PDA

Zobacz pełną wersję : EJ9 D14A4 vs. D15Z6 EK3



Dark47
18-08-11, 13:04
Helou

Nurtuje mnie takie pytanie. Jaka jest roznica w czasie przyspieszenia od 0-100 w D14A4, a D15Z6?

Czy po wymianie kolektora wydechowego na 4-2-1 oraz kolektora ssacego na ten z Z6/B7 jest szansa, ze D14A4 bedzie mialo podobne czasy do D15Z6 od 0-100 km/h?

Slyszalem kilkukrotnie stwierdzenia, ze D15Z6 po zmianie kolektora wydechowego na 4-2-1 oraz skrzyni z D13B2 po 95 roku smiga tak samo jak D16Z6 stockowe?

shrekinho90
18-08-11, 17:50
Ja swoim bylym seryjnym ale zdrowym d14 objechalem jedno d15 z6 a inne odjezdało mi na 3. Mysle ze z wydechem i dolotem juz by nie odjezdalo :-)
co do drugiej kwestii to mysle ze takie d15z6 z krotka skrzynią (fd 4.4) i wydechem mogloby konkurowac z d16z6 na kresce.

billiejoe
18-08-11, 23:12
Helou
Nurtuje mnie takie pytanie. Jaka jest roznica w czasie przyspieszenia od 0-100 w D14A4, a D15Z6?

Katalogowo coś około 0,6s


Czy po wymianie kolektora wydechowego na 4-2-1 oraz kolektora ssacego na ten z Z6/B7 jest szansa, ze D14A4 bedzie mialo podobne czasy do D15Z6 od 0-100 km/h?

Jest szansa...


Slyszalem kilkukrotnie stwierdzenia, ze D15Z6 po zmianie kolektora wydechowego na 4-2-1 oraz skrzyni z D13B2 po 95 roku smiga tak samo jak D16Z6 stockowe?
Raczej źle słyszałeś...może przy kompletnym wydechu na godziwej średnicy przy pełnym przelocie i krótkiej skrzyni może konkurować z d16z6 w tej samej budzie oczywiście,innej opcji nie widzę

Dark47
21-08-11, 23:49
Może ktoś jeszcze się wypowie na ten temat?

billiejoe
22-08-11, 00:11
A na co jeszcze nie znasz odpowiedzi:confused:

kjmuszek
22-08-11, 00:15
Zdrowe D14 tak jak pisałeś po zmianach ma szanse dojechać zwykłe d15z6 ale raczej to już bliżej kresu możliwości d14 będzie :P . Natomiast konkurować z D16z6 ciężko.

Raczej źle słyszałeś...może przy kompletnym wydechu na godziwej średnicy przy pełnym przelocie i krótkiej skrzyni może konkurować z d16z6 w tej samej budzie oczywiście,innej opcji nie widzę
Nawet w takim setupie bym się zastanowił czy da radę, oczywiście jeśli rozmawiamy o zdrowym D16. Skrzynia z d13b2 jest krótka ale niestety nie nadaje się do mocnych silników :)

billiejoe
22-08-11, 00:25
Najlepiej jakby to d15z6 przy tym co pisałem wyżej zostało jeszcze wystrojone co wymusza przejście na p28 etc

kjmuszek
22-08-11, 00:34
Najlepiej jakby to d15z6 przy tym co pisałem wyżej zostało jeszcze wystrojone co wymusza przejście na p28 etc
A ja myślę że najlepiej po prostu kupić dobre d16z6 lub jakąś b-serie :) Bo modyfikacje tego silnika (d15z6, zresztą tak samo jak d14) są mało opłacalne. Takie jest moje zdanie.
A jeśli chodzi o jakąś dobrą serię to d16y7/y8 już bym polecił . Tyle ode mnie

billiejoe
22-08-11, 00:38
Gdybanie co kupić jest w tym temacie daremne, nie widzę sensu mieszania w to b serii...rozmawiamy o silnikach zupełnie innych :)

Wiemy jaka jest cena zdrowego słupka d15z6 a jaka b16/b18...także co najlepiej kupić to wie sam właściciel wedle priorytetów

kjmuszek
22-08-11, 00:42
Gdybanie co kupić jest w tym temacie daremne, nie widzę sensu mieszania w to b serii...rozmawiamy o silnikach zupełnie innych
A rozważanie co szybciej w jakim setupie też :> Według mnie tych dwóch silników nawet się nie opłaca modzić bo za wiele wyciągnąć się nie da ;) A teoretyzując można wkładać kupę w kasy w seryjne d 14 i też dogoni kiedyś d16z6 :D

billiejoe
22-08-11, 00:52
A rozważanie co szybciej w jakim setupie też :> Według mnie tych dwóch silników nawet się nie opłaca modzić bo za wiele wyciągnąć się nie da ;) A teoretyzując można wkładać kupę w kasy w seryjne d 14 i też dogoni kiedyś d16z6 :D
Wystarczy że ktoś nie chce zmieniać silnika...należy to uszanować :)

kjmuszek
22-08-11, 01:07
Święte słowa :> Jeszcze jest w serii ale nie w HB dobre D16y7/y8 :D Z wskazaniem na to drugie :P

rafal86
22-08-11, 15:48
seryjne d14 i d15z6 do 100 mają podobne czasy gdzie najwiecej zalezy od kierownika. Swoim d15z6 na seryjnej skrzyni niewiele ale jednak objezdzałem za kazdym razem d15b7 natomiast z d16y7 przegrywałem kreske a wygrywałem start lotny.
Prawda jest taka ze econo nigdy nie bedzie "killerem" i nie widze sensu porównywac tego do d16z6:)
teraz na skrzyni z d16y8 + kolektor sprint do 100 zajmuje nieco ponad 9sek ale i tak nigdy nie dogonie "prawdziwego" vtec-a sohc.

