Zobacz pełną wersję : EJ9 D14A4 vs. D15Z6 EK3
Helou
Nurtuje mnie takie pytanie. Jaka jest roznica w czasie przyspieszenia od 0-100 w D14A4, a D15Z6?
Czy po wymianie kolektora wydechowego na 4-2-1 oraz kolektora ssacego na ten z Z6/B7 jest szansa, ze D14A4 bedzie mialo podobne czasy do D15Z6 od 0-100 km/h?
Slyszalem kilkukrotnie stwierdzenia, ze D15Z6 po zmianie kolektora wydechowego na 4-2-1 oraz skrzyni z D13B2 po 95 roku smiga tak samo jak D16Z6 stockowe?
shrekinho90
18-08-11, 17:50
Ja swoim bylym seryjnym ale zdrowym d14 objechalem jedno d15 z6 a inne odjezdało mi na 3. Mysle ze z wydechem i dolotem juz by nie odjezdalo :-)
co do drugiej kwestii to mysle ze takie d15z6 z krotka skrzynią (fd 4.4) i wydechem mogloby konkurowac z d16z6 na kresce.
Helou
Nurtuje mnie takie pytanie. Jaka jest roznica w czasie przyspieszenia od 0-100 w D14A4, a D15Z6?
Katalogowo coś około 0,6s
Czy po wymianie kolektora wydechowego na 4-2-1 oraz kolektora ssacego na ten z Z6/B7 jest szansa, ze D14A4 bedzie mialo podobne czasy do D15Z6 od 0-100 km/h?
Jest szansa...
Slyszalem kilkukrotnie stwierdzenia, ze D15Z6 po zmianie kolektora wydechowego na 4-2-1 oraz skrzyni z D13B2 po 95 roku smiga tak samo jak D16Z6 stockowe?
Raczej źle słyszałeś...może przy kompletnym wydechu na godziwej średnicy przy pełnym przelocie i krótkiej skrzyni może konkurować z d16z6 w tej samej budzie oczywiście,innej opcji nie widzę
Może ktoś jeszcze się wypowie na ten temat?
A na co jeszcze nie znasz odpowiedzi:confused:
Zdrowe D14 tak jak pisałeś po zmianach ma szanse dojechać zwykłe d15z6 ale raczej to już bliżej kresu możliwości d14 będzie :P . Natomiast konkurować z D16z6 ciężko.
Raczej źle słyszałeś...może przy kompletnym wydechu na godziwej średnicy przy pełnym przelocie i krótkiej skrzyni może konkurować z d16z6 w tej samej budzie oczywiście,innej opcji nie widzę
Nawet w takim setupie bym się zastanowił czy da radę, oczywiście jeśli rozmawiamy o zdrowym D16. Skrzynia z d13b2 jest krótka ale niestety nie nadaje się do mocnych silników :)
Najlepiej jakby to d15z6 przy tym co pisałem wyżej zostało jeszcze wystrojone co wymusza przejście na p28 etc
Najlepiej jakby to d15z6 przy tym co pisałem wyżej zostało jeszcze wystrojone co wymusza przejście na p28 etc
A ja myślę że najlepiej po prostu kupić dobre d16z6 lub jakąś b-serie :) Bo modyfikacje tego silnika (d15z6, zresztą tak samo jak d14) są mało opłacalne. Takie jest moje zdanie.
A jeśli chodzi o jakąś dobrą serię to d16y7/y8 już bym polecił . Tyle ode mnie
Gdybanie co kupić jest w tym temacie daremne, nie widzę sensu mieszania w to b serii...rozmawiamy o silnikach zupełnie innych :)
Wiemy jaka jest cena zdrowego słupka d15z6 a jaka b16/b18...także co najlepiej kupić to wie sam właściciel wedle priorytetów
Gdybanie co kupić jest w tym temacie daremne, nie widzę sensu mieszania w to b serii...rozmawiamy o silnikach zupełnie innych
A rozważanie co szybciej w jakim setupie też :> Według mnie tych dwóch silników nawet się nie opłaca modzić bo za wiele wyciągnąć się nie da ;) A teoretyzując można wkładać kupę w kasy w seryjne d 14 i też dogoni kiedyś d16z6 :D
A rozważanie co szybciej w jakim setupie też :> Według mnie tych dwóch silników nawet się nie opłaca modzić bo za wiele wyciągnąć się nie da ;) A teoretyzując można wkładać kupę w kasy w seryjne d 14 i też dogoni kiedyś d16z6 :D
Wystarczy że ktoś nie chce zmieniać silnika...należy to uszanować :)
Święte słowa :> Jeszcze jest w serii ale nie w HB dobre D16y7/y8 :D Z wskazaniem na to drugie :P
seryjne d14 i d15z6 do 100 mają podobne czasy gdzie najwiecej zalezy od kierownika. Swoim d15z6 na seryjnej skrzyni niewiele ale jednak objezdzałem za kazdym razem d15b7 natomiast z d16y7 przegrywałem kreske a wygrywałem start lotny.
Prawda jest taka ze econo nigdy nie bedzie "killerem" i nie widze sensu porównywac tego do d16z6:)
teraz na skrzyni z d16y8 + kolektor sprint do 100 zajmuje nieco ponad 9sek ale i tak nigdy nie dogonie "prawdziwego" vtec-a sohc.
rafal86, a skrzynia z D16Y8 jest lepsza niż ta z D13B2 po 95?
