Zobacz pełną wersję : tankowanie do pełna
przy zapaleniu się rezerwy przejechalem ok 5 kilometrów i podjechałem zatankować i przy 24 litrach "pistolet" w dystrybutorze juz zaczyna "puszczać". dlaczego tak wczesnie skoro z rezerwą mam niecałe 30 litrów. ile ma zbiornik paliwa w civic 1,4i hatchback 75KM, 1998??
Wyciagnij troche pistolet (ułóż pod innym kątem jakby) i bedzie OK....
Tez tak czasem mam, pomaga wtedy wlasnie to co wyzej napisałem.
Zbiornik masz pojemności 45l.
wiem, ze to brzmi smiesznie ale mozesz bujnac autem - mi w fiescie ze 2-3l wiecej wchodza w ten sposob :)
dzięki za porady, próbuje...
Pamietaj jeszcze o jednym - wskaznik poziomu paliwa w Civicu jest bardzo niedokładny. Po przesiadce z Mazdy lekko sie zdziwiłem, ze tak jest. Inni uzytkownicy to potwierdzają. Ale to nie problem, kwestia przyzwyczajenia, z czasem to wyczujesz.
no coraz bardziej to wyczuwam ale chyba rezerwa jak juz się zapala to dobrze a nie przy 10 litrach w baku?
no coraz bardziej to wyczuwam ale chyba rezerwa jak juz się zapala to dobrze a nie przy 10 litrach w baku?
Ja u siebie nie mam akurat kontrolki rezerwy.
Jesli posiadasz takową to zapala sie wtedy (mniej wiecej) jak masz w baku 9 litrów.
no to ładnie... czyli spokojnie ze 130 km jeszcze do zrobienia... zupełnie bez sensu, jaki jest sposób na sprawdzenie oprócz "zatrzymania się" z braku paliwa?
jaki jest sposób na sprawdzenie oprócz "zatrzymania się" z braku paliwa?
heheh... Stary, ale po chcesz dopuscic do sytuacji, ze nie bedzie nic w baku? Bo nie bardzo rozumiem..
Jesli posiadasz takową to zapala sie wtedy (mniej wiecej) jak masz w baku 9 litrów.
Nie wydaje mi sie Prz3mo... Ja na rezerwie przy delikatnej jezdzie zrobilem raz 30 km i braklo :/
nie nie o to mi chodziło, chciałem wiedzieć jak sprawdzić dokładnie poziom paliwa w momencie zapalenia się rezerwy ( wydaje mi się że 8-9 to bardzo dużo)...
Nie wydaje mi sie Prz3mo... Ja na rezerwie przy delikatnej jezdzie zrobilem raz 30 km i braklo :/
To ciekawe, bo w 99% aut jakichkolwiek marek rezerwa jest policzona na ok. 100 km (pomijam maluchy i tego typu wynalazki).
W Civicu 6 gen. ( o tym mowa tutaj) jest wlasnie ok. 9 litrów z tego co pamietam...
No, ale tak jak pisalem wyzej, wskaznik poziomu paliwa dokładny w Civicach raczej nie jest, wiec....
Nie wydaje mi sie Prz3mo... Ja na rezerwie przy delikatnej jezdzie zrobilem raz 30 km i braklo :/
też raz tak miałem :) :)
ogólnie wskaznik poziomu, jak i rezerwa działa bardzo niedokładnie.
Ja tankuję do pełna zaraz po przejechaniu 500 km, lub gdy auto zaczyna zapalać za drugim razem.
właśnie w tym problem, żeby ustalić dokładnie jeśli chodzi o konkretny samochód
ja przejechalem raz 10 km na rezerwie. Postawilem auto pod skosem, z gorki stalo... I nie chcial zapalic :/ Takze za duzo tam nie zostaje... Jak jade i zapala mi sie rezerwa (zapala a nie mruga) to wiem juz ze musze rozgladac sie za stacja benzynowa... I moze powiem jeszcze tak. Jechalem w trasie zapalila sie rezerwa, przejechalem okolo 25 km i zatankowalem to weszlo mi do baku 43 litry...
