PDA

Zobacz pełną wersję : Szok po zmianie deykowanego dolotu an seria z wkladka K&N



Kirk01
31-08-11, 10:53
czy to mozliwe ze Hanka lepiej chodzi na seryjnym dolocie z wkladka K&N niz z dolotem dedykowanym ze stozkiem AOMA?Mam 4-2-1 i z dedykowanym dolotem mam kiepski dol a jak zmienilem na serje od razu czuje roznice i dol i gora jest wspaniala dodam ze dolot ani 4-2-1 nie mialem owiniete a teraz po prostu rewelacja jak nie to auto

Cysiek
31-08-11, 11:19
a stożek panie to odizolowałeś ? bo jeśli nie to wielce prawdopodobne że będzie gorzej niż na serii

Kirk01
31-08-11, 13:17
nie odizolowalem ale zastanawiam sie czy wogole to robic i wydawac kase i nie zostawic jednak tego seryjnego, czy to odizolowanie i owiniecie rury dolotowej da to co seria

Cysiek
31-08-11, 13:20
niewiem czy da to co seria, ale jeśli chcesz już stożek to podstawą jest jego odizolowanie od ciepła i danie mu chłodnego

Kirk01
31-08-11, 13:25
no ale seryjny nie jest odizolowany chyba ze ta gumowa rura sie tak nie grzeje jak alu

Krists
31-08-11, 13:56
jak seryjny nie jest odizolowany jak jest w puszce ...

Cysiek
31-08-11, 13:56
no trochę inaczej ciepło przewodzi alu i guma nie ? :) odgradzaj i sprawdź efekty :P

skolopendra
31-08-11, 17:32
czy to mozliwe ze Hanka lepiej chodzi na seryjnym dolocie z wkladka K&N niz z dolotem dedykowanym ze stozkiem

jak najbardziej możliwe

LechuLK
31-08-11, 17:35
A masz jeszcze tą puchę rezonującą? czy wywalona i dolot zimnego powietrza ze zderzaka?

TougeRicer
31-08-11, 21:30
w swoim ej9 zmieniłem ori dolot na simote short rama, jazda próbna i załamanie;) dół strasznie osłabł, góra także ale minimalnie, test był po resecie kompa czyli pod maską można wędzić;)
tak to jest gdy stożek jest nie odizolowany od ciepła, zrób osłone, jak masz miejsce by zrobić dolot powietrza ze zdeżaka to jest też dobre rozwiązanie i będzie wszystko OK

Kirk01
01-09-11, 07:28
myslicie ze odgrodzenie stozka i owiniecie rury dolotowej da to samo co eria z wkladka K&N?

rem1k
01-09-11, 09:17
myslicie ze odgrodzenie stozka i owiniecie rury dolotowej da to samo co eria z wkladka K&N?
tak! nieodgrodzony stozek bez dostepu zimnego powietrza jezdzi gorzej niz OEM dolot z papierowym filtrem i wszystkimi badziewiami rezonatora...

zico1981
01-09-11, 11:23
tak! nieodgrodzony stozek bez dostepu zimnego powietrza jezdzi gorzej niz OEM dolot z papierowym filtrem i wszystkimi badziewiami rezonatora... ale za to ryczy:D

rem1k
01-09-11, 13:38
takie ryczenie bez przelozenia na przyspieszenie tylko wku**ia:D

Saiti
01-09-11, 13:43
Której generacji masz coupe? A dokładniej ssący masz z pionową czy poziomą przepustnicą?

ALurura nagrzewa się po całości, w dodatku ciepło emitowane przez kolektor wydechowy robi swoje. Owiń dolot, odgrodź stożek i poczuj tego konia :D

radar333
01-09-11, 14:08
Bo się robi tak że się daje CAI'a, owija się go bandażem, owija się bandażem kolektor wydechowy, daje się uszczelkę termoizolacyjna miedzy ssący a głowicę, jak ktoś chce to miedzy ssący a przepustnicę i jeszcze jak się to podstroi to to wtedy zap*erdala. A jak się nie wie to się daje powerurę z allegro i stożek i jest dupa. Ja tez kiedyś tego nie wiedziałem :) W zimie to jeszcze pół biedy ale w lato rozpacz.

