PDA

Zobacz pełną wersję : GLEBA - potrzebne konkretne odpowiedzi na konkretne pytania



[H] Dylu [H]
12-04-07, 17:58
wiem wiem... :szukaj: itp...

no wiec szukalem...i szukalem...i tak naprawde nie znalazlem odpowiedzi na wszystkie pytania...

Zatem...chce obnizyc samochod...nie drastycznie...-30 max -40mm...ale podkreslam...chce go obnizyc w celu poprawienia wygladu a nie utwardzac w celu poprawienia trakcji...

czego szukam...szukam kompletu sprezyn do Civica 3D z 1997 roku model D14A3, ktore zaloze na standartowe amorki, gdyz mam prawie nowki...oczekuje od modyfikacji zmiejszenia przeswitu w nadkolach, ale nie utwardzenia zawieszenia...chce aby zachowalo parametry twardosci i tlumienia jak najbardziej zblizone do fabrycznych bo odpowiadaja mi one...

oczywiscie chcialbym wydac jak najmiej...

doradzcie cos prosze bo ja juz mam mentlik po przejrzeniu kilkudziesieciu tematow...

Pozdrawiam...

Lcfr
12-04-07, 19:18
chyba bardziej jednak pasuje do kładu jezdnego....


a co do tematu to jedyne co mi sie nasuwa to springi EIBACH....

[H] Dylu [H]
12-04-07, 19:27
EIBACH jest strasznie drogi...nie ma nic godnego polecenia, ale moze bez napisu za ktory trzeba slono zaplacic ??

Lcfr
12-04-07, 19:33
Dylu [H]]EIBACH jest strasznie drogi...nie ma nic godnego polecenia, ale moze bez napisu za ktory trzeba slono zaplacic ??

no ale mozesz trafic uzywke w dobrym stanie....


a poza tym do daje jakąś gwarancje jakosci...
z innych firm to VOGTLAND ma springi -35 i nie sa jakos hardcorowo twarde.

[H] Dylu [H]
12-04-07, 19:40
z tego co widze na necie to VOGTLAND jest jeszcze drozszy niz EIBACH :/

a ja chcialbym sie zmiescic w 500 z przekladka...

Lcfr
12-04-07, 19:49
Dylu [H]]z tego co widze na necie to VOGTLAND jest jeszcze drozszy niz EIBACH :/

a ja chcialbym sie zmiescic w 500 z przekladka...


szukaj uzywek...

taniej to chyba bedzie JAMEX z allegro - opinie na jego temat znajdziesz w szukajce.

sadam
12-04-07, 20:56
Dylu [H]]a ja chcialbym sie zmiescic w 500 z przekladka...
to poczekaj miesiac odloz kolejna stowke i za 600zl masz nowki eibachy.przekladka z 50 zeta mysle ze wiecej nie bo to z godzina max roboty.a masz nowy produkt z gwearancja

prz3mo
12-04-07, 21:09
Wszytsko spoko, tylko nikt nie napisał koledze, ze dosc szybko polecą mu te amory po zalozeniu samych sprezyn obnizajacych ...

[H] Dylu [H]
12-04-07, 21:11
Wszytsko spoko, tylko nikt nie napisał koledze, ze dosc szybko polecą mu te amory po zalozeniu samych sprezyn obnizajacych ...

to prawda ??

prz3mo
12-04-07, 21:15
Dylu [H]]
Wszytsko spoko, tylko nikt nie napisał koledze, ze dosc szybko polecą mu te amory po zalozeniu samych sprezyn obnizajacych ...

to prawda ??

Ponoć tak, na tym forum nawet niedawno ktos pisał, ze dosc szybko zużuły sie seryjne amory po zalozeniu springow -35mm.
Takich głosów slyszalem wiecej, zarowno na tym jak i innych forach moto..
Tez swego czasu mialem zamiar kupic EIBACHY -35mm, ale z powyzszego powodu zrezygnowalem... Jesli juz bym sie zdecydował to na cały KIT Koni, no, ale to juz kasa spora, bo ok. 2K pln :/ Tam masz tez regulacje twardosci..

