PDA

Zobacz pełną wersję : Pierwszy bieg, a styl jazdy



kucyk
18-08-11, 13:12
Witam

Tak mnie naszlo wczoraj spytac forumowa brac :)

Czy wy tez lubicie pocisnac na jedynce do 30-35km/h (pomijam starty do 50km/h, ale to sie zdarza rzadko) nawet przy ogolnie mowiac spokojnej jezdzie? Odkad zaczalem jezdzic Cifem ciezko mi wrzucic dwojke przy 15-20km/h.

Przed oczami mam stare powiedzenia - "jedynka tylko do ruszania, potem od razu dwojka" albo "skrzynia cierpi jak sie piluje na jedynce", jak to sie przeklada na skrzynie w Hani, zywotnosc itp?

Ogolnie odpukac na tym forum nie widac, zeby skrzynie i cokolwiek innego sie sypalo w tych autach, a widze, ze niektorzy tutaj to do odcinki na jedynce maja co drugi start :cool:

Zauwazyliscie ten styl jazdy u siebie czy tylko ja tak jezdze?

arturwwa
18-08-11, 13:19
tylko ty.

ckpl ostatnio przeraza iloscia idiotycznych tematow :cool:

kucyk
18-08-11, 13:37
tylko ty.

ckpl ostatnio przeraza iloscia idiotycznych tematow :cool:
Artur ty chyba nie to autko posiadasz :) Nie ten silnik, nie ta skrzynia :)

kvas
18-08-11, 18:36
A na wstecznym ktoś jechał już do odcinki? :D

mazdam
18-08-11, 22:01
Jaki sens skoro VTEC i tak nie działa na 1 w silnikach R?

"Układ i-VTEC zostanie aktywowany, gdy temperatura cieczy chłodzącej przekroczy 60 stopni C, samochód będzie poruszał się na drugim, bądź wyższym biegu, prędkość pojazdu przekroczy 10 km/h"

Echuu
19-08-11, 00:52
vtec śmitec, zauważył ktoś jakiegoś magicznego kopa od xxx rpm?




pewnie jak powinno działa to tylko w TypeR, a tutaj nie ma co maltretować sprzętu

kvas
19-08-11, 09:36
No po 4k już silnik inaczej gada

Kras
19-08-11, 10:18
Jaki sens skoro VTEC i tak nie działa na 1 w silnikach R?

"Układ i-VTEC zostanie aktywowany, gdy temperatura cieczy chłodzącej przekroczy 60 stopni C, samochód będzie poruszał się na drugim, bądź wyższym biegu, prędkość pojazdu przekroczy 10 km/h"

A co tam ma niby dzialac?? Przeciez w R jest odwrotny vtec wiec ja tam bym sie raczej cieszyl, ze sie nie zalaczy:cool:

kucyk
19-08-11, 10:20
Jaki sens skoro VTEC i tak nie działa na 1 w silnikach R?

Dziala czy nie dziala, nie wiem, ale wrzucajac 2jke przy 20km/h to auto nie jedzie

Kras
19-08-11, 10:39
Ehhhh...vtec nie ma nic do tego. Tak jak mowilem, w R18 jest on odwrotny - tzn. auto jest zawsze na tej ostrzejszej krzywce a jak wykryje odpowiednie warunki to przelacza na ta ekonomiczna. Nie jedzie przy 20 na dwojce bo ma pewnie w okolicach 1500rpm a w takich sytuacjach wolnossace silniki o malej pojemnosci raczej nie jada:cool:

Alix
22-08-11, 21:58
Hmm nie kręciłem na zimnym > 4000, ale na ciepłym na jedynce zawsze wyraźnie dostaje kopa przy 4200-4300rpm. Nie wiem czy to VTEC czy charakterystyka przebiegu momentu w tym silniku niezależna od zmiennych faz rozrządu, ale tak jest. Na mokrym asfalcie na jedynce na tym "kopie" zwykle tracę przyczepność aż VSA ingeruje. Na kolejnych biegach w tej okolicy obrotów też "łapie oddech" chociaż wiadomo, to nie ta moc co "R", zmiana jest niewielka.

Jak dla mnie ten silnik lubi być kręcony, więc nie żałuję mu :) Z rozmowy ze znajomymi mechanikami z ASO najsłabszym ogniwem jest tu sprzęgło i fabrycznie wadliwa jego pompa, przynajniej w R-serii ("cicha" akcja serwisowa, charakterystyczne popiskiwanie + szarpania, ja już na gwarancji sobie wymieniałem). Ale widziałem że bodajże Exedy robi już do 8mki więc można tę sprawę prosto rozwiązać jak będzie trzeba.

Ordi
22-08-11, 22:57
w 2.2 i-ctdi jedynki wogóle nie kręcę tylko używam jej do ruszania a potem odrazu przebijam na 2. Jak ruszam na 1ce to wykręcam max do 3tys obr/min i przebijam na 2jke. Sprawa jest prosta - na 1ce nie mam trakcji i służy tylko do 'bujnięcia' auta z miejsca :) Na 2jce to już zależy od jakości asfaltu - na niektórych nawierzchniach nawet na suchym asfalcie nie mam trakcji na tym biegu :)

Paluch_tcw
22-08-11, 23:34
Hmm nie kręciłem na zimnym > 4000, ale na ciepłym na jedynce zawsze wyraźnie dostaje kopa przy 4200-4300rpm. Nie wiem czy to VTEC czy charakterystyka przebiegu momentu w tym silniku niezależna od zmiennych faz rozrządu, ale tak jest. Na mokrym asfalcie na jedynce na tym "kopie" zwykle tracę przyczepność aż VSA ingeruje. Na kolejnych biegach w tej okolicy obrotów też "łapie oddech" chociaż wiadomo, to nie ta moc co "R", zmiana jest niewielka.

