PDA

Zobacz pełną wersję : który stage wałków???



adami12
14-05-05, 23:35
tak sie zastanawiam jak to jest zamówic stage 2 czy 3,jaka róznica między nimi np skunk czy toda gdzie góra lepsza ( wiadamo ze tu i tu) ale i dół aby nie był lipny,czy jak mam stage 3 to jakies wymagania prócz dolot/wydech od auta mamy komp paliwo itp???

poradzcie cos bo tak mysle z kąd tu kM i Nm dołozyc w n/a.dla mnie to moze byc hardcore nie zalezy mi na codziennej jezdzie ale nie chce zeby tylko latał mocniej w górnej partii obrotów,chce tez polepszyc dół.

konkretne wskazówki mile widziane silnik b16a1

pozdro

BRACIA
14-05-05, 23:40
witam jak chcesz miec ostra jazde to zapodaj b18c6 i wtedy bedziesz mial pole do popisu ,bo zeby z b16 zrobic z 200hp to nie wiem czy 15tys wystarczy

lukiasz
14-05-05, 23:43
nie tylko dolot itp ale pamietaj o mocnych sprezynkach zaworowych i talerzykach ;)

co do stage 2/3 u kazdego producenta sa dokladne dane ja polecam Wałki Buddy Club sa do wyboru 3 stage wiec jest w czym wybierac ;)

a przy okazji cena nei zabije

adami12
14-05-05, 23:50
o ile sie orientowalem w większosci producenci mają z 2 ,3 stage do wybory o spręzynkach wiem wiem a przyrosty 2 a 3 jakas r.óznica czy głównie rozkład Nm???

lukiasz
14-05-05, 23:57
o ile sie orientowalem w większosci producenci mają z 2 ,3 stage do wybory o spręzynkach wiem wiem a przyrosty 2 a 3 jakas r.óznica czy głównie rozkład Nm???

zalezy jaka firma napisz co konkretnie to ci na pewno ktos powie :)

z tego co wiem im wyzszy stage to nei tylko Nm ;)

krystianITR
15-05-05, 18:01
skunk 2 satge 2 na ulice ,stage 3 za ostre na poruszanie sie na codzien

adami12
15-05-05, 20:26
a konkretniej za ostre to znaczy ze co? albo sie dłubie albo głaszcze,jak ma zapier.... to mam w d niedogodnosci myslalem o todzie albo skunku ale za mało jeszcze materiału w tym temacie połkłem więc szukam jakichs konkretnych informacji ale u nas o nie trudno a poliglotą zbytnim nie jestem bo wtedy wiedział bym gdzie szukac.

daniel
15-05-05, 20:35
a konkretniej za ostre to znaczy ze co? albo sie dłubie albo głaszcze,jak ma zapier.... to mam w d niedogodnosci .

Jak masz w du.... niedogodności to stage 3 :D

adami12
15-05-05, 20:44
to ja sie domyslam ale czy jak wrzóce ten 3 stage z talerzami i spręzynkami to czego moge sie spodziewac nie bedzie potrzeby przesterowania zapłonu? zmian dawki paliwa większej ilosci powietrza( większa przepustnica/kolektor )? poza tym jakiego przyrostu sie spodziewac i czy tylko w górnej partii obrotów???

krystianITR
15-05-05, 21:12
to ja sie domyslam ale czy jak wrzóce ten 3 stage z talerzami i spręzynkami to czego moge sie spodziewac nie bedzie potrzeby przesterowania zapłonu? zmian dawki paliwa większej ilosci powietrza( większa przepustnica/kolektor )? poza tym jakiego przyrostu sie spodziewac i czy tylko w górnej partii obrotów???
narazie jaki masz set up???
Jak walki to tłoki ,sprezynki zaworowe ,talerzyki ,elektonika STROJENIE i wiele innych rzeczy itd.........
Stage 3 jest dobre, ale na lawete---> szkoda głowicy

Pati
15-05-05, 21:21
za ostre znaczy ze wolne obroty stabilne beda na 2000obr, 'dol' bedzie przy 4500, a moc bedzie sie wspinac jeszcze daleko za odcięcie. myslisz ze to tak fajnie sie jezdzi?