Karot
02-09-11, 01:22
Bo się robi tak że się daje CAI'a, owija się go bandażem, owija się bandażem kolektor wydechowy, daje się uszczelkę termoizolacyjna miedzy ssący a głowicę, jak ktoś chce to miedzy ssący a przepustnicę i jeszcze jak się to podstroi to to wtedy zap*erdala. A jak się nie wie to się daje powerurę z allegro i stożek i jest dupa. Ja tez kiedyś tego nie wiedziałem :) W zimie to jeszcze pół biedy ale w lato rozpacz.
zainstaluj czujnik temperatury w srodku,po 2 h jazdy to jest jeden H...
Na serii lepiej bo mam momentu,logiczne ze jak na przepustnice 56 dajesz rure 77 to bedzie strata trzeba by stroic podlac paliwem ale to sie nie oplaca.

Wenega
02-09-11, 14:50
wywal puche rezonansowa, doprowadź zimne powietrze do seryjnej puszki z wkładką i włóż szerszą rurę dolotu seryjną np od B16 i efekt bedzie bardzo dobry :D ja tak miałem w A9 i dawało to najlepsze osiagi mierzone na g-techu (porównanie: seria, rura ze stozkiem i wkładka simota z doprowadzeniem pow i rura większej średnicy)

Kirk01
02-09-11, 14:56
dadar333 stozek i rura dolotowa dedykowana i nie z allegro:)mam tu w lodzi taka firme jak ZASTEC i od nich bralem. A ja zrobie tak kupilem 2mm material termoizolacyjny i tasme termoizolacyjna i owine rure dolotowa i juz nie bedzie miala prawa sie grzac a stozek zabuduje airboxem ktory w srodku tez bedzie wylozony tym materialem termo i puszke podlacze pod rezonator jak to ma miejsce z seryjna puszka

radar333
03-09-11, 11:18
Ja jadąc spokojniutko przy leciutko muśniętej przepustnicy w sierpniu o 16:00 przy temp 42*C w słońcu miałem 35*C w kolektorze ssącym przy CAI'u. A jakbym pociskał i otworzył przepustnice to by było dużo chłodniej. CAI robi temat.

Kirk01
10-09-11, 14:49
wiec tak owinałem rure dolotowa specjalnom matom izolujaca ( mata dwuwarstwowa od spodu styropian od zewnatrz material odbijajacy cieplo) i jeszcze owinalem to tasma aluminiowa do 140oC na stozek zrobilem oslone z aluminiowej blachy i tak samo wylozylem go tym materialem i dupa... po zdjeciu dolotu w srodku w rurze nadal goraco:/ wiec ja juz nie wiem co zrobic zeby w tej rurze bylo chlodno:/ owinac kolektor tymi bandarzami?

Saiti
11-09-11, 00:49
Owijaj. Kolektor jest źródłem ciepła, więc będzie Ci tu zawadzał.

gonzo10
13-09-11, 15:49
Radar333 Na Cai nie ma tego głosu co na Parówczaku :)

CAI = Moc
Parówa= Dzwięk

Lcfr
13-09-11, 17:44
CAI = Moc
Parówa= Dzwięk
IMO bzdura

Kras
13-09-11, 18:36
Cale to owijanie rur dolotowych to jedna wielka bzdura, nic nie daje. Udowodnione.
Co innego owiniecie wydechowego...

spychu
17-09-11, 10:58
IMO bzdura
Rowniez tak uwazam.

Na krotkim dolocie ze stozkiem za lampa spokojnie mozna osiagnac takie same albo i lepsze rezultaty co na CAIu.

Ogromna przewaga krotkiego dolotu nad CAIem jak dla mnie jest to, ze nie pogarsza tak srodkowych partii obrotowych.

Gdy zrobimy dodatkowo AirDucta ze zderzaka dla mnie jest to duzo lepsze rozwiazanie niz CAI, bo roznicy w osiagach nie ma zadnej a nie ma nawet najmniejszej obawy o zassanie wody podczas deszczu.

Ja u siebie mam wydechowy owiniety bandazem i dolot z kwasówki (ktora sie duzo mniej nagrzewa w porownaniu do aluminiowego dolotu, sprawdzone podczac testow na hamowni), dodatkowo tez owiniety tym samym bandazem co kolektor wydechowy + AirDucta i dolot wcale sie nie grzeje.

