PDA

Zobacz pełną wersję : klima nie działa od wymiany skrzyni biegów



rafal86
14-08-11, 19:33
Na wstępie dodam ze to moje 1 auto z klimą wiec jestem zielony w temacie :)
Miesiąc temu nabiłem klime, przed jak i po nabiciu działała. Filtr kabinowy wymieniony w tym roku.
Dwa tygodnie temu mechanik wymienił skrzynie biegów.
Dziś po raz pierwszy od wymiany załączam klimatyzacje i z okolic schowka pasażera dobiega głosne huczenie(tam jest spręzarka?) a z nawiewów leci ciepłe powietrze. Po wyłączeniu klimy huk ustaje. Dodam ze wiatrak od klimy działa.
Teraz pytanie czy w trakcie wymiany skrzyni mógł cos uszkodzic? Jakąś rurke i jest przeciek dlatego leci cieple powietrze? Czy raczej to padnięta spręzarka?

spychu
14-08-11, 20:41
Sprężarka jest z przodu silnika przy lewej podłużnicy. Za schowkiem masz parownik od klimy.

Przy wymianie skrzyni raczej niczego nie uszkodzili bo rurki od klimy ida po prawej podłużnicy i dalej pod akumulatorem i do środka auta więc musiałby być jakiś mega talent, żeby przy wymianie skrzyni uszkodził rurki klimatyzacji.

tomalacivic
14-08-11, 21:28
Jak dla mnie skrzynia nie ma nic wspólnego z klimatyzacja jedynie mógł coś przez nie uwagie uszkodzić jakiś przewód od klimy lub jak na złość się zepsuła i tak wyszło ze wrócił od mechanika i padła klima.

paFeł
14-08-11, 23:16
A może otworzyć maskę i zobaczyć w jakim stanie są choćby te przewody i ew. posłuchać skąd niesie się ten dźwięk ?

rafal86
15-08-11, 08:51
dzwiek ewidentnie jest od schowka czyli rozumiem parownik? Jesli nie byłoby czynnika to parownik ma prao wydawac z siebie takie dzwieki?

paFeł
15-08-11, 10:24
Przed parownikiem znajduje się zawór rozprężny, być może to on jest przyczyną. Jeśli jest on popsuty to puszcza na parownik za dużo ciśnienie co może być słyszalne i odczuwalne w postaci braku schładzania się parownika a bywają przypadki rozsadzenia parownika. Udaj się do zakładu gdzie zajmują się klimą podłączą aparaturę ew. same zegary i będzie wszystko jasne.

rafal86