PDA

Zobacz pełną wersję : D14a4=>D16z6 tylko czy warto (remont)



januwek
27-08-11, 08:16
Siema więc tak. Mam ej9 i beznadzieny d14a4 który nie tylko pali ale i gubi olej:/ Za niecały miesiąc dostane silnik d16z6 od brata bo on swapuje h22 do eg5. I tu pytanie czy wogóle sie w to pchać ponieważ: Całego swapa bede miał za darmo więc to duży plus tylko teraz minusy: przebieg 450000 czyli sporo ale pomimo tego zbiera sie ok, ople czy golfy rzędu 1,8 są bez szans 2,0 ledwo daja rade (niektóre) silnik nie był hamowany nie wiem ile ma koni, ale za to wiem że lubi puścić dymka. Więc trzeba zrobić remont tylko co mam wymienić? Sam nie bede tego robić ale chce zrobić sobie już jakiś kosztorys i po mału kopować graty. Pewnie uszczelniacze zaworowe i uszczelka pod głowicą, czy coś jeszcze? czy wogóle remont potrzebny? Do wymiany jest napewno sprzęgło zaczyna sie ślizgać i tu pytanie nowe czy szukać używki. No i rozrząd ale to norma przy swapie i brat mówi ze czas bedzie na niego. Czy jest osoba na forum która za rozsądne pieniądze pomoże mi ogarnąć swapa (bo jestem zielony ale coś tam pomogę) czy mam szukać po mechanikach, jeśli jest ktoś chętny do pomocy to pisać na PW. To narazie tyle: wymienić rozrzad sprzeglo mały remont jeśli potrzebny i włożyć to do ej9.

Następne kroki jakie chce podjąć (nie robie tego od razu bo mam też inne wydatki): Do silnika chce jeszcze założyć lekki zamach i teraz pytanko ile może kosztować stoczenie seryjnego zamachu? Albo inaczej mam znajomego który by mi to zrobił ale czy jest jakiś przepis na to z której strony trzeba to z toczyc?? Jaką wage powinno mieć lekkie koło po toczeniu? Kolejna sprawa jak wygląda cenowo budowa hubrydy do tego silnika jakie graty kupić? Oprócz tego jaką średnice wydechu? I tu pytanie o kolektor bo tam jest 4-2-1 z tego co widziłem, to ma zostać seryjny czy lepiej kupić allegrowy? Dolot rozumiem będzie parówa najlepsza? Z góry dzięki za odpowiedzi:)

billiejoe
27-08-11, 09:13
Następne kroki jakie chce podjąć (nie robie tego od razu bo mam też inne wydatki): Do silnika chce jeszcze założyć lekki zamach i teraz pytanko ile może kosztować stoczenie seryjnego zamachu? Albo inaczej mam znajomego który by mi to zrobił ale czy jest jakiś przepis na to z której strony trzeba to z toczyc?? Jaką wage powinno mieć lekkie koło po toczeniu?

Odelżony najtaniej wyjdzie już kupić, mnóstwo tego pojawia się w dziale Sprzedam, waga najczęściej w okolicach 4,5kg i nie zabieraj się za to sam ;) Bo to nie polega tylko na odelżeniu :)



Kolejna sprawa jak wygląda cenowo budowa hubrydy do tego silnika jakie graty kupić? Oprócz tego jaką średnice wydechu? I tu pytanie o kolektor bo tam jest 4-2-1 z tego co widziłem, to ma zostać seryjny czy lepiej kupić allegrowy? Dolot rozumiem będzie parówa najlepsza? Z góry dzięki za odpowiedzi:)
Po co budować...raczej sam tego nie zrobisz a zakup dziś jest dużo tańszy jak kiedyś,spójrz, nawet kornel ma teraz do sprzedania za śmieszną kase...co do wydechu to najlepiej w 2" a jeśli chodzi o dolot to indywidualna kwestia, każdy short czy parówa wymagają odgrodzenia celem schłodzenia pobieranego powietrza, kolektora nie ma musu zmieniać choć jeśli ma taki przebieg to dobry ebay gorszy nigdy nie będzie...