kiedys sprawdzalem ile mi na rezerwie zostaje i wyszlo 4l, przypominam ze mam 5gen :aloha:
OK, a czy jazda na rezerwie ma jakieś negatywne konsekwencje oprócz możliwego niekontrolowanego stanięcia? Podobno można zatrzeć pompke paliwa... tak tylko słyszałem. U mnie rezerwa ma 7 litrów - tyle jest w momencie pierwszego zapalenia się kontrolki na płaskim, bak ma 55 ale ja mam angielke MA9
Co do tankowania na full to czasem trzeba troche odczekać jak pistolet zaczyna odbijać, potem go troche wysunąć i po troche dolewać, ew. bujnąć samochodem żeby sie lepiej odpowietrzyło. Za wschodnia granicą są też takie cyrki że autem wjeżdża sie jedną strona do rowu albo na drewniany klocek żeby zatankować pod sam korek i jak naj więcej wwieźć do Polski :d
OK, a czy jazda na rezerwie ma jakieś negatywne konsekwencje oprócz możliwego niekontrolowanego stanięcia? Podobno można zatrzeć pompke paliwa... tak tylko słyszałem.
mozesz zapuscic do pompy i ukladu fafoly z dolu baku i zalatwic auto.
"mozesz zapuscic do pompy i ukladu fafoly z dolu baku i zalatwic auto."
ja tak włąśnie zrobiłem i to dwa razy
To co? Filtr paliwa nie spełnił swojego zadania?
a czy jest taka mozliwość, że przez to że jest końcówka paliwa to o kilka sekund dłużej "kręci" zanim odpali rano?? wydaje mi się, że własnie tak jest ostatnio, ale może to przypadek
a czy jest taka mozliwość, że przez to że jest końcówka paliwa to o kilka sekund dłużej "kręci" zanim odpali rano?? wydaje mi się, że własnie tak jest ostatnio, ale może to przypadek]
Moze... i jest to normalne...przekrec wowczas dwa razy zaplon aby podal dwa razy paliwo i cyknie za pierwszym razem :agent:
U mnie od ciaglego zaswiecenia kontrolki w baku znajduje sie 6-7litrow. Pomiar powtarzalny, wiec powoli zaczynam ufac temu co wskazuje i wiem ile i jak moge przejechac:) pzdr
tomekpoznan
14-04-07, 16:21
u mnie tez jak sie swieci rezerwa to zostaje kolo 7-6 litrow. a jak juz malo paliwka w baku to ciezko jej sie odpala i dlatego zawsze leje do pelna i zadko mam mniej niz 15 l w baku i problemu nie mam ze gdzies stane po drodze
a u mnie nigdy sie kontrolka nie zapala.. nie ma? nie działa? jak wskazowka wchodzi na czerwone pole.. jade dolac benzyny.. po co sie zorczarowac :)
[H] Dylu [H]
24-04-07, 06:47
a u mnie nigdy sie kontrolka nie zapala.. nie ma? nie działa? jak wskazowka wchodzi na czerwone pole.. jade dolac benzyny.. po co sie zorczarowac :)
w naszych hondach, timo-hg, nie ma kontroli rezerwy, takze nie warto czekac az sie zapali bo mozna sie "przejechac" a raczej zatrzymac :) przy wejsciu na czerwone pole masz ok 5-6 l w baku czyli wyliczone 50km na rezerwe...
a co do tankowania...leje zawsze do pelna 98 :aloha:
Cześć . A u mnie jest jeszcze inaczej , nie mam kontrolki od rezerwy . Ostatnio jak miałem milimetr do rezerwy podjechałem na stacje i weszło 24 litry strasznie mnie to denerwuje . Nie można tego jakoś wyregulować ? Lubię takie wyznania ma ktoś jakiś pomysł ?? . Nie wiem dlaczego tak jest ale zawsze jak kupuję samochód wkurzam się bo pasy bezpieczeństwa też jakoś nie zwijają się szybko tak jak bym chciał . Nauczyłem się już jak to się robi . Troszkę zabawy i jest super :) Tylko nie myślcie że robie coś źle po mojej przeróbce pasy działają jak orginalne :)
Jakiej przeróbce?
