Zaloguj się

Zobacz pełną wersję : zawias.... zgłupiałem już doszczętnie



urlichvonorzel
24-08-11, 21:02
witam.
rozlały mi sie amorki z przodu i mam do wymiany zawieche w civicu (ej9)
chce wymienić 4 amory i 4 sprężyny na co mam 1000 - 1500złMAX!
szczerze to myślałem nad gwintem ta technix/ tuning art / mts technix ale przeczytałem w innym temacie ze 30 stron różnych opini (że są gówniane a inni że są super, jedni że zaraz sie rozlatują a inni że śmiga długo itd).
dlatego zgłupiałem i nie wiem czy szukać czegoś takiego czy poprostu jakieś normalne amorki i sprężyny kupić i być nieszczęśliwym człowiekiem w lato.

w zimę muszę mieć wysokie auto bo mieszkam na zadupiu a na lato wolał bym mieć niższe (wysokość około palec - 2 palce)

ktoś u nas na ckp sprzedaje używkę gwint ksport za 1000zł ale nie wiem czy brać, trochę boję się kupować używkę.
doradźcie mi proszę.

dodam że nie biorę udziału w żadnych kjs-ach , ale też nie jeżdżę jak jakiś straszny emeryt.
auto głównie służy mi do dojazdów do pracy (około 15 km w jedną str.) i jakieś niedługi trasy... roczny przebieg 10-15tyś.

spychu
24-08-11, 21:05
Kayaba Excel-G + seria spring.

urlichvonorzel
24-08-11, 21:07
nie da rady seria spring bo mam te zdymane nakładki gwintowane :/ a już tego raczej nie chce bo to miękkie gożej niż kiedyś jak miałem serie

Rikoo
24-08-11, 21:19
odkaldaj kase i kup koniego

LIO
24-08-11, 21:50
ktoś u nas na ckp sprzedaje używkę gwint ksport za 1000zł ale nie wiem czy brać, trochę boję się kupować używkę.
doradźcie mi proszę.

ja bym obejrzał i brał jak coś

Emre
24-08-11, 22:09
z tym , ze w przypadku zawiasu samo słowo 'używany' jest dość ogólnikowe... bo równie dobrze może mieć nalatane 500 km jak i 20k km...

chudypiter
24-08-11, 22:16
Weź pod uwagę, że gwint ma często możliwość regulacji od -40 do np -70 mm lub 80 ( nie wiem jak mts, piszę o gwincie weitec-a, i innych za ok 2500zł ). Czyli nawet na najwyższym położeniu i tak będziesz miał gablotę obniżoną - 40 mm.

urlichvonorzel
24-08-11, 23:36
zdaje sobie sprawe ze gwint w najwyzszym polozeniu juz cos obnizy. ale -40 to prawie nic. a z ta urzywka no nawet gosc napisal ze nie ma pojecia ile ma przebiegu bo to z rozbiorki ale wyglada na bdb stan

Wojtec12345678
25-08-11, 02:23
Nie kupuje się używanych rzeczy które są bardzie podatne na zużycie niż inne, można zainwestować w sprężyny używane a nie w amory chyba że naprawde z pewnego źródła

Co do mtsa to zdania są podzielone ponieważ każdy oczekuje od zawiasu czegoś innego, jeden jest bardziej wymagający a inny mniej, stąd te rozbieżności w opiniach,jeżeli jest Ci potrzebna TYLKO regulacja wysokości to kupuj mtsa, jeżeli chcesz do tego jeszcze jakość, to zbieraj na coś innego,ja nie kupuje osobiście mts'a bo cena tego zestawu mówi sama przez sie,i moim wymogiem jest regulacja twardości...

urlichvonorzel
25-08-11, 02:30
dlatego srednio mnie chwycil za serce ten urzywany zestaw.
nie chce jakiegos super twardego zawiasu, zalezy mi tez troche na komforcie

urlichvonorzel
25-08-11, 06:31
a co powiecie na to?? >> http://allegro.pl/zawieszenie-sportowe-supersport-honda-civic-v-5-i1759887252.html
bo rozumiem że gwintu w tej cenie możliwego nie kupię??

