Zobacz pełną wersję : Zmiana 75KM na 90KM w D14A7 - fotki.
Witam,o podnoszeni mocy silnika zdlawoinego zweżką bylo sporo ale dosyc malo o d14a7,tak ze nikt chyba sie nie obrazi jak napisze troche o tym,tak ze uszczelka metalowa byla zaraz za przepustnica i miala srednice ok 26 mm wyjolem i rozpilowalem ale troche za durzo(rada dla potomnych, jak piłujecie otwót tozostawcie taki mamy otworek na dole)ja go wypilowalem i dwizdalo troche przy 3 tys obr. postanowilem zamówic uszczelke od silnika d14a8 bo tam dolot jest taki sam nr czesci:HONDA GENUINE PARTS: 16176-P1J-G22
wczotaj zalozylem i wszystko gra nowa uszczelka jes grubsza, taki kawal metali gr6 mm
czena w ASO Swidnica 70zł.
P.S fotki jak wygląda nowa uszczelka moge przeslać
wstaw kolego abarth81 fotki jesli mozesz...
no i najwazniejsze - jak sie jezdzi po odmuleniu? :D
pzdr:)
Jak sie jeździ...hehe...szybciej ;)
abarth81, jak mozesz to wrzuc fotke.
Przyda sie dla potomnosci :)
Sic... daje to zdjęcie jako załącznik ale wywala mi ze przekroczylem jakis limit uploadu
zdjecie ma 260kb...jednak lepiej mi idzie krecenie srubek przy hondzie niz pukanie w kalwiature......jak ktos moze wie jak to ratuunnku. ??
1. wchodzisz na stronę http://www.imageshack.us/
2. przycisk 'przeglądaj'
3. wybierasz plik/zdjęcie które chcesz umieścić na forum
4. przycisk 'host it!'
po wczytaniu przez serwer zdjęcia
5. kopiujesz link do zdjęcia np.: 'Thumbnail for forums (1)'
6. wklejasz do wiadomości na forum
koniec :agent:
http://img54.imageshack.us/img54/2743/uszczelkad14a8cx9.th.jpg (http://img54.imageshack.us/my.php?image=uszczelkad14a8cx9.jpg)
http://img409.imageshack.us/img409/3136/uszczelka2d14a8yp2.th.jpg (http://img409.imageshack.us/my.php?image=uszczelka2d14a8yp2.jpg)
http://img409.imageshack.us/img409/7835/uszczelka3d14a8pm5.th.jpg (http://img409.imageshack.us/my.php?image=uszczelka3d14a8pm5.jpg)
nioo udalo sie.. a po zmianie uszczelki trzeba wyregulowac linke od gazu bo przepustnica sie odsunie o 6mm i to na tyle jak znajde aparat to dam jeszcze fotke starej uszczelki
p.s dzieki ps2039 za wskazówki :brawo2:
A w D14A5 wygląda to tak samo?:) czy a inaczej przepustnice ułożoną? silnik 16v a kucy 75...
ioo udalo sie.. a po zmianie uszczelki trzeba wyregulowac linke od gazu bo przepustnica sie odsunie o 6mm i to na tyle jak znajde aparat to dam jeszcze fotke starej uszczelki
Czy to znaczy że poprzednia była dużo cieńsza?
Pytam bo oglądałem mój D14A7 i mam za przepustnicą taki właśnie kawałek metalu
coś ok 6mm.
Może właśnie dlatego mam w papierach niemieckich 90KM?
mo to mas problem z glowy zwezke pewnie ktos usunol i wlozl normalna uszczelke.
dodam ze wlasnie wrócilem z weekendu i na nowej obwodnicy w olesnicy przy wlączonej klimie auto poszlo troche ponad 170 km/h to niezle zwazywszy na to co bylo do tej pory
kupiłem tydzień temu moją Hanię 1.4i niby 75KM ale 180 km/h :d leci bez problemu i tak myśle że może już jest przerobiony na 90KM musze to sprawdzić
kupiłem tydzień temu moją Hanię 1.4i niby 75KM ale 180 km/h :d leci bez problemu i tak myśle że może już jest przerobiony na 90KM musze to sprawdzić
Jak bez problemu, to na bank odetkana :)
moja przed zabiegiem odmuuulania te 170 to poleciala z wielkim buuuulleeemmm
i troche to trwalo zanim sie rozpedzila teraz to trawa znacznie któcej i czuc ze ciagnie do przodu niestety z baku tez ciagnie przy takiej szarży, ale co tam jak slysze jak silnik ładnie gra przy wysokich obrotach to mi odrazu przechodza wszelki bule... :d
a ja jak odetkałem swoją (D14A5) i zaczęła mi łykać paliwka 11l przy spokojnej jeździe to zbladłem i wróciłem do zwężki
niee no to cos nie tak... u mnie wzroslo spalanie tak o 0.8 do litra max
pojęcia nie mam o co chodzi...?ze zwężką jest ok 6.8-7.5 na setkę
wzrosło o 0.8 litra w stosunku do tego co spalał ze zwęzka...