elmer
16-05-05, 10:35
No ale przeciez to ciagle jest VTEC, to dlaczego dol ma byc slaby? Chyba parametry "nievtecowych" krzywek nie sa jakos strasznie rozne od serii w tych aftermaterkowych walkach? A juz raczej na pewno nie na tyle, zeby nie miec stabilnych wolnych obrotow.

ignac
16-05-05, 12:03
piszcie konkrety a nie znowu temat zaczyna zmierzac ku zmianie tematu.
koleg apyta co wybrac i co jest najlepiej wybrac jaki stage i co i jak moze mu dac.
wiec konkrety ;)

omnipower
16-05-05, 14:53
to masz konkret:

Najbardziej optymalny wałek dla serii B16 to taki, który ma czas otwarcia zaworów 265°OWK i wznios zaworów 10,7/9,4 mm

Ze wszystkich wałków, których szukałem tylko Tode można polecić, zarówno stage1, 2 i 3, lecz stage 3 jest przeznaczona do sportu wyczynowego ( czas otwarcia zaw. 295°OWK i wz. zaw. 12.5mm)

Najlepszym dla Ciebie będzie stage 1, cena ok 450$ za 1 szt.

pamietaj jeszcze o wymianie zaworów.

A tak moim zdaniem to wałki powinno się zakładać dopiero gdy skończą się inne możliwości. Podłub najpierw głowicę, załóż kute tłoki doprężające, jakiś zaj....ty kolektor (również Tode bym polecił - cena ok 950$, lub Mugen - ok 800$) i resztę wydechu, dolot, kolektor dolotowy (w rarytasach znajdziesz Tode, ale cena to 2600$ :(), pobaw się elektroniką (dodać może ok 10KM), załóż reg. ciś. paliwa ( przy zwiększeniu o ok 0,2 bara wzrosta moc o ok 3-6KM i tyle samo Nm), spiekowe sprzęgło i jeszcze kilka innych pierdół, a dopiero później zakładaj wałki. Ale to tylko moje zdanie.

Na koniec: jeśli się już uparłeś na spotrowe wałki to nie kupuj jakiegoś gówna, bo szybko się to odbije na silniku, lepiej było by tą kase zainwestować w coś innego, coś co zwiększy Ci o wiele bardziej moc i moment obr. (np. za ok 3000zł które byś wydał na wałki, możesz kupić reg. ciś. paliwa, świnkę wraz ze strojeniem, a jak jeszcze kasy zostanie to może jakiś wydech da się załatwić i pamiętaj o dolocie)

P.S.
Świątka omijaj jak gówno z daleka

!markos
16-05-05, 14:54
a ja tak dziwnie spytam.. czemu nie poslugujecie sie katami otwarcia, a jakimis "stage'ami"? od kiedy walki dzieli sie na stage'e, a nie pod katem "dlugosci" krzywek i wzniosu zaworow? czy to poprostu jest tak, ze do hondy wszyscy produkuja takie same walki i przyjelo sie stage1, 2, albo 3? tak z ciekawosci pytam, bo rzucilem okiem na todaracing i dla mnie czlowieka z opla krzywki 295+ to juz extremalny hardkor, ktory WYMAGA mocnych sprezyn, megawysokiego limitera i w ogole przebudowania praktycznie calego silnika :lol:

[EDIT]
@ omni
265deg to taki lajtowy dosc walek.. na ulice powinien byc jednak w sam raz, a kultura pracy na dole napewno sie nie zmieni :wink:

omnipower
16-05-05, 17:03
265deg to taki lajtowy dosc walek.. na ulice powinien byc jednak w sam raz, a kultura pracy na dole napewno sie nie zmieni

dlatego napisałem, że to najbardziej optymalny wałek

w przypadku 295 nie tylko w oplach trzeba przerabiać praktycznie cały silnik :wink:

adami12
16-05-05, 22:20
pamietaj jeszcze o wymianie zaworów.