LIO
25-08-11, 06:38
gdybacie nad używanym dobrym markowym gwintem, a w ciemno chcecie brać gówniany nowy chiński szajs !!
wiadomo najlepiej wziąć nowy i dobry, ale to większa kasa, ale skoro jest jakiś budżet okreslony, to trzeba znaleźć najlepsze rozwiązanie.

o używanym gwincie napisałem, że trzeba go obejrzeć, zanim sie kupi, a nie brać w ciemno

ja kupiłem za taki pieniądz uzywanego KW inox v2, przelatalem na nim okolo 20kkm i nic się nie dzieje, a jakość i sposób pracy calego zawiasu jest niepodważalnie ileś półek wyżej niz wiekszość innych rozwiązań do tego auta

Emre
25-08-11, 07:01
Lio, ksport to nie jest markowy gwint... :cool:

urlichvonorzel
25-08-11, 07:03
ale na oko to nie zdiagnozuje za bardzo sprzętu.... a 1000zł po pół roku wywalić:/ trochę szkoda.

urlichvonorzel
25-08-11, 16:13
a co powiecie na firmę supersport??

kornel861
25-08-11, 20:53
ja powiem tyle ze to to samo co MTS TA Raceland w styczniu gwint supersporta na allegro byl za 1000pln teraz po 2 sa^^ jakas paranoja:D podniesli cene myslac ze podniosa tym samym jakosc zawiasu:D:D:D:D
jak masz low budget bierz gwint TA z grupowych:D dobry zawias gwnt to tak okolice 3K na starcie.A i tak wiekszosc osob nie wykorzystuje ich na torze itd wiec po co to kupowac....

urlichvonorzel
25-08-11, 21:29
ja napewno nie wykożystam itd, mi chodzi tylko aby sie nie rozleciał po roku.

wymyśliłem jeszcze aby kupić 4 normalne amorki kayaba i 4 sprinki fk -40/-35

Karot
25-08-11, 22:07
to kup MTSa albo TA ja na moim starym TA przelatalem 3 lata i nie narzekam bo wysralo tuleje a nie zawias.Tak wiec do zwyklej jazdy wystarcza a i mozna obnizyc na lato a zima podniesc:D

Wojtec12345678
25-08-11, 22:28
Skoro zaglądają tu ludzie :p to ja się wcisnę z pytaniem bo tam gdzie odświeżyłem temat nikt nie zaglądnął :/

Zna ktoś ten gwint ?Jestem baaardzo ciekaw opini na jego temat , zastanawiam się
nad kupnem,ale myślę że byłbym 1 i królikiem doświadczalnym :p
http://moto.allegro.pl/zawieszenie-gwintowane-mdu-honda-civic-1992-95-i1749651317.html

Myślę że na pewno lepsze niż MTS więc może się zastanów dozbieraj kasy,i może chciałbyś kupić coś tym stylu :p

s3b
25-08-11, 22:59
Ja osobiście również od dłuższego czasu zastanawiam się nad zakupem zawieszenia gwintowanego i również dysponuje na ten cel podobnym budżetem co Ty, najbardziej interesowałoby mnie coś od Koni ew. H&R, ale najgorsze jest to, że takie nowe zestawy kosztują grubo ponad 2000 zł, dlatego zdecydowałem się na tego MTS'a, bo z tego co się dowiedziałem od jednego użytkownika tutaj z forum to amortyzatory dla MTS robi firma Koni. Sprawdzę co ten zawias jest warty, jeśli okaże się kiepski to sprzedam i będę szukał czegoś nowego. Najbardziej przemawia do mnie zestaw Eibach Pro Kit + KYB AGX, ale lipą tego zestawu jest to, że nie można regulować wysokości, a zimą jest to mega potrzebne, bo u mnie pod blokiem również jest tragedia z ilością lodu i śniegu...