U mnie po zmianie kolektora ssącego na ten z D15B7, kolektora na 4-2-1 i zrobionemu dolotowi do stożka mam czas też koło 9-9.5 sekundy, to chyba nie tak źle?
U mnie po zmianie kolektora ssącego na ten z D15B7, kolektora na 4-2-1 i zrobionemu dolotowi do stożka mam czas też koło 9-9.5 sekundy, to chyba nie tak źle
seryjne d16y8 ma podobny czas ( mowa o VI genie ), d15z6 po zmienie skrzyni rowniez ma podobny. Wyrażną różnicę pomiędzy d14 d15 a d16 widac dopiero przy predkościach powyzej 100 km/h .
rawda jest taka ze econo nigdy nie bedzie "killerem" i nie widze sensu porównywac tego do d16z6
seryjne d16z6 czy ja wiam czy to taki killer raczej szybsze miejskie autko. Co innego B serie:)
seryjne d16y8 ma podobny czas ( mowa o VI genie ), d15z6 po zmienie skrzyni rowniez ma podobny. Wyrażną różnicę pomiędzy d14 d15 a d16 widac dopiero przy predkościach powyzej 100 km/h .
No nie do końca, od startu różnica między D14 a D16z6 jest już znacząca. O ile różnicy między D15z6 a D14 na starcie wielkiej nie ma (pomimo różnicy ponad 20KM) to między d16z6 , lub d16y8 jest już widoczna :)
A b - seria to inny temat , tak rozmawiając to można rozwinąć wątek H-serii ? lub K :P
rafal86, a skrzynia z D16Y8 jest lepsza niż ta z D13B2 po 95?
U mnie po zmianie kolektora ssącego na ten z D15B7, kolektora na 4-2-1 i zrobiozmiennemu dolotowi do stożka mam czas też koło 9-9.5 sekundy, to chyba nie tak źle?
Zmien skrzynie bedzie lepiej:D
Y8 ma FD 4.25 po 95r nie bylo D13B2 no chyba ze z Hondy city chcesz dac:D D13b2 maja krotkie 5tki co w trasie uciazliwe male lozyska itd.
Lepsza Y8 :D
ja swoim d15z6 - wydech 2,12" de-cat, kolektor 4-2-1 na dwóch tłumikach (środkowy RM Motors, końcowy WM Sport). Dolot - Simota Big , wykręciłem 7s do 100km/h jeżeli oto CI chodzi więc nie ma dużej różnicy.
Slyszalem kilkukrotnie stwierdzenia, ze D15Z6 po zmianie kolektora wydechowego na 4-2-1 oraz skrzyni z D13B2 po 95 roku smiga tak samo jak D16Z6 stockowe?
może przy kompletnym wydechu na godziwej średnicy przy pełnym przelocie i krótkiej skrzyni
dorzuć do tego lekkie koło zamachowe i sytuacja staje się bardzo wyrównana. Byłem tego świadkiem w zeszłym tygodniu i nie piszcie o kierowcach bo obaj dobrze wiedzą jak jechać aby jechać szybko i oba silniki są zdrowe. Lecz gdyby nie lekkie koło to d15 dostało by po dupie :)
ja swoim d15z6 - wydech 2,12" de-cat, kolektor 4-2-1 na dwóch tłumikach (środkowy RM Motors, końcowy WM Sport). Dolot - Simota Big , wykręciłem 7s do 100km/h jeżeli oto CI chodzi więc nie ma dużej różnicy.
7sek ? słuchaaaam? chyba coś CI się pomyliło mój drogi... nie ma szans na taki wynik.
Setup 1 - d15z6, wydech, dolot, skrzynia z d13 Fd-4,25 i lekkie koło
Setup 2 - d16y2, wydech, dolot, skrzynia z d13 Fd-4,4
Za każdym razem d15z6 zostawiał na dwóch pierszych biegach y2 w tyle :P
Na trzeciem biegu już gorzej, powyżej 100km/h y2 już ładnie odjeżdza
ja swoim d15z6 - wydech 2,12" de-cat, kolektor 4-2-1 na dwóch tłumikach (środkowy RM Motors, końcowy WM Sport). Dolot - Simota Big , wykręciłem 7s do 100km/h jeżeli oto CI chodzi więc nie ma dużej różnicy.
koledze coś sie śniło chyba.
Etam śniło :D Przy założeniu że wywalił wszystko co się dało oprócz swojego stołka i jechał na małym kole w dodatku przekłamującym przyśpieszenie...da się zrobić :D
przypominam, że seryjne b16a2 ma 7,5 do setki. Dodatkowo kolega nie napisał nic o skrzyni. z seryjną skrzynią to już w ogóle nalezy zapomnieć nawet o 8sek...
Mając d16z6 z wydechem (ebay 4-2-1 plus wydech 2,16"), dolotem (parówa z odgrodzeniem i doprowadzeniem zimnego ze zderzaka), lekkim zamachem, skrzynią 4.25 i po wystrojeniu schodzę ponizej 8sek ale do 7.5 troche brakuje a koledze w takim setupie sie udaje 7sek no baaardzo ciekawe.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.