a czemu ? seria za krucha? dolot i wydech jest moze nie primo ale 2.25 cala z kolektorem


no i własnie jak bym wrzócił toda 2 stage to na seryjnej przepustnicy i kolektorze ssącym wyda ilosc powietrza zassanego? bardziej mnie interesuje sprawa powietrzno paliwowa a nie wydech..

omnipower
17-05-05, 02:45
przy wysokich prędkościach obr. można urwać grzybek zaw.



no i własnie jak bym wrzócił toda 2 stage to na seryjnej przepustnicy i kolektorze ssącym wyda ilosc powietrza zassanego?
wg mnie nie "wyda" konieczny bedzie kolektor, przepustnica może zostać



bardziej mnie interesuje sprawa powietrzno paliwowa a nie wydech..
za 450 $ możesz kupić 1 wałek Tody (285/12mm odpowiednik stage 2) do zaw. dolotowych, lecz przy takich modach przygotuj się na nie lada wydatek

na początek zachęcam zainwestowanie w literaturę :twisted:

ignac
17-05-05, 11:02
zejdzcie na zieme to nie hameryka tylko polskie reali
kolega sie pyrta jakie zalozyc i jak jest roznica pomiedzy nimi
a nie pipeprzenie o jakis kolektorach za 950$ mugena
jak to czytam to mi sie wydaje ze chyba co drugi jezdzi na takim ale tak nie jest
prawda jest znacznie gorsza kazdy chce wsio jak najtaniej a jak najtaniej kupisz to znaczy GÓ...kupisz ktore ci doda albo 1KM badz zabierze 5km.
wiec realia sa tak proste jak to pytanie :mrgreen:



przy wysokich prędkościach obr. można urwać grzybek zaw.



no i własnie jak bym wrzócił toda 2 stage to na seryjnej przepustnicy i kolektorze ssącym wyda ilosc powietrza zassanego?
wg mnie nie "wyda" konieczny bedzie kolektor, przepustnica może zostać



bardziej mnie interesuje sprawa powietrzno paliwowa a nie wydech..
za 450 $ możesz kupić 1 wałek Tody (285/12mm odpowiednik stage 2) do zaw. dolotowych, lecz przy takich modach przygotuj się na nie lada wydatek

na początek zachęcam zainwestowanie w literaturę :twisted:

a co do kolektora to sybciuej chyab wieksza srednica przepustnicy niz wymiana ssaka.
tyle ze jest gips z przepustnicami do b16a1 ale mysle ze sie to ogarnie ;)
a co do ceny jaka napsales 450$ tody to nie wiem skad ty to wziales bo nigdzie takich cen nima:)
mozna je kupic w kaplecie za 645$ dokladnie dwie sztuki pod b16

a w literature juz dobra chyba zainwestowal :wink:

omnipower
17-05-05, 12:12
a co do ceny jaka napsales 450$ tody to nie wiem skad ty to wziales bo nigdzie takich cen nima:)

jest :P
http://www.kingmotorsports.com/category.asp?vehicle=Civic&category=Engine
tylko że jak teraz to sprawdzam to trochę przeinaczyłem :oops:
cóż nie każdy ma pamięć absoutną

kivik
17-05-05, 12:53
to masz konkret:

Najbardziej optymalny wałek dla serii B16 to taki, który ma czas otwarcia zaworów 265°OWK i wznios zaworów 10,7/9,4 mm

Ze wszystkich wałków, których szukałem tylko Tode można polecić, zarówno stage1, 2 i 3, lecz stage 3 jest przeznaczona do sportu wyczynowego ( czas otwarcia zaw. 295°OWK i wz. zaw. 12.5mm)

Najlepszym dla Ciebie będzie stage 1, cena ok 450$ za 1 szt.

pamietaj jeszcze o wymianie zaworów.

A tak moim zdaniem to wałki powinno się zakładać dopiero gdy skończą się inne możliwości. Podłub najpierw głowicę, załóż kute tłoki doprężające, jakiś zaj....ty kolektor (również Tode bym polecił - cena ok 950$, lub Mugen - ok 800$) i resztę wydechu, dolot, kolektor dolotowy (w rarytasach znajdziesz Tode, ale cena to 2600$ :(), pobaw się elektroniką (dodać może ok 10KM), załóż reg. ciś. paliwa ( przy zwiększeniu o ok 0,2 bara wzrosta moc o ok 3-6KM i tyle samo Nm), spiekowe sprzęgło i jeszcze kilka innych pierdół, a dopiero później zakładaj wałki. Ale to tylko moje zdanie.



