Zobacz pełną wersję : Jaki olej do d15z8,jak narazie cały czas mineralny,na co zmienić?
MadSkillz84
22-08-11, 22:08
Witam,tak było juz multum o olejach ale na swwoje pytanie nie znalazłem opowiedzi.Civic 1.5 d15z8 przejechane 160000 km od zawsze był tam lany mineralny shell 15w30,Silnik po wymianie rozrządu,świec,parownika,chodzi cichutko i równo,idzie jak burza przy wyzszych obrotach,zero problemów nic nie kopci i minimalnie pobiera olej ale tylko przy ostrej jeździe czyli obroty przy czerwonej lini.I jaki tu olej teraz zalać? Dalej mineralny 15w30 czy półsyntetyk? Takiego mineralnego cieżko znależć wszystko 10w40 itp a na allegro tylko jeden taki olej jest dostępny,jakiś lotos.Co wlać Panowie..co wlać?
Generalnie zasada jest taka, że tzw gorszego oleju nie można już przejść na lepszy, czyli tak jak w Twoim przypadku nie radziłbym Ci zmieniać na półsyntetyk, bo tylko pogorszysz lub też odwleczesz w czasie generalny remont silnika. Nie wiem, co inni sądzą ale ja pozostałbym już przy tym, co jest.
MadSkillz84
23-08-11, 09:53
Dzięki za info,no to ładnie pani basiu,a przy naszych ostatnich ostrych zimach to taki olej 15w30 będzie chyba jak smoła w tym silniku,czy sie myle?A może ktoś jeszcze może mi coś doradzić?
Honda dopuszcza lepkość 15W do minimum -14 st.C więc oczywiście że jest nieodpowiednia na ostre zimy.
Jak wygląda silnik po zdjęciu pokrywy zaworów? Jest syf i gnój, znaczy nagar? Podejrzewam że nie jeśli dość często zmieniasz olej, z tego względu że współczesne oleje mineralne mają zwykle równie dobre własności myjące co półsyntetyczne, hc czy nawet syntetyczne, z tą różnicą że mineralna baza olejowa jest mniej odporna na starzenie (a produkty starzenia/utleniania oleju to właśnie wspomniany syf).
W swoich autach żonglowałem lepkościami w "niebezpiecznym" kierunku jak głosi legenda i do dziś nie ma żadnych skutków ubocznych, z tym że były to przemyślane zmiany. Możesz "zaryzykować" i wlać 10w40 półsyntetyczne/hc, możesz jeździć na 15w30 i zmieniać częściej, tyle że na ostrych mrozach nie wyjdzie to na zdrowie dla silnika.
Są oleje mineralne o lepkości 10w30 ale równie ciężko je dostać w PL tak jak tego 15w30...
MadSkillz84
23-08-11, 12:15
Ostatnio akurat miałem okazję zdejmować pokrywę zaworów,malowana była VHT,był nagar taki ciemny ale tylko w niektórych miejscach,raczej takie plamy ciemne.Nie było tego jakoś dużo,może ze 35-40 % pokrywy było w plamy.Czyli 15w40 mineralny i nie jeżdże w zimie, albo półsyntetyk 10w40 i modlić się żeby nie było trzeba robić remontu silnika tak?
slawinio82
23-08-11, 17:49
Ja na Twoim miejscu bym zakupił Motula 6100 synergii 10W 40 i zalał do tego silniczka. Nic mu nie bedzie. Na taki przebieg(pod warunkiem ze w miare oryginalny) Ja do swojej tego zalałem a wcześniej nie wiedziałem na czym jeżdzi. Oleju połknie moze ze 100 ml na 10000 tyś km i to też musze polatać po RED line...
zmieniaj na motula
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.