Zobacz pełną wersję : Ubywa płyn ze zbiorniczka wyrównawczego chłodnicy
Witam. Zauważyłem w swojej H, że ubywa płynu w zbiorniczku wyrównawczym od chłodnicy.
Gdy silnik jest nagrzany, węże są gorące więc obieg jest. Po odkręceniu korka (na zimnym oczywiście, bądź letnim), wylewa się troszkę płynu. Raz czy dwa się zdarzyło, że płyn się nie wylał (było troszkę powietrza).
Płyn nie miesza się z olejem, nie ma jego śladu pod korkiem czy na bagnecie.
Niestety ten w zbiorniczku wydaje się jakby był lekko wymieszany z olejem.. Ale to może tylko wrażenie.
Sam zbiorniczek nie jest pęknięty, bo to monitoruje. Chłodnica również wydaje się być sucha.
Nie kopci (chyba że na dworze zimno, wtedy widać biały ale to chyba zwykła para z racji różnicy temperatur).
Co robić, jeździć i się nie przejmować tylko dolewać, czy podjąć jakieś działania aby nie zarżnąć jednostki?
Silnik D15Z6
icotunapisac
15-08-11, 13:53
Duzo ci jej ubywa? I kiedy sprawdzasz, na goraco czy na zimno? Jesli faktycznie jest olej w zbiorniczku to napewno uszczelka po pod głowica, jesli tylko ci sie wydawalo (co powinienes sprawdzic) to moze masz gdzies nieszczelny waz. Na zagrzanym silniku popatrz czy gdzies delikatnie nie syczy badz wycieka. Ewentualnie chlodnica badz pompa wody nieszczelna.
Niestety dość sporo. Gdy mam koło połowy zbiorniczka, to po zrobieniu ok 50km jest już poniżej minimum lub równo. Oczywiście zawsze sprawdzam na zimnym.
Właśnie wylałem wszystko co mogłem ze zbiorniczka do butelki. Był tam pomieszany zielony płyn z niebieskim i - niestety - trochę czarności poleciało.. Mam nadzieję, że to tylko bród.
W tej chwili zalałem pół zbiorniczka zwykłą wodą (po wyczyszczeniu go). Zobaczę czy pojawi się olej...
Fotki podglądowe:
http://img23.imageshack.us/img23/9236/10926457.jpg
http://img43.imageshack.us/img43/7015/22642428.jpg
Yotomeczek86
15-08-11, 14:50
Obstawiam że uszczelka pod głowicą się skończyła... Jak wymienisz, to od razu układ przepłukaj i dla świętego spokoju zmień rozrząd (jak był wymieniany stosunkowo nie dawno, 10 tys itp to zmień tylko pompe)
Obstawiam że uszczelka pod głowicą się skończyła...
niestety najbardziej prawdopodobne.... ale trzeba by jeszcze sprawdzić czy układ gdzieś nie gubi płynu (chłodnica, węże, pompa, nagrzewnica)
NIe do końca uszczelka. Ja miałem taki objaw gdy pękł mi korek od chłodnicy. Niby nie puszczał i był zakrecony, ale w środku jest sprężyna, która nie powinna wypadać. U mnie pękło takie plastikowe kółeczko i sprężyna wyskakiwała. Myślałem, że jest ok, ale odkąd to się stało tak samo zaczęło mi płynu ubywać. Po wymianie na nowy wszystko wróciło do normy.
Płyn nigdy nie będzie miał tego samego koloru, idealnie zielonego..wygląda w porządku :)
Co do korka, mój się odkręca ale nie mogę go zdjąć całkowicie, jakby coś blokowało. A ułamać nie chcę :D
Jak znajdę czas, wyjmę świece i zobaczę tłoki czy są opaplane płynem. Jak tak to kicha...
żadna kicha wymiana uszczelki w takim samym silniku kosztowała mnie ok.400 zł. Śruby, uszczelka,nowy pasek i zabielenie głowicy
Kicha biorąc pod uwagę że jestem zadłużonym studentem zarabiającym wakacyjnie marne grosze :D
Heh..na czystą logikę jeśli piszesz ze z korkiem jest coś nie tak..to jaki jest sens szukania dalej dziury w całym? Ułamiesz to trudno..być może tam się coś poparało jak u mnie. Wydłubiesz resztki, założysz nowy korek i po problemie. Gdybyś na świecy miał wodę, to by silnik odpalał jak by na 3 cylindrach..poprychał..porzucało by nim...rozgrzał by się..i by chodził równo. Jeśli takiego objawu nie masz, to po co sobie dokładać roboty? :confused:
A z pompy wody nie ścieka Ci po misce w okolicach koła pasowego i nie kapie na ciepłym silniku ?
Co do korka, wymienię go dopiero gdy będę miał drugi w ręce, więc oby w tym tygodniu.
Jeśli chodzi o kapanie w tych okolicach. Zauważyłem że spocony mam filtr węglowy (o czym pisałem na forum: LINK (http://www.civicklub.pl/fi/__vbb/showthread.php?116910-Od-czego-ta-puszka-i-dlaczego-si%EA-poci-Civic-EK3-D15Z6)), oraz nieco niżej koło przegubu wew. Od spodu nie oglądałem bo nie mam warunków, ale postaram się to zrobić jak najszybciej.
Po wymianie płynu ze zbiorniczka na wodę wszystko jest w porządku. Chodź może też to być za sprawą korka, który udało mi się odkręcić i wytrzeć, a potem znów zakręcić.
Niemniej jednak, na razie nic nie ubywa co mnie bardzo cieszy. Masło też się pod korkiem nie robi.
Na razie będę jeździł :)
u mnie brudzi tez olejem czy czyms ale olej od wymiany do wymiany 0,5 litra a plynu nie ubywa mechanik mowi ze mogł byc wlany jakis uszczelniacz
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.