawet fajnie to świeciło.
opinie mają dobre. kiedyś mi się przepaliły obie w dokładnie tym samym czasie, czyli mają bardzo "wyliczony" czas pracy, albo jakieś przepięcie miałem w instalacji.
Raczej maja słabą żywotność. W końcu moc pozostaje ta sama ,a światło mocniejsze..
Tak mi świeciły osram cool blue intense w civic'u EM2,porównanie z ,,białymi no name'' w EG3
http://img4.imageshack.us/img4/2311/p1000463w.jpg
ładnie, kolega z własnej opinii może powie coś więcej dla mnie czy to potomności?
Żywotność, oświetlanie, takowe żarówki nie będą oślepiać innych kierowców ?
Nic nie oślepia,przecież to są homologowane żarówki,świeciły mi 1 rok (ok.7500 km)
5000K mają Osram Cool Blue Hyper i są całkiem trwałe - Polecam
http://www.lampa.it/public/importate/galleryMedia/AZ/OA62210CBHDUO-C-01.jpg
http://i293.photobucket.com/albums/mm74/h7lfw/IMG_0328.jpg
Nie mówie tu o Hyperach gdzie te nie mają tej homologacji, a ewentualne konsekwencje z tym związane są większe niż korzyści...dziękuję.
Hmm, co do 7,5k przebiegu to chyba nie dużo jak na żarówke, coś czuje, że od razu trzeba będzie kupić 2 komplety...
Ma ktoś może u siebie Philips ColorVision? Wyglądają dość niezwykle.
Wysłane z mojego iPad przez Tapatalk (http://tapatalk.com/m?id=1)
dziś kupiłem i założyłem najmocniejsze żarówki na rynku Osram Nightbreaker Unlimited takie http://www.e-autonaprawa.pl/artykuly/4021/osram-ulepszone-zarowki-night-breaker-unlimited.html i całkiem fajnie to świeci :) 80zł za 2 szt.
ciekawe ile wytrzymają.
A ja do siebie wrzuciłem wcześniej omawiane Osramy Cool Blue - barwa okej, reszta też się zgadza ;)
Ostatnio ciekawą propozycją są legalne żarówki kolorowe philips ColorVision
https://www.facebook.com/photo.php?fbid=246952562126763&set=a.217044261784260.1073741828.217010555120964&type=1&theater
Ja też założyłem Osram Nightbreaker Unlimited....ocena - najlepiej widać "jasność" typowo w nocy czyli trasa przez "las"etc...petarda!!!! w szarówkę nie ocenisz żarówki, dla mnie standard ale gdy robi się ciemność....jest MOC!!! oczywiście to nie ksenon...ale biel ma ok..POLECAM o żywotności napiszę...
Ja też założyłem Osram Nightbreaker Unlimited....ocena - najlepiej widać "jasność" typowo w nocy czyli trasa przez "las"etc...petarda!!!! w szarówkę nie ocenisz żarówki, dla mnie standard ale gdy robi się ciemność....jest MOC!!! oczywiście to nie ksenon...ale biel ma ok..POLECAM o żywotności napiszę...
jednak takie białe światło ma jedną wadę: w deszczu jest gorzej niż przy zwykłych tanich "żółtych" żarówkach.
edit: przy wymianie żarówki mijania od strony kierowcy musiałem wyjąć gumowe elementy, które dostarczają powietrze z nadkola do dolotu (te 2 elementy, jeden przymocowany na dwóch spinach do błotnika i ten niżej obok akumulatora) i miałem później spore problemy, żeby nasadzić ten gumowy element na dolot. jest tam bardzo złe dojście. czy macie jakiś patent na założenie tej części? pewnie dopiero wyjęcie akumulatora polepszyło by dostęp, ale mi się nie chciało go dziś demontować i tak się męczyłem i ręce pokaleczyłem całe.
Ja też posiadam Osram Nightbreaker ale chyba plus. Wczoraj na trasie do wrocławia parę osób w dzień mrugało mi światłami. Dwa razy się zatrzymywałem czy mi jedno nie działa czy coś ale wszystko było OK a policji na drodze tez nie było. W powrocie już w nocy podobna sytuacja, spojrzałem na znaki i były bardzo oświetlone. Po dojechaniu do muru żarówki były na równi czyli OK. Pozycje żarówek miałem na 0 dopiero po zrobieniu na 1 czyli trochę w dół już nikt mi nie mrugał. Wynikało, że wszystkich oślepiałem.
