Zobacz pełną wersję : Prośba o interpretację samodiagnostyki ABSu
berserker1
01-09-11, 09:50
Od niedawna podczas jazdy czasami zaczęła mi się zapalać lampka ABS. Zrobiłem samodiagnostykę ABSu i jest jakiś błąd. Proszę o interpretację z filmiku:
http://www.wrzuc.to/VxMuHib0i.wt
Co jest do wymiany lub naprawy? Jaki koszt ewentualnie ? Robiłem też diagnostykę silnika, ale tam nic nie migało to chyba tam wszystko ok.
Kod 17 - Czujnik tylnego lewego kola.
-sprawdzić czy są wyszczerbienia pierścienia zębatego czujnika
-sprawdzić poprawność zamontowania czujnika koła
Kod 17 - Czujnik tylnego lewego kola.
-sprawdzić czy są wyszczerbienia pierścienia zębatego czujnika
-sprawdzić poprawność zamontowania czujnika koła
I jeszcze, rozpiąć wtyczkę od czujnika ABS (wtyczka znajduje się koło baku i jest pomarańczowa) i zmierzyć omomierzem jaka jest rezystancja cewki czujnika - jeśli jest poza wartościami 900-1100 Ohm padł czujnik.
Jaki koszt ewentualnie ?
Koszt taki za ile kupisz czujnik. Użwany nie pownien kosztować więcej jak 80zl. Cena nowego w ASO zwali cię z nóg :) (zamienniki nie istnieją) . Wymiana dość prosta ale musi być kanał lub konkretny podnośnik. Do wymiany nie trzeba zdejmować tarczy hamulcowej.
Mike a tą opornosc koniecznie trzeba sprawdzac przy tej kostce? Ja sprawdzalem w kostce modulatora i w trzech kołach dalo wartosc okolo 1740, tylko w tylnym prawym 1650, czy to mozliwe zeby wszystkie czujniki byly do wymiany?
kolo 1740, tylko w tylnym prawym 1650, czy to mozliwe zeby wszystkie czujniki byly do wymiany?
Moim zdaniem coś źle musiałeś zmierzyć. Najpewniej - zmierz na wtyczce od czujnika a nie złączce modulatora.
Mierzyłem tylko jeden czujnik na złączce bo akurat byla pod maską obok modulatora, i wynik byl taki sam... nie wiem moze to z miernikiem jest cos nie tak
Takie powinny być prawidłowe rezystancje:
przód: 600-950 Ohm / 20stC
tył: 700-1100 Ohm / 20stC
Sprawdź jeszcze raz dokładnie ale kod wskazuje na uszkodzony czujnik
Zalecenia z manuala:
I.
Sprawdzić obwód czujnika koła:
1. Rozłączyć złączkę zespołu
modulatora.
2. Sprawdzić ciągłość obwodu
między stykami (+) i (-)
odpowiednich czujników kół.
II.
Sprawdzić czy jest zwarcie do
masy w obwodzie czujnika koła:
Sprawdzić czy jest zwarcie do
masy styku (+) odpowiedniego
czujnika koła złączki zespołu
modulatora.
III.
Sprawdzić czy jest zwarcie do
zasilania w obwodzie czujnika
koła:
1. Uruchomić silnik.
2. Zmierzyć napięcie między
stykiem (+) odpowiedniego
czujnika koła złączki zespołu
modulatora a masą.
IV.
Sprawdzić czy są wyszczerbienia
pierścienia zębatego czujnika.
V.
Sprawdzić prawidłowość
zamontowania czujnika koła.
I oczywiście sprawdzić rezystancję czujnika.
W najgorszym przypadku należy wymienić zespół modulatora.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.