hmm, mówicie że zaczeło sie spalanie???
dziś właśnie wstawiałem wyciętą z papieru uszczelkę, no super rewelacji nie ma, ale jakby lepiej sie wkręcało na obroty, bardziej elastyczny silnik i lepiej świszczy powyżej 4 tys.
mam D14a5
Witam,
Dzisiaj podjechałem do ASO (Łódź). Typ najpierw nie mógł zrozumieć o co mi chodzi, więc zawołał mechanika. Ten powiedział, że to nic nie da, bo trzeba by komputer przeprogramować na 90KM. Czemu mu nie wierzę? Cena w Łodzi to 80PLN.
Pozdro!
Jak to jest ze polowa polski powyciągala zwęzki i jest zadowolona bez zmiany kompa i tym podobnych rzeczy, na forum jest nawet info ze podobno same ASO Hondy przeprowadzały akcje odmulania w serwisach a jest nawet jeden przypadek ze ktoś miał auto z niemiec juz odmulone z papierami i w briefie byl wpis na 90 km a silnik po kodzie pokazywal 75km znajac niemiecką mentalnosc do przestrzegania norm i przepisów jestem w stanie uwierzyc ze bylo te 90 km....jest tez info ze niby po 98 roku komputer byl blokowany,jak jest naprawde tego nie wiem natomiast wiem ze mam D14A7 odmulone i dalo to efekty i tego mi nikt nie podwazy nie wiem czy jest cale 90km czy 85 km ale napewno jest wiecej a ile więcej to sie przekonam jak sie wybiore na chamownie....
Nie słuchaj tych w ASO, w moim przypadku było tak samo!Niby że to nic nie daje w wersjach 5d, że trzeba by inny kolektor,komputer i takie tam bzdety! Ja w ASO zamówiłem tylko uszczelkę a resztę zrobiłem w własnym zakresie. I nikt mi nie powie że wymiana nic nie dała!
Auto jest żwawsze, szybciej wkręca się na obroty, naprawdę jest to odczuwalne.
Spalanie też trochę wzrosło, teraz pali mi około 8/100 ale mam też założony stożek, który zachęca do jazdy na wyższych obrotach:)
Odświerze troche temat podkladki przy przepustnicy w modelu d14a7.
Chciałem dowiedzieć się czy mam przed sobą zabieg odmulania czy już zostało to zrobione.
Mam tu dwa zdjęcia - bedzie wdzieczny za pomoc i ocene.
http://img300.imageshack.us/img300/5157/civic5dd14a71dl1.th.jpg (http://img300.imageshack.us/my.php?image=civic5dd14a71dl1.jpg)
http://img209.imageshack.us/img209/4584/civic5dd14a72uh7.th.jpg (http://img209.imageshack.us/my.php?image=civic5dd14a72uh7.jpg)
Niestety Twoja "Hania" nie jest jeszcze odmulona, masz założoną uszczelkę ze zwężką!
Ta z silnika d14a8 jest grubsza, ma około 5mm.
Niestety Twoja "Hania" nie jest jeszcze odmulona, masz założoną uszczelkę ze zwężką!
Ta z silnika d14a8 jest grubsza, ma około 5mm.
`Jarcu` wielkie dzięki za pomoc :) W sumie to się cieszę nawet - chociaż 15 km to nie za wiele a zawsze. Mocy przybywaj!!!!
ty daj foty do tej zwężki jakies bo nie wiem jak i co...
ty daj foty do tej zwężki jakies bo nie wiem jak i co...
Wszystko opisane na poczatku tematu :) . Proponuje poczytac
Niedawno na swoje miejsce powędrowało małe żelastwo :)
http://img258.imageshack.us/img258/6875/dsc00965rj9.th.jpg (http://img258.imageshack.us/my.php?image=dsc00965rj9.jpg)
Rezultat? - 15 KM odzyskane. W efekcie silnik bardziej elastyczny, troszke bardziej dynamiczny, i co bardzo ważne (o dziwo!!) spalanie spadło prawie o litr!! gdy mierzyłem w jeździe mieszanej przed wymianą uszczelki, wychodziło około 7 litrow. Ostatni pomiar wykazał 6,1 litra! (szok!)