A wy u siebie w jakiej pozycji macie ustawione światła mijania 0,1,2,3???
Paluch_tcw
16-12-13, 11:46
Ustawienie powinieneś mieć na 0 bez obciążenia auta. Przestawiasz to dopiero przy obciążonym tyle. Jeśli na 0 oślepiałeś to podjedź na stację diagnostyczną i niech Ci ustawią poprawnie reflektory.
ja ostatnio jak jechalem z towarem,mialem ok 400kg na samochodzie,w sumie kierowca i pasazer jeszcze ze 150kg i towar wprawdzie rozmiescilem po aucie ze i pod nogi pasazera naukladalem ale glownie najwiecej bylo w kufrze. taka waga to samochod juz chyba przeladowany. swiatla mialem w pozycji zero to mi ze dwa razy ktos mignal,zrobilem na pozycje 1 i juz bylo ok.probowalem tez innych pozycji 2 i 3 ale robilo sie za krotko,slaba widocznosc i sobie pomyslalem po co sa te kolejne pozycje,jak mialem przeladowane auto a swiatla na 2 czy 3 robia sie za krotkie,swiatla mam ustawione dobrze bo z miesiac temu na przegladzie byly ustawiane
A to wszystko jasne z tyłu miałem 3 pasażerów i pełen kufer zakupów, to dlatego oślepiałem :]
To ja odgrzeje,co prawda moje pytanie dotyczy kierunkowskazu i nie chcąc zakładać nowego tematu piszę tutaj.
Jak jest dokładnie z wymianą żarówki prawego przedniego kierunku? Jak go wymienić,co zdemontować, ewentualnie odpiać, przesunąć(poza nadkolem bo to wiem)? Po godz zrezygnowalem,masakra jakaś :-/
W instrukcji jest napisane,skręcić koła w lewo (wymiana prawej żarówki),wypiąć dwie spinki z nadkole,odsunąć nadkola ,wymontować oprawkę żarówki z reflektora,przekręcając ją o 1/4 obrotu w lewo :D
Cytat z innego forum
Najwygodniej auto na podnośnik, zdjąć koło(niekoniecznie), odsunąć nadkole, wymontować rurkę wlewu płynu do spryskiwaczy, po tych zabiegach dostęp do oprawki żarówki jest jako taki ale możliwy . Innego podejścia niestety nie ma.
(...)Najwygodniej auto na podnośnik, zdjąć koło(niekoniecznie), odsunąć nadkole, wymontować rurkę wlewu płynu do spryskiwaczy, po tych zabiegach dostęp do oprawki żarówki jest jako taki ale możliwy . Innego podejścia niestety nie ma.
A jak się demontuje tą rurkę wlewu płynu do spryskiwaczy i jak ją później zamontować? Czynności związane z demontażem i montażem tej rurki wykonujemy przez uchylone nadkole czy od strony komory silnika?
Przez nadkole,od strony komory silnika nie ma dostępu
Cześć, dołączę się do wątku z pytaniem: jak skorygować ustawienie świateł mijania?
Lewe światło mijania świeci lekko za wysoko. Spojrzałem więc w instrukcję, potem zajrzałem pod maskę, zobaczyłem wytłoczone znaki na plastiku koło reflektora, ale nadal nie wiem, jak lekko obniżyć reflektor. Trzeba zdjąć plastik, żeby dostać się do regulacji? Wsunąć poniżej wytłoczonego znaku śrubokręt i przekręcić?
http://i59.tinypic.com/annhj8.jpg
tomkowski czerwone ,kręcisz śrubokrętem krzyżakowym,żółte kluczem oczkowym
Dziękuje za podpowiedź. Dzisiaj miałem czas zajrzeć pod maskę. Patrzyłem dłuższą chwile bo szczególnie z lewej strony jest to mocno schowane. Rozumiem, że to zaznaczone żółtym odpowiada za kręcenie w prawo i w lewo, a czerwonym za kręcenie w górę i w dół? I aby pokręcić czerwonym trzeba dosyć długi a wąski śrubokręt włożyć w plastikowy otwór (taki walec), gdzie w głębi widać jasne ząbki?