Trzeba po prostu skręcić bardziej sprężynę , ze dwa trzy obroty i jest ok . ;)
Dylu [H]]leje zawsze do pelna 98
Tylko pytanie po co lejesz to 98 ? Twoj silnik jest przystosowany do paliwa 95 oktanow i jak wlejesz 98 to Ci nic nie da...
Biorąc pod uwagę, że u nas benzyna ma zwykle zawyżoną liczbe oktanów, to da. Bo powiedzmy 98 bedzie mialo 95 :/ A moich doświadczeń - lepsza kultura pracy silnika oraz troche mniej pali.
Dylu [H]]leje zawsze do pelna 98
Tylko pytanie po co lejesz to 98 ? Twoj silnik jest przystosowany do paliwa 95 oktanow i jak wlejesz 98 to Ci nic nie da...
wiesz Matey, Dylu to dziany gość ! :agent: :d
To ja sie jeszcze dopisze, max nalałem 25 litrów, a wskazówka była już na najniższej kresce może nawet troche pod. Może wskazówka jest delikatnie rozkalibrowana? Nie przeszkadza mi to jakoś nadzwyczajnie przynajmniej wiem ze mam jakis zapas :)
W coupe Vgen jest 40 litrów pojemność?
[H] Dylu [H]
24-04-07, 17:24
Dylu [H]]leje zawsze do pelna 98
Tylko pytanie po co lejesz to 98 ? Twoj silnik jest przystosowany do paliwa 95 oktanow i jak wlejesz 98 to Ci nic nie da...
na zbiorniku 98 robie ok 50 km wiecej niz na zbiorniku 95, zawsze z tej samej stracji - wynik jest powtarzalny, do tego kultura pracy silnika jest wyzsza...i nawet nie staraj sie wmowic mi ze jest inaczej bo testowalem to na Hondzie jak i na porzednim moim aucie...lanie 95 to pozorna oszczednosc...
po za tym paliwo 95 jako bardziej popularne i bardziej sprzedawalne czesciej sie "chrzci" nawet na dobrych stacjach...wykazaly to badania. 98 w znakomitej wiekszosci przypadkow byla popsotu lepszej jakosci...a zaplacenie 5 pln wiecej za to ze naleje zbiornik 98 a nie 95 nie jest dla mnie przerazajace, majac na uwadze ze leje statystycznie lepsze, czystsze i dajace wyzsza kutlure pracy paliwo...
[H] Dylu [H], chyba nastepnym razem pojde w Twoje slady ;D
Dylu [H]]leje zawsze do pelna 98
Tylko pytanie po co lejesz to 98 ? Twoj silnik jest przystosowany do paliwa 95 oktanow i jak wlejesz 98 to Ci nic nie da...
Prosto mówiąc tu nie chodzi o oktany tylko o jakość droższego paliwa ;)
moja 1.3 pali 8l latem, wiadomo czasem sie depnie ;(
jedyne co moge powiedziec to to, ze nie warto dopuszczac do spalenia calej zupy, u mnie 2 razy skonczylo sie to pchaniem przez pol miasta na stacje, a i tak po wlaniu nie odpalil, okazalo sie ze cos tam sie zapchalo i kosztowalo mnie to 80zl (moze mnei wycykali)
maciek7600
24-04-07, 21:38
w moim vti rezerwa ma 5l sprawdziłem to kiedy kontrolka paliwa zaczyna mrygac nalewam do pełna i patrze ile literków wchodzi a ile spala można obliczyc dzieląc ilość paliwa wlanego do pełna przez ilość kilometrów przejechanych.
ok, skoro wskazniki paliwa sa tak wadliwe, to w ilu procentach prawdziwy jest odczyt jesli auto powiedzmy przez noc stoi na plaskim i wskazowka pokazuje polowe baku? czy rzeczywiscie mam polowe ?
[H] Dylu [H]
26-04-07, 19:29
ok, skoro wskazniki paliwa sa tak wadliwe, to w ilu procentach prawdziwy jest odczyt jesli auto powiedzmy przez noc stoi na plaskim i wskazowka pokazuje polowe baku? czy rzeczywiscie mam polowe ?
niestety niekoniecznie...
mi sie czasami zdarza wsiasc rano do auta, na wskazniku 1/2 zbiornika...w ciagu dnia zrobie moze 30 km i pod wieczor mam juz 1/4 zbiornika...tak wiec kiszka
Kurcze Panowie to nie ma jakiejś metody na ten wskaźnik ?