Jak dla mnie ten silnik lubi być kręcony, więc nie żałuję mu :) Z rozmowy ze znajomymi mechanikami z ASO najsłabszym ogniwem jest tu sprzęgło i fabrycznie wadliwa jego pompa, przynajniej w R-serii ("cicha" akcja serwisowa, charakterystyczne popiskiwanie + szarpania, ja już na gwarancji sobie wymieniałem). Ale widziałem że bodajże Exedy robi już do 8mki więc można tę sprawę prosto rozwiązać jak będzie trzeba.

Dokładnie samochód dostaje kopa od tych obrotów i jest to sprawa vteca. Na wykresie z hamowni na każdym biegu miałem skok momentu w okolicach tych obrotów.

Yossarian
23-08-11, 11:42
Dokładnie samochód dostaje kopa od tych obrotów i jest to sprawa vteca.

http://www.polish-power.pun.pl/_fora/polish-power/smilies/facepalm

VTEC nie działa tak w R18! Jak jedziesz z małym otwarciem przepustnicy to masz tryb eko, jak dajesz dużo gazu to masz tryb normalny. Nie ma VTECa jak w starych Hondach!

Co najwyzej skok momentu może być winą dolotu o zmiennej geometrii

Paluch_tcw
23-08-11, 14:05
Być może i tak ale mam wykresy z hamowni i jak jedziesz pełnym gazie masz skok momentu.

Alix
23-08-11, 18:42
Co najwyzej skok momentu może być winą dolotu o zmiennej geometrii

No a to się nie przełącza jednocześnie z rozrządem w R18 ? Mniejsza o to skąd pochodzi, fajnie że jest :p

Yossarian
23-08-11, 21:13
Z tego co na civinfo piszą to przełącza sie przy jakichś tam obrotach, więc chyba jest niezależne od naszego eco-VTECa

buri
24-08-11, 11:32
do przelaczneia sie krzywki na walku r18 i inne i-vtec'i otwieraja w pelni tlko 1 zawor dolotowy, drugi sie tylko uchyla, po zmianie krzywki obydwa zawory dolotowe otwieraja sie w pelni i to jest cala filozofia. m. in. dzieki temu te silniki sa takie oszczedne, bo wiekszosc czasu nie 'oddychaja' pełnym płucem, dodatkowo niespalona mieszanka cofa sie do dolotu.
nie dziwne wiec ze na wykresie do momentu pelnego otwarcia obydwu zaworow dolotowych masz mniejsza moc a jak sie juz otworzy w pelni to jest wyraznie lepiej. ale nie jest to jak w starych vtec'ach gdzie zmienial sie wznios zaworow i wydluzal czas otwarcia a do momentu zalaczenia systemu wszystko dzialalo 'normalnie' a nie na pol gwizdka.

Alix
24-08-11, 16:46
Czyli inaczej: nie włącza tylko wyłącza się i-VTEC i auto dostaje od kopa :p

Generalnie silniki spalinowe na oszczędnym cyklu Atkinsona nie są zbyt efektywne - patrz Prius. A tu mamy 2 w jednym. Chociaż ja bym wolał w tę stronę co klasyczny VTEC w B i K serii... Nawet za cenę litra więcej.

Yossarian
24-08-11, 18:24
nie dziwne wiec ze na wykresie do momentu pelnego otwarcia obydwu zaworow dolotowych masz mniejsza moc a jak sie juz otworzy w pelni to jest wyraznie lepiej.

Otworzy sie w pełni jak mocniej gaz wciśniesz, niezależnie od obrotów.

Paluch_tcw
24-08-11, 20:43
Otworzy sie w pełni jak mocniej gaz wciśniesz, niezależnie od obrotów.

Pewny jesteś ?
http://asia.vtec.net/Engines/RiVTEC/ivtec2.jpg

http://www.polish-power.pun.pl/_fora/polish-power/smilies/facepalm

Yossarian
24-08-11, 22:22
Tak, pewny jestem i wykres, który wrzucasz to potwiedza. Jak widzisz (?) są tam dwa przebiegi: jeden (czerwony) dla przypadku gdy dajesz mało gazu, przy obrotach zawierajacych się w przedziale 1000-3500rpm - silnik pracuje w trybie eko. Drugi (czarny) obrazuje przypadek gdy wciśniesz gaz na maksa przy dowolnych obrotach - od początku przebiegu, do jego końca masz tryb normalny. Do tego wkleję tutaj fragment artykułu, z którego pochodzi wykres:

http://asia.vtec.net/Engines/RiVTEC/index.html



More importantly is VTEC engages the low-cams only if the right conditions for fuel economy are acheived. If they are never acheived, like when we are driving aggressively for the whole trip for e.g., VTEC will never open on the R18A. Thus it is a completely different idea from the VTEC implementations of old where VTEC will always open after a certain rpm, irregardless of the driving conditions.
...
Note the standard torque curve. This is the line right at the top of the chart and VTEC never activates across this torque curve.



Skrótowe tłumaczenie: jedziesz agresywnie -> i-VTEC sie nie włacza -> cały czas jesteś w trybie normalnym (czarny przebieg)

Wniosek: nie możesz czuć kopa od VTECa który się nie włączył/wyłączył

Tego facepalma to chyba sam dla siebie wkleiłeś.

Kras
25-08-11, 11:18
Link wyjasnia wszystko. A jak ktos nadal mysli, ze ten silnik dostaje kopa od przelaczenia vteca to coz...sorry :P

Alix
25-08-11, 14:20
Najważniejsze, że kopa dostaje, mniejsza o to skąd, nieprawdaż :p ?