Zobacz pełną wersję : Narodził się pomysł na nowe lamy
Narodził mi pomysł przerobienia lamp przednich na cleary. Wiem ze nie zabraknie zwoleników i chętnych do takich lamp bo jak wiadomo kazdy by chciał mieć coś nowego i lepsze swiecenie i widoczność na drodze.Pomysł wzioł się jak przerabiałem lampę na xenon :o wiadomo ze to nie legal,ale jeśli bym zaprojektował nie lampę ale sam odbłyśnik i dał do producenta zeby zrobili model i wyprodukowali na moje zamówienie do naszych Hanek.A polegało by na tym kupujecie odbłysniki,rozklejacie lampy,szkło ryflowane wywalacie i macie CLEARY PYTANIE dobry pomysł?? :rolleyes:
pomysł jak najbardziej dobry... bo na rynku nic legalnego oprócz oryginalnych (ew. zamienników) nie ma. Przeróbka na xenony dosyć kosztowna, nielegalna i możne powodować sporo problemów.
Jestem jak najbardziej za, wówczas Hania bardziej przypominałaby accorda ;)
Właśnie coś w stylu accorda :)
w końcu coś innego niż oem :]
Pomysł dobry, ale będziesz musiał zebrać duuuuuużo zamówień żeby (prawdopodobnie) opłacało się robić matryce pod to itd.
Skontaktuję się z producentem i bede wiedział wszystko :)
Jaką rolę pełni szkło ryflowane? Myślisz, że taka lampa będzie odpowiednio świeciła, by nie przyczepili się na przeglądzie?
Po to właśnie projektuje nowy odbłyśnik pod lampę bez szkła ryflowanego.
Pytanie ode mnie: czy oznaczenia na lampie wskazują jej typ budowy (ze szkłem lub bez)? W przypadku xenonu takie oznaczenia istnieją, a jak w tym wypadku?
No dobrym pomysł z tym. Jeśli by to wypaliło to ja jestem chętny :)
ale jeśli bym zaprojektował nie lampę ale sam odbłyśnik
Rozumiem, że masz pojęcie o optyce i co najmniej doktorat z fizyki oraz dysponujesz fotometrycznymi urządzeniami pomiarowymi. Jeśli jesteś w stanie zaprojektować odbłyśnik tak aby rozkład światła był poprawny nie mając wiedzy i doświadczenia w tym temacie - jesteś dla mnie Bogiem.
wiadomo ze to nie legal
Tzn jak "zaprojektujesz" ow odbłyśnik, wywalisz szkło włożysz swój odbłyśnik to będzie legal?
Będzie tak samo legalne jak zamiast reflektora włożyłbyś latarkę z Biedronki. Modyfikacja lamp = utrata homologoacji = nielegal = problemy na przeglądzie / w razie wpadku, a ubezpieczyciel chętnie z możliwości niewypłacenia odszkodowania skorzysta. Koniec i kropka.
Mike wystarczy ze odbłysnik zaadaptuję z innego samochodu pare modyfikacji potem chromownia i masz wygląd orginalnej lampy :D
Mike wystarczy ze odbłysnik zaadaptuję z innego samochodu pare modyfikacji potem chromownia i masz wygląd orginalnej lampy :D
"prawie" robi wielka różnicę:( ani diagnoście ani policji nie wytłumaczysz, że to z innego samochodu. W Hondzie nie występuje i koniec.
Mike wystarczy ze odbłysnik zaadaptuję z innego samochodu pare modyfikacji potem chromownia i masz wygląd orginalnej lampy
No way. Moim zdaniem nie da się tego zrobić. Przykład.
Masz reflektor seryjny, dostosowany do żarówki H4. Teraz, wkładasz żarówkę H4, jakiegoś beznadziejnego producenta (mejd in czajna), która fabrycznie ma skrzywiony, poza normą żarnik. Czyli drucik wolframowy we wnętrzu bańki jest o kilka dziesiątych milimetra przesunięty i to tyle że gołym okiem się tego nie zauważy....a jaki to efekt daje? Ano taki że cały reflektor już nie ma takich parametrów jakie miałby przy prawidłowej, dobrej żarówce. A ty chcesz przerobić odbłyśnik tak aby wszedł do klosza w 5D i jeszcze dobrze świecił..... prędziej w totka trafisz szóstkę :). Ale cóż do pionierów świat należy :). Obyś tylko dobrze tą rzeźbę potestował na stacji diagnostycznej...
Przykład drugi, jakby układ optyczny reflektora miał taką dużą tolerancję na niewłaściwie umiejscowienie źródła światła to wkładając żarnik xenonowy (niby ten zamiennik H4'rek) to rozkład światła byłby identyczny jak w przypadku żarówek do których reflektor jest dostosowany - a tak niestety nie jest....
Co innego reflektor soczewkowy - zupełnie inna konstrukcja.
Rozumiem MIKE pierwszy przykład jest z WV POLO która ma na h4 z przezroczystym szkłem lub z innych modeli które były wyprodukowane przez HELLA lub VALEO i nie mów ze te lampy bedą zle świeciły a dla mnie taka rzezba nie jest trudna i kłopotliwa bo juz sie nauczyłem i mam w
iele pomysłów na takie przeróbki.Na soczewkowe zeby firma to zrobiła to szance są nie realne z powodu obudowy reflektora czyli za mało miejsca.Duzo myślałem nad adaptowanie odbyśników z Opla Astry G ale tylna obudowa reflektora nie pozwala nam na dalsze mody za mało miejsca jest :(
Na soczewkowe zeby firma to zrobiła to szance są nie realne z powodu obudowy reflektora czyli za mało miejsca.Duzo myślałem nad adaptowanie odbyśników z Opla Astry G ale tylna obudowa reflektora nie pozwala nam na dalsze mody za mało miejsca jest
Właśnie dlatego producent DEPO stworzyłby nowe lampy w której by sie wszystko pomieściło. Jaki to problem zrobić z tych samych materiałów co Angele Vgen. tylko,że do Angielki...
Jakby DEPO chcialo robic takie lampy to by pewnie juz dawno zrobilo. Wezcie pod uwage, ze nasze MB/MC to model ktory nie byl specjalnym hitem rynkowym, do tego dostepnym tylko na wybranych rynkach. Do tego minelo 10 lat od konca produkcji a typ budy (5d i Aero) nie byly nigdy podstawowymi wyboramiu fanow tuningu:eek: IMO marne szanse, zeby sie ktos podjal produkcji.
Jakby DEPO chcialo robic takie lampy to by pewnie juz dawno zrobilo. Wezcie pod uwage, ze nasze MB/MC to model ktory nie byl specjalnym hitem rynkowym, do tego dostepnym tylko na wybranych rynkach. Do tego minelo 10 lat od konca produkcji a typ budy (5d i Aero) nie byly nigdy podstawowymi wyboramiu fanow tuningu:eek: IMO marne szanse, zeby sie ktos podjal produkcji.
Dokładnie tak. Zresztą takie duże firmy aby zaoszczędzić na kosztach część produkcji mają prawdopodobnie w chinach. Zrobienie i opracowanie nowych reflektorów od podstaw, wyprodukowanie matryc potrzebnych do wykonywania elementów takiego reflektora, aż wreszcie gdy mamy finalny produkt - załatwienie legalności czyli zrobienie homologacji to koszta kilkudziesięciu jak nie setek tysięcy złotych. Także IMHO żadna firma się takiego zadania nie podejmie bo jest to po prostu nie opłacalne.
Zauważcie, że jakie części tuningowe cieszą się największym popytem - te których auta na rynkach bogatych krajów są popularne. Dlatego też, dzięki temu, że w krajach takich jak USA czy Niemcy jest popyt na elementy tuningowe do popularnych tam aut (Niemcy - VW, USA - Hondy) są produkowane i jest w czym wybierać. Inną rzeczą jest grupa docelowa. Zauważcie, że większość osób modyfikujących swoje auta to ludzie młodzi, a oni zazwyczaj wybierają auta 2/3 drzwiowe jeśli mają do wyboru 2/3 a 4/5.
I dlatego też do naszych 5D jest mało. Składa się na to słaba dostępność tego modelu - produkt wyłącznie na Europę, to że nie był częstą bazą do tuningu jak słusznie zauważył filipfm.
Rozumiem MIKE pierwszy przykład jest z WV POLO która ma na h4 z przezroczystym szkłem lub z innych modeli które były wyprodukowane przez HELLA lub VALEO i nie mów ze te lampy bedą zle świeciły
Do odważnych świat należy :). Jeśli masz chęci próbuj, jakby, a nóż ci się udało opracować takie połączenie reflektora z 5D z odbłyśnikiem z innego auta, które przejdzie poprawnie badanie na przeglądzie, to tutaj znajdziesz link do
Instytutu Transportu Samochodowego
ul. Jagiellońska 80
03-301 Warszawa
tel. (0 22) 811-40-95
http://www.its.waw.pl/Badania_homologacyjne_urzadzen_oswietleniowych_poj azdow_samochodowych_oraz_sygnalizacyjnych_wykonany ch_z_materialow_odblaskowych,0,2252,1.html
który świadczy usługę, badania homologacyjnego według wymagań odpowiednich Regulaminów EKG ONZ dotyczących urządzeń oświetleniowych pojazdów samochodowych oraz badania fotometryczne w zakresie pomiaru: światłości, natężenia oświetlenia, luminancji, strumienia świetlnego, barwy, współczynnika odbicia i przepuszczania oraz współczynnika luminancji.
Jak przejdzie to badanie i uzyska homologację to nic tylko produkować :)
i jak tam ruszyło się coś z tymi lampami? :)
Narazie brak czasu :) ale zamówie kilka kompletnych soczewek z japoni i będe zajmował się przeróbkami na xenony :)
Powered by vBulletin® Version 4.2.2 Copyright © 2025 vBulletin Solutions, Inc. All rights reserved.