PDA

Zobacz pełną wersję : Remont silnika - depresyjne wątpliwości



TheWitcher
22-08-11, 08:45
Witam ogólnie ogarniam temat remontu silnika a mianowicie dołu bo góra splanowana od d16z6. Mianowicie im bardziej się zagłębiam w temat ( nie mam mechanicznej szkoły) tym mam bardziej depresyjny nastrój.
Czyli zaczynamy jeśli tłoki są ok nie są zatarte to przy progu na cylindrze albo jakimś uszkodzeniu i tak należy wymienić ;/ koszta.
Jeśli panewki są uszkodzone a tym bardziej wał korbowodowy ma odkształcenia to należy szlif jego zrobić i wymienić panewki nad wymiarowe-koszta.
Znalazłem te że na aluminiowych cylindrach jest cienka powłoka metaliczna bardzo trwała tzw poślizgowa która zmiesza tarcie i zużycie jeśli wykonamy szlif na nad wymiar to trzeba zakupić tłoki oraz pierścienie a na dodatek pokryć cylindry niskalem czy jakoś tak- koszta.
Jeszcze jedna w najgorszym powyższym tańsza alternatywa by wtłoczyć w cylindry tuleje na nominały wymiar i nie wymieniać tłoków. Lecz tuleje żeliwne a tłoki aluminiowe inna rozszerzalność i możliwe zatarcie silnika;/

Poproszę jakieś rady bo kupno silnika używanego to niestety taka sama ruletka co i samochodu. Poza tym bardzo mało jest ofert które można o kant d.. obić;/

reaktor
22-08-11, 11:37
Jak tloki zniszczone to nie ma co sie bawic, walu tez sie nie szlifuje ,rozbierz zobacz w jakim stanie a nie stekasz na zapas

Dol jaki masz?

81saren
22-08-11, 12:47
cos stukalo, odezwaly sie panewki , czy tylko miales spalanie oleju duze oraz chmure niebieska za soba...??

Ten post co napisales to niedaje wiele informacji , piszesz ze moze sa przytarte tloki ,( zatarty silnik ) , panewki walniete ze do wymiany ( obrocily sie )

napisz dokladnie co sie dzialo...
Jezeli rozbierasz i na cylinrach jest Honowanie i niemaja duzej owalizacji , montuj nowe pierscienie i sruuu,,, panewki jezeli ich nieobrucilo i wal jest OK ( oczywiscie oddac do pomiezenia )

Sprecyzuj dokladniej swoje pytanie...

wtlaczac tuleje w cylindy ( tilejowanie ) koszta ok 1000-1300zl to juz lepiej rozwiercac na nadwymiary + tloki

ehhh czy silnik zostal juz rozebrany ze masz taki czarny scenariusz??

TheWitcher
22-08-11, 17:46
Nie stękam kolego mam już tak że zanim coś zrobię to zbieram duuuzo info bo tylko tak można coś zrobić dobrze jak się robi pierwszy raz;/
Poza tym czekam na przypływ $$ bo niestety nie mam jeszcze wszystkich gratów więc rozbierać nie będę jak nie mam jak poskładać.

A tak nadmienię d15b7.
Nie wiem czy to ważne ale mam wycięty kat. mimo to chmura dymu jest dość poważna;/

Tulejowanie to mniejszy koszt niż wymiana tłoków i nad wymiarowanie.

reaktor
22-08-11, 18:33
czytasz czytasz ale jakoś nie doczytałeś ze 1.5 sie nie opłaca remontować

w ogule bez sensu te twoje posty masz głowice od 1.6 i wszystko na na mine me ?
to dokup doł od 1.6 a nie remontuj 1.5

TheWitcher
22-08-11, 20:52
Po pierwsze panie reaktor nie to żebym się czepiał ale w ogóle pisze się przez ó
A po drugie dół jest prawie identyczny i jeśli mam kupić drugie padło a się rozglądałem to wolę zostać przy wyremontowanym 1.5 a nie kupować 1.6 i też za parę km robić remont... także nie wiem jak pan postrzega rzeczywistość ale wielu ludzi by się z panem nie zgodziło przynajmniej z tego co czytałem. Jeśli nie wnosi pan nic nowego do tematu to proszę oszczędzić uwag.

Proszę trzymać się tematu.

81saren
23-08-11, 17:27
ja sie zgodze.. po co reanimowac 1,5 ( do jazdy na codzien ) jak masz kpl na mini . jezeli zrobisz remont 1,5 koszt ok 1500-2000 tys zalezy co gdzie jak...
i jeszcze glowa od z6 , hmm - strojenie itp itd.
Kupic 1,6 jakiekolwiek. ( podatniejsze na mody , trwalsze , mocniejsze , ) i na dzien dobry mozesz miec 140-150 koni zalezy co i jak ..

ale spoko..
NIE wymiana tlokow nadwymiar + rozwiert bedzie tansze niz tulejowanie.

kurcze rozbieraj silnik i bedziesz wiedzial.
Jezeli nic niestuka, a bierze ci tylko olej , to wymieniaj Pierscienie , uszczelki , ew panewki ( zalezy jaki stan ) i smigaj dalej , po co sie ladowac w dziwnie chore koszta i oddawac do tulejowania blok 1,5 , no chyba ze masz zamiar autem sie scigac i niechcesz wyjsc z klasy..

PS ta prawie identycznosc 1,5 do 1,6 to przez Duuuuże P R A W I E , a to robi Wieeelką roznice

NEXT PS jezeli juz sie czepiasz to ja tez zaczne < uzywaj szukajki > Tematow takich bylo kilka / nascie

TheWitcher
25-08-11, 16:23
Ale każdy jest o czym innym a mnie interesuje konkretny temat.
odnośnie tego że dlaczego reanimować?? gdyż bedę miał coś co będzie pewne że pojedzie i co najważniejsze dojedzie na miejsce. A szukałem bloku 1.6 i słabizny jakieś sa za duże pieniądze;/
Ale nadwymiar to ztarcie powłoki niskailu co wiąże się ze wzrostem temp tarcia tłoka o cylinder co w końcu będzie owocowało zatarciem silnika;/
Mam zamiar zrobić 130 km i jeździć normalnie bez usterek związanych z tym że kupiłem coś co jest szitem a tego jest większośc na rynku.

jasiek09
25-08-11, 18:23
Dla twojej wiadomości blok d15b2 z głowicą d16z6 będzie miał CR na poziomie 10.5 gdzie seria w d16z6 to 9.2. A mówisz że stawiasz na trwałość silnika.... Jak chcesz to możesz kupić szit ale blok można pomierzyć, wał też więc nie widzę problemu żeby złożyć bezawaryjny silnik bez pchania się w nadwymiary itp...

Yotomeczek86
25-08-11, 18:29
Ja proponuję kupić nowy samochód. Wtedy dylematów nie będzie.

Ewidentnie kolega nie widząc z czym ma do czynienia popada w skrajności. Rozbierz, pomierz, i wtedy podejmuj kroki.

TheWitcher
25-08-11, 22:27
hehe zbieram info :D rozbiorę pomierzę i napiszę :D

djibiza
29-08-11, 11:10
Jak postępy?

zico1981
29-08-11, 11:41
Jak postępy? po otwarciu pewnie tak sie przerazil, ze mu mowe odebrało :D

TheWitcher
04-09-11, 11:53
hehe niestety będę na razie tak jeździł bo pokomplikowały mi się wydatki:/// i niepewna sytuacja funduszowa więc niestety dolewa oliwy i jazda...