Lcfr
12-04-07, 21:35
Wszytsko spoko, tylko nikt nie napisał koledze, ze dosc szybko polecą mu te amory po zalozeniu samych sprezyn obnizajacych ...

bo kolega o to nie pytał....
rozumiem, ze przeczytal posty z SZUKAJKI dotyczace zakaldania takich springów, przemyslał to i podjał decyzję+ załozył temat
wiec doradzamy mu w temacie pytania jakie zadał....

prz3mo
12-04-07, 21:42
bo kolega o to nie pytał....


hehehe, spoko... ale jak widać troche sie zdziwił i o tym nie wiedział :) A to dosc mocno istotna kwestia, o ktorej czesc ludzi dowiaduje sie w momencie gdy seryjny amor nadzwyczaj szybko "konczy swoj żywot" po zalozeniu springów..

cvc d15
12-04-07, 21:44
Na miasto to nie masz za bardzo co wybierać. Kupisz nie twarde = zwykłe springi to nie wiadomo jak ubite będą. Jamex jest dla Ciebie chyba odpowiedni

[H] Dylu [H]
12-04-07, 22:13
prawde mowiac, przelatujac dziesiatki tematow i poszukujac glownie linkow z namiarami na konkretne sprezyny musiala umknac mi informacja o tym ze standartowe amorki szybko siadaja...w takim wypadku to faktycznie robie sie nieciekawe...

a jak to jest w praktyce...szybciej to znaczy jak szybko ?? sezon i po amorkach ?? dodam ze mam sztuki z przebiegiem ok 10.000 km

Qukie
12-04-07, 22:23
przekladka z 50 zeta mysle ze wiecej nie bo to z godzina max roboty
hahaha ha to zależy gdzie się robi i jak mocno zapieczone są śruby, ale myślę, że 50 za wymianę to średnia cena... od sztuki

Lcfr
12-04-07, 22:27
przekladka z 50 zeta mysle ze wiecej nie bo to z godzina max roboty
hahaha ha to zależy gdzie się robi i jak mocno zapieczone są śruby, ale myślę, że 50 za wymianę to średnia cena... od sztuki

dokładnie
roboty jest mało... pod warunkiem, ze sie odkręcą wszystkie sruby...
a jak sie nie odkrecą (a wiem, ze tak pewnie bedzie :aloha: ) to zaczyna sie cała przyjemnosc tej roboty....

adam_k
12-04-07, 22:38
czesc ja założyłem pare dni temu sprężyny GT Cupline -40mm i jak narazie wszystko OK. Przód usiadł ładnie tył minimalnie. Komfort prawie wcale nie ucierpiał, za komplet zapłacilem 366zł z przesyłką i zmieniałem sam. Z tymi śrubami to prawda u mnie urwała sie od dolnego wahacza, a do tego obrobił sie ampul w amorze z tyłu :/ więc roboty było w sumie na całe popołudnie.

[H] Dylu [H]
12-04-07, 22:55
czesc ja założyłem pare dni temu sprężyny GT Cupline -40mm i jak narazie wszystko OK. Przód usiadł ładnie tył minimalnie. Komfort prawie wcale nie ucierpiał, za komplet zapłacilem 366zł z przesyłką i zmieniałem sam. Z tymi śrubami to prawda u mnie urwała sie od dolnego wahacza, a do tego obrobił sie ampul w amorze z tyłu :/ więc roboty było w sumie na całe popołudnie.

WD40 przyjacielem twym :d nie takie sruby sie za jego pomoca odkreca...tylko trzeba pozadnie spsikac i pojsc na browar...wd40 roztoczy swoja magie, wcisnie sie tam gdzie trzeba a pozneij juz kazda sruba daje sie odkrecic...

powiedz mi gdzie kupiles te springi ?? on-line ?? jakis link ??

adam_k
12-04-07, 23:19
kupilem na allegro tu masz link, tylko aukcja sie skonczyła KLIK (http://moto.allegro.pl/item178522253_sprezyny_honda_civic_40_40mm_gt_cupl ine.html) a co do śrub to w Hondzie z tyłu jest tak ze niby pojdzie na początku ale potem zostaje łepek w nasadce klucza;)

Lcfr
12-04-07, 23:22
Dylu [H]]

WD40 przyjacielem twym :d nie takie sruby sie za jego pomoca odkreca...tylko trzeba pozadnie spsikac i pojsc na browar...wd40 roztoczy swoja magie, wcisnie sie tam gdzie trzeba a pozneij juz kazda sruba daje sie odkrecic...



