PDA

Zobacz pełną wersję : Jak docierać silnik po wymianie pierścieni?



Spike
12-04-07, 09:33
Proszę o podpowiedź: Jak poprawnie dotrzeć silnik D15B7, 1.5 16V po wymianie pierścieni. Wymieniłem pierścienie, uszczelniacze zaworowe, dotarłem zawory itd. Przejeździłem już prawie 1500km z lekką nogą, obroty 2-3 tys., głównie w trasie na 5 biegu do 70-80. Jak jeździć żebym sobie nie wyhodował muła, ale też żebym go nie zarżnął od razu. Autko musi później jeździć raczej na sportowo. Dodam że pierścienie kupowałem z firmy TP (chyba taikoku) w Hipolu - podobno lepsze od CTI, mają być bardziej wytrzymałe do zastosowań sportowych.

Napiszcie czy coś zmienić, czy to dobrze czy źle to co piszę i jak długo to ciągnąć zanim zacznę znowu wciskać do 6-7 tys.

Pzdr.

Furious
12-04-07, 09:58
Jak zrobiles 1500km to juz po docieraniu :D


Ja docieralem tak:
0. skladasz silnik
1. nowy filtr oleju, zalewasz minerał
2. odpalasz samochod trzymajac go przez 15min na obrotach miedzy 2-3k
3. zlewasz stary olej
4. nowy filtr oleju, zalewasz mineral
5. jezdzisz przez 800-1000km, malo obciazajac silnik, lekkie wychylenia przepustnicy, w zmiennych obrotach, polecana jest jazda w miescie, NIE w trasie, po 200-300km mozna powoli wchodzic na coraz wyzsze obroty 3-4k, pozniej czasami dochodzac do 5k
6. po 800-1000km, nowy filtr oleju, zalewasz docelowy olej (syntetyk) i smigasz, silnik dotarty

Spike
12-04-07, 10:13
Dzięki Tomku za potwierdzenie. Też tak myślałem, że ileż można jeździć tak wolno. Tylko że ja na początku zrobiłem ok. 200-300 km po mieście, później musiałem wyskoczyć na trasę ale też dość często zmieniałem biegi i obroty, po ok. 300 znowu trochę miasta i po 100 znowu trasa. No i teraz znowu miasto.

Tak na marginesie czy silnik dociera się też na wolnych obrotach? czy lepiej tego nie praktykować?

Robiłem tylko pierścienie, bez panewek itd. więc oleju nie zmieniałem i tak słyszałem że przy samych pierścionkach można go zmienić dopiero za 10 tys. A więc jeszcze z 500km będę mu robił adaptację na coraz wyższe obroty i prędkości a później już tylko ogień:)

TENCIO
12-04-07, 11:04
ja od razu zalalem 10w40 i na takim zrobilem 8000km. dozujac obroty, zaczynajac od okolic 3000 i przez pierwsze 1500kmnie przekaraczajac 3500-3600. pierwsze 100-200km zrobilem po miescie, potem od razu trasa 1000km w dwie strony krakow-bydgoszcz. od remontu zrobione ok 50.000km i wszystko gites

Lcfr
12-04-07, 19:27
no ja robiłem to w ten sposób i tez wyszło raczej dobrze...



http://img223.imageshack.us/img223/5908/havg0.th.jpg (http://img223.imageshack.us/my.php?image=havg0.jpg)