PDA

Zobacz pełną wersję : Tunung amortyzatora



kubaszow
17-08-11, 22:53
Witam

Mam taki problez ze z powodu instalacji LPG i butli w bagazniku przy obnizeniu -40mm tyl siedzi nizej niz przod i tak sobie pomyslalem przerobic amortyzator.
Naciac ten pierscien trzymajacy kielich sprezyny
http://www.bankfotek.pl/thumb/1054572.jpeg (http://www.bankfotek.pl/view/1054572)
Scianki amora jak i oryginalne spawy nie beda ruszone!
Po rozcieciu chce wsadzic tam 1cm pierscien i wszystko pospawac z zewn (tak ma to wgladac)
http://www.bankfotek.pl/thumb/1054578.jpeg (http://www.bankfotek.pl/view/1054578)

Dzieki temu tanim kosztem uzyskam obnizenie -30mm na sprezynach -40mm
Plusy:
- moge pod siebie ustawic obnizenie dajac szerszy lub wezszy pierscien
- amor bedzie pracowal w lepszym dla siebie zakresie
- spawy producenta pozostaja nie ruszone (wiec nic nie powinno sie urwac)
- nie trzeba ladowac jakis gum zeby podniesc lekko auto
- nie musze wydawac kasy na nast springi np -20mm ( ktore ciezko znalesc)
Miunusy:
- utrata gwarancji przy nowych amortyzatorach

Co myslicie o tym pomysle, sprawdzi sie to?
Chyba nic nie powinno sie stac bo nie chce sie zabic :):)

Dissnej
18-08-11, 00:31
Chyba nic nie powinno sie stac bo nie chce sie zabic
Z naciskiem na "chyba". Osobiście bym się bał.

rychulja
18-08-11, 00:39
amory MTSa tak są rozwiązane , ciekawa jaka grubość ma ścianka w seryjnym amorze

kubaszow
18-08-11, 00:50
Jak pisalem scianka amora nie jest ruszana, nic w niej nie bedzie robione.Jutro zrobie dokladniejsze foto o co mi chodzi.
Kielich sprezyny jest przyspawany do pierscienia a ten jest nasuniety na dana wysokosc i przyspawany do scianki amora, poprostu chce poszerzyc ten kielich i od zewnetrznej strony bedzie wszystko pospawane. Spawy nie beda mialy kontaktu ze scianka amortyzatora tylko z seryjnym pirscieniem.

eRMD
18-08-11, 09:45
jakies to rozwiazanie jest ale czy spawanie nie osłabi blachy i czy nagrzewając amor nic mu sie nie stanie?. Ja inaczej to rozwiazałem bo pod mocowanie amora dałem dystans o odpowiedniej grubosci. Jest to bezpieczniejsze i prostsze rozwiazanie ale nie wiem czy u Ciebie też tak sie da. Przy pełnej butli LPG miałem sporo niżej tył a teraz mam równo a nawet z 0,5cm wyżej. Wszystko przy glebie -40. Wiecej w moim temacie. pozdrawiam

lukwycz
19-08-11, 19:15
Ja na twoim miejscu bym ciął. Czego tu się bać? Chyba tylko szkoda utraty gwarancji.
Jeśli ten pierścień jest przyłąpany do rury amortyzatora tylko od dołu to sprawa będzie prosta.
U siebie mam wsadzone dystanse z przodu z nierdzewki : lewa strona 15mm a prawa 10mm. Przy okazji auto się wyprostowało :)
Różnica jest taka, że mam koni sport i nic nie trzeba było ciąć.

kubaszow
19-08-11, 19:49
Chyba tylko szkoda utraty gwarancji.
Gwarancji nie ma bo kupione od forumowicza:)

Jeśli ten pierścień jest przyłąpany do rury amortyzatora
Tak dokladnie jest, dolny spaw trzyma pierscien z amorem a gorny łączy kielich z pierscieniem
http://www.bankfotek.pl/thumb/1056418.jpeg (http://www.bankfotek.pl/view/1056418)

U siebie mam wsadzone dystanse z przodu z nierdzewki
czyli na seryjny pierscien koni nalozyles dystans i na nim opiera sie kielich tak?

lukwycz
20-08-11, 15:55
czyli na seryjny pierscien koni nalozyles dystans i na nim opiera sie kielich tak?

Dokładnie tak. Zdjęcie w moim temacie.

zakit
22-08-11, 23:21
odpowiedz sobie na pytanie czy sam chcesz spawac i ise przy tym zabic, czy dac komus do spawania i zabic kogos.

w srodku jest gaz, i nie koniecznie bym sie chcial znalezc blisko amorka kiedy jego obudowa jest nagrzana do czerwonosci od spawu. przegrzej tylko blachę na wylot i bedzie nieciekawie...

pozatym pomysl jest jaknajbardziej dobry. pytanie czy nie-bezpieczniej bedzie kupic 'top-hat'sy'.

kornel861
23-08-11, 22:31
Nie ograniam wogole tego pomyslu ale,jesli dupa siedzi nisko a masz LPG to butle masz z Kamaza?
No?:D
Nie ma H by przy butli az tak siadalo,ze bez niej jest Ok a z butla siada wiec albo amory albo springi zużyte.
A 1cm wyzej na amortyzatorze nie zawsze oznacza 1cm wyzej na aucie...I odwrotnie :D
Sprezystosc :D swita?:D

Pawel_JBL
29-08-11, 21:17
OEMOWE amorki mają sciągany kielich (czyt. nie spawany- nabity) i mozesz siebie regulowac dowoli ;)

bo co jak co ale spawanie amorka... strach....

kenny
30-08-11, 19:17
A nie można po prostu sprawnych sprężyn założyć?