Witam, troche odgrzeje temat. Problem polega na "mruganiu" lewego reflektora. Z tego co zauważyłem problem występuje po dłuższej jeździe, nie od razu i teraz nie wiem czy to żarnik czy przetwornica. Wymyśliłem podmiankę żarników (prawy na lewy), wtedy sprawa powinna się wyjaśnić. Moja prośba jest taka jakby ktoś tak "po krótce" opisał wymiane żarnika, nie wiem czy odkręcać ten pierścień który jest przykręcony 2 śrubami torx? czy żarnik sie wyciąga w inny sposób i druga sprawa jak się dostać do puchy od strony kierowcy? z góry dzięki. aha i jeszcze jak by ktoś mógł polecić pewne źródło żarników.
Pierścienia nie odkręcaj tylko musisz go obrócić. Będzie się obracał z pewnym oporem, ale w końcu się odkręci (tak mi w ASO pokazał mechanik).
Co do demontażu od strony kierowcy to musisz zdemontować plastikowy element od dolotu powietrza i go wyciągnąć.
Gdzie kupiłem żarniki ?
Tutaj: http://xenonowe.pl/44-d2r
ok, dzięki za pomoc, próbowałem obkręcać ten pierścień ale nie drgnoł. może chociaż poluzować te śruby ?
Mam to samo, też mi mruga lewy reflektor i co najciekawsze tylko podczas skręcania. Na prostej jest ok. Co to może być? Żarówka czy przetwornica? Zamiana przetwornicy stronami średnio mi się widzi bo lampy trzeba demontować, mam rację? Znacie przyczynę takim sytuacji, spotkał się ktoś z tym?
Panowie jak lepiej wymieniać ksenon w sedanie, przez nadkole (tak jak mam w książce serwisowej) czy z komory się da nie rozbierając połowy samochodu. Wszystkie praktyczne porady mile widziane ;)
Panowie jak lepiej wymieniać ksenon w sedanie, przez nadkole (tak jak mam w książce serwisowej) czy z komory się da nie rozbierając połowy samochodu. Wszystkie praktyczne porady mile widziane
ćwiczyłem to już kilka razy,z komory to masakra,o ile z lewej strony ,jakbyś wyjął zbiorniczek wyrównujący do płynu chłodniczego i akumulator to dojście jest w miare ,ale prawa strona to chyba tylko dziecko mogłoby się tam dostać malutka rączką
wymieniaj przez nadkole,minus to pewne ,że się pobrudzisz,najlepiej jakieś ubranie robocze itp,ale za to dojście jest ok ,ostatnio 2 żarówki zmieniłem w 30 min
z nadkola trzeba wypiąć kilka spinek i odchylić tyle ,żeby weszła Ci ręka,w komorze silnika ustaw jakieś źródło światła to będziesz miał nawet przez malutką szparkę, gdy włożysz rękę podgląd na gniazdo żarówki
zmieniając prawą żarówkę koła skręć w lewo,lewą wiadomo w prawo
to co najważniejsze,nadkole jest z plastiku ,więc najlepiej ,żebyś to robił w możliwie najcieplejszym miejscu ,jakiś garaż itp ,będzie zdecydowanie łatwiej odchylić nadkole ,żeby włożyć tam rękę,no i przed wymianą na myjni umyj dokładnie nadkola,zawsze ubrudzisz się troszkę mniej
Mam garaż i podnośnik także koła sobie zrzucę. A powiedz mi tylko jeszcze czy te nadkola mogę tak "zdrowo" odgiąć czy muszę bardzo uważać?! Dzięki wielkie za wszystkie informację ;)
Nadkole jest bardzo elastyczne także możesz je śmiało odginać a póżniej wróci do swojego położenia.
Żarówki zmienione, niby wszystko na swoim miejscu na visus jest wszystko ok, ale prawa ma odcięcie światła spoko ale jakaś dziura w świeceniu do prawej strony za to lewa świeci prosto równą linią jakby w ogóle odcięcia do prawej nie miała. Byłem u diagnostów o też wychodziło na przyrządzie że nie do końca jest ok. Mój mechanik mówi że lewą trzeba poprawić, ale jak montowaliśmy to wszystko było na swoim miejscu. Żarówki kupowałem z xenonowe.pl. Możę ktoś ma jakiś pomysł bo co prawde poprzednie słabo świeciły i na różowo, ale ładne równe odcięcie światła w obu lampach do prawej a tu po wymianie owszem łądna białą barwa, ale jakieś koślawe to światło...
Jak możesz strzel zdjęcie jak to wygląda jeśli staniesz przodem do samochodu oraz drugie gdy podjedziesz do ściany, jak odbija się źródło.