Do autka doszło parę pierdół którymi się jeszcze pochwalę jak już dopnę je na ostatni guzik.
;)
Witam,
Dzisiaj podjechałem do ASO (Łódź). Typ najpierw nie mógł zrozumieć o co mi chodzi, więc zawołał mechanika. Ten powiedział, że to nic nie da, bo trzeba by komputer przeprogramować na 90KM. Czemu mu nie wierzę? Cena w Łodzi to 80PLN.
Pozdro!
Komputerek podobno sam się przeprogramowywuje z czasem, ja słyszałem że trzeba odłoczyć akumulator na chwile a potem przejechać dystans ok. 30km z różnymi prędkościami i wtedy komputerek prędzej przyswaja nowe ustawienia. Ze niby lepsze spalanie, i przy okazji kasujemy błedy z komputera.
mam zamiar odmulić swoją Hanię ale potrzebuję nr VIN od Hondy Civic 5d D14A8 bo w ASO się o to pytają w sumie nie wiem po co, podajcie szczegóły jeżeli chodzi o tą uszczelkę, pzdr
mam zamiar odmulić swoją Hanię ale potrzebuję nr VIN od Hondy Civic 5d D14A8 bo w ASO się o to pytają w sumie nie wiem po co, podajcie szczegóły jeżeli chodzi o tą uszczelkę, pzdr
Jeśli dobrze kojarzę to byłeś w ASO w Rzeszowie. Też tam byłem i chcieli VIN. Podaj nr części i jakoś znajdą. HONDA GENUINE PARTS: 16176-P1J-G22 od silnika D14A8, gruba metalowa ok 5-6mm. Tylko uważaj bo ostatnio mieli na stanie i chcieli wcisnąć 16176-P1J-G11 a to jest taki sam jaki masz w swojejej Hani. Koszt niecałe 70 zł czekając 2 dni. Chociaż najlepiej by było załatwić VIN od D14A8 bo ich katalog na wstępie się o to pyta. W przciwnym wypadku zejdzie im minimum pół godziny zanim znajdą.
Jedz do ASO i podaj ten numer "nr czesci:HONDA GENUINE PARTS: 16176-P1J-G22" jest to uszczelka do D14A8 i taka dostaniesz, jesli numer częsci sie zmienił to oni to wiedza ja miałem tak z sondą lambda zamawiałem wedlug numeru hondy a przyszła sonda z innym part number, pytam goscia jak to jest bo ja zamawiałem częśc o innym numerze, pan pokazał mi wydruk zamówienia gdzie był podany mój nr czesci następnie była data kiedy nastąpiła zmiana oznaczenia i wyjasnił ze nie moze byc pomyłki i częsc jest prawidłowa i zeczywiscie była identyczna jak stara sonda.
Witam, skoro jest już poruszony ten temat to ja napiszę też swoją historię związaną ze zwężką. Więc ja po zapoznaniu się z tematem przystąpiłem do rozkręcania przepustnicy no i faktycznie okazało się że niestety nikt wcześniej z tym nie zrobił porządku, więc długo się nie zastanawiając przy użyciu narzędzi dostępnych u znajomego na warsztacie przystąpiłem do demolki, po kilkunastu minutach miałem uszczelkę z otworem o średnicy 50 mm, dla zapewnienia szczelności między kolektorem o przepustnicą posmarowałem jeszcze uszczelkę specjalnym silikonem no i oczywiście resecik kompa i dawaj, samochód żwawiej się zbiera no i jakoś tak lepiej jeździ ale w te 15 KM wierzyć mi się nie chce, no ale tak czy siak decyzja była trafna, z modu jestem bardzo zadowolony :)
Przypnę się do tematu. Otóż mam problem. Najpierw rozwierciłem zwężkę i było w porządku lecz silnik gwizdał. Postanowiłem ją całkiem wyjąć i zakupić oryginał(mam silnik D14A7 więc kupiłem tą grubą blaszaną). Założyłem i porażka :( :( :( . Dalej gwiżdże przy dodaniu gazu. CO SIĘ DZIEJE??? POMÓŻCIE
tomson1192
08-08-09, 21:50
no a ja mam taki problem ze niby d14a8 wersja wlasnie bez zwezki, a silnik zamulony, nie zbiera sie jak 90konna wersja
witam- jeśli ktos jest nadal na tym forum to mam pytanie bo tak czytam i czytam i juz nie wiem / czy wystarczy zmienić uszczelkę czy przy wymianie uszczelki trzeba coś jeszcze rozpiłować?