Kolego, to chyba jedna z najwiekszych bzdur jakie slyszalem.
1) nie ma takiego pojecia jak najbatdziej optymalny walek w B16. Najbardziej optymalny do czego? na ulice, dla babci optymalny bedzie seryjny. Na ulice dla poczatkujacego, z seryjnym silnikiem to moze np walki z CTRa beda optymalne. Dla drag racera np Skunk2 s3, a na tor moze Toda B przy mniej radykalnym stopniu sprezania lub Toda Vteckiller dla kogos kto sie tylko sciga i ma ITB bedzie optymalnie.
2) Podajesz czasy otwarcia na "vtecu". nigdzie nie piszesz ze do jazdy na ulice ma znaczenie glownie "slaba krzywka" o ktorej zapomniales. Np Toda B (czyli nazywany tutaj stage 2) ma dosc mocne dolne krzywki a np JUN 3 ma lagodniejsze.
Porownujac mozliwe czasy otwarcia w Hondzie o Oplu to mega nieporozumienie bo jest VTEC i "slabe krzywki" ktore umozliwiaja jazde bez hardcorow.
3) Zmieniales kiedys u siebie walki? Watpie po tym co piszesz. Zmieniajac walki na delikatne czyli tzn tutaj stage 1 po cholere ruszac dol silnika czyli np tloki. Pewnie ze jest lepiej ale nie wszyscy chca od razu przerabiac saly silnik. Walki typu CTR, Spoon, Toda A, S2S1 daja super rezultaty z seryjnym dolem, kolektorem ssacym. Sa tez latwe w dostrojeniu. Glowica tez nie dostaje lomotu wiec nie tzreba jej ciagle sprawdzac itd
4) szczegolnie do B16 i walkow ktore uznales jako optymalne jest potrzebne spiekowe sprzeglo. Na cholere, chyba tylko po to zeby bylo ciezej jezdzic. Zwykle sprzeglo z ITRa lub organiczne exedy wystarczy do tych walkow co napisales.

A teraz moja opinia:
Jezeli nie dlubales mocno innych samochodow w przeszlosci, jezeli zaczynasz zabawe z Hondami to nie kupuj na poczatek walkow typu stage 3. Chyba ze zlecisz strojenie i zbudowanie samochodu komus kto ma juz troche doswadczenia.
Bedziesz mial z nimi tylko klopot na poczatku i nie wycisniesz z nich tego co na prawde potrafia bez miliona innych dupereli.
Najwazniejsze jest to zebys sobie zdawal sprawe z tego ze walki typu stage 2, stage 3 wiaza sie z podniesieniem odcinki do min 9000rpm, a realnie do 9500, czasem nawet wyzej.
Przy takich obrotach szybko sie wszystko zuzywa, czasem niszczy wiec musisz byc na to przygotowany. I pomysl czym to wystroisz, SMT, unichip nie da rady. Seryjny ECU z seryjna odcinka odpada, wiec minimum przygotowany chip + swinia.
Pamietaj ze walki typu stage 2 trzeba wystroic. Nie sa to najlatwiejsze walki do strojenia wiec trzeba miec toche doswiadczenia. Bez strojenia moze sie okazac ze efekty beda slabe.
Przy takich walkach, wydech, dolot, obrobka glowicy sa niezbedne. Tzn zadziala z seryjnymi rzeczami ale efekt bedzie kiepski.
W przeciwienstwie do Omnipower'a ktory proponuje Ci kupienie seryjnych walkow (OWK to miara otwarcie od 0 mm uchylenia zaworu?) mysle ze na poczatku pomysl o walkach typu stage 1, lub jak chcesz od razu wskakiwac na gleboka wode i majac w glowie to co napisales ze fura nie jest na codzien to wtedy stage2.
Napisz co jest toim celem, tor, 1/4 mili, uliczny killer? Wtedy mozna zaczac dyskutowac ktore walki powinnienes miec

ignac
17-05-05, 13:52
ooooooooooooooooo
i oto jest wyczerpujaca odpowiedz na zadany STRONE WCZESNIEJ TEMAT.

