Zobacz pełną wersję : Zbieżność
jurbassteck
17-08-11, 16:30
Mam pytanie, czy po wymianie dolnego sworznia w wahaczu z przodu powinienem ustawić zbieżność?
Teoretycznie nie gdyż nie ma nic wspólnego z układem kierowniczym, no chyba że auto źle się prowadzi.
oczywiście, że trzeba sprawdzić zbieżność. Każde rozpięcie zawieszenia łączy się ze zbieżnością
jurbassteck
17-08-11, 20:17
Oki, dzięki. To chciałem wiedzieć :)
ja nie zrobiłem zbieżności i opona do wymiany bo ścięło bieżnik..
Jedna opona? To nie problem zbieżności tylko złego pochylenia danego koła.
jurbassteck
19-08-11, 11:07
Byłem więc na ustawieniu zbieżności i jak się okazało wsio wpariadkie, ale .. Prawa strona ma minimalnie inną geometrię, niestety nie do ustawienia (ale bity nie był). Kwestią może być także uszkodzona opona lub niewłaściwe ciśnienie.
problem złego pochylenia danego koła.
po pierdyknięciu sworznia możliwe?
Jeśli sworzeń ma luz to jak najbardziej, pochylenie zwrotnicy może się zmienić "w obrębie" tego luzu.
Co może być przyczyną nerwowego zachowywania się auta? Byłem na zbieżności, diagnosta poustawiał wszystko (byłem przy całej operacji) ale wielkiej różnicy w prowadzeniu auta nie odczułem. Problem polega na tym, że na równej nawierzchni auto jedzie dobrze i wszystko jest w porządku. Gdy zaczną się delikatne koleiny bądź na drodze są dziury albo już zaklejone dziury i jest więcej asfaltu to delikatnie szarpie kierownicą. Przed zbieżnością diagnosta sprawdzał wszelkie luzy mające wpływ na kierowanie i nie wykrył niepokojących objawów. Miałem padnięte cukierki i myślałem że to od tego ale po wymianie jest dalej to samo. Ma ktoś może pomysł co to może być?
jurbassteck
19-08-11, 22:08
Nierówne ciśnienie w oponach, uszkodzona opona, pochylenie i nierówność nawierzchni.
ciśnienie mam równe w oponach staram się je kontrolować. Uszkodzona opona. może to być to. W zeszłym roku zaczęły huczeć mi opony z tyłu. Początkowo myślałem, że to łożyska ale jednak nie; to opony. Są to Barum Bravuris 195/50/15. Słyszałem opinie trzech użytkowników takich Barumów że hałasują po pewnym czasie (moje mają 4 lata, kupowane jako nowe). Czy to hałasowanie może też być przyczyną złego zachowania auta?
oczywiście, że trzeba sprawdzić zbieżność. Każde rozpięcie zawieszenia łączy się ze zbieżnością
heh a co ma jedno do drugiego? Jeśli nie ruszamy końcówek ani drążków to w jakim niby celu? Na ten przykład u jurbassteck zbieżność się nie zmieniła. Zbieżność to zbieżność ale jest też coś takiego jak geometria, gdzie mierzone wszystkie parametry zawieszenia ale kolega pytał o zbieżność.
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.