Zobacz pełną wersję : Zwarcie na radiu + reset kompa + odłączenie immobiliser'a ;|
Mam dziwny problem... podłączyłem podświetlenie schowka na ostro do oryginalnej instalacji od radia i odłączyłem radio od stacyjki. Wszystko działało ładnie pięknie. Niestety podczas przykręcania podświetlenia schowka zrobiłem zwarcie śrubokrętem, coś zapiszczało (jak od świateł gdy otwarte są drzwi) i puff. Myśle sobie że bezpiecznik walną. Sprawdzam odpowiedni (a później wszystkie) i wszystkie bezpieczniki są ok. Dla pewności wymieniłem ten właściwy na nowy i dalej nie działa - radia, zegarek - mały zonk bo według tabelki to na jednym bezpieczniku jest również gniazdo zapalniczki/popielniczka a to działa ;| po sprawdzeniu miernikiem okazało się że nie dochodzi prąd ani do zegarka ani do radia (kabel biało-niebieski) i teraz mam pytanie w czym jest problem? Idąc za kablem nie znalazłem jakiegoś innego bezpiecznika po drodze...
Przy okazji sprawdzając wszystkie bezpieczniki (również pod maską) wyciągnąłem również od komputera (chyba ECU) i tym samym chyba go zresetowałem co automatycznie odłączyło mi immobiliser (taki przytykany obok stacyjki) po prostu nie działa... ale co najlepsze samochód odpala normalnie z kluczyka - pytanie: jak z powrotem podłączyć immo?
Wydaje mi się, że pytasz nie w tym dziale co trzeba. Spróbuj tutaj http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/forumdisplay.php?34-Elektryka-ECU-Car-Audio
Bezpiecznik od stałego zasilania radia (czyli ten kabel co piszesz) jest pod maską nr. 32; 7,5A.
Jak mniemam dokładane immo jest "chińskie" i po stracie stałego + przekaźnik zwarło i można odpalać.
Tak samo działają kiepskie autoalarmy.
Wymień bezpiecznik i zabezpiecz lampkę przed zwarciami.
Ściąga:
http://img84.imageshack.us/img84/5250/bodypodmaska.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/84/bodypodmaska.jpg/)
Bezpiecznik od stałego zasilania radia (czyli ten kabel co piszesz) jest pod maską nr. 32; 7,5A.
Jak mniemam dokładane immo jest "chińskie" i po stracie stałego + przekaźnik zwarło i można odpalać.
Tak samo działają kiepskie autoalarmy.
Wymień bezpiecznik i zabezpiecz lampkę przed zwarciami.
Ściąga:
http://img84.imageshack.us/img84/5250/bodypodmaska.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/84/bodypodmaska.jpg/)
Faktycznie wywaliło ten bezpiecznik 7,5A - podpięty jest do niego immo. Co ciekawe przy spalonym bezpieczniku immo jest odłaczone ale auto pali normalnie, po wymianie bezpiecznika immo działa normalnie.
Problem z radiem i zegarkiem występuje nadal... wszystkie bezpieczniki są sprawne (sprawdziłem ręcznie). Coś się popiepszyło i radio i zegarek są podpięte pod zapłon ;| po wyłączeniu zapłonu nie dochodzi żaden prąd i nie trzyma ustawień ani radia ani zegarka... Z czym może być problem? Ma ktoś jakiś pomysł? Zwarcie mogło uwalić jaką ścieżkę w kasecie bezpieczników albo gdzieś dalej?
Immo przy spalonym bezpieczniku jest odłączone ponieważ bez stałego zasilania przekaźnik blokujący obwód wraca do pozycji zwartej i pozwala na uruchomienie samochodu.
Napisz dokładnie co i do jakich kabli podłączyłeś.
Podpiąłem oświetlenie schowka do oryginalnej wtyczki od radia. + do biało-niebieskiego i masę do czerwono-czarnego (tu popełniłem błąd bo po zapaleniu postojówek schowek gasł ale właśnie na nich było zwarcie - teraz masa podpięta jest do czarnego przewodu) i po tym zwarciu nie wywaliło bezpiecznika 15A pod kierownicą - co jest troche dziwne... co więcej teraz na tym bezpieczniku nie ma prądu bez zapłonu a chyba powinnien być...
Czerwono czarny kabel to jest podświetlenie, tam powinien iść + od lampki. Bezpiecznik numer 19 pod kierownicą do sprawdzenia.
Biało niebieski to + stały od radia i zegarka bezpiecznik 32 który wymieniałeś i na którym znowu nie ma + skoro nie trzyma ustawień (sprawdź czy nie wywaliło znowu).
Żółty kabel idący od zegarka do bezpiecznika nr. 15 to + do zegarka i nie tylko ale po przekręceniu stacyjki, nie wypaliło go bo nie mogło i dlatego wszystko chodzi po kluczyku.
Weź miernik w dłoń i zmierz przy kostce radia czy masz jakiś stały plus, jak dasz radę to wypnij też kostkę od zegarka i sprawdź na którym kolorze masz i o ile stały plus.
Coś tu jest dziwnego.
Bezpieczniki są ok. Ani w radiu ani zegarku bez zapłonu nie ma prądu w ogóle nigdzie.
http://img571.imageshack.us/img571/6166/bezpieczniki.th.jpg (http://imageshack.us/photo/my-images/571/bezpieczniki.jpg/)
Bezpiecznik nr 23 jest od biało-niebieskiego kabla który powinien być stały prąd ale jest tylko po zapłonie. Co więcej w tym bezpieczniku nr 23 pojawia się prąd dopiero po zapłonie. Jakim cudem mogło to się przestawić i w którym miejscu? ;| jakiś pomysł?
Po zapłonie zaświeca się skasowany zegarek i włącza się radio tak? oczywiście z skasowanymi ustawieniami?
Po czym wnioskujesz,że + pojawia się po stacyjce? zmierzyłeś miernikiem czy patrzyłeś,że radio i zegarek się włączają?
Tak, po zapłonie zapala się i zegarek i radio ze skasowanymi ustawieniami.
Wnioskuje po tym że + pojawia się po zapłonie na postawie pomiarów miernikiem (miernik w aucie to podstawa jeżeli chodzi o elektrykę)...
PS. Zmierzyłem wszystkie kable i od radia i od zegarka. Nie ma na nich żadnego napięcia bez zapłonu ;|
Okej, powiedz na jakich kolorach pojawią się + po zapłonie.
Ale już chyba proponuje "iść za kablami" i sprawdzić fizycznie czy sie gdzieś coś nie upaliło.
Dopadłem kasetę bezpieczników od MB6, przełożyłem i działa (przed oczywiście upewniłem się że nie ma prądu). Problem był z modułem SRS, z ciekawości założyłem swoją i szok. Na mojej też już zaczęło działać ;| Teraz za to świeci mi kontrolka od SRS :/ oczywiście wszystko spryskałem preparatem do styków.
Możesz opisać co za problem z srs ? zrób diagnostykę srs i skasuj błędy skoro wszystko chodzi to i srs pewnie zgaśnie.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.