Dark47
23-08-11, 08:41
rafal86, a skrzynia z D16Y8 jest lepsza niż ta z D13B2 po 95?

U mnie po zmianie kolektora ssącego na ten z D15B7, kolektora na 4-2-1 i zrobionemu dolotowi do stożka mam czas też koło 9-9.5 sekundy, to chyba nie tak źle?

karas
23-08-11, 10:19
U mnie po zmianie kolektora ssącego na ten z D15B7, kolektora na 4-2-1 i zrobionemu dolotowi do stożka mam czas też koło 9-9.5 sekundy, to chyba nie tak źle

seryjne d16y8 ma podobny czas ( mowa o VI genie ), d15z6 po zmienie skrzyni rowniez ma podobny. Wyrażną różnicę pomiędzy d14 d15 a d16 widac dopiero przy predkościach powyzej 100 km/h .


rawda jest taka ze econo nigdy nie bedzie "killerem" i nie widze sensu porównywac tego do d16z6

seryjne d16z6 czy ja wiam czy to taki killer raczej szybsze miejskie autko. Co innego B serie:)

kjmuszek
23-08-11, 11:29
seryjne d16y8 ma podobny czas ( mowa o VI genie ), d15z6 po zmienie skrzyni rowniez ma podobny. Wyrażną różnicę pomiędzy d14 d15 a d16 widac dopiero przy predkościach powyzej 100 km/h .


No nie do końca, od startu różnica między D14 a D16z6 jest już znacząca. O ile różnicy między D15z6 a D14 na starcie wielkiej nie ma (pomimo różnicy ponad 20KM) to między d16z6 , lub d16y8 jest już widoczna :)
A b - seria to inny temat , tak rozmawiając to można rozwinąć wątek H-serii ? lub K :P

kornel861
23-08-11, 22:21
rafal86, a skrzynia z D16Y8 jest lepsza niż ta z D13B2 po 95?

U mnie po zmianie kolektora ssącego na ten z D15B7, kolektora na 4-2-1 i zrobiozmiennemu dolotowi do stożka mam czas też koło 9-9.5 sekundy, to chyba nie tak źle?
Zmien skrzynie bedzie lepiej:D
Y8 ma FD 4.25 po 95r nie bylo D13B2 no chyba ze z Hondy city chcesz dac:D D13b2 maja krotkie 5tki co w trasie uciazliwe male lozyska itd.
Lepsza Y8 :D

kibic
06-09-11, 18:24
ja swoim d15z6 - wydech 2,12" de-cat, kolektor 4-2-1 na dwóch tłumikach (środkowy RM Motors, końcowy WM Sport). Dolot - Simota Big , wykręciłem 7s do 100km/h jeżeli oto CI chodzi więc nie ma dużej różnicy.

Budziniak
06-09-11, 19:05
Slyszalem kilkukrotnie stwierdzenia, ze D15Z6 po zmianie kolektora wydechowego na 4-2-1 oraz skrzyni z D13B2 po 95 roku smiga tak samo jak D16Z6 stockowe?

może przy kompletnym wydechu na godziwej średnicy przy pełnym przelocie i krótkiej skrzyni
dorzuć do tego lekkie koło zamachowe i sytuacja staje się bardzo wyrównana. Byłem tego świadkiem w zeszłym tygodniu i nie piszcie o kierowcach bo obaj dobrze wiedzą jak jechać aby jechać szybko i oba silniki są zdrowe. Lecz gdyby nie lekkie koło to d15 dostało by po dupie :)

lozek
07-09-11, 00:16
ja swoim d15z6 - wydech 2,12" de-cat, kolektor 4-2-1 na dwóch tłumikach (środkowy RM Motors, końcowy WM Sport). Dolot - Simota Big , wykręciłem 7s do 100km/h jeżeli oto CI chodzi więc nie ma dużej różnicy.

7sek ? słuchaaaam? chyba coś CI się pomyliło mój drogi... nie ma szans na taki wynik.

pablo_020
07-09-11, 01:12
Setup 1 - d15z6, wydech, dolot, skrzynia z d13 Fd-4,25 i lekkie koło
Setup 2 - d16y2, wydech, dolot, skrzynia z d13 Fd-4,4

Za każdym razem d15z6 zostawiał na dwóch pierszych biegach y2 w tyle :P
Na trzeciem biegu już gorzej, powyżej 100km/h y2 już ładnie odjeżdza


ja swoim d15z6 - wydech 2,12" de-cat, kolektor 4-2-1 na dwóch tłumikach (środkowy RM Motors, końcowy WM Sport). Dolot - Simota Big , wykręciłem 7s do 100km/h jeżeli oto CI chodzi więc nie ma dużej różnicy.

koledze coś sie śniło chyba.

billiejoe
07-09-11, 09:25
Etam śniło :D Przy założeniu że wywalił wszystko co się dało oprócz swojego stołka i jechał na małym kole w dodatku przekłamującym przyśpieszenie...da się zrobić :D

lozek
07-09-11, 11:36
przypominam, że seryjne b16a2 ma 7,5 do setki. Dodatkowo kolega nie napisał nic o skrzyni. z seryjną skrzynią to już w ogóle nalezy zapomnieć nawet o 8sek...

Mając d16z6 z wydechem (ebay 4-2-1 plus wydech 2,16"), dolotem (parówa z odgrodzeniem i doprowadzeniem zimnego ze zderzaka), lekkim zamachem, skrzynią 4.25 i po wystrojeniu schodzę ponizej 8sek ale do 7.5 troche brakuje a koledze w takim setupie sie udaje 7sek no baaardzo ciekawe.