z tego co wiem autko nie ma byc ani na tor ani na 1/4
ma byc tzw uliczny killer?
wiec co radzisz?
jakie wałki i co pod to.
konkretnie to napisales wiec jak mozesz daj nam wiecej.,
niech ludziska czytaja:)

krystianITR
17-05-05, 16:21
ooooooooooooooooo
i oto jest wyczerpujaca odpowiedz na zadany STRONE WCZESNIEJ TEMAT.

z tego co wiem autko nie ma byc ani na tor ani na 1/4
ma byc tzw uliczny killer?
wiec co radzisz?
jakie wałki i co pod to.
konkretnie to napisales wiec jak mozesz daj nam wiecej.,
niech ludziska czytaja:)
Najpierw !!! Wydech od kolektora do tego dolot a pozniej jak bedzie Ci mało to---->Kompresjia 11.5 --> tłoki wiseco np ,walki stage 2 np.skunk2,jun,głowica ja nie robilem boje sie w polsce ruszac:):), wieksze wtryski lub wydajniesza pompa do tego regulator paliwa pozniej wystrojenie standalone lub jak kivik mowi chip i swinia.
Ja po zaloznieu takich gratow przed wystrojeniem auto chodzilo gorzej niz seria walki ostre musza miec vtec np wyzej itd...Taki set up wymaga konkretnego strojenia i nadaje sie na Ulice!!

BRACIA
18-05-05, 15:16
Witamy

Czytajcie i wyciagajcie wnioski , stage 2 nie jest taki ciezki do wystrojenia (zalezy od producenta , Toda , JUN maja zblizona charakterystyke wolnych obrotow w stosunku do seryjnech waleczkow z tym ze Toda jest tak jakby bardziej "poszarpana" i tzreba sie troche lepiej postarac z strojeniem , my juz mamy upatzrony odpowiedni zestawik :D , co do waleczkow stage 1 to sie zgadza z tym co napisal KIVIK , zoptymalizowane pod seryjne wyposazenie uwzgledniajac doloty i tego typu mniejesze *******ki , tak samo ECU mugena jest nastawione pod seryjne waleczki lub stage 1 , niektorych rzeczy nie przeskoczysz.

Milej lektury


Integra Type-R(Through 1999 Spec)
Int-240 dur. / 11.5mm lift
Exh-235 dur. / 10.5mm lift
Valve Springs to be used: Stock B16A/GSR if using stock 8200 re-limit. Integra Type-R if using rev limit over 8200rpms. Mugen Valve Springs can also be used.
Description: These are great, reliable cams for the money. You can pick up a set for as little as $500.00 new if you are lucky! They will give good gains from midrange all the way until 8400rpms. These cams have stock idle characteristics.

Civic Type-R And Integra Type-R(Integra Type R 2000/01 Spec)
Int-243 dur. / 11.5mm lift
Exh-235 dur. / 10.5mm lift
Valve Springs to be used: Stock B16A/GSR if using stock 8200 re-limit. Integra Type-R if using rev limit over 8200rpms. Mugen Valve Springs can also be used.
Description: These are great, reliable cams for the money. You can pick up a set for as little as $550.00 new if you are lucky! They will give good gains from midrange all the way until 8400rpms. These cams have stock idle characteristics.

Skunk2 Stage 1
Int-252 dur. / 11.5mm lift
Exh-249 dur. / 10.8mm lift
Valve Springs to be used: Stock B16A/GSR if using stock 8200 re-limit. Integra Type-R if using rev limit over 8200rpms. Skunk2 Valve Springs can also be used.
Description: These are very underrated cams. They do cost around $100-$200 more than the Type-R cams but they also offer much more duration and will give more power than the Type-R cams. Similar power range of Type-R cams but stronger throughout the power band. This is a great set of cams for a budget minded B16A owner. These cams have stock idle characteristics. I would recommend using Skunk2 cam gears with these cams.