sorry za OT ale nie moge sie powstrzymac
ten WD40 jest bardzo przeceniany-za bardzo-sa lepsze srodki w lepszej cenie....
poza tym WD nie ma tak silnych wlasciwosci penetrujacych...


zresztą... jak ukrecisz te sruby to zobaczysz sam...
tam polewanie jnie pomaga...
jest na to sposób: trzeba spryskac sruby jakims penatratorem+owinac szmata i poleac co jakis czas nafta... z czasem ona sie dotanie i moze sie uda odkrecic...
choc ja nie widze duzych szans...
na 10aut 9 ma problemy przynajmniej z 1 srubą...

Ekard
13-04-07, 01:45
Ja założyłem krótsze springi niby -30mm Cobra Suspension w sierpniu. Ale czułem że te amorki które mam założone nie są pierwszej jakości. Po obniżeniu, przy skręcaniu w lewo gdzieś mi prawe koło obcierało. Ale tylko gdy skręcałem ostrzej przy większej prędkości. (opona 185/55r15 nie wiem jakie et felgi) A jak założyłem zimówki 175/65r13 było ok. W grudniu byłem na przeglądzie i wyszło mi że amorki maja 75% na przodzie i 50% na tyle.
W marcu padły mi tylnie amorki. Olej wyciekł z nich całkowicie. Wymieniłem wszystkie na gazówki Kayaby do tego zużyte tuleje z tyłu + sworzenie i końcówki drążków na przodzie i Honda dopiero teraz zaczęła ładnie trzymać się drogi.
Trudno mi powiedzieć czy przyczyną padnięcia amorków były krótsze springi. Nie robiłem przeglądu zaraz po kupieniu w lipcu bez niższych sprężyn.
Po wymianie amorków na Kayaby i tych rzeczy wyżej spomnianych problem z obcieraniem przy skręcaniu zniknął może nie całkowicie, bo zdarzyło mi się może ze dwa razy gdzieś tam o coś przytrzeć kołem ale to jak miałem 4 osoby na pokładzie ostrzejszy skęt po letkich nierównościach.

A co do twardości springów. To na olejowych amorkach springi były znacznie twardsze, na nowych gazowych Kayabach już nie jest tak twardo na wybojach choc nadal dość twardo i zajefajnie trzyma się drogi.

[H] Dylu [H]
13-04-07, 08:16
czyli ze wymiana samych springow to zabawa nie warta zachodu...a zapewne komplet amorkow do sprezyn -40/-40 to juz spory koszt...

prz3mo
13-04-07, 08:21
Dylu [H]]czyli ze wymiana samych springow to zabawa nie warta zachodu...a zapewne komplet amorkow do sprezyn -40/-40 to juz spory koszt...

Moja rada - smigaj na razie na tych co masz i zbieraj na kit KONI (czyli amory ze sprezynami)....

Lcfr
13-04-07, 08:46
Dylu [H]]czyli ze wymiana samych springow to zabawa nie warta zachodu...a zapewne komplet amorkow do sprezyn -40/-40 to juz spory koszt...

Moja rada - smigaj na razie na tych co masz i zbieraj na kit KONI (czyli amory ze sprezynami)....

dobra rada....

Qukie
13-04-07, 09:57
sorry za OT ale nie moge sie powstrzymac
ten WD40 jest bardzo przeceniany-za bardzo-sa lepsze srodki w lepszej cenie....
poza tym WD nie ma tak silnych wlasciwosci penetrujacych...


zresztą... jak ukrecisz te sruby to zobaczysz sam...
tam polewanie jnie pomaga...
jest na to sposób: trzeba spryskac sruby jakims penatratorem+owinac szmata i poleac co jakis czas nafta... z czasem ona sie dotanie i moze sie uda odkrecic...
choc ja nie widze duzych szans...
na 10aut 9 ma problemy przynajmniej z 1 srubą...