Mam to samo, też mi mruga lewy reflektor i co najciekawsze tylko podczas skręcania. Na prostej jest ok. Co to może być? Żarówka czy przetwornica? Zamiana przetwornicy stronami średnio mi się widzi bo lampy trzeba demontować, mam rację? Znacie przyczynę takim sytuacji, spotkał się ktoś z tym?
mi tez mrugała aż po 2 latach zgasła liczyłem że to żarówka ale była przetwornica.. wymieniłem i jest ok
tak trzeba odkręcić lampę
Zdjęcia wrzucę pózniej, a może ktoś ma jakieś rozwiązanie tej sytuacji :confused:
Zdjęcia wrzucę pózniej, a może ktoś ma jakieś rozwiązanie tej sytuacji
są dwa rozwiązania,wadliwa żarówka i zły montaż,HB4 mają taką wade ,że da sie je włożyć i przekręcić nie tak jak trzeba i wtedy odcięcie jest piz...,raz tak miałem,sprawdź,czy te druciki w obu są na dole
edit napisałem hb4,ale w sumie nie wiem czy masz ori czy dokładane xenony
Mam ori xenon D2R i kupiłem philipsy z xenonowe.pl.
W pierwszej kolejności sprawdź poprawność montażu żarnika.
Masz gwarancję na żarniki także nie będzie problemu.
Są jakieś reguły jak prawidłowo założyć żarnik?
Są jakieś reguły jak prawidłowo założyć żarnik?
Właśnie? Wymieniał ktoś już? na co zwrócić uwagę?
Są jakieś reguły jak prawidłowo założyć żarnik?
nie wiem jak jest w D2R ,ale w HB4 jest możliwość włożenia i przekręcenia żarówki,tak,że jest źle,oczywiście widać to od razu tak jak na odcięciu na ścianie ,jak i na tym jak włożona jest żarówka
problem zauważyłem ,gdy kombinowałem i zmieniałem żarówki od strony komory silnika ,gdzie nic nie widać,wymiana od strony nadkola jest pewniejsza,choć dużo bardziej upierdliwa
nie wyobrażam sobie wymiany żarówki awaryjnie ,gdzieś w środku nocy na bezludziu
Właśnie? Wymieniał ktoś już? na co zwrócić uwagę?
Można włożyć nieprawdłowo sam tak właśnie zrobiłem :)
Genealnie trzeba trafić w odpowiednie miejsce - są wycięcia. Ja nie trafiłem w wycięcia i żarnik był lekko przekręcony - skutek prosty - jedna lampa (strona kieowcy) nie miała kompletnie odcięcia światło-cień jak druga. Wiec najlepiej zrobic tak że po wymianie stajemy jakieś 8-10m od ściany, zasłaniamy jedną lampe np szmatą i patrzymy czy ta druga świeci w ścianę i daje taki efekt ____/ jeśli tak, sprawdzamy drugą w analogiczny sposób.
Po wymianie warto podjechać na stacje diagnostyczną i wyregulować wysokość wyjściową (w/g której potem system auto poziomowania bedzie podnosił/opuszczał swiatła) - regulacja to pokręcenie odpowednią śrubką przy reflektorze.
mi tez mrugała aż po 2 latach zgasła liczyłem że to żarówka ale była przetwornica.. wymieniłem i jest ok
tak trzeba odkręcić lampę
Zamieniłem żarówki miejscami aby potwierdzić, że to jedna z nich jest uszkodzona a nie przetwornica i to była dobra decyzja. Gdybym miał demontować lampy do wymiany przetwornic to bym chyba osiwiał :)
Jeśli jedna z żarników D2R generuje mocne białe światło (lewy) i świeci mocno a drugi (prawy) generuje lekko niebieskawe światło i świeci słabiej może okazać się że żarnik traci swoje właściwości? Wiem że najlepiej i najpewniej było by przełożyć żarniki miejscami i zbadać to lecz żarnik od strony kierowcy i jego dostęp mnie przeraża, czy ułatwiacie sobie jakoś dostęp?
Jeśli jedna z żarników D2R generuje mocne białe światło (lewy) i świeci mocno a drugi (prawy) generuje lekko niebieskawe światło i świeci słabiej może okazać się że żarnik traci swoje właściwości? Wiem że najlepiej i najpewniej było by przełożyć żarniki miejscami i zbadać to lecz żarnik od strony kierowcy i jego dostęp mnie przeraża, czy ułatwiacie sobie jakoś dostęp?
