PDA

Zobacz pełną wersję : d15b2 - nietypowe dławienie się silnika



misiaaaq
29-08-11, 21:52
Heja,

Rzecz tyczy się silnika d15b2 w EG4.
po krótce: Zamiast standardowego filtra powietrza jest stożek, ale na standardowej rurze (wywalona pucha).
na tył założony jest tłumik a'la mugen, ostatnio miałem problemy z katalizatorem, chyba ze starości coś mu się stało, ale od dłuższego czasu siedział cicho.

A teraz o co kaman. Mam od kilku tygodni nietypowy problem z silnikiem, otóż:

-> silnik podczas postoju nie dławi się i chodzi równiutko na całym zakresie obrotów
-> dusi się tylko podczas jazdy
-> dusi się na zakresie 1800-2500 rpm, po przekroczeniu tej bariery idzie jak burza do przodu
-> najgorsza granica to 2000 rpm (+/- 100) , przy której każde mocniejsze wciśnięcie gazu kończy się głośnym kaszlnięciem przy którym mam wrażenie że silnik bardzo energicznie chce się "wyrwać z trzymających go łap", boję sięże w końcu coś puści i silnik mnie wyprzedzi.
-> innym objawem jest, po wciśnięciu gazu, dojście normalnie do ok 1900 rpm po czym do 2500 silnik w ogóle nie ma mocy a zamiast dźwięku normalnej ciągłej pracy słychać jakby ktoś zatykał mi ujście kolektora, strzały z wydechu i pierdnięcia z częstotliwością ok 6'ściu na sekunde.

Sprawdziłem kable, świece i zapłon - nie wiem jak z regulacją bo nie mam lampy.
sprawdziłem czy coś nie zatkało dolotu, filtr powietrza jest czysty.
Przelutowałem przekaźnik pompy paliwa - nic nie pomogło.

Macie jakieś pomysły?

Myślałem o silniku krokowym, ale on z tego co się orientuję jest odpowiedzialny za utrzymywanie obrotów na postoju, a tak jak napisalem wyżej rzecz się dzieje tylko podczas jazdy (kiedy silnik musi ciągnąć całą tą masę samochodu). Wtedy czuje jakby jakaś małpa mi się do zderzaka przykleiła i banana w wydech wciskała dla żartów :P

Z góry od razu dzięki za odpowiedzi.

Pozdrawiam
Michał

jasiek09
29-08-11, 21:56
Sprawdziłem kable, świece i zapłon - nie wiem jak z regulacją bo nie mam lampy. To jeszcze została Ci kopułka i palec.

misiaaaq
29-08-11, 21:59
To jeszcze została Ci kopułka i palec.

ściągnąć kopułkę i jak sprawdzić ? Nie bardzo miałem z tym do czynienia nigdy

jasiek09
29-08-11, 22:08
Wyczyścić nalot ze styków a jeśli są powypalane- wymienić. Co nie wiesz to poszukaj jeszcze
http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?115155-Czyszczenie-kopu%B3ki-d14a8
http://www.samnaprawiam.com/poradniki-5471-demontaz-i-czyszczenie-aparatu-zaplonowego-honda-civic-lsi.html

vnv_nation
30-08-11, 09:30
A jak nie pomoze to ustaw zaplon (czyt. jedz do mechanika).

misiaaaq
30-08-11, 10:20
Właśnie sobie przypomniałem że chwilę przed pojawieniem się objawów oddawałem samochód na czyszczenie komory silnika - możliwe że to przez to ? zalali coś? tylko co?

vnv_nation
30-08-11, 11:07
zalali coś? tylko co?


Moze wlasnie pod kopulke woda sie dostala. Zamiast gdybac to idz do auta i to wyczysc porzadnie, 20 min roboty a bedziesz mial jasnosc czy to to, czy szukac dalej. Jak nie wiesz jak wyczyscic kopulke (czyt. odkrecic 3 srubki) to nie pytaj na forum bo nikt za cibie tego nie zrobi, tylko albo poszukaj w szukajce napewno znajdziesz, albo jak nie masz zadnych zdolnosci manualnych i podstaw teoretycznych - oddaj auto do mechanika, taniej wyjdzie.

misiaaaq
30-08-11, 11:32
Moze wlasnie pod kopulke woda sie dostala. Zamiast gdybac to idz do auta i to wyczysc porzadnie, 20 min roboty a bedziesz mial jasnosc czy to to, czy szukac dalej. Jak nie wiesz jak wyczyscic kopulke (czyt. odkrecic 3 srubki) to nie pytaj na forum bo nikt za cibie tego nie zrobi, tylko albo poszukaj w szukajce napewno znajdziesz, albo jak nie masz zadnych zdolnosci manualnych i podstaw teoretycznych - oddaj auto do mechanika, taniej wyjdzie.

bez przesady, nie mam czasu teraz po prostu zrobić tego więc hanka stoi pod blokiem i czeka.
O kopułkę się pytałem z ciekawości, bo nigdy tego nie robiłem i nie wiedzialem jak sie do tego zabrać.
Forum jest od tego żeby pytać więc nie wiem skąd twoja reakcja.

marek44em
30-08-11, 13:51
dusi się na zakresie 1800-2500 rpm, po przekroczeniu tej bariery idzie jak burza do przodu
-> najgorsza granica to 2000 rpm (+/- 100)
Mam tak samo w d16y8 i też nie mam pomysłu co to może być. Kopułkę i palec czyściłem kilka razy ale nic to nie dalo. Na wypalone też nie wyglądają.

Kwapcio23
30-08-11, 15:00
Chyba bardzo podobny problem co u mnie, pisałem na innym forum:
http://civic5g.pl/viewtopic.php?t=9274&postdays=0&postorder=asc&start=0
D15B2 praktycznie seryjne, zmieniłem kable, świece, reset, zero poprawy.