Zgadzam się w 100%, o ile przód udało mi się samemu zrobić to tył był nie do ruszenia, ani po WD40, ani narzędziami pneumatycznymi ani niczym, skończyło się w warsztacie na podnośniku i grubo ponad metrowej rurce do przedłużenia klucza... i się śruba urwała i trzeba było ją wycinać, zmieniać tulejki i takie tam. Najlepiej od razu kupić kilka nowych śrub, tulejki lub może nawet cały wahacz i szykować się na najgorsze, może wyjść taniej.

[H] Dylu [H]
13-04-07, 14:23
Moja rada - smigaj na razie na tych co masz i zbieraj na kit KONI (czyli amory ze sprezynami)....

tu nie chodzi o to ze ja musze zbierac bo nie mam i chce kupic juz byle co aby tanio aby bylo...moglbym sobie nawet teraz kupic jakis dobry zestaw...ale poprostu az tyle kasy nie wydam...dzis, jutro...czy za pol roku...

chce uzyskac delikatna poprawe wygladu...to tak ja z tanim ukladem dolotowym...glownie fajnie wyglada i dobrze brzmi...

niechce wydawac kupy kasy dla -40 mm a tylko na tym mi zalezy...nie na poprawie wlasciwosci jezdych!!...

Qukie
13-04-07, 22:20
Jak masz porządne amory gazowe to kup jakieś sprężyny -30/35mm, wymieniaj i się nie przejmuj, ja już prawie dwa lata taki jeżdżę i amory nie siadają

prz3mo
13-04-07, 22:27
Dylu [H]]
niechce wydawac kupy kasy dla -40 mm a tylko na tym mi zalezy...nie na poprawie wlasciwosci jezdych!!...

Jak widzisz zdania sa poedzielone, jesli piszą ze amory seryjne siądą, inni ze niekoniecznie....
Wybor w takim razie nalezy do Ciebie.
Ja tez chcialem tylko uzyskac lepszy wizulanie efekt, ale jak wniknąłem w temat i dowiedzialem sie ze szybko polecą amory seryjne z springami to dałem sobie spokoj... Smigam na serii, a kiedys moze se zmienie na całość KONI.
Nie usmiecha mi sie za jakis czas kupowac nowych amorów jesli okaze sie prawdą, ze siadają dosc szybko po założeniu samych springów.. Wyznaje zasade, ze czasem oszczedzając pozniej zapłaci sie podwójnie... W tym przypadku moze tak wlasnie byc.

KOWAL ziom
13-04-07, 23:17
tak się przypatruję i dochodzę do wniosku że mam podobny problem... niby można coś znaleźć nowego powiedzmy za "przyzwoite" pieniądze np http://moto.allegro.pl/item182470484_zawieszenie_gwintowane_honda_civic_c rx.html ale tak się zastanawiam czy warto.. a druga sprawa to minimalnie 45mm a to już chyba troszkę za dużo jak na normalne użytkowanie... mam coupe 6gen. może ktoś bardziej zaznajomiony z tematem udzieli fachowej porady.

prz3mo
13-04-07, 23:28
http://moto.allegro.pl/item182470484_zawieszenie_gwintowane_honda_civic_c rx.html


No ciekaw jestem co to za wynalazek, bo cena podejrzanie niska....

KOWAL ziom
13-04-07, 23:31
właśnie sam nie wiem:) dlatego pytam... a jak z tą wysokością??? bo 45 to raczej za dużo...

[ Dodano: Pią 13 Kwi, 2007 ]
i liczę na jakieś wskazówki

[ Dodano: Pią 13 Kwi, 2007 ]
a np... http://moto.allegro.pl/item183425457_zawieszenie_gwintowane_honda_civic_s upersport.html to jest chyba porządne.. po za tym o tej firmie już coś słyszałem...

E2rd
13-04-07, 23:35
Przelatałem jakieś 80 tysięcy na oryginalnych amorach i twardych -30 sprężynkach. Ostatnio na testerze wyszło, że amory są w dobrym stanie. Więc chyba mogę obalić mit o niszczeniu amorów przez krótsze twardsze sprężyny.