LechuLK
10-11-11, 01:29
Wyjmowałem całkiem filtr powietrza z oryginalnej puchy, miałem doprowadzone powietrze ze zderzaka i nie zauważyłem żeby auto lepiej się zbierało niż z seryjną wkładką, przejechałem ok 1km. Czy z wkładką K&N auto może lepiej przyśpieszać niż całkiem bez wkładki, gdy powietrze idzie bezpośrednio do ssaka?

spychu
10-11-11, 22:16
Wg mnie raczej nie bedzie roznicy wcale czy dasz wkladke K&N czy nie bedzie filtra wcale, jedyne co w tym przypadku pewne to *******ziel silnika :D

Fawor
11-11-11, 11:38
matko z córą..następna rozkmina o dolotach? :confused: Dolot "AOMA" to jest wuj, bo robiony jest na wymiar "aby pasował w komore", a na prawdę 7-10cm róznicy w długości rury może spowodać odczuwalną i mierzalną różnicę w przebiegu momentu obrotowego od samego dołu. Ktoś wtrącił parówy? Mocy robi tyle samo ile dobrze obliczony CAI czy short, ale ma diametralnie gorszą reakcję na gaz, która potęguje uczucie niejechania z dołu.

skolopendra
11-11-11, 16:45
Czy z wkładką K&N auto może lepiej przyśpieszać niż całkiem bez wkładki, gdy powietrze idzie bezpośrednio do ssaka?

może ,tak się właśnie dzieje...

chodzi o zawirowania powietrza

Fawor
11-11-11, 23:19
wkładka nic nie wiruje tylko stawia opór. Różnica w przejeździe z wkładką i bez jest na dupie nie do wyczucia.

skolopendra
12-11-11, 13:51
wkładka nic nie wiruje tylko stawia opór.

za bystry toś ty nie jest :rolleyes:

http://www.tuning-design.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=39&Itemid=45

a to lektura tylko dla tych , co potrafią czytać ze zrozumieniem...:cool:

LechuLK
12-11-11, 23:50
skolopendra mówił jak dobrze rozumiem o zawirowaniach, że mogą być jak nie ma wkładki i stąd słabsze osiągi bez filtra.

z tej strony:

"Próby dynamometryczne wykazały, że silniki zaopatrzone w filtry K&N kontrolujące strumień powietrza przepływający przez te filtry są w stanie wytworzyć do 15 KM więcej, niż takie same silniki w ogóle bez filtrów."

Tylko tam pisali o silnikach gaźnikowych

Dodam że na stożku z power rurą auto lepiej przyśpieszało. Chyba będę musiał pożyczyć od kogoś tą wkładkę K&N i sprawdzić jak będzie, bo wydaje mi się, że szału nie będzie.

iljash
13-11-11, 00:25
Ja dzis zalozylem do siebie i jak mowisz szalu nie ma, ale jezdzi lepiej niz na papierowym filtronie :) + dzwiek inny ( ale to pewnie tez przez wywalony rezonator ) , teraz zabawa w doprowadzenie zimnego ze zderzaka i powinno byc cacy

arturwwa
13-11-11, 18:36
jesli chodzi o roznice cai/short przy temperaturze okolo 0C, to wynosila ona u mnie circa 5hp. na korzysc caia aem policzonego pod b16.

Fawor
13-11-11, 20:18
za bystry toś ty nie jest
błagam, rzucasz do mnie teorią ze strony sprzedawcy filtrów powietrza, które dodają 15KM? Zejdź na ziemię, bo o takim czymś nie będę rozprawiał :)

Budziniak
13-11-11, 20:43
agam, rzucasz do mnie teorią ze strony sprzedawcy filtrów powietrza, które dodają 15KM? Zejdź na ziemię, bo o takim czymś nie będę rozprawiał Skolopendra to mądry chłopak i z ta bystrością ma rację bo z daleko zawiewa szyderą z jego postów :rolleyes:

Fawor
13-11-11, 20:51
Ja w jego poście widzę postawienie przeciwnej teorii do mojej - wkładka powietrza powoduje znaczące zawirowania powietrza. Popiera to linkiem do jakiś podrzędnych teorii o mega technologiach filtrów KN. Jesl to ogólna szydera z linku - ok. Jeśli to ma być argument na postawioną tezę - absolutnie się nie zgadzam. Filtr stawia jedynie opór zasysania (co równiez gdzieś się przewineło we wrzuconym tekscie - przejrzałem oględnie..).

maciu$
13-11-11, 21:44
Nie ma to jak zarzucić link sponsorowany przez producenta/dystrybutora filtrów danej marki. :cool: , dobry dolot to przede wszystkim policzony dolot, a nie spuszczanie się nad falami i hasłami rodem z NASA.