kornel861
28-08-11, 21:59
odlzenie zamachu u otoczaka to ksozt 150pln na taka wage jaka chcesz potymalnie 4.5KG
tylko daj taki zamach jaka masz srednice sprzegla.
Jak z D14 to 202mm jak z D16 to 212mm
a co do reszty pytan to zadaj sam sobie wazne pytanie :D jaka ma byc moc docelowa z tej D16:D wtedy latwiej wybrac jaki setup:D

januwek
29-08-11, 09:16
docelowo w przyszłym roku to chce eatona tam dorzucici a silnik jak bedzie leżał na palecie to chyba łatwiej w nim wszystko ogarnać włożyć go i już nie kombinować tylko dolozyc z czasem ten dolot wydech hybryde i na koniec eatona. a sprzeglo z d14 nie pasuje do d16 wedlug katalog inter carsu wiec zamach pewnie tez nie

billiejoe
29-08-11, 09:44
...a sprzeglo z d14 nie pasuje do d16 wedlug katalog inter carsu wiec zamach pewnie tez nie
Generalnie sprzęgło i zamach musi mieć tą samą średnicę, jeśli tak będzie to każde sprzęgło z kołem wrzucisz do d13,d14,d15,d16...a to że w takim silniku jest takie sprzęgło,a w takim takie to z reguły informacje bez pokrycia jeśli nie rozbierzesz i nie sprawdzisz...

januwek
30-08-11, 00:20
no dobra a dajmy na to że podpasuje moje sprzegło i zamach z d14 do d16. Więkasz moc miększa pojemność, jaką mam pewność że to bedzie bez awaryjne? i że nie rozpadnie sie po miesiącu?

billiejoe
30-08-11, 07:56
Ale nie chodzi o to żebyś przekładał używane graty kiedy wszystko masz na wierzchu ;) Wszyscy idą w stronę 212mm bo jest chociażby tańsze...a załóżmy czy to będzie nowe 200mm czy 212mm to myślę że żywotność będzie podobna...

nyndz
30-08-11, 11:00
a zdradzi mi ktos tajemnice jak to jest ze otoczakowe kolo ma 4.5kg a fidanza do d serii 3.1? kolejny przerost formy amerykanow czy to naprawde ma sens? bo sam sie nad lekkim kolem mocno zastanawiam a pare osob mi fidanze polecalo. zastanawiam sie na czym polega fenomen, plusy i minusy.

lozek
30-08-11, 11:37
a zdradzi mi ktos tajemnice jak to jest ze otoczakowe kolo ma 4.5kg a fidanza do d serii 3.1? kolejny przerost formy amerykanow czy to naprawde ma sens? bo sam sie nad lekkim kolem mocno zastanawiam a pare osob mi fidanze polecalo. zastanawiam sie na czym polega fenomen, plusy i minusy.

Otoczakowe to odchudzona seria - nie może sobie pozwolić na zejście zbyt nisko i powstało to 4,5kg

Fidanza to koło zbudowane od podstaw z lekkich materiałów i dlatego jest lżejsza.

ja osobiście te 3kg bym odradzał i predzej szukał jakiś 4kg ale to już Twoj wybór.

billiejoe
30-08-11, 12:56
...a pare osob mi fidanze polecalo...
Lekkie koło ma sens w pewnych warunkach ale fidanza jest do bólu upierdliwa przy daily drivingu który bądź co bądź panuje

nyndz
30-08-11, 20:35
a moge spytac w jaki sposob? moge sie domyslac sam itd ale nie jedzilem na lekkim zamachu wiec jak mozecie to napiszcie czarno na bialym co jest wtedy nie tak/utrudnione etc.

januwek
30-08-11, 23:28
właśnie właśnie:) bo ja niby chce ale tylko cos tam czytałem w necie a wiadomo ze nie zawsze prawda co sie czyta, jakieś opinie kudzi którzy mają używaja??

lozek
31-08-11, 00:18
auto będzie wytracało prędkość baaardzo szybko wręcz troche za szybko po odpuszczeniu gazu. dodatkowo na 1 i troszke na 2 bedzie cieżko płynnie jeździć bo auto będzie reagowało na dosłownie muśnięcie pedału gazu.