JUN Type 1
Int-265 dur. / 10.9mm lift
Exh-268 dur. / 10.0mm lift
Valve Springs to be used: Tough to say. I have never seen anyone use this cam. The characteristics say that a stock B16A/GSR valve spring could handle these cams for use up to 8200rpms. Any operation above that and I would use ITR valve springs or even JUN valve springs.
Description: Again, I have never seen these used. I have no clue on the power these cams will deliver but it should be similar to that of a Skunk2 Stage 1 cam, although they are very different cams. These cams have stock idle characteristics. I would recommend using JUN cam gears with these cams.

Spoon Sports
Int-256 dur. / 11.5mm lift
Exh-245 dur. / 11.1mm lift
Valve Springs to be used: Integra Type-R. These cams are wild enough that you should not be using the low 8200rpms rev limit. If using these cams past 8800rpms(why would you) I would think that Port Flow or even Toda valve springs would work but I don?t think these cams will make much power after 8400rpm.
Description: Another somewhat rare cam. Will show definite gains over that a Type-R cam and very good gains on a stock B16A/GSR motor. Stock idle characteristics from the few users I have seen use them. I would recommend using Spoon cam gears with these cams.

JUN Type 2
Int-267 dur. / 12.0mm lift
Exh-265 dur. / 10.9mm lift
Valve Springs to be used: Integra Type-R up to 8800rpms or JUN valve springs for all operations. These cams are wild enough that you should not be using the low 8200rpms rev limit.
Description: Another rare cam but a few people have used it including JSIR. Cams will have just as much midrange gain as the big-brother JUN Type 3 but will start to slack off over 8400rpms when the Type 3?s are still making power. However, this cam will cause fewer headaches to get right and does not require the fancy valvetrain and tuning of the Type 3. This is by far the most underrated cam of this whole bunch. These cams have stock idle characteristics but still offer better midrange power than the JUN Type 3 (start making power at an earlier rpm) . I recommend using JUN cam gears with these cams.

Skunk2 Stage 2
Int-266 dur. / 12.3mm lift
Exh-262 dur. / 11.8mm lift
Valve Springs to be used: Skunk2 preferred but Port Flow will work as well. These cams are wild enough that you should not be using the low 8200rpms rev limit.
Description: The new top dog of the cam world. This will become the most common aftermarket (non OEM) cam in the US when they start getting distributed more. These have a very similar power band as the JUN Type 3, with less cost and better reliability (I said the ?r? word). Not huge midrange but very good gains from 7000rpms all the way to 9000rpms(peak is usually around 8000-8200rpms). These cams have stock idle characteristics, thus making them the ultimate street/strip cam. I recommend using Skunk2 cam gears with these cams.

JUN Type 3
Int-265 dur. / 12.0mm lift
Exh-265 dur. / 11.5mm lift
Valve Springs to be used: JUN preferred but Port Flow works as well. These cams are wild enough that you should not be using the low 8200rpms rev limit.
Description: Until the Skunk2 Stage 3 this was the best high-end performing cam on the market. The JUN 3 and Toda B were the two fighting out for the top dog when it was just JUN and Toda (ahh the old days). Again, like the Skunk2 Stage 2, not huge midrange but very good gains from 7000rpms all the way to 9000rpms. These cams have stock idle characteristics, thus making them the ultimate street/strip cam. I recommend using JUN cam gears with these cams.

Skunk2 Stage 3
Int-270 dur. / 12.8mm lift
Exh-279 dur. / 11.8mm lift
Valve Springs to be used: Skunk2.
Description: A race only cam. Not to be used on the street, if they are you should pull the head every oil change to make sure everything is OK. This cam makes huge top-end power gains but still retains stock idle characteristics (weird). This cam is or has been used by Skunk2?s drag racing team and Speed World Challenge team as well. I recommend using Skunk2 cam gears with these cams.
__________________________________________________ ______________________________________
Following cam measured with 0mm of lift:
Civic Si(1999 Spec)
Int-265 dur. / 10.5mm lift
Exh-267 dur. / 9.6mm lift

Integra GS-R
Int-274 dur. / 10.7mm lift
Exh-276 dur. / 9.6mm lift

Crower 400
Int-279 dur. / 10.7mm lift
Exh-280 dur. / 9.6mm lift
Valve Springs to be used: Stock B16A/GSR if using stock 8200 re-limit. Integra Type-R if using rev limit over 8200rpms.
Description: This is a weird cam. I would call it an OEM replacement cam. It fits in between stock B16A/GSR cams and Type-R cams. There are not huge power gains to be had with these cams but you may notice a small difference. These cams have stock idle characteristics. I recommend using Crower cam gears with these cams.