W dieslu masz jeszcze mniej miejsca. Za to sporo miejsca jest wtedy jak wyciągniesz akumulator. Przetestowane.
Jeśli jedna z żarników D2R generuje mocne białe światło (lewy) i świeci mocno a drugi (prawy) generuje lekko niebieskawe światło i świeci słabiej może okazać się że żarnik traci swoje właściwości? Wiem że najlepiej i najpewniej było by przełożyć żarniki miejscami i zbadać to lecz żarnik od strony kierowcy i jego dostęp mnie przeraża, czy ułatwiacie sobie jakoś dostęp?
Lekko niebieskawa poświata nie oznacza że palnik kończy swój żywot. Moim zdaniem dopiero przechodzenie w kolor różowy/fioletowy może o tym świadczyć. Akurat niedawno wymieniałem jeden palnik w hb ten po stronie kierowcy. Wiem że powinno się zmieniać parami ale mając świadomość że drugi palnik ma 11 m-cy postanowiłem zmienic jeden. Moim zdaniem wymiana łatwiejsza niż przy zwykłych h4/h7 gdzie troche kłopotu sprawia drucik trzymający żarówkę. Wkładasz d2r pręcikiem do dołu, jest specjalny rowek, który kietujemy w otwór lampy do góru i blokujemy plastikowym pierścieniem przekręcając go potem wtyczka przetwornicy wkładana pod delikatnym skosem ktorą rownież przekręcamy do pionu z charakterystycznym kliknięciem i cała filozofia. Przy lampie od str kierowcy należy wyciągnąć plastikową " rurę" wlot powietrza sieci w gumowym kołnieżu. Pociągam do góry. Siedzi chyba na 1 kołku plastikowym jeśli dobrze pamiętam.
Kupiłem d2r Osram Xenarc 66250 3200 lm 4300k z 4 letnią gwarancją . Mimo iż jest identyczną jak druga świeci bardziej biało. Druga z delikatnie niebieską poświatą. Wyczytałem że czas rozświetlania wynosi aż 100 godzin. Czy ktoś się orientuje czy to prawda ? Mam nadzieje że po tym czsie przejdzie barwę drugiej.
Witam!
Wie ktoś może jak dostać się do lewej lampy ( tej od strony aku ), żeby wymienić żarnik? :mad: zdejmę tą zaślepkę, ale żeby włożyć tam rękę i wyjąć żarnik to chyba trzeba mieć rękę dziecka :confused: Pomoże ktoś? Zapewne trzeba coś zdjąć, ale nie wiem co i jak. A no i jeszcze jedna sprawa. Te żarniki można obracać dobrowolnie w ramce, jednak zapewne ich ustawienie jest ważne. Wie ktoś jak to zrobić? Pozdrawiam! :cool:
Odepniją tą czarną rurę koło lampy i miejsca będzie wystarczająco dużo.
Witam!
Wie ktoś może jak dostać się do lewej lampy ( tej od strony aku ), żeby wymienić żarnik? :mad: zdejmę tą zaślepkę, ale żeby włożyć tam rękę i wyjąć żarnik to chyba trzeba mieć rękę dziecka :confused: Pomoże ktoś? Zapewne trzeba coś zdjąć, ale nie wiem co i jak. A no i jeszcze jedna sprawa. Te żarniki można obracać dobrowolnie w ramce, jednak zapewne ich ustawienie jest ważne. Wie ktoś jak to zrobić? Pozdrawiam! :cool:
No i po co ja to pisałem... Dosłownie jeden post przed twoim. Napisz jaki masz model auta i silnik.
Mimo sporych dłoni po zdjęciu rury bez problemów wymieniłem d2r.
Hej właśnie wymieniałem żarówki mijania , wyciągałem akumulator, nowe świecą i mam teraz problem z podświetleniem liczników, jak nie zapale świateł to świecą, a jak zapale światła to przestają, wiecie co może byc problemem?
//ok działa, po wyjęciu akumulatora profile podswietlania sie zresetewaly, obok lewego nawiewu powietrza jest obrotowy guziczek do ustawiania podswietlania deski. Od niedawna posiadam hanke i szczerze mowiac jakos na niego nie zwrocilem uwagi wczesniej :)
//dzięki greku, zauwazylem juz jak na to też wpadłem :) W każdym razię dzięki za szybką chęć pomocy ! Udanego weekendu.