jak dla mnie 4kg to optimum a za razem granica poniżej której już bym nie chciał zejść (mam 4,4kg), ale cóż.... co kto lubi

nyndz
31-08-11, 17:27
z tym wytracaniem predkosci to szczerze mowiac mi by pasowalo. bedzie jak w motorze, hamulec to ostatecznosc. bede musial sie chyba przejechac autem z fidanza innej opcji wyrobienia sobie zdania nie widze... eh.

dimo
31-08-11, 21:53
przy takim przebiegu (450 000 km <wow>) radziłbym zacząć od zmierzenia cylindrów...bo może już tam być owal ^^
swoją drogą ciekawe ile osób śmiga Hankami z takimi przebiegami nie zdajac sobie z tego sprawy..:p

januwek
01-09-11, 07:56
oj poweim ci że silniki z hond powiedzmy 92-94 rok to pewnie sporo z nich ma takie przebiegi:) wydaje mi sie że to norma. wystarczy jeździć mało ok 20 tys rocznie i już sie uzbiera ładny wynik przez tyle lat a co dopiero jak niektózy robią duużo wiecej rocznie?:)

januwek
01-09-11, 12:05
dobra wracajac do tematu to czy do d16z6 jak bede robił wydech 2" to kolektor brać allegrowy czy zostawić seryjny 4-2-1 i owinąć go taśma?

lozek
01-09-11, 14:23
dobra wracajac do tematu to czy do d16z6 jak bede robił wydech 2" to kolektor brać allegrowy czy zostawić seryjny 4-2-1 i owinąć go taśma?

ebay + rozwiert/szlif flanszy do szerokości rur by poprawić przepływ + taśma.

januwek
01-09-11, 23:18
a czy to prawda że na lekkim zamachu samochód musi chodzić nierówno na wolnych obrotach? że takiego koła nie da sie wyważyć i dlatego tak jest??

jasiek09
02-09-11, 08:57
Nie prawda

kubaszow
02-09-11, 21:21
że takiego koła nie da sie wyważyć
Otoczak odsyla odelzone i wywazone kolo.

Bencao
06-09-11, 13:16
lekki zamach to jeden z tanszych i lepszych modow do silnika jak dla mnie. Oczywiscie najwiekszym bolem jest robocizna wyciagania gratow, ale jak ktos robi juz skrzynie albo sprzeglo, to nie szkoda dorzucic 200 i zrobic lekki zamach. Przyspieszenie jest mega inne, minusow zbyt duzo nie ma. jak mialem d14 to ani spadkow predkosci max nie zauwazylem, ani jakiegos zwalniania pod wplywem wiatru co niektorzy z czapy sugerowali, spalanie wzroslo chyba o to 0.5l.
Co do fidanzy - jezeli ktos robi sobie woz na pojezdzawki, cwiartke itp to nie ma co ryzykowac rozwalenia takiego kola przy wzmozonych obciazeniach i pewnie wtedy lepiej wziac fidanze z ktora pewnie mniej strachu jest i lepsze wlasciwosci.
Nikt by nie chcial zeby cos takiego -> http://www.youtube.com/watch?v=TdL7cn7MuFY stalo sie z jego wozem, silnikiem, nogami bo dal seryjne kolo do nawiercenia jakiemus gosciowi z allegro :D.

(zeby nikogo nie wystraszyc - do daily drivingu otoczak jest ekstra, szczegolnie jak widac ze wszyyyyyscy u niego odelzaja)

januwek
08-09-11, 21:31
a ma ktoś jakieś namiary na tego otoczaka? szukałem w użytkownikach ale chyba nie ma takiego chyba ze ma jakiś znaczek w nazwie i nie moge znaleźć...

jasiek09
08-09-11, 21:39
a ma ktoś jakieś namiary na tego otoczaka? szukałem w użytkownikach ale chyba nie ma takiego chyba ze ma jakiś znaczek w nazwie i nie moge znaleźć... na forum go raczej nie ma. http://allegro.pl/show_user.php?uid=2729703