Lcfr
14-04-07, 07:52
Przelatałem jakieś 80 tysięcy na oryginalnych amorach i twardych -30 sprężynkach. Ostatnio na testerze wyszło, że amory są w dobrym stanie. Więc chyba mogę obalić mit o niszczeniu amorów przez krótsze twardsze sprężyny.

na tych testach "przegladowych" to 14-15letnie auta maja zawsze amory w dobrym stanie ;/ (a nie wierze w to ze takie stare auto majac od poczatku te same amory zachowuje ich sprawnosc po takim czasie..)
te maszyny do badania amorów sa mocno niewymierne...

jjurgiel
14-04-07, 08:19
całe opowiadania już o tym pisano że konstrukcja zawieszenia w Hondach wyklucza badanie na wstrząsarce... po prostu zawsze będzie dobrze :d

prz3mo
14-04-07, 10:35
całe opowiadania już o tym pisano że konstrukcja zawieszenia w Hondach wyklucza badanie na wstrząsarce... po prostu zawsze będzie dobrze :d

To jak sprawdzić czy rzeczywiscie amory są do wymiany ? Oczywiscie mocno wytłuczone to sie czuje od razu podczas jazdy, ale fajnie by było, zeby jednak jakims innym WYMIERNYM sposobem mozna było tez sprawdzić ich stan :D

[ Dodano: Sob 14 Kwi, 2007 ]

całe opowiadania już o tym pisano że konstrukcja zawieszenia w Hondach wyklucza badanie na wstrząsarce...

Zapodaj linka, bo chyba mi to umknęło...

KOWAL ziom
14-04-07, 13:14
no właśnie mi w AUTO WEST powiedzieli żebym jechał na wytrząsarkę i obadał co i jak bo Hania siadła na jedną stronę.

powiedzieli że sprężyny nie halo bo amory są super!!!... więc wymieniłem sprężyny.. i... nic cały czas z jednej strony niżej... czyli coś w tym jest

prz3mo
14-04-07, 13:37
powiedzieli że sprężyny nie halo bo amory są super!!!... więc wymieniłem sprężyny.. i... nic cały czas z jednej strony niżej... czyli coś w tym jest

Było o tym wiele razy na forum, wielu osobom nierówno stoi Civic :)

Ekard
14-04-07, 16:46
powiedzieli że sprężyny nie halo bo amory są super!!!... więc wymieniłem sprężyny.. i... nic cały czas z jednej strony niżej... czyli coś w tym jest

Było o tym wiele razy na forum, wielu osobom nierówno stoi Civic :)

O nie słyszłame o tym, a mi też letko przechyla na lewą strone. :zamkniete oczy:
Po wymianie amorków polepszyło się, ale nie powiem żeby było idealnie.

sunnboy
14-04-07, 16:51
Było o tym wiele razy na forum, wielu osobom nierówno stoi Civic

mnie tam dobrze stoi :afro: civic rzecz jasna :d

[H] Dylu [H]
15-04-07, 10:45
reasumujac raz jeszcze...same springi -40/-40 to zly pomysl ??

potrzebne sa dobre amorki...a na KIT trzeba liczyc minimum 2k pln ??

A co z kupowaniem amorkow i springow osobno...jak kupie sprezyny za ok 400 pln to jakie do tego amory kupic ? chyba wyjdzie taniej niz KIT...

KOWAL ziom
15-04-07, 13:03
może i taniej.. ale moim zdaniem jeślli chodzi o kontakt z podłożem to nie ma co oszczędzać... jak kupujesz KIT to masz już wszystko dopasowane wystrojone, krótko mówiąc wszystko się dogrywa, bo ktoś to już wcześniej wymyślił przetestował...

samemu też można kąbinować... ale różnie to może być (nie mówie oczywiście że to nie możliwe) decyzja należy do Ciebie

jeszcze jedno, w przypadku KIT-ów masz gwarancję nawet i 2 lata...

draffter
15-04-07, 18:49
Pamiętaj o jednym, drobnym szczególe: To jak auto trzyma się drogi, tak ty trzymasz się życia. Nawet jak jeżdzisz delikatnie, raz cie podkusi zeby depnac i to moze byc ten raz. Moim zdaniem (jak mojego poprzednika) nie oszczedzaj, kup kit i jedz bezpiecznie dla siebie i Twoich bliskich.

Wiem ze brzmi to dosc patetycznie (jest taki wyraz? ;) ) ale tak sobie wlasnie mysle.