Civic Type-R And Integra Type-R(Integra Type R 2000/01 Spec)
Int-278 dur. / 11.5mm lift
Exh-280 dur. / 10.5mm lift
Valve Springs to be used: Stock B16A/GSR if using stock 8200 re-limit. Integra Type-R if using rev limit over 8200rpms. Mugen Valve Springs can also be used.
Description: These are great, reliable cams for the money. You can pick up a set for as little as $550.00 new if you are lucky! They will give good gains from midrange all the way until 8400rpms. These cams have stock idle characteristics.

Crower 401(NA Version)
Int- 282 dur. / 11.3mm lift
Exh-277 dur. / 10.5mm lift
Valve Springs to be used: Stock B16A/GSR if using stock 8200 re-limit. Integra Type-R if using rev limit over 8200rpms. Crower Valve Springs can also be used.
Description: This cam is almost identical to the Type-R cams. A little more duration overall but that is traded off with a little less lift on the intake cam. They will have similar gains and powerband as the Type-R cams. If it were up to me I would just choose the Type-R cam based on reliability alone (there is that ?r? word again). These cams will have stock idle characteristics. I would recommend using Crower cam gears with these cams.

Crower 401-T(Forced Induction Version)
Int-280 dur. / 11.8mm lift
Exh-276 dur. / 11.3mm lift
Valve Springs to be used: Crower.
Description: One of the only true boost cams for B-Series Hondas on the market. This cam is designed for low overall to prevent blow-by and to save boost. This is typically associated with lower duration and high lift but cam lobe separation is also a factor with these cams (thanks Clayton). These can be used in a NA car but they will see better gains from a cam set with more duration. Stock idle characteristics are attained from my sources. I would recommend using Crower cam gears with these cams.

Toda Spec A
Int-290 dur. / 11.6mm lift
Exh-280 dur. / 11.2mm lift
Valve Springs to be used: Integra Type-R up to 8800rpms or Toda valve springs for all operations. These cams are wild enough that you should not be using the low 8200rpms rev limit.
Description: One of my favorite set of cams. Toda does not actually mix and match their cams but they are similarly tied when it comes to power. The Toda A will offer the midrange gain of a Type-R cam but the high-end gain of the Toda B cam. These cams will have gains from midrange to 8800rpms with peak gains concentrated on 7000-7800rpms. These cams are great for a street motor and are really nice for cars equipped with a stock B18C5 motor (no valvetrain or ECU requirements needed). These are the only Toda cams to retain stock idle characteristics. I recommend using Toda cam gears with these cams.

Crower 402(Both Regular 402 and 402-A, 402-A is milder off VTEC)
Int-297 dur. / 11.8mm lift
Exh-287 dur. / 11.8mm lift
Valve Springs to be used: Crower.
Description: There are two 402 versions offered. The 402 is the regular version and offers better midrange power than the 402-A. Both are similar on the high end of the cam and will create similar peak power numbers. They will make peak power around 7900-8200rpms and have nice gains all the way up to 9000rpms. Stock idle is attained with the 402-A but the regular 402 will have a slightly ?bumpier? idle than stock. I recommend using Crower cam gears with both sets of the 402 cam.