Fawor
13-11-11, 21:50
policzony dolot


spuszczanie się nad falami

jednym wykluczasz drugie więc finalnie wg Ciebie jak się oblicza dobry dolot?

Saiti
13-11-11, 22:10
Zależnie od struktury wnętrza dolotu, gęstości materiału z którego jest zbudowany dolot, uwypukleniom przewodu doprowadzajacego powietrze, odpowiedniemu przygotowaniu drogi powietrza poprzez wymuszanie rezonansu w pewnych odcinkach drogi, zakańczając na wpływie budowy atomów, z których składa się materiał filtrujący (a dokładniej ujemnemu naładowaniu izotopów tychże atomów, występujących w odpowiedniej ilości wobec samych atomów, jednocześnie odpowiednio porozkładanych na powierzchni elementu filtrującego, gdzie analizowana jest każda dziesiąta część milimetra sześciennego tego materiału) jesteśmy w stanie jednoznacznie stwierdzić, że tak policzony filtr powietrza zdolny jest "poprawić" układ dolotowy na tyle, że przyrosty mocy rzędu 200-300 KM dzięki tej doskonale policzonej rurze dolotowej oraz elementowi filtrującemu są rzeczą bliskiej przyszłości (10-15 minut góra).

Każda firma ma średnio 4 tysiące labolatoriów, gdzie dla każdego silnika pracuje po 10 z nich, żeby najdoskonalej policzyć doloty do naszych silników. To jest pewniejsze niż śmierć Hanki.

bObOrObOl
14-11-11, 06:44
Hehe, teraz już wszystko jasne ;)

maciu$
15-11-11, 00:41
jednym wykluczasz drugie więc finalnie wg Ciebie jak się oblicza dobry dolot?
Źle się wyraziłem, chodziło mi o czystą matematykę, co fakt faktem łączy się z fizyką. Finalnie odpowiednie obliczenia+testy na hamowni, chyba, jedyny miarodajny wskaźnik.

Saiti
15-11-11, 10:41
"Waldek, tu dospawaj blachę, a tu ****ij młotkiem"[...]"No i jak?","Czekaj, mierzę..... jeeeeeeeeeeeeeeest!!! Uzyskaliśmy kolejne 0,00034 KM dla silnika D16Z6!"

JulekCIVIC
16-11-11, 20:43
A moje zdanie takie, że jak robiłem testy na dupo-hamowni to najlepiej wypadł CAI w silniku d15b7 z 4-2-1 i ssakiem od z6. parówa dawała lepszy dól ale licha góra i przez bardzo basowy dźwięk rozkręcały mi się śruby w aucie. short daje niezły dół ale nadal licha góra dopiero CAI dawał podobny dół do short ale góra do końca super, no i przez to że każdy silnik reaguje inaczej na dolot, bo ma a to większą przepustnice a to inny kolek ssacy a to nie ma 4-2-1 to nie ma ''złotego środka'' na dobry dolot dla każdego :)

Myślę, że jak by każdy miał możliwość spr sobie w ten sposób fury, że dajemy sobie dolot rozciągalny to jednemu będzie pasowało 30cm a drugiemu 2m. bo jeden jeździ do 100km/h a drugi od 100km/h

pozdrawiam i dziękuje za wypowiedź w tym temacie :P

grafix
23-12-11, 12:51
sprawdźcie jeszcze seryjny dolot z ITR lub EK9 z doprowadzeniem zimnego ze zderzaka ....

chudypiter
23-12-11, 16:07
sprawdźcie jeszcze seryjny dolot z ITR lub EK9 z doprowadzeniem zimnego ze zderzaka ....
Robisz przymiarki do takiego dolotu? Sam mam b18c4 i chciałbym zaaplikować coś takiego.

wolkins
24-12-11, 14:14
u mnie w ed7 najlepiej sie sprawdziła własnie pucha od ee9 z wkładką k&n i doprowadzonym powietrzem

billiejoe
24-12-11, 14:40
sprawdźcie jeszcze seryjny dolot z ITR lub EK9 z doprowadzeniem zimnego ze zderzaka ....
Z ITR'a to nie był czasem ze stożkiem już :confused:

Budziniak
24-12-11, 14:49
Z ITR'a to nie był czasem ze stożkiem już plastikowa puszka i w środku fabryczny papierowy stożek

Cysiek
24-12-11, 22:08
Ja jestem właśnie na etapie montarzu mojego CompTecha AirBoxa - troszkę lepsza od OEM ITR, jak wleci całość to się pochwalę