PDA

Zobacz pełną wersję : zapieczona sruba przy wymianie rozrzadu...pospolity problem?



jatzek
13-04-07, 19:20
oddalem dzisiaj autko na wymiane rozrzadu...
no i tak jak na samym poczatku panowie mi zasugerowali,ze duzo klopotu sprawia sruba kola pasowego...tak tez sie dzieje. :djablek:

Nie zmienili mi rozrzadu, bo ponoc mam strasznie duzo srub pordzewialych, w tym ta jedna szczegolna...i nie mogli jej odkrecic...ani z przedluzkami ani innymi wszelkimi sposobami.

pozytywem w tym wszystjkim jest to ,ze nie odpuszczaja i mam sie umowic na inny termin beda traktowali jak odrdzewiaczami.

Taksie zastanawiam - czy ktos mial podobne doswiadczenia? :/
A moze ta sruba jest na jakims kleju? cos w stylu poxipoliny :bicie:

autko to civic 98, d15z8

Kosciech
13-04-07, 19:30
Bardzo częsty problem. Generalnie trzeba mieć dobry klucz pneumatyczny i nie ma opcji musi się odkręcić. Moja też nie poddała się łatwo, ale jakoś poszło.

jatzek
13-04-07, 19:39
no wlasnie probowali kluczem pneumatycznym na samym koncu i nie poszlo...
ale milo slyszec, ze nie tylko mnie sie to trafia ;)
oczywiscie o rozu uslyszalem,ze moze to auto popowodziowe, bo taka zardzewiala sruba :|

Civic '99
13-04-07, 19:47
to podobno jest wada seryjna ta śruba :( tak mówił moj mechanik jak u mine się z nią męczył, ale jemu się udąło bez specjalistycznego sprzętu :)

Mdz
13-04-07, 22:16
Witam.
Co prawda jest to pospolity problem ale w ksiazce obslugi Haynes`a opisano jak skutecznie go rozwiazac (przynajmniej u mnie pomoglo). Wszystko polega na sciagnieciu oslony kola zamachowego, skutecznym zablokowaniu go przez wlozenie czegos pomiedzy zeby a obudowe (ja wykorzystalem klucz imbusowy 12mm) i odkrecaniu sruby mocnymi gwaltownymi ruchami!! stale naciaganie moze spowodowac urwanie. Najlepiej zastosowac klucz nasadowy z dwoma przedluzkami i pokretlem(nie grzechotka) na koncu z nalozonym kawalkiem rurki. Nalezy rowniez pamietac o odpowiedznim przygotowaniu powierzchni podkladki przed ponownym dokreceniem sruby i oczywiscie odpowiednim momencie.

[ Dodano: Pią 13 Kwi, 2007 ]
Zapomnialem dodac jeszcze, ze zanim zaczalem odkrecac obstukalem ja kilka razy mlotkiem i puscila. Poza ta jedyna sruba wymiana rozrzadu w Hondzie to sama przyjemnosc ;) Zachecam do wymiany we wlasnym zakresie....

Civic '99
13-04-07, 22:35
Wszystko polega na sciagnieciu oslony kola zamachowego, skutecznym zablokowaniu go przez wlozenie czegos pomiedzy zeby a obudowe (ja wykorzystalem klucz imbusowy 12mm) i odkrecaniu sruby mocnymi gwaltownymi ruchami!!

zgodzę się z Tobą ale trzeba uważać przy tej poeracji żeby nie połamać zębów a kole

Mdz
13-04-07, 22:40
Dlatego wlasnie uzylem duzego imbusa, ktory opiera sie o korpus wieksza powierzchnia. Przy uzywaniu klucza innego niz pneumatyczny ryzyko ulamania zeba jest raczej male.

prymus2103
14-04-07, 10:14
tak jest ja w swojej hani sam wymienialem i byl problem jak cholera ale poszla oczywiscie nie pneumatykiem tylko mozny klucz i rurka poltorametrowa silnik na biedu i hamulec nozny
musiala pujsc niemiala wyjscia az klucz sie troche pogial , ale sruba byla na jakims kleju . :)

romcio0675
16-04-07, 22:26
też przerabiałem ten probllem jek wstawiłem do warsztatu na wymianę rozrządu to z tą śrubą męczyli się pół dnia alenieodpuścili połamali kilka kluczy pogieli przedłużki aż po załozeniu 2 metrowej rury jako przedłuzki śruba puścila a zapłaciłem tylko 90 złoty 2 lata temu bo na tyle się umuwiliśmy pożądna firma nie poddali się