(Kupiłem tą honde sprowadzoną z niemiec i fakt jest jakaś przymulona a niby ma 90 kM a w papierach 75)
Jak ktoś jeszcze czyta te forum to poprosze o pomoc. Dzięki
tomson1192
23-04-10, 10:00
tak wystarczy wywalić zwężke i zakupic uszczelke do d14a8 i jest 90km
Czy skoro to takie proste i tanie to bardziej opłaca się kupić H z silnikiem o mocy 75KM (są tańsze) i przerobić. Będzie to samo? (Pomijając wyposażenie, które może być uboższe).
tomson1192
23-04-10, 11:28
no na tym polegało tylko zamulenie silnika, z jakis powodów przepisowych w niemczech, była jakaś tańsza opłata przy takiej opcji
skolopendra
23-04-10, 12:15
CO SIĘ DZIEJE??? POMÓŻCIE
daj wkładkę w miejsce filtra powietrza
Czy skoro to takie proste i tanie to bardziej opłaca się kupić H z silnikiem o mocy 75KM (są tańsze) i przerobić. Będzie to samo? (Pomijając wyposażenie, które może być uboższe).
tak - będzie dokładnie to samo jeśli chodzi o silnik. różnica jest tylko w uszczelce - wywalasz zwężkę, dajesz uszczelkę i masz 90KM :) jeszcze warto zrobić reset ECU po całej operacji :)
Czarny1800
27-04-10, 23:25
Panowie a ja kiedyś miałem samochód z silnikiem Rover-a 1.4 16v i w przepustnicy nie było żadnych zwęzek itp. była tylko uszczelka ale w miejscu łączenia przepustnicy z resztą... Czy jak byśmy wywalili calkiem tą uszczelkę a wstawili tylko taką żeby nie było dopływu lewego powietrza to nie zmieniło by sie nic???
Kolego, w tym poscie http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showpost.php?p=414504&postcount=73 ja opisałem jak to u mnie wyglądało z tą zwęzką w dolocie - moze Ci to cos pomoze :)
ogonie to warto przejrzec caly temat http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?t=12593 bo tam jest duuuzo na temat odmulania napisane :)
Czarny1800
28-04-10, 19:55
A to naprawde tylko od tego małego otworku zależało?? a jak by zrobił takiego większego?? :) Trzeba będzie wekend poświęcic temu :) Bo Moja H to tak od 5 tyś dopiero jest czuc takie przebicie... a tak to naprawde zamulona jest...
skolopendra
29-04-10, 16:07
miałem samochód z silnikiem Rover-a 1.4 16v
takie rzeczy to nie na tym forum:D
teraz do d14a7 nie sprzedaja w aso tych grubych metalowych tylko takie cienkie jakby z jakiegos brezentu
Troche odkopuje temat ale mam pytanko ;d Kupiłem tą uszczelke, przyszła prosto z Belgii, niestety aż za 120zł i mam pewien problem.
Niby błahy, ale nie moge sobie poradzić...mam tak zapieczone te 3 śrubki że za nic nie moge ich ruszyć. Psikałem je wd40, majstrowałem przy nich i za nic nie chcą puścić ;d
Macie jakąs rade, jak sobie z tym poradzić?
kissant, nic na sile, wszystko mlotkiem :D
dzidek8989
19-08-12, 12:56
Sorry ze tak wcinam sie w wontek ale mam pytanie.
Mam wyrzucona zwerzke ale mam zalozony gaz. Da sie cos zrobic z tym fantem????
Koledzy, a jak wygląda sprawa z silnikiem z 2000 roku? Dokładnie to samo czyli zwężka i reset ECU?
boże, zobacz jaki masz kod silnika
boże, zobacz jaki masz kod silnika
Wolałbym, byś nie pisał do mnie w ten sposób.
Nie wiem jaki mam kod silnika, bo nie mam jeszcze auta. O takie rzeczy wolę pytać przed zakupem.
dzidek8989
16-02-13, 10:14
Odkopuje.
Co w przypadku gdy mam wydłubana zwęzke ale mam załozony zwykły gaz i w tym przypadku zwezka jest mixer???
skolopendra
17-02-13, 19:46
wtedy troszkę lipa
dzidek8989
28-02-13, 07:55
wtedy troszkę lipa
Ale da sie cos zrobic czy lepiej przerobić na sekwencje???
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.