Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : Prośba o interpretację samodiagnostyki ABSu



berserker1
01-09-11, 09:50
Od niedawna podczas jazdy czasami zaczęła mi się zapalać lampka ABS. Zrobiłem samodiagnostykę ABSu i jest jakiś błąd. Proszę o interpretację z filmiku:

http://www.wrzuc.to/VxMuHib0i.wt

Co jest do wymiany lub naprawy? Jaki koszt ewentualnie ? Robiłem też diagnostykę silnika, ale tam nic nie migało to chyba tam wszystko ok.

Dextero
01-09-11, 19:55
Kod 17 - Czujnik tylnego lewego kola.

-sprawdzić czy są wyszczerbienia pierścienia zębatego czujnika
-sprawdzić poprawność zamontowania czujnika koła

MikeFoto
01-09-11, 20:14
Kod 17 - Czujnik tylnego lewego kola.

-sprawdzić czy są wyszczerbienia pierścienia zębatego czujnika
-sprawdzić poprawność zamontowania czujnika koła

I jeszcze, rozpiąć wtyczkę od czujnika ABS (wtyczka znajduje się koło baku i jest pomarańczowa) i zmierzyć omomierzem jaka jest rezystancja cewki czujnika - jeśli jest poza wartościami 900-1100 Ohm padł czujnik.


Jaki koszt ewentualnie ?

Koszt taki za ile kupisz czujnik. Użwany nie pownien kosztować więcej jak 80zl. Cena nowego w ASO zwali cię z nóg :) (zamienniki nie istnieją) . Wymiana dość prosta ale musi być kanał lub konkretny podnośnik. Do wymiany nie trzeba zdejmować tarczy hamulcowej.

y4kuz4
22-09-11, 19:56
Mike a tą opornosc koniecznie trzeba sprawdzac przy tej kostce? Ja sprawdzalem w kostce modulatora i w trzech kołach dalo wartosc okolo 1740, tylko w tylnym prawym 1650, czy to mozliwe zeby wszystkie czujniki byly do wymiany?

MikeFoto
22-09-11, 22:48
kolo 1740, tylko w tylnym prawym 1650, czy to mozliwe zeby wszystkie czujniki byly do wymiany?

Moim zdaniem coś źle musiałeś zmierzyć. Najpewniej - zmierz na wtyczce od czujnika a nie złączce modulatora.

y4kuz4
23-09-11, 06:26
Mierzyłem tylko jeden czujnik na złączce bo akurat byla pod maską obok modulatora, i wynik byl taki sam... nie wiem moze to z miernikiem jest cos nie tak

braun
23-09-11, 09:35
Takie powinny być prawidłowe rezystancje:
przód: 600-950 Ohm / 20stC
tył: 700-1100 Ohm / 20stC
Sprawdź jeszcze raz dokładnie ale kod wskazuje na uszkodzony czujnik

Zalecenia z manuala:
I.
Sprawdzić obwód czujnika koła:
1. Rozłączyć złączkę zespołu
modulatora.
2. Sprawdzić ciągłość obwodu
między stykami (+) i (-)
odpowiednich czujników kół.
II.
Sprawdzić czy jest zwarcie do
masy w obwodzie czujnika koła:
Sprawdzić czy jest zwarcie do
masy styku (+) odpowiedniego
czujnika koła złączki zespołu
modulatora.
III.
Sprawdzić czy jest zwarcie do
zasilania w obwodzie czujnika
koła:
1. Uruchomić silnik.
2. Zmierzyć napięcie między
stykiem (+) odpowiedniego
czujnika koła złączki zespołu
modulatora a masą.
IV.
Sprawdzić czy są wyszczerbienia
pierścienia zębatego czujnika.
V.
Sprawdzić prawidłowość
zamontowania czujnika koła.

I oczywiście sprawdzić rezystancję czujnika.

W najgorszym przypadku należy wymienić zespół modulatora.