PDA

Zobacz pełną wersję : Problem z wycieraczkami przód i z tylną



owsikk
29-08-11, 21:29
Samodzielnie wykonałem SWAP silnika D14Z6 na K20A3 z czego jestem niezmiernie zadowolony... ;-)

Samochód którym jeździłem został rozbebeszony i cała elektryka została przeszczepiona z dawcy (anglika). Z europejskiej, czy jak kto woli polskiej elektryki zostały tylko wiązki we wszystkich drzwiach, wiązka klapy tylnej i przednie wycieraczki.

Mam aktualnie dwa problemy, ale myślę, że są powiązane. Otóż nie działa mi wycieraczka czasowa przedniej szyby - inne pozycje działają - a jak zostawię na czasówce przy zapalonym silniku (mimo iż nie działają wycieraczki) to po przekręceniu kluczyka do pozycji 1 silnik nie gaśnie. Gaśnie dopiero wtedy kiedy przestawię wajchę wycieraczek w inne miejsce lub kiedy przekręcę kluczyk do pozycji zero.

Druga sprawa to tylna wycieraczka. Ona działa prawie normalnie. Dlaczego prawie? Można ją włączyć i wtedy sobie normalnie działa, czyli włącza co jakiś czas, ale kiedy wrzuci się wsteczny bieg, nieważne czy tylna wycieraczka jest włączona czy nie, zaczyna chodzić w trybie ciągłym. Dopiero kiedy wyrzuci się wsteczny bieg wyłącza się i zatrzymuje (zatrzymuje się w normalnej pozycji na dole szyby).

Próbowałem podłączać sam silnik tylnej wycieraczki od anglika z myślą, że to po części w nim jest problem, ale objawy były identyczne. Podmieniałem również cały przełącznik zespolony (pająka) przy kierownicy ale też bez zmian. Dlatego wydaje mi się, że problem tkwi gdzieś w skrzynce bezpieczników (jakiś przekaźnik?), albo w wiązce/silniku przednich wycieraczek. Może w angliku i polaku była jakaś zmiana polaryzacji i dlatego nie działa czasówka, a za to podtrzymuje się zapłon na tej pozycji?

Podpowie ktoś jak działa "czasówka" przednich wycieraczek? Co wyznacza czas po jakim ma wahlować wycieraczka? Jest od tego jakiś przekaźnik w skrzynce pod deską? Nawińcie jakieś tezy to jak znajdę chwilę będę wiedzieć od czego zacząć diagnozowanie.

rafal
29-08-11, 22:00
Tutaj nie tkwi problem?
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-170.htm

Może się przyda odnośnie wycieraczek:
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-164.htm
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-166.htm
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-176.htm
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-172.htm
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-174.htm
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-176.htm
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-178.htm
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-179.htm
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-182.htm
http://autoban.com.ru:8080/manual/CivHtml/22-183.htm

owsikk
30-08-11, 01:08
Takie same objawy są po podmianie przełącznika zespolonego (tego przy kierownicy)

LemonR
30-08-11, 08:02
Obstawiam różnice w wiązkach. Musiałbyś prześledzić przewody od przełączników do silników. Jeżeli chodzi o schematy z manuala to z własnego doświadczenia wiem, że kolory nie zawsze się pokrywają z rzeczywistością.

owsikk
30-08-11, 11:38
Najgorsze jest to, że kostki i kolory przewodów w kostkach przy silnikach wycieraczki przedniej i tylnej były identyczne w obu samochodach :/

Przy tylnej wycieraczce byłbym zadowolony gdybym chociaż znalazł przewód który daje wygnał przy uruchomionym wstecznym aby włączyć wycieraczkę. Z przodu natomiast miło by było żeby jednak działała czasówka nie podtrzymywał się zapłon na tej pozycji.

owsikk
02-11-11, 18:30
W ostatni weekend przysiadłem do tematu dziwnie działających wycieraczek. Aby wykluczyć zmiany w podłączeniach wycieraczek samochodu salonowego PL i Anglika zdemontowałem wycieraczki i podszybie. Podpiąłem cały mechanizm wycieraczek od anglika i jaki efekt... taki sam... czyli babol jest gdzieś indziej.

Zacząłem podejrzewać zwarcie w skrzynce BSI :/ Tutaj już by bolało bo razem z nią trzeba wymieniać stacyjkę, kluczyki i sterownik silnika. Generalnie zabieg mało przyjemny. Fajnie byłoby zatem bliżej przyjrzeć się temu ustrojstwu. Najlepiej byłoby ją podmienić ze sprawnego auta... i dobrze się złożyło :) Jak kupowałem wiązkę elektryczną żeby mieć przewody do przedłużenia wiązki z komory silnika gość dorzucił mi skrzynkę BSI. Planowałem wsadzić właśnie ją. Co prawda immobilajzer z nowym BSI nie od kompletu nie pozwoliłby odpalić silnika, ale reszta elektryki działałaby prawidłowo - mógłbym sprawdzić.
Wziąłem w łapki luźną BSI i patrzę na całe mnóstwo gniazd pod kostki. Do tej pory każdy z którym miałem do czynienia twierdził że nie ma w samochodzie dwóch identycznych kostek. Nawet jeżeli gabarytowo i kolorem są zbliżone to wcięcia i wypusty pozwolą na złożenie tylko wtyki i gniazd od kompletu. I tutaj obaliłem tą teorię... :P Dopatrzyłem się, że dwie kostki są identyczne - kolorem i kształtem! Jedna do której dochodzą krańcówki ręcznego, zapięcia pasów i drzwi, druga... nie wiem od czego. Przeprowadziłem szybki test kostki z krańcówkami. Przez bezpiecznik 7,5 A robiłem po kolei zwarcie na masę. Po kolei zapalały się kontrolki na zegarach. BINGO.

Zamieniłem kostki i wszystko działa jak należy. Wycieraczki czasowe z przodu działają, tylna wycieraczka włącza się kiedy trzeba. Gaśnie kontrolka od pasów po ich zapięciu, działa też kontrolka ręcznego i otwarcia drzwi. Doszedłem nawet jak uruchomić bzyczek otwarcia drzwi i zapalonych świateł - działała na otwarcie drzwi pasażera, chyba wiadomo dlaczego :) Przełożyłem piny w kostce przy BSI i już działa poprawnie.

Jednym słowem był BABOL, ale w mało spodziewanym miejscu.

Temat można zamknąć.

kedud
03-11-11, 11:50
Druga sprawa to tylna wycieraczka. Ona działa prawie normalnie. Dlaczego prawie? Można ją włączyć i wtedy sobie normalnie działa, czyli włącza co jakiś czas, ale kiedy wrzuci się wsteczny bieg, nieważne czy tylna wycieraczka jest włączona czy nie, zaczyna chodzić w trybie ciągłym. Dopiero kiedy wyrzuci się wsteczny bieg wyłącza się i zatrzymuje (zatrzymuje się w normalnej pozycji na dole szyby).

Tylna wycieraczka jest powiązna z przednią, kiedy mamy włączone przednie wycieraczki, obojętnie na jakiej pozycji, to gdy wrzuci się wsteczny wycieraczka uruchamia sie w trybie ciągłym, gdy się zrzuci to się wyłącza. I to jest normalne i nawet wygodne.

owsikk
03-11-11, 15:21
Tak, zgadza się. Przednia jest połączona z tylną, ale tylna powinna włączać się wtedy kiedy włączone są przednie i kiedy wrzucany jest wsteczny.
U mnie natomiast tylna wycieraczka włączała się zawsze kiedy wrzucałem wsteczny. Nieważne było czy z przodu są włączona czy też nie.

Druga sprawa, nie działały mi czasowe wycieraczki z przodu.

Po tym jak zlokalizowałem kostki i je zamieniłem wszystko wróciło do normy.

kedud
04-11-11, 10:33
U mnie natomiast tylna wycieraczka włączała się zawsze kiedy wrzucałem wsteczny. Nieważne było czy z przodu są włączona czy też nie.
Domyślałem, że o to Ci chodziło, ale wcześniej tego nie napisałeś, więc chciałem to sprostować, aby nie wprowadzać w błąd czytelników.

Po tym jak zlokalizowałem kostki i je zamieniłem wszystko wróciło do normy.
Gratuluje SWAP'a

owsikk
04-11-11, 12:37
Domyślałem, że o to Ci chodziło, ale wcześniej tego nie napisałeś, więc chciałem to sprostować, aby nie wprowadzać w błąd czytelników.

Gratuluje SWAP'a

Przeczytaj uważnie mój pierwszy post w tym wątku, czwarty akapit :)

"Druga sprawa to tylna wycieraczka. Ona działa prawie normalnie. Dlaczego prawie? Można ją włączyć i wtedy sobie normalnie działa, czyli włącza co jakiś czas, ale kiedy wrzuci się wsteczny bieg, nieważne czy tylna wycieraczka jest włączona czy nie, zaczyna chodzić w trybie ciągłym. Dopiero kiedy wyrzuci się wsteczny bieg wyłącza się i zatrzymuje (zatrzymuje się w normalnej pozycji na dole szyby)."