Toda Spec B
Int-295 dur. / 12.0mm lift
Exh-285 dur. / 12.0mm lift
Valve Springs to be used: Toda but Port Flow will work well too.
Description: My personal pick. These cams have the most midrange gains out of any B-Series cam when they are tuned right. They have the same midrange gains of a Toda Spec C and the same top end as the Toda Spec A. They are in tight competition with the Skunk2 Stage 2 and JUN Type 3. Those care are more concentrated on top-end, peak power gains. The Toda B is more concentrated on midrange power with the tradeoff of a little top-end power. Toda B?s have great gains from 4500rpms all the way to 8800rpms. Power does start to dip off quickly at around 8400rpms though. Due to the wild off-VTEC profiles, these cams do have a ?bumpier? idle than stock. I recommend using Toda cam gears with these cams.

Crower 403
Int-295 dur. / 12.0mm lift
Exh-293 dur. / 11.8mm lift
Valve Springs to be used: Crower.
Description: Crowers wildest cam. The 403 has good midrange of the 402 cam but with a little more top-end power. They will make more power above 8200rpms than the 402 cams. Like the 402, the idle will be ?bumpier? due to the aggressive non-VTEC profile. I recommend using Crower cam gears with these cams.

Toda Spec C
Int-295 dur. / 12.5mm lift
Exh-295 dur. / 12.5mm lift
Valve Springs to be used: Toda
Description: The ultimate cam. This cam mixes the midrange power of the Toda B cam with the top end of similar to that of the JUN Type 3 and Skunk2 Stage 2. Power gains from 4500rpms all the way to 9000rpms. This is truly, the best overall cam for both midrange and top-end power. They might not give the top-end gains of the Skunk2 Stage 3 but you get more midrange and these cams can be used on the street with the right set-up and the deep pocketbook. Due to the crazy off-VTEC lobes the idle is rougher than stock, just like the Toda B cam. I recommend using Toda cam gears with these cams.

Toda Spec D/Ericks Racing
Int-305 dur. / 12.9mm lift
Exh-315 dur. / 11.9mm lift
Valve Springs to be used: Yet to be determined. Probaly Toda or some custom spring
Description: Yet to be anaylzed. Probaly going to have midrange gains similar to the Toda Spec B and Spec C but high-end gains similar to the Skunk2 Stage 3. That is just a guess though. This is a true race-only cam as you may guess by the specs. It will not be close to being a streetable cam due to the fuel requirments it will need along with weird tuning I assume. For use by the top drag teams and road race team, not for amatures.

[ Dodano: Sro 18 Maj, 2005 ]

ignac
18-05-05, 15:29
i tera wsio jasne :D

izzy_rajder
18-05-05, 15:52
Siemka,

Podczepię się pod temat, bo mam takie pytanie do osób z doświadczeniem w temacie (a nie wiedzą z Internetu- jak ja): czy ktoś z was kiedyś ustawiał seryjne wałki w B serii przy pomocy kółek? Czy zabawa kółkami na seryjnych wałkach ma jakiś sens?

pozdro

krystianITR
18-05-05, 16:22
Siemka,

Podczepię się pod temat, bo mam takie pytanie do osób z doświadczeniem w temacie (a nie wiedzą z Internetu- jak ja): czy ktoś z was kiedyś ustawiał seryjne wałki w B serii przy pomocy kółek? Czy zabawa kółkami na seryjnych wałkach ma jakiś sens?

pozdro
W serii B18 daje okolo 3-5koni, czym lepsze walki tym lepiej daja....

adami12
18-05-05, 22:12
czyli jezeli zmienie wałki to i tak musze wtedy swinią wystroic i wywalic odcinke-to juz cos,jedno wiem, stage 1 to mi sie nie widzi bo wątpie bym był zadowolony,a zestrojenie mozna komus wprawionemu polecic nie?

kivik
18-05-05, 23:25
czyli jezeli zmienie wałki to i tak musze wtedy swinią wystroic i wywalic odcinke-to juz cos,jedno wiem, stage 1 to mi sie nie widzi bo wątpie bym był zadowolony,a zestrojenie mozna komus wprawionemu polecic nie?

to musisz pomyslec wiec o chipie bo seryjny ECU ma jedynie mape do 9000rpm i to od odcinki do 9000 jets taka sama z tego co wiem

krystianITR
19-05-05, 15:08
Jak cos mam chip pod obd1 pod wieksze wtryski i stage 2 walkow ,odcinka 9500 RPM :D
Do tego swinia i bedzie super banglało