Hej właśnie wymieniałem żarówki mijania , wyciągałem akumulator, nowe świecą i mam teraz problem z podświetleniem liczników, jak nie zapale świateł to świecą, a jak zapale światła to przestają, wiecie co może byc problemem?
a próbowałeś zwiększyć ilość światła tym pokrętłem czy wcale się nie podświetlają?
ja polecam żarówki mijania marki unitec +30 światła. Kupiłem je w auchanie za 13 PLN i o dziwo święcą tak samo dobrze jak philips czy osram, które kosztowały powyżej 60 pln.
http://www.auto-swiat.pl/eksploatacja/test-zarowek-h7-sprawdzilismy-ktore-zarowki-swieca-najlepiej/q54dd
Postanowiłem wymienić profilaktycznie D2R u siebie - czułem że już słabiej świecą, a jedna zaczyna powoli wpadać w fiolet.
Po wymianie trochę jestem zdziwiony, bo snop światła wygląda trochę inaczej - brakuje po prawej stronie strumienia idącego do góry (tak jakby na znaki) - światła wyglądają bardzo symetrycznie ...
Żarniki to nie chińskie no-name, tylko raczej "normalnego" producenta - BOSMA D2R http://www.bosma-group.eu/pl/produkty/zarowki-samochodowe/xenon-pl/
Co może być przyczyną takiego zachowania? Zakładam ze żarniki dobrze zamontowałem - raczej nie ma możliwości nie trafić w ten ząbek ustalający i odwrotnie założyć żarnik. Wszystko się poskładało raczej dobrze.
FOTO: https://zapodaj.net/a86c1a71a0aab.jpg.html
Miał ktoś takie przygody z bosmą lub innymi żarnikami? Może coś przestawiłem przy montażu?
Wina leży po stronie palników Bosma, nie Ty pierwszy piszesz że źle świecą. Kup osram lub philips ,a nie jakieś badziewia :D
Przerabiałem to samo. Kupiłem żarniki Bosma i szybko je oddałem. Auto nie przeszło przeglądu. Diagnosta powiedział, że jedna lampa świeci jak w tzw. angliku.
Wysłane z mojego myPhone_AXE_LTE przy użyciu Tapatalka
Mam pytanie czy ktoś miał taki przypadek ze xenon swiecil np 5 minut po czym gasl? Mam tak i nie wiem czy to wina samego żarnika czy przetwornicy a móże coś innego, ? Dzisiaj postaram się zamienić je miejscami ale przyznam ze mi sie nie chce :) akurat dzieje sie to przy stronie kierowcy gdzie dojscie jest takie sobie.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
Witam.
Jutro wymieniam w zarowki ksenonowe d2r w moim civic fn2. Czy ma ktos z Was moze jakis link do zdjec czy filmiku ktory pomoze mi w wymianie??
Dziekuje i pozdrawiam
To jest dziecinnie proste po zdjęciu dekielka przekręcasz z całym plastikiem żarnik. A to metalowe delikatnie się wypina.
Ok, po stronie pasazera chyba nie bedzie problemu, natomiast po stronie kierowcy chyba bedzie konieczny demontaz plastikow..:(
Ja mam diesla to po stronie kierowcy konieczny był demontaż akumulatora i wtedy miejsca jest pod dostatkiem .
W R18 niema większego problemu. Od strony akumulatora warto zdemontować sobie tą giętką gumową rurę dolotu przy nadkolu - łatwiej wówczas manewrować ręką.
Dokladnie jak @Mike pisze. Ostatnio przerabialem to. Wydaje się że jest ciężko ale dostep jest spoko. Ja luzowalem akumulator zeby go trochę odsunąć i demontowalem tą gietka rurke dolotu (2 spinki i leciutko ciagniemy) po tym jest sporo miejsca.
Wysłane z mojego SM-N9005 przy użyciu Tapatalka
SpeeDyLOCO
04-06-19, 11:10
Jako że nie widzę tu wizualnych wskazówek to polecam ten filmik (od razu udostępniony od miejsca wskazującego jak dostać się do żarówek wcześniej pokazana wymiana całej lampy) :
https://youtu.be/i6Izmg4kl9w?t=993
https://www.youtube.com/watch?v=tdoHc1NivZQ
Mam już dość wymiany co pół roku Osram Cool Blue Intense.... Co polecacie o białej mocnej barwie, ale żywotniejszego? Czy raczej bez szans na jasność i żywotność jednocześnie?
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.