PDA

Zobacz pełną wersję : D15B7 bierze olej i "cyka"



greatstar2010
15-08-11, 03:50
Witam,
Mój silnik bierze olej, jest to ok 1/3l na 1000km , do tego dochodzi charakterystyczne "cykanie" . Wydaje mi się że auto nie straciło mocy.
Jedzie tak samo szybko jak pozakupie gdy wszystko było ok.

Zauwazyłem jeszcze że po wymianie oleju (i filtra oczywiscie) olej jest czarny, a nie złoty jak podczas wlewania.

W tym momencie mam zalany półsyntetyk ale dolewam po kazdym 1000km mineralny
Motul 15W40 . Nie zauważyłem żadnych wycieków oleju.

Nie jestem mechanikiem, nie znam się na silnikach więc mam do was kilka pytań.
Jak wygląda naprawa silnika ? (prosze o w miare dokladny opis)
Ile to wszystko kosztuje (czesci , robocizna)
Ile czasu zajmuje ?
Kogo polecacie (najlepiej na dolnym slasku) do takiej roboty ?

Z góry dziekuje i pozdrawiam

qureku.
15-08-11, 10:59
do tego dochodzi charakterystyczne "cykanie" Pewnie zawory wymagają regulacji

icotunapisac
15-08-11, 15:04
To normalne ze olej jest czarny jak wysłuży swoje, gdyby byl dalej jak nowy to by sie go nie wymienialo :P
Jesli chodzi o cykanie to w tych hondach to chyba standard, jesli zbyt mocne cykanie to regulacja zaworów.
Naprawa silnika to szerokie pojecie, nie wiadomo co jest przyczyna twojego ubytku, polecal bym najpierw uszczelniacze zaworow wymienic.

greatstar2010
15-08-11, 15:22
@icotunapisac :D
Sęk w tym że on odrazu po wlaniu jest czarny..
wylewasz stary olej, wymieniasz filtr , lejesz świeży olej i przy sprawdzaniu stanu oleju widzisz że jest znowu czarny

djwafel
15-08-11, 17:07
Do końca nie ściekł. I możliwe, że olej do dupy wlewasz.

icotunapisac
15-08-11, 17:08
bo zawsze zostaje w zakamarkach stary olej i wlewajac nowy odrazu sie zabawarwia, no chyba ze sobie przepluczesz silnik specjalnymi srodkami.

greatstar2010
15-08-11, 21:31
Robione na warsztacie, sciekł do końca bo auto stało pół godziny a mechanik robił co innego.. zreszta to nie ważne.