PDA

Zobacz pełną wersję : Civic gen. V, VI, silnik F20A4 ?



jachmar17
15-08-11, 15:29
Witajcie.
Jestem tutaj nowy i nie mam jeszcze doświadczenia w tej Hondzie ponieważ nie mam jeszcze prawka anie 18 lat. Ale bardzo mnie się spodobał Civic generacji V i VI. Jestem bardzo "zakochany" w Hondach mam CBR 125 i MTX 80 (ale mniejsza z tym). Szukam auta z niemiec i chcę sobie auto przygotować aż bede miał prawko. Przykładowo że bym kupił Civic 1.3 ale te 75Km to troszke za mało brat ma 140KM w Accordzie VII gen. I to już buja te auto no ale jest większe i to w zupełności wystarcza. Ale civic jest sporo mniejsza. Do rozbiórki posiadam 2 i pół :) Hondy Accord IV generacji z silnikami 2.0 i mocy około 133KM i podajże o oznaczeniu silnika F20A4 (nie jestem pewien, na podstawie google widziałem te oznaczenie na tak samo wyglądającym na zdjęciu - dziś pójdę zobaczyć pod maski i będe szukał oznaczenia) I chciałbym się dowiedzieć czy ktoś może widział zamontowany taki silnik w Civic, czy wogóle jest taka możliwość i ile było by trzeba przerabiać. No i najważniejsze czy jest sens wogóle wkładać tam taki silniczek, czy moze lepiej ze swapować silnik bądź wsadzić częściej widywany silnik w takiej Hondzie.
Za wszystkie odpowiedzi bardzo dziękuje
Pozdrawiam

zakit
15-08-11, 19:09
mozliwosc jest, natomiast zyski w stosunku do kosztow sa nie oplacalne. taniej, szybciej i latwiej wyjdzie swap d16z6 z tegoz samego civica. lub kupno juz takiego.

generalnie to bylo o tym wiele razy. a swoja droga ze 140km z f20 w accordzie nie jedzie wcale...

kornel861
15-08-11, 20:23
zamiask kupowac z 1.3 kup z 1.6 cena swapa jest nieadekwatna do przyrostu mocy:D
szukaj moze V z DOHC sa w przystepnej cenie albo D16Z6 lub jak jest $$$ to VTI:cool:

jachmar17
16-08-11, 00:14
a swoja droga ze 140km z f20 w accordzie nie jedzie wcale...


on 140 koników to z tej przed ostatniej wersji accorda w dieslu 2.2 to tam zapewne jest inne oznaczenie silna. ( taką jak tą ma ale 2.2 tu jest 2.4 benzyna 190KM - i też teraz nad taką sie zastanawia. http://www.motoforum.pl/411/accord.html )

a tego typu Hondy mam do wykorzystania http://photos01.otomoto.pl/photos/original/C19/89/66/C19896624_4.jpg
dwa kompletne silniki na wtrysku, pełne okablowania, chłodnice skrzynie...

od auto narazie w tym moim wieku nie oczekiwał bym więcej, gdybym wsadił tam taki silnik około 133KM to tam przez kolejne kilka lat by mi starczyło (dopuki aż sie wprawie) nie chce odrazu ze 160KM bo nie ukrywam troche się boje o moje zdrowie moję bądź innych.

sebas_g
16-08-11, 07:36
koszta, ilość przeróbek i osiągnięty cel moc są ze sobą nie adekwatne :P do tego buda 1,3 jest najgorszą do swapa i ma najgorsze hamulce... kup sobie od razu jajko z d16z6 albo d16a9 i bedziesz miał 125/130 koników i duże możliwości przyszłych modów, ewentualnie 90 konne d15b2 też całkiem sympatycznie się odpycha ;) ale nie 1,3... nie ma nic gorszego chyba :P

jachmar17
16-08-11, 23:39
mam kilka fajnych tematów z niemiec ale same jajka hatchback i 1.3 :mad: :p Posłucham Was i będe szukał minimum 90 konny i dobrze by było w coupe. Z polski nie chce bo to jeszcze trafie 3in1. :p