Lcfr
15-04-07, 20:00
Pamiętaj o jednym, drobnym szczególe: To jak auto trzyma się drogi, tak ty trzymasz się życia. Nawet jak jeżdzisz delikatnie, raz cie podkusi zeby depnac i to moze byc ten raz. Moim zdaniem (jak mojego poprzednika) nie oszczedzaj, kup kit i jedz bezpiecznie dla siebie i Twoich bliskich.

Wiem ze brzmi to dosc patetycznie (jest taki wyraz? ;) ) ale tak sobie wlasnie mysle.

swięte słowa....
moze dlatego tak pisze bo mam koni 1130 ale naprawde uwazam, ze jestb warte tych pieniedzy...

[H] Dylu [H]
16-04-07, 19:44
zasadnicze pytanie...

o ile krocej wytrzymuja zwykle amorki na krotszych springach ?? 20% zywotnosci...30%...40%...??

Qukie
16-04-07, 20:39
zasadnicze pytanie...

o ile krocej wytrzymuja zwykle amorki na krotszych springach ?? 20% zywotnosci...30%...40%...??

Zasadnicza odpowiedź: zapytaj wróżki...










Czy sądzisz, że ktoś może to obliczyć? W grę wchodzą następujące czynniki: jakie masz amorki, w jakim są stanie, olejowe czy gazowe, jak jeździsz, założysz sprężyny -40mm czy - 30mm, a może -35mm, jakie będzie realne obniżenie, czy sprężyny będą twarde, miękkie czy może coś pośrodku, jak będziesz jeździł i ile dziur zaliczasz w miesiącu, z jaką prędkością w nie wpadasz, zdarzenia losowe i wiele innych. Weź sobie odpuść bo z takim podejściem to zmienisz coś w 2027...

prz3mo
16-04-07, 20:41
Dylu [H]]zasadnicze pytanie...

o ile krocej wytrzymuja zwykle amorki na krotszych springach ?? 20% zywotnosci...30%...40%...??

Stary,nie przesadzasz juz troche? Przeciez na takie pytanie nikt Ci nie odpowie...

[H] Dylu [H]
16-04-07, 20:49
nie jestem, jak wiadc niektorzy, typem napalonego malolata co to MUSI miec byle co byle by miec...ja poprostu lubie wszystko wiedziec zanim cos kupie...poznac wszystkie za i przeciw...i za zwyczaj owocuje to pozniej brakiem problemow

Lcfr
16-04-07, 20:54
Dylu [H]]nie jestem, jak wiadc niektorzy, typem napalonego malolata co to MUSI miec byle co byle by miec...ja poprostu lubie wszystko wiedziec zanim cos kupie...poznac wszystkie za i przeciw...i za zwyczaj owocuje to pozniej brakiem problemow

wszystko ok

ale na pewne pytania nie ma jednoznacznie dobrych odpowiedzi...

arek801
17-04-07, 08:42
mam takie dziwaczne pytanie czy jak kupie gwintowane zawieszenie czy da sie je tak rozkręćcie żeby miały wysokości jak oryginalne? a może da sie je jeszcze podwyższyć bo mam felgi 17 i mi sie nie mieszczą ?????

Qukie
17-04-07, 09:09
arek801 jeśli kupisz porządne to tak, jak najbardziej się da

arek801
17-04-07, 09:34
czy zawieszenie dostępne na Allegro np. Premium Tec za 1400zł albo Supersport za 2300zł to są możliwe czy tym nie warto zawracać sobie głowę.. widziałem że na forum ludzie chwalą KONI KIT...

Lcfr
17-04-07, 15:59
czy zawieszenie dostępne na Allegro np. Premium Tec za 1400zł albo Supersport za 2300zł to są możliwe czy tym nie warto zawracać sobie głowę.. widziałem że na forum ludzie chwalą KONI KIT...

jest bardzo obszerny temat na forum o tym zawieszeniu-wystarczy nazwe wpisac w szukajke

Qukie
17-04-07, 21:03
Premium Tec za 1400zł

Czy słyszałeś kiedyś o takiej firmie? Jesteś gotów powierzyć jej swoje życie? Supersport nie jest wysoką półką, ale im jestem gotów uwierzyć. Średnio dobre zawieszenie gwintowane to koszt powyżej 3000 zł więc Supersport jest rozwiązaniem budżetowym. Twoje życie, Twoje pieniądze, Twój wybór.