Szlag mnie trafia :djablek: To w 126p kiedyś dało rade "jakoś" ustawć a w Civicu nie da rady ? :/ ??
[H] Dylu [H]
26-04-07, 22:24
Kurcze Panowie to nie ma jakiejś metody na ten wskaźnik ?
Szlag mnie trafia :djablek: To w 126p kiedyś dało rade "jakoś" ustawć a w Civicu nie da rady ? :/ ??
chyba trzeba nauczyc sie z tym zyc...wole civa z taka wskazowka niz 126p z lepsza :)
Widac wszyscy mamy podobne problemy, ja takze zaobserwowalem ze paliwo najlepiej lac wkladajac "lejek" pod katem.Wskaznik paliwa dziala jak chce, jezdzisz jezdzisz dlugo nie ubywa, nagle znika polowa:).Jak depniesz mocniej to zaraz idzie w dól czasem bardzo duzo.U mnie od czerwonej kreski, bo kontrolki nie posiadam..pojade jeszcze ok 60km..
Jak mam malo paliwa, samochod napewno dluzej kreci..dlatego nie dopuszczam do takiej sytuacji.No i napewno nie odczuwam roznicy jazedzac na 98 wiec leje 95..kiedys gosc na statoil zapytal czemu leje 98? ..bo kiedys mi sie to zdarzylo..wiec jesli pracownik twierdzi ze nie ma roznicy to chyba nie ma:)PZDR
[H] Dylu [H]
27-04-07, 10:41
.No i napewno nie odczuwam roznicy jazedzac na 98 wiec leje 95..kiedys gosc na statoil zapytal czemu leje 98? ..bo kiedys mi sie to zdarzylo..wiec jesli pracownik twierdzi ze nie ma roznicy to chyba nie ma:)PZDR
no jezeli oczekujesz przyrostu mocy po zalaniu 98 to faktycznie nie ma sensu jej lac...a czemu jednak jest sens...pisalem o tym wyzej...i sa to moje wlasne doswiadczenia, a nie historyjka, ktora slyszalem...
No i napewno nie odczuwam roznicy jazedzac na 98 wiec leje 95..kiedys gosc na statoil zapytal czemu leje 98? ..bo kiedys mi sie to zdarzylo..wiec jesli pracownik twierdzi ze nie ma roznicy to chyba nie ma:)PZDR
Dziwny ten pracownik stacji, zawsze namawiają na droższe paliwo i twierdzą że jest lepsze... Z eurosuper 95 to loteria, raz trafisz na dobry sort i auto jeździ normalnie, czasem pójdzie szit i samochód sie krztusi, dusi i szarpie. Na droższym paliwie (98, 95v) takiego zachowania niedoświadczyłem, silnik pracuje lepiej i pewniej. Kiedyś tankowałem też 92 i samochód jeździł normalnie tylko spalanie było nieco większe.
No i napewno nie odczuwam roznicy jazedzac na 98 wiec leje 95..kiedys gosc na statoil zapytal czemu leje 98? ..bo kiedys mi sie to zdarzylo..wiec jesli pracownik twierdzi ze nie ma roznicy to chyba nie ma:)PZDR
Dziwny ten pracownik stacji, zawsze namawiają na droższe paliwo i twierdzą że jest lepsze... Z eurosuper 95 to loteria, raz trafisz na dobry sort i auto jeździ normalnie, czasem pójdzie szit i samochód sie krztusi, dusi i szarpie. Na droższym paliwie (98, 95v) takiego zachowania niedoświadczyłem, silnik pracuje lepiej i pewniej. Kiedyś tankowałem też 92 i samochód jeździł normalnie tylko spalanie było nieco większe.
co ja sie nad tym nadumalem, a ze to benzyna nie pomyslalem. zmiana stacji z bp moze na shell :speszony:
co ja sie nad tym nadumalem, a ze to benzyna nie pomyslalem. zmiana stacji z bp moze na shell :speszony:
Jeśli zawsze tankujesz w jednym miejscu i auto nieciekawie Ci pracuje to warto spróbować przynajmniej dwa razy zatankować gdzie indziej, marka stacji nie ma tu raczej znaczenia jeśli chodzi o zwykłą 95. Powody szarpania silnika mogą być różne, niekoniecznie b\zła benzyna. Mi po zalaniu dobrym paliwem, wymianie filtra paliwa i resecie przestał szarpać i mulić ale bez jakiejś rewolucji. Ale nie o tym temat...
No dobrze. Tak czytam sobie posty o paliwie. Kupiłem EJ9 trzy miesiące temu i też chcę sprawdzić ile pali i wyczuć rezerwe, ale....
... czy to normalne, że jak w baku było 5 litrów (stwierdzam to po zatankowaniu 40 litrów, to pierwszego odbicia pistoletu) to auto po dłuższym staniu (noc) dłużej kręci, żeby odpaliłć?, przecież jeszcze jest 5 litrów!!!
... jadąc w trasę zatankowałem do pełna (do pierwszego odbicia,ten sam dystrubutor), zrobiłem 620 km i wskaźnik był na czerwonym polu, więc jadę do pełna dolać, no i wlałem 37 litrów.
Czasami mam wrażenie, że w moim baku nie mieści się 45l tylko mniej....
skolopendra
06-08-07, 20:45
dłużej kręci, żeby odpaliłć?, przecież jeszcze jest 5 litrów!!!
tak się właśnie dzieje ,i jest to prawie normalny objaw ;)
Jest na to prosty sposób i był on już tutaj podany - wystarczy dwa razy przekręcić stacyjke przed odpalaniem, wtedy pompa dwa razy podaje paliwo i pali na dotyk, przynajmniej tak jest u mnie. Chociaż ja żadko jeżdże na rezerwie, bo raz, ze szkoda syf ściągać z baku, a dwa, po przejściach z poprzednim samochodem na gaz panicznie boje się zabraknięcia paliwa :d
JeNNy_forever
06-08-07, 23:01
korzystając z okazji odkopania tego tematu chciałem zapytać jaki jest bak w EG4/1992/D15B2 bo różnie tutaj różni Hondziarze :chinczykk: podają? 42 czy 45 litrow?
A co do wskaźnika to on chyba pracuje na podstawie porównywania podciśnienia w układzie...nie sądzicie?kiedys na parkingu (w zbiorniku rezerwa) krecilem silnik przez chwile zeby sprawdzic ladowanie alternatora i jak spojrzałem na wskaźnik to doszedl powyżej połowy.Zauważcie że jak zatankujecie i nie odpalicie auta to nawet w pozycji zapłon wskazówka sie nie poruszy...dopiero po odpaleniu silnika zaczyna sie ustawiać..Dlatego myśle ze to tak działa...niech ktoś poprawi jak sie myle...
majlo_civic
07-08-07, 00:49
Rzeczywiście. Wczoraj tankowałem prawie do pełna i po tankowaniu wskazówka jak była na czerwonym polu tak na nim została. Dopiero po odpaleniu silnika poszła w górę. Może masz więc rację z tym podciśnieniem.
A co do wskaźnika to on chyba pracuje na podstawie porównywania podciśnienia w układzie
bzdura, jest przecież pływak
Zauważcie że jak zatankujecie i nie odpalicie auta to nawet w pozycji zapłon wskazówka sie nie poruszy...dopiero po odpaleniu silnika zaczyna sie ustawiać..
wskazówka chodzi bardzo wolno ze względu na budowę wskaźnika który pokazuje poziom paliwa również po wyłączeniu zapłonu, to nie jest zwykły wskaźnik że od razu zareaguje na wskazanie tylko układ dwóch skrzyżowanych cewek czy jakoś tak, bardzo wolno reaguje ale po odłączeniu zasilania pozostaje w ostatniej swojej pozycji
Nie wiem dlaczego tak jest ale zawsze jak kupuję samochód wkurzam się bo pasy bezpieczeństwa też jakoś nie zwijają się szybko tak jak bym chciał . Nauczyłem się już jak to się robi . Troszkę zabawy i jest super :) Tylko nie myślcie że robie coś źle po mojej przeróbce pasy działają jak orginalne :)
Efyr napisał/a:
Jakiej przeróbce?
Trzeba po prostu skręcić bardziej sprężynę , ze dwa trzy obroty i jest ok . ;)
A gdzie ta sprężyna jest ? za boczkiem przy tylnich siedzeniach ? trzeba ją zdejmować ? Też mnie to denerwuje :djablek:
korzystając z okazji odkopania tego tematu chciałem zapytać jaki jest bak w EG4/1992/D15B2 bo różnie tutaj różni Hondziarze :chinczykk: podają? 42 czy 45 litrow?
jeszcze nigdy nie zalalem 45 l
Ja mam napewno pływak. Po zatankowaniu przekreciłem stacyjke ale nie odpalałem i sie podniosł wskaznik.
hmmm no to siem pomylilem... ;) :bicie:
jeszcze nigdy nie zalalem 45 l
dwa razy udało mi się wcisnąć ponad 47 a raz 48, zwróciłem uwagę na ten fakt pani na stacji że coś nie teges mają liczydła a ona wytłumaczyła mi że w baku mam 45 a 3 w tej rurze od wlewu do baku :aloha:
powiem ci, ze to pewnie dlatego, ze zawsze cos mi zostaje w baku. staram sie nie wyjezdzac benzyny prawie do zera. zwlaszcza z tym wskaznikiem i z moja noga trudno mi trafic kiedy mi braknie. mialem raz tak z kaszlakiem i od tamtej pory staram sie nie wozic ani kanistra, ani czekac na ostatnia chwile, zwlaszcza, ze Hanka to cos wiecej niz auto:)
jeszcze nigdy nie zalalem 45 l
dwa razy udało mi się wcisnąć ponad 47 a raz 48, zwróciłem uwagę na ten fakt pani na stacji że coś nie teges mają liczydła a ona wytłumaczyła mi że w baku mam 45 a 3 w tej rurze od wlewu do baku :aloha:
W taki sposób właśnie naciągaja stacje benzynowe...szczerze mowiac ciezko mi uwierzyc zeby 3l byly w rurce...no i musialbys jeszcze wyjechac zbiornik do dna...
dwa razy udało mi się wcisnąć ponad 47 a raz 48, zwróciłem uwagę na ten fakt pani na stacji że coś nie teges mają liczydła a ona wytłumaczyła mi że w baku mam 45 a 3 w tej rurze od wlewu do baku
no to Stary w takiej sytuacji grzecznie prosisz panią o paragon i nic nie mówiąc zgłaszasz sprawe do jakiegoś rzecznika praw konsymenta czy coś i kobitke udupiasz. Bo nie dość, ze pewnie dziadostwo leją to jeszcze na dystrybutorze kantują.
A co do liczników, to zastanawia mnie bardzo na jakiej zasadzie one działają, bo dziwne dla mnie jest to, ze jak pocisne troche auto to mi na wskaźniku wyraźnie ubywa, a jak potem jade spokojnie to sie wskazówka podnosi do góry. Dlaczego tak jest ?? Czy on mierzy zużycie chwilowe ?? Czy może jak sie ciśnie to pompa wiecej ze zbirnika pompuje, a potem to wraca niewykorzystane ?? Sam nie wiem...
kobitke udupiasz a co taka kobitka/facet za kasa jest winna/winny ... zastanów się co piszesz.
A co do liczników, to zastanawia mnie bardzo na jakiej zasadzie one działają, bo dziwne dla mnie jest to, ze jak pocisne troche auto to mi na wskaźniku wyraźnie ubywa, a jak potem jade spokojnie to sie wskazówka podnosi do góry. Dlaczego tak jest ?? Czy on mierzy zużycie chwilowe ?? Czy może jak sie ciśnie to pompa wiecej ze zbirnika pompuje, a potem to wraca niewykorzystane ?? Sam nie wiem...
nalej sobie wody do pojemnika i gwałtownie przesuń go do przodu, zobacz co się będzie działo z wodą i wyobraź sobie jak może zachować się pływak ...
U ojca w Lagunie jest tak, że stan paliwa jest sprawdzany przy rozruchu, a potem wyliczane zużycie paliwa z wtryskiwaczy. Dlatego po dłuższym odcinku jazdy na gazie pokazuje już rezerwe, a po ponownym uruchomieniu wraca na swoje miejsce wskazówka. Ale wątpię aby tak było w Civicu
ojca w Lagunie jest tak, że stan paliwa jest sprawdzany przy rozruchu, a potem wyliczane zużycie paliwa z wtryskiwaczy. Dlatego po dłuższym odcinku jazdy na gazie pokazuje już rezerwe, a po ponownym uruchomieniu wraca na swoje miejsce wskazówka. Ale wątpię aby tak było w Civicu
pływak, płyyywak, PŁYWAK :bicie:
Przecież ja nie twierdze, że tak jest w Civicu. Napisałem, że jest jeszcze taka możliwość, ale w Naszych generacjach nie ma licznika spalania chwilowego, więc takiego rozwiązania nie ma.
słuchajcie jeszcze tego nie opatentowałem ale zauważyłem że jak podjade na tank sztela ( stacje ) odkręce koreczek to strasznie zasysa powietrza do baku może gdy pompka wyciaga paliwko z baku robi sie jakieś podciśnienie i dlatego te nasze wskazówki tak wariują . wiec sposób prosty: spróbować nie dokręcać korka wlewu paliwa ewentualnie jakoś podłożyć coś. tak aby był dostęp powietrza i sprawdzic Pozdrowionka
syczenie to całkowicie naturalny objaw. Nalej w butelke benzyne postaw na dzien dwa i odkręć. Nie musisz nią trząść i i tak będzie syczała. W każdym samochodzie syczało mi z baku.
nie zasysa tylko wypucha powietrze z baku.. jak wiadomo każde paliwo paruje, w baku robi ci się podciśnienie i dlatego przy odkręcaniu robi sssssssyyyyyk.. Nom a to że podłożysz coś pod korek paliwa albo nie dokręcaj na ful to napewno ci coś da.. to że będzie ci wyparowywać paliwo..
Zrób eksperyment..
zalej w butelkę paliwa (1litr) i nie zakręcaj butelki, postaw powiedzmy w nie nasłonecznionym miejscy na 2dni.. i zobacz ile ubyło :aloha:
jeszcze nigdy nie zalalem 45 l
dwa razy udało mi się wcisnąć ponad 47 a raz 48, zwróciłem uwagę na ten fakt pani na stacji że coś nie teges mają liczydła a ona wytłumaczyła mi że w baku mam 45 a 3 w tej rurze od wlewu do baku :aloha:
W taki sposób właśnie naciągaja stacje benzynowe...szczerze mowiac ciezko mi uwierzyc zeby 3l byly w rurce...no i musialbys jeszcze wyjechac zbiornik do dna...
Ostatnio tankowałem na stacji bliska w warszawie przy ul. Górczewskiej 52 zdziwiłem się trochę jak do zbiornika 45 l nalałem 46 l do pierwszego odbicia. Na stację przyjechałem na zapalonej rezerwie - ciągle na której to zrobiłem max 20 km. Grzecznie zapytałem czy jest to możliwe więc gość mi odpowiedział że jak najbardziej i że producenci zaniżają pojemność zbiorników, i że u nich wszystko jest na pewno ok bo dystrybutory przed kilkoma dniami były legalizowane. W sumie to już nie wiem czy producent zaniża pojemność zbiornika czy stacja kantuje. Jak myślicie?? Silnik w mojej hondzie to d15z8 więc jest bardzo oszczędny pali ok 6l w cyklu mieszanym więc jak rezerwa zapaliła na ciągło to powinno zostać ok 6l w zbiorniku przejechaniu na niej 20 km to i tak powinno zostać jeszcze ok 3-4l więc wychodzi że mam zbiornik o pojemności ok 49-50l. Bardzo prosze o wypowiedzi bo zanim sprawę gdzieś nagłośnię bardziej to chciałbym mieć pewność.
znalazłem zdjęcie z 48 literkami :aloha:
http://images30.fotosik.pl/64/26c3ff54e9df4054.jpg (www.fotosik.pl)
a ja ostatnio wlalem 46 litrow do hani, nie wiem ile bylo bo mam uszkodzony wskaznik paliwa i smigam na wyczucie, tzn na zasadzie licznika kilometrow, wiem ile mi auto pali wiec jestem spokojny, zawsze zakladam ze pali mi 8 litrow (d13b2) czyli licze ze sporym zapasem bo jezdze w cylku mieszanym.wiem jedno, za duzo weszlo na bank.
Ostatnio tankowałem na stacji bliska w warszawie przy ul. Górczewskiej 52 zdziwiłem się trochę jak do zbiornika 45 l nalałem 46 l do pierwszego odbicia. Na stację przyjechałem na zapalonej rezerwie - ciągle na której to zrobiłem max 20 km. Grzecznie zapytałem czy jest to możliwe więc gość mi odpowiedział że jak najbardziej i że producenci zaniżają pojemność zbiorników, i że u nich wszystko jest na pewno ok bo dystrybutory przed kilkoma dniami były legalizowane. W sumie to już nie wiem czy producent zaniża pojemność zbiornika czy stacja kantuje. Jak myślicie?? Silnik w mojej hondzie to d15z8 więc jest bardzo oszczędny pali ok 6l w cyklu mieszanym więc jak rezerwa zapaliła na ciągło to powinno zostać ok 6l w zbiorniku przejechaniu na niej 20 km to i tak powinno zostać jeszcze ok 3-4l więc wychodzi że mam zbiornik o pojemności ok 49-50l. Bardzo prosze o wypowiedzi bo zanim sprawę gdzieś nagłośnię bardziej to chciałbym mieć pewność.
kolego pojemnosc baku w twoim aucie to 55l
kolego pojemnosc baku w twoim aucie to 55l
serio mowisz? zawsze myslalem ze 45
nie sprzeczam sie ale jestem na 99% pewny ze tak jest
V gen ma zbiornik 45l i nie ma innych pojemności...
tez mi sie tak wydaje :) a mam 5 gen d13b2 ... a moze czyms innym jezdze? pojde na parking sprawdze...
...wow zapomnialem mam CTRa ale fajnie :)
kolego pojemnosc baku w twoim aucie to 55l
serio mowisz? zawsze myslalem ze 45
nie sprzeczam sie ale jestem na 99% pewny ze tak jest
chodzilo mi o wersje 5d i aerodeck(bo taka mial kolega Trochon)
V gen ma zbiornik 45l i nie ma innych pojemności...
Wątpię aby mój miał tyle samo a też V gen
http://img441.imageshack.us/img441/6986/bakgt7.th.jpg (http://img441.imageshack.us/my.php?image=bakgt7.jpg)
Zbiornik jest podzielony na dwie części przez wał, dlatego dwie pompy i zapewne mniejsza pojemność.
Efyr, ale Ty jesteś inny ;)
Zawsze coś tak czułem :placze:
V gen ma zbiornik 45l i nie ma innych pojemności...
mi sie zawsze wydawalo ze pojemnosc baku w d13b2 jest mniejsza niz np. d15b2, wogole baki w tych autach sa inne....
a co do stacji benzynowych to nie liczyl bym na to ze liczydlo na dystrybutorze oszukuje, takie stacje maja zbyt duze pieniadze do stracenia jesli tak by bylo i ktos by to zauwazyl, a napewno by zauwazyl a zbyt malo do zyskania...
maciek7600
26-08-07, 21:36
No dobrze. Tak czytam sobie posty o paliwie. Kupiłem EJ9 trzy miesiące temu i też chcę sprawdzić ile pali i wyczuć rezerwe, ale....
... czy to normalne, że jak w baku było 5 litrów (stwierdzam to po zatankowaniu 40 litrów, to pierwszego odbicia pistoletu) to auto po dłuższym staniu (noc) dłużej kręci, żeby odpaliłć?, przecież jeszcze jest 5 litrów!!!
... jadąc w trasę zatankowałem do pełna (do pierwszego odbicia,ten sam dystrubutor), zrobiłem 620 km i wskaźnik był na czerwonym polu, więc jadę do pełna dolać, no i wlałem 37 litrów.
Czasami mam wrażenie, że w moim baku nie mieści się 45l tylko mniej....
to teraz przelicz zurzycie paliwa na 100 km 37l dzielone na 620km to wychodzi 0,059 i to razy100 wychodzi 5,9l/100km czyli to dobry wynik a naszy hankach sa zbiorniki 45l pod korek.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.