Boniar
17-04-07, 11:33
to może niech chłopaki użyją podgrzanej coca coli to jakoś pójdzie im lepiej ;)

derick
18-04-07, 18:38
palnik podgrzej następnie gwałtownie ostudź i nie ma siły by nie poszła

checker
18-04-07, 23:10
niezle rady,,zastosuj tylko rade Mdz-a i nie ma opcji aby nie dalo rady odkrecic..(samo odkrecenie sruby zajmuje chwilke)obojetnie który rocznik autka i przebieg. najwazniejsze jest dosc dlugie ramie klucza do odkrecenia z nasadka, nigdy kluczem pneumatycznym,, przy blokowaniu o kolo zamachowe równiez nie ma opcji aby cokolwiek uszkodzic pamietajac aby zapierac o grubsza czesc obudowy skrzyni biegow.. imbuls czy duzy srubokret plaski(do blokowania kola pasowego słuzy specjalny klucz,,ale malo nieautoryzowanych stacji taki posiada) pozdro

Lcfr
18-04-07, 23:32
to podobno jest wada seryjna ta śruba :( tak mówił moj mechanik jak u mine się z nią męczył, ale jemu się udąło bez specjalistycznego sprzętu :)




moim zdaniem nie jest to zadna wada..................
prz sensownym zablokowaniu kola/wieńca ta sruba noramalnie puszcza.....



serwis sobie radzi.... i duzo ludzi tez.....



sruba ta jako jedna z nielicznych ma moment cos okolo 180Nm...
to sporo....
a jeszcze gorsze są skutki słabego jej dokrecenia ( klin/wał- kilka osób zna juz ten niemiły temat)


podsumowujac... wady zadnej nie ma.... trzeba wiedziec jak sie do tego zabrac....
taka konstrukcja.........

jakub
20-04-07, 09:30
zgadzam sie
rowniez z tym walczylem
dobre zablokowanie i wielkie przelozenie nasadka szesciokatna i markowy klucz zrobily swoje :)
to jest sruba o wysokiej twardosci wiec trudno ja zerwac

Pivco
20-04-07, 15:52
Niewiem gdzie widzicie problem.Sam mam Hanie pozatym nawymieniałem się już rozrządów w Hondach i nigdy nie zdarzyło się żebym nie odkręcił tej śruby,oczywiście trzeba mieć dobry klucz poza tym potem trzeba ją skręcićna 115(starsze)i 185 N-m(nowsze) więc nie dziwcie się że mocno są dokręcone...a mocno są dokręcone bo wał się kręci w drugą manie niż w innych furkach
Pozdrawiam

Mdz
20-04-07, 18:17
Niestety musze kolege poprawic gdyz w silniku D15z8 (i nie tylko) śrube nalezy wstepnie dokrecic momentem 20Nm a nastepnie dodatkowo o 90st..

Pivco
21-04-07, 22:49
Coś musiałeś pokręcić kolego ...sprawdź jeszcze raz ,a może romawiamy o czym innym..(14/1,25)...sprawdziłem i nie ma innej opcji...Pozdrawiam

Mdz
22-04-07, 00:01
Proponuje poczytac manuala do Civica Aerodeck (do znalezienia na forum 3miasta) Moment jednakowy do silnika D14A8 i D15Z8.

Pivco
22-04-07, 07:14
Nie ma czegoś takiego...20Nm to nie jest moment na taką śrubę i do warunków w jakich pracuje...jak masz to w kompie to sieknij mi tą stronę na maila bo naprawdę nie wierzę że rozmawiamy o tym samym...

ps
ja posługuj się danymi serwisowymi które przysyła nam producent więc napewno nie ma pomyłki

Lcfr
22-04-07, 17:15
Nie ma czegoś takiego...20Nm to nie jest moment na taką śrubę i do warunków w jakich pracuje...jak masz to w kompie to sieknij mi tą stronę na maila bo naprawdę nie wierzę że rozmawiamy o tym samym...

ps
ja posługuj się danymi serwisowymi które przysyła nam producent więc napewno nie ma pomyłki

dokładnie
sruba wału to 185NM
20NM to jakas pomyłka
moze mowice o innej srubie?
20NM to smiech.....

herflik-00
23-04-07, 00:19
Witam

Chopy .. przeciez to jest to samo tylko inaczej napisane .
20 Nm + 90st to wyjdzie pewnie gdzies kolo tych 180 Nm .


herflik

Mdz
23-04-07, 23:35
Widze trudnosci z czytaniem ze zrozumieniem... Wyraznie napisalem 20NM + obrót o 90st.
co stanowi znaczna roznice w porownaniu z 20NM bez dalszego dociagania.

[ Dodano: Wto 24 Kwi, 2007 ]
Jeszcze dodatek, dla ktorych 20NM wydaje sie pomylka:
http://img262.imageshack.us/img262/6438/rys1fo9.th.jpg (http://img262.imageshack.us/my.php?image=rys1fo9.jpg)