spychu
26-08-11, 01:33
dlatego zdecydowałem się na tego MTS'a, bo z tego co się dowiedziałem od jednego użytkownika tutaj z forum to amory.zatory dla MTS robi firma Koni.
Ziom a który szpenio Ci tak powiedział ? :)

Większej bzdury nie słyszałem, MTS to może gdzieś, kiedyś leżał koło Koniego ale nic z nim wspólnego nie ma.
Może nie wiecie i wielu nadaj żyje w przekonaniu, że MTS to mega zachodnia firma a rzeczywistość jest niestety inna, gdyż MTS to polska firma i jej cudowne produkty nie są dostępne nigdzie poza PL.

urlichvonorzel
26-08-11, 03:11
a czy jest jakas roznicz miedzy ta technix , tuning art , a mts technix

LIO
26-08-11, 07:40
no raczej nie ma, a opinie ze to cos sie nadaje, wyglaszaja ludzie, ktorzy sobie tak tłumacza ten swój zakup za 1000pln

sprezyna w tym gwincie zgina sie jak drut wiązałkowy
praca samego amora pozostawia wiele do zyczenia
o jakosci uzytych materialów, które po 1-2 zimach moga sie zużyć, nie wspomne

skoncze kolejny temat mts, ta itp

proponuje Ci wstrzymac sie i dozbierac kase na cos lepszego

s3b
26-08-11, 08:24
Ziom a który szpenio Ci tak powiedział ? :)

A kolega lozek tutaj z forum, bo wymieniliśmy kilka PW i otrzymałem od niego takie info :)

spychu
26-08-11, 09:26
A kolega lozek tutaj z forum, bo wymieniliśmy kilka PW i otrzymałem od niego takie info :)
No raczej nie bardzo :)

Tak jak napisałem w poprzednim poście.

Kras
26-08-11, 09:31
Niestety brutalna prawda w czesciach samochodowych - a tych ciezko pracujacych typu zawiasy czy heble tym bardziej: cena=jakosc, dostaniesz tyle co zaplacisz, przeskoczyc sie tego nie da.

s3b
26-08-11, 10:05
Tak na prawdę nie ma złotego środka, jeśli chodzi o zawieszenie gwintowane, ewentualnie o kit. Też szukam do siebie czegoś ciekawego, ale przyznam szczerze, że nie stać mnie zwyczajnie w świecie na np. Koni 1130 lub inne droższe zabawki, a np. Eibach Pro Kit + KYB AGX to też droga sprawa, bo dla niektórych 1600 zł za taki zestaw to miesiąc pracy, czasami półtora, więc nie ma się co dziwić, że ludzie pchają się tylko w same springi i zostają na seryjnych amortyzatorach. Przyznam szczerze, że jak patrzę na ceny amortyzatorów i sprężyn, ewentualnie kompletnych gwintów dobrych firm to odechciewa mi się tej całej gleby i szczerze wolałbym jeździć "kozą", a przynajmniej mieć kasę zaoszczędzoną na swoje potrzeby, a nie tyrać cały miesiąc lub dwa na to, żeby auto siadło mi na palce, szczególnie jeśli auta służy tylko do jazdy po mieście od punktu A do punktu B.

Ja osobiście wpisałem się na tego MTS'a, ale cały czas się waham czy go wziąć, bo domyślam się, że to chiński krzak, najlepiej wolałbym jakąś markową używkę, ale problem jest tego typu, że obecnie nic ciekawego nie ma w sprzedaży.

AltairV
26-08-11, 10:33
a ja mam amory MTS + Coiloversy Skunk2 i na prawde zawias sprawuje sie *****isie, wpasowal sie w moje mniemania, i wcale nie zachowuje sie tak jak te chinskie coiloversu z allegro po 200zl

mialem do tych amorow kitowe sprezyny ale byly porazka nawet w codziennej jezdzie

urlichvonorzel
26-08-11, 13:05
wru&€$*lem juz na te skrzypiace rozlane amorki z przodu i olalem ten gwint. zamowilem 4 amory gazowe monroe (bo trafily mi sie w dobrej cenie 800 za 4 nowe) i springi eibacha pro za 550zl...
juz nie moglem wytrzymac z tymi skrzypiacymi rozlanymi amorami bo az wstyd bylo jezdzic a pozatym bujalo mnie 10000 razy gozej jak bym tirem jechal' czasem jak wpadlem w dolek i zaczelo pol dnia nim bujac to myslalem ze bede wymiotowal

Wojtec12345678
27-08-11, 22:18
a ja mam amory MTS + Coiloversy Skunk2 i na prawde zawias sprawuje sie *****isie, wpasowal sie w moje mniemania, i wcale nie zachowuje sie tak jak te chinskie coiloversu z allegro po 200zl

mialem do tych amorow kitowe sprezyny ale byly porazka nawet w codziennej jezdzie

Słyszałem że na coliversach jest TOTALNY BETON zero jakiegokolwiek przechyłu czy amortyzacji auta, czym się różnią Skunk2 od tych chinoli ?

urlichvonorzel
27-08-11, 22:29
ja mam te chinole i powiem jedno.... DNO. to gówno zepsuło mi amory, są tak miękkie że to porażka.

Wojtec12345678
27-08-11, 22:37
są tak miękkie że to porażka.

Pierwsze słyszę !

urlichvonorzel
29-08-11, 13:27
mam pytanie.... jak zamontować sprężyny eibacha.. które na przód a które na tył?? bo rozumiem że gęściejszymi zwojami do góry tak??

lozek
29-08-11, 13:38
Tak, tą gęściejszą częścią do góry. Grubsze sprężyny idą na przód.

AltairV
29-08-11, 14:00
Słyszałem że na coliversach jest TOTALNY BETON zero jakiegokolwiek przechyłu czy amortyzacji auta, czym się różnią Skunk2 od tych chinoli ?

firmą? rodzajem i jakością wykonania? nie wiem ale jest naprawde fajnie na tym zawiasie ;)

LIO
29-08-11, 14:27
mam pytanie.... jak zamontować sprężyny eibacha.. które na przód a które na tył?? bo rozumiem że gęściejszymi zwojami do góry tak??

spręzyna w górnej części powinna być "spłaszczona" - ścięta, tak by dobrze przylegała do niej czapka
w górnej części będą gęściej zwoje niż na dole

przykładowa fotka springów weiteca
http://img856.imageshack.us/img856/2623/20110725017.jpg

z lewej przód
z prawej tył

urlichvonorzel
29-08-11, 16:43
spręzyna w górnej części powinna być "spłaszczona" - ścięta, tak by dobrze przylegała do niej czapka
w górnej części będą gęściej zwoje niż na dole

przykładowa fotka springów weiteca
http://img856.imageshack.us/img856/2623/20110725017.jpg

z lewej przód
z prawej tył

w tych eibachach nie ma splaszczonych czesci springow, wstawie foto jak wroce wieczorem do domu. tak czy siak rozumiem ze gesciejszymi zwojami od gory i grubsze springi na przod

maciu$
29-08-11, 20:35
Najprościej poznać VA-przód HA tył.

urlichvonorzel
29-08-11, 23:03
Najprościej poznać VA-przód HA tył.
super, dzięki!!!!

patrzyłem na te Spłaszczone końce i tylko przednie mają "spłaszczony" zwój
http://img809.imageshack.us/img809/8991/zdjcie0052a.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/809/zdjcie0052a.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)
http://img838.imageshack.us/img838/8030/zdjcie0053c.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/838/zdjcie0053c.jpg/)

Uploaded with ImageShack.us (http://imageshack.us)

lozek
29-08-11, 23:15
Lewa tył prawa przód