Zobacz pełną wersję : zwiekszone spalaniepo wycieciu kata w b16a2??
mam kolege kotry ma warsztat zajmujacy sie tylko ukladami wydechowymi, pojechalem do niego zeby wycial mi KATA ale powiedzial ze wycial go juz w innej hodzie tez z silnikem b16a2 i zwiekszylo sie w niej spalanie o ok 0.5l. Czy jest to mozliwe??Czy ktos kto ma tkai silnik zauwazyl jakies zmainy w spalniu po wyciciu katalizatora??
Moja drugie pytanie rowniez umieszcze tutaj zeby nie zakladac dtugiego tematu.
Jaka jest fabryczna srednica ukladu wydechowego w VTI?? A jaka powinna byc maxymalna przy przelotowym ukladzie.??
pozdrawiam i z gory dziekuje za pomoc
wycial mi KATA ale powiedzial ze wycial go juz w innej hodzie tez z silnikem b16a2 i zwiekszylo sie w niej spalanie o ok 0.5l. Czy jest to mozliwe??
mozliwe, - zrestartuj kompa ( ECU ) - powinien dostosowac sie do nowych "warunkow pracy". pozdro
a moze to miec zwaiek z tym ze przy tym silniku sa dwie sondy lambda??
a moze to miec zwaiek z tym ze przy tym silniku sa dwie sondy lambda??
moze miec zwiazek...
ale chyba masz 1 sonde....
a srednica wydechu VTI to 48-50mm
no tak sprawdzilem mam jedna sonde lambda, moze kiedy wytne kata i zresetuje kompa to spalenie sie nie zmieni, byc moze sie wogole nie zmieni nawet bez resta. Czy moze ktos sie wypowiedzec kto ma b16a2 i wycial kata...??
no tak sprawdzilem mam jedna sonde lambda, moze kiedy wytne kata i zresetuje kompa to spalenie sie nie zmieni, byc moze sie wogole nie zmieni nawet bez resta. Czy moze ktos sie wypowiedzec kto ma b16a2 i wycial kata...??
tak czy inaczej wyciecie kata nie powinno zwiekszyc spalania.
skolopendra
12-04-07, 20:39
ja czytając rożne artykuły ,spotkałem się z opiniami "fachowców"
wycięcie kata może,lecz nie musi wpłynąć na zwiększenie spalania
a ma mieć to związek z zaburzeniem pracy sondy(ochłodzenie ;) temp pracy).itp
mam eg6 juz od dluzszego czasu, pozbylem sie kata i nie zauwazylem zeby zaczal wiecej palic...wiec chyba zostawmy ta kwestie tylko w teorii
po wycicie nie pali więcej :) krecisz wyzej bo jest fajny dzięk :)
no to w takim razie w poniedzialek po powrocie ze szczecina wycinam kata..:):)
Ale czy po wycieciu kata powieniem zresetowac kompa??
restart zrób na pewno
po wycięciu kata zmieni się ch-ka przepływu spalin przez wydech, więc komp musi się nauczyć od nowa lać mieszankę
moc wzrośnie o ok. 7KM a moment maksymalny ciut ciut spadnie (może 1-2Nm)
jeśli kat był mocno zapchany to spalanie powinno nawet spaść, bo przy zapchanym wydechu sonda świruje z pomiarami i z reguły zawyża bogatość mieszanki
restart standardowo: na zimnym silniku odpinasz klemę aku na 15-20min, podpinasz spowrotem, właczasz silnik i czekasz aż się nagrzeje, do momentu aż wentylator na chłodnicy włączy i wyłączy się dwa razy przy czym w czasie restartu nie może być włączony najmniejszy odbiornik prądu w aucie (tyczy się to też lampy w podsufitce, nadmuchu, radia, świateł itp itd)
restart standardowo: na zimnym silniku odpinasz klemę aku na 15-20min, podpinasz spowrotem, w)
moze łatwiej wyjąc bezpiecznik? :d - ten od resetu ECU...
A tak poza tematem - 0.5L na 100km to jakies 2,20pln ~10pln na baku - nie dajmy sie zwiariowac
restart standardowo: na zimnym silniku odpinasz klemę aku na 15-20min, podpinasz spowrotem, w)
moze łatwiej wyjąc bezpiecznik? :d - ten od resetu ECU...
A ten bezpiecznik jest w szoferce czy pod maska??jak go rozpoznam??To napewno wystarczy zeby kompa zresetowac?? Czy po reseci pownienm samochod potraktowac w jkais szczegolny sposob??np. nie gazowac....
restart standardowo: na zimnym silniku odpinasz klemę aku na 15-20min, podpinasz spowrotem, w)
moze łatwiej wyjąc bezpiecznik? :d - ten od resetu ECU...
A ten bezpiecznik jest w szoferce czy pod maska??jak go rozpoznam??To napewno wystarczy zeby kompa zresetowac?? Czy po reseci pownienm samochod potraktowac w jkais szczegolny sposob??np. nie gazowac....
bylo , poszukaj , haslo: "reset komputera" , reset ECU
A ten bezpiecznik jest w szoferce czy pod maska??jak go rozpoznam??To napewno
ten bezpiecznik jest pod maska
ma wartosc 7,5A i "nazwe" BACK UP bodajze...
dodatkowe info w szukajce
ps. nie wiedziałem ze civic ma szoferkę :aloha:
krzemo1977
13-04-07, 21:41
Nawet po wymianie filtra na stożek powinno sie zrestartować kompa.Więc analogicznie każda zmiana restart (zdjęcie klemy <2min;nie katowanie silnika aż do oiśągnięcia normalnej temp.ale to wiadomo) powinno działać :)
[ Dodano: Pią 13 Kwi, 2007 ]
i silnik jest rozprężony więc też to może mieć znaczenie ale.............
po co zdejmowac kleme? chyba po to zeby sobie narobic problemow i